ganglio

ehkä väärin kirjoitettu

minulla noin puolitoistavuotta sitten oli vähän väliä ranteessa kipua.ja kerkesin yksi ja puoli vuotta tehdä hoitotyötä ja sitä ennen siivoustyötä ehkä saman verran mutta ranteessa ei näkynyt mitään mutta kipee oli....mutta nyt kunn olen kohta vuoden ollut sairaslopalla muiden syiden takia niin ranteeseen vasempaan on noussut iso patti jonka lääkäri aukas ja lähetti ultraan ja ultra lääkäri sanoi että se olis rasitusvamma eli ganglio..mutta miksi se ei parane vaikka olen sairaslomalla ja en kyllä mitään raskasta tee.ja välillä on tosi kipeä tuntuu ettei voi autolla ajaa.leikkaukseen en halua mennä?vaikka lääkäri sanoi että joissain tapauksissa täytyy leikata....mutta mulla on myös vasemmassa jalassa ulkoreunassa myös isokova patti joka on ollut jo yli 10v ja silloin vaivasi koko ajan ja ajattelin että kun eräs nainen astui vahingossa siihen korkokantakengillä että tuliko se siitä...kävelin jalalla monta vuotta väärässä asennossa ja se oli koko ajan kipeä.lääkärit pisti vain kortisoni piikkejä ja se tuli entistä kipeämmäksi...en pystynyt astumaan silloin ollenkaan..sit joku tuttu sano et hierojat tietää joskus paremmin ja menin hierojalle ja se hieroi jalan kuntoon kun mulla oli lihakset tarttuneet johonkin luuhun kiinni kun olin niin kauan joutunut kävelemään jalka vinossa.mutta edelleen on kamala patti jalassa ja sen takia ei taho kenkiä löytyä sopivia ja välillä se on kipeä..tai kamala särky niinkuin ranteessakin....voiko se olla sittenkin jotain muuta esim..nivelreunmaa suvussa on reumaa mut lääkäri ei usko todeksi kun senkka ei ole koholla...valkosolut ja punasolut ja tulehusarvot jo ollut tosi kauan koholla..ja nyt olen käynyt vasta sairaalassa verikokeissa jota labran väkikään ei tiennyt mitä niistä osasta tutkitaan...mulla on kyllä ollut kesällä keuhkokuume ja vajaa vuosisitten menetin nuoren sisaren yhtäkkiä...ja itsekkään en ole kuin vähän yli30..ja en ole mitenkään päässyt yli vielä läheisen kuolemasta...psyyke on kärsinyt kovasti menetyksestä...voiko tämä vaikuttaa arvoihin ja reuma ym sairauksiin että olen sairastunut johonkin...kiitos jos kirjoitatte mietteistänne kun luette tämän...

2

3675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ganglio???

Minulla oli tuo ganglio jalassa ja lääkäri poisti sen. Operaatio oli todella pieni, paikallispuuduts ja pari tikkiä.Patti sisälsi kirkasta geeliä, tulee kuulemma siitä jos on "rakenteissa" heikompi kohta. Ei vakavaa siis, mutta kannattaa hoidattaa pois, ikävä elää kivun kanssa ja minulla ei mennyt enää kenkä kunnolla jalkaan joten pakko oli jo senkin takia poistattaa.

• patti

n. 10v sitten minulla oli ranteessa patti. Aluksi viikko sairaslomaa, rasitusvamma. Myöhemmin jäi pysyväksi. Geelipatti, vuotanut "nivelistä". Vaihto ehtoja oli jättää, lyödä rikki, leikata tai kuten minulle kortisonia patin sisään. Parani eikä ole sen jälkeen uusinut. Itselläni SLE reumatauti, senkka ja reuma-arvot koholla. Särkyjä sormennivelissä ja joskus jalkapöydässä. Nyt sain särkylääkkeen joka auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6705
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2303
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1055
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      89
      953
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe