Uskovien yhteys

onebody

Miten ja mihin suuntaan tulee uudistua? Raamattu vastaa meille; älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä. Jumalan sa­na varoittaa meitä ettemme; rakentaisi uskoamme ja seurakuntaa maailman hengen ja maailman virtauksien mukaan. Raamattu kehottaa meitä tutkimaan Jumalan sa­nasta Hänen tahtoaan ja rakentamaan Jumalan sanan perustukselle. Emme voi ra­kentaa omien mielipiteiden varaan tai katsoa maailmasta mallia. Sana Tora tar­koittaa ensisijaisesti opetusta ja myös lakia. Rakentakaamme uskomme ja seura­kunta Jumalan sanan opetuksen mukaan. Sanoohan sana, että Herra on asettanut säädöksensä, jotta niitä tarkasti noudatettaisiin, Jeesus sanoi; älkää luulko, että olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan, olen tullut täyttämään lain. Mekään emme voi kumota Jumalan sanan selviä rakennuspiirustuksia, Paavali kirjoittaa; kumoammeko lain vetoamalla uskoon, emme vaan me vahvistamme lain. Meidän tehtävä on vahvistaa sanan opetus ja ojentautua sen mukaan.



Jumalan suunnitelma Jeesuk­sessa Kristuksessa on, että Hänen luonteensa ja tahtonsa pyhyys ilmenee Jeesuk­sen todistajissa. Laki paljastaa ihmiselle hänen syntinsä, yksin Jeesuksen sovitustyö vapauttaa ihmisen synnin ja saatanan vallasta, Kun ihminen saa katua tunnustaen syntinsä ja vastaanottaa syntien anteeksiantamuksen ja Jeesuksen sovitustyön, hänestä tulee Jumalan lapsi, Pyhä Henki sinetöi meidät Jeesuksen todistajiksi näin sydämessämme asuva Pyhä Henki sanan opetuksen kautta uudistaa meitä niin että, Jumalan luonne, tahto, pyhyys ja rakkaus ilmenee Jeesuksen todistajissa. Siitä kaikki tuntevat teidät Jeesuksen opetuslapsiksi, jos teillä on keskinäinen rakkaus ja se on rakkaus Jumalaan että pidämme Hänen käskynsä, näin sanoo Jumalan sana. Olemmeko yhtä tänä päivänä kristikunnassa niin kuin Jumalan tahto on ?


http://koti.phnet.fi/petripaavola/Paluu alkuperaiseen uskoon

27

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leena

      Pitäessämme esillä ilosanomaa Jeesuksesta olemme uskovina yhteyden rakentajia lähipiirissämme. Emme julista itseämme, vaan pidämme Kristuksen ristin kirkkaana. Uskovan vaelluksen notkahtaessa on suurta Jumalan rakkautta, että vierellä kulkee toinen, joka tietää, missä tie kulkee.

      Prismassa eräs uskova tuli ja sanoi minulle: 'Sinä se jaksat juosta kokouksissa. Minä en ole käynyt vuosiin, ja silti olen uskossa.'

      Antautumatta väittelyihin, rukoillen viisautta Ylhäältä, kuinka itsekullekin tulee vastata.

      Salaisten syntien suosiminen tuo yhteyteen säröä. Uskovina suostumme suotta kantamaan turhaa iestä; Jeesus on voittanut kaiken synnin. Tarvitaankin opetusta rakkaudessa&totuudessa, että uskova voi vapautua täyteen anteeksiantoon ja löytää voiman Jeesuksessa vastustaa syntiä.

      Kun Jeesus tulee tärkeäksi&rakkaaksi, lähennymme uskovinakin. Päämäärä on yhteinen.

      Siunausta.

    • Marie

      Kristikunta ei ole yhtenäinen, koska Jeesuksen Kristuksen ja Hänen apostoliensa perustaman katolisen kirkon lisäksi ihmiset ovat perustaneet myöhemmin lahkokirkkoja. Kaikkien kristittyjen pitäisi kuulua samaan apostoliseen kirkkoon.

    • Anonyymi

      Jos ihmisenä ei ole toivottu, on vaikea "lähentyä" ihan missä yhteydessä tahansa, ulkopuolisuus/ulkopuoliseksi tekeminen/ulkopuolisuuden tunne omasta mielestäni enemmänkin häiritsee itse asiaa "yhteistä kohdetta/siihen keskittymistä", ihminen mielestäni toimii liian lauma sieluisesti, käyttäen myös elekieltä, että muut tajuaa homman, itse olen aina ollut ei toivottu harrastus/vertaistukea/seurakunta ym. Ryhmissä, niin tiedän että ei ole väliä onko uskova tai ateisti, kun lauma tekee/päättää, myös ns."laumaan kuuluva/hyväksytty" tekee mitä lauma erilaisin merkein, ainut joka tietää täysin homman on Jumala, , Jeesus ei kieroile, hänessä ei ole mitään väärää, jos joku toinen kieroilee jonkun haitaksi, on olemassa Paras kaveri Jeesus

    • Anonyymi

      Totuudellinen rehellisyys on kristillinen hyve, joka pitää asettaa kaiken valheellisuuden edelle. Jeesus rukoili: "Pyhitä heidät totuudessa! Sinun sanasi on totuus." Joh. 17:17.

      Ajankohtaista:
      Rehellinen vastaus joulunviettokysymykseen on, että joulu on katolisen kirkon keksimä epäraamatullinen tekopyhä ( = ihmisteko), joka keksittiin 300 vuotta apostolisen ajan jälkeen.
      Jos joku sanoo joulunviettoa raamatulliseksi, on hän eksyttäjä, koska Raamattu varoittaa kadotustuomion uhalla, ettei Raamattuun saa lisätä omiaan. Mm. Ilm. 22:18,19.
      Jokainen Raamattua tunteva tietää 100% varmuudella, ettei Raamatussa ole opetusta tai esimerkkiä kerran vuodessa toistuvasta Jeesuksen syntymäjuhlan vietosta. Tämä on fakta.
      Ja HUOM! En siis sanonut, että joulunviettoon osallistuva joutuisi kadotukseen, vaan että joulun väittämisen sanominen raamatulliseksi on Raamatun opetuksen mukaan kadotukseen johtava synti:
      "Minä todistan jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan profetian sanat: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen päälleen ne vitsaukset, jotka on kirjoitettu tähän kirjaan. Jos joku ottaa jotakin pois tämän profetian kirjan sanoista, ottaa Jumala häneltä pois sen osan, joka hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." Ilm. 22:18,19.

      Ja PS. Älkää syyttäkö minua siitä, kun Pyhä Henki ei ole antanut Raamattuun opetusta joulunvietosta. 😃
      Siunausta rakkaat uskovat Jeesuksen veriuhrin armossa ja Jumalan totuuden tiellä!

    • Anonyymi

      Kristikunta ei ole yhtenäinen siksi että se on osin jäänyt vielä vanhan liiton hapatukseen ja lakihenkisyyteen minkä kautta on tullut kaikki kristinuskon pahat teot ja epämiellyttävä historia. Se on tullut Mooseksen lain valikoidusta noudattamisesta. Niin voi voitu vainota ja tappaa ihmisiä Raamatun sanan voimalla.

      Uskovilla on yhteys vain uuden liiton hengen puhtaudessa.

    • Anonyymi

      Kyllä. Johannes 13:34,35. on uuden liiton ohjelmanjulistus.

    • Anonyymi

      Jouluilijat ovat harhassa.

    • Anonyymi

      Ei se ole ollenkaan vaikeaa ymmärtää, että katolisen kirkon keksimä kirkkovuosi on kaikilta osin hylättävää harhaa.

    • Anonyymi

      Tätä aloitusta ei sovi unohtaa. Siinä on uskovien yhteyden siemen, joka etsii jokaisen sydämestä kasvutilaa.

    • Anonyymi

      Kertokaa osoitteet missä näin toimitaan?

    • Anonyymi

      Näiden uskovaisten kirjoittajien ja Raamatun siteeraajien kanssako pitäisi kokea ykseyttä? Ei kiitos. Pitäkööt seurakuntansa, oikean polkunsa ja valtakuntansa. Siinä mielessä tämä Suomi24-palsta on hyvä, että se paljastaa mihin porukkaan hyväntahtoinen ja luottavainen voi olla hakeutumassa.

      On myös oikeasti hyviä ihmisiä, he ovat sitä jo luonteeltaan. He eivät sanele kuinka toisten on ajateltava ja elettävä.

      • Anonyymi

        Ei nyt olet nähnyt unta ja kannattaa herätä. Kyllä vain se sapatti pitää viettää kun nyt jo alkanut ja heittää toisia pedon merkillä. Niin se vain menee.


    • Anonyymi

      Adventistit ja luterilaiset ovat kaksi voimakkaasti vaikuttavaa uskonlahkoa, jotka ovat estäneet raamatullista kristittyjen yhteyttä. Adventistit sapatillaan ja luterilaiset lapsikasteellaan.

    • Anonyymi

      Jos Hengen yhdysside puuttuu, niin jää vain sekava selitys.

    • Anonyymi

      Jumalan rakastaminen on sitä, että pitää hänen käskynsä (1. Joh. 5:3). Ja tämä on hänen käskynsä:

      "Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne. Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne."
      Joh. 13:34,35

      Sellainen on valehtelija, joka sanoo tuntevansa Jumalan, mutta ei elä niinkuin hän eli (1. Joh. 2:4).

      "Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."
      Matt. 5:20

      • Anonyymi

        Jumalan tahto meidän elämämme suhteen!

        Jumala tahtoo, että me noudatamme hänen lakiaan, vietämme sapattia ja paastoamme. Hän tahtoo itse asiassa, että teemme sen vieläpä paljon paremmin kuin vaikkapa ne, jotka täälläkin, kristinuskon foorumeilla jatkuvasti vaativat myös meitä Jeesukseen uskovia pakanakristittyjä pitämään Mooseksen lain käskyjä, ja noudattamaan tooraa likipitäen juutalaisten tavoin - ja varsinkin, että teemme sen paremmin kuin oppineet juutalaiset lainopettajat ja fariseukset silloin kaksi vuosituhatta sitten!

        Mutta miten sitten voimme toteuttaa Jumalan tahdon elämässämme toorasta ja sapatista yms. ääntä pitäviä messiaanisia ja adventisteja - sekä lainopettajia ja fariseuksia - paremmin?

        Yksinkertaisesti ja pääsääntöisesti siten, että palaamme takaisin Jeesuksen meille antamiin käskyihin ja ohjeisiin sekä apostolien ja muiden ensimmäisten uskovien esimerkkiin perustuvaan, alkuseurakunnan tavoin toistensa palvelemiseen ja rakastamiseen keskittyvään - ja tähän myös muita lähimmäisiä kutsuvaan - uskovien yhteyteen, josta me kristityt olemme nykyään, sitten ensimmäisten vuosisatojen, enimmäkseen luopuneet.

        Tällainen elämäntapa nimittäin on, siis olisi, juuri sitä Jumalan mielen mukaista sapatin viettoa ja paastoa, jota kuvataan Jesajan kirjan 58. luvussa. Nyt vain tässä meidän uudessa ja paremmassa liitossamme se on sitä jopa viikon jokaisena päivänä - ei ainoastaan yhtenä määrättynä päivänä viikossa.


      • Anonyymi

        Poimintoja Jes. 58. luvusta

        Sapatin vietosta:

        Jes. 58:13 "Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia..."

        1992 käännös:
        "Jos et polje tomuun sapattia etkä aja omia etujasi minun pyhänä päivänäni, jos nimität sapattia ilon päiväksi ja Herran pyhää päivää kunnian päiväksi, jos kunnioitat sitä niin, ettet kulje omilla asioillasi, et käy kauppaa etkä aja_omia_etujasi..."

        Paastosta:

        Jes. 58:6,7 "Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet? Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?"

        58:9,10 "Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen, jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun..."

        1992 käännös:
        "Toisenlaista paastoa minä odotan:
        että vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet, murrat leipää nälkäiselle, avaat kotisi kodittomalle, vaatetat alastoman, etkä karttele apua tarvitsevaa veljeäsi!"

        "Jos hävität sorron ikeen keskuudestasi ja lopetat sormella osoittelun ja pahat puheet, jos annat nälkäiselle omastasi ja ravitset sen, joka kärsii puutetta..."


      • Anonyymi

        Eli juuri se oikeanlainen lain noudattaminen - sapatin vietto ja paasto - oli jo vanhassakin liitossa pohjimmiltaan sitä, että huolehdittiin ennen kaikkea ja lähinnä apua tarvitsevien lähimmäisten edusta.

        Nyt vain siis Jeesuksen ja opetuslasten sittemmin uuteen liittoon antaman esimerkin tavoin se on keskittymistä toimimaan yhteisönä lähimmäistemme ja veljiemme, jotka tarvitsevat apua, edun mukaisesti vielä entistä paremmin - peräti jokapäiväisesti, seitsemänä päivänä viikossa!

        Joten myös meidän pitäisi nyt ensimmäisten uskovien tavoin, niin kuin Apostolien tekojen alussa on kuvattu, myydä, mitä meillä on, antaa rahat köyhille tai seurakunnalle ja pitää kaikkea omistamaamme ja tulojamme yhteisinä -- näin noudattaisimme ja eläisimme todeksi sitä Herran Jeesuksen opetuslapsilleen esittämää toivomusta yhtä olemisesta toistemme kanssa ja Hänen opetuslapsilleen antamaansa uutta käskyä toistemme rakastamisesta.

        Tällainen tiiviin yhteisöllisesti Jumalan perheenä eläminen olisikin juuri sitä paluuta siihen niin sanottuun ensirakkauteen, josta luopumisesta meitä moititaan Jeesuksen Kristuksen ilmestyksessä; paluuta siihen yhteyteen, jossa todellisesti kilvoittelisimme toistemme palvelemisessa ja kantaisimme toistemme taakkoja - siis aivan todellisesti toteuttaisimme sitä Paavalin mainitsemaa Kristuksen lakia.


      • Anonyymi

        "Voittaakseni hänen (Kristuksen) omakseen juutalaisia, olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä, olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.
        Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en ol ekaan Jumalan lakia vailla - onhan minulla Kristuksen laki." 1. Kor. 9:20.21

        “Kantakaa toistenne taakkoja. niin te toteutatte Kristuksen lain.“ Gal. 6:2


      • Anonyymi

        Ja eikö juuri tällaista Jumalan mielen mukaista vanhatestamentillista, Herran itsensä uuteen liittoon vahvistamaa 24/7-paastoa ja -sapattia sitten seuraisi myös ne suuret Jumalan siunaukset, jotka on lueteltu samassa Jesajan luvussa - ja armolahjojen koko rikkaus?!

        Kuten seurasi evankeliumeissa ja Apostolien teoissa kuvattua alkuseurakuntaakin, jossa uskovat näin elämällä pitivät Herran Jeesuksen käskyt, siis Kristuksen lain - ja jossa uskovien vanhurskaus oli nimen omaan tällä tavoin paljon suurempaa kuin silloisten lainopettajien ja fariseusten.

        Näinhän opetuslapset ja muut ensimmäiset kristityt Raamatun mukaan elivät, ja osoittivat siten koko rakkaudellisella ja toisiaan palvelevalla elämäntavallaan rakastavansa Jumalaa. Ja Jumalan, Jeesuksen, käskyt tällä tavalla pitäen olevansa Jumalan palvelijoita - niitä todellisia juutalaisia, uuden liiton Israel - joilla on Jumalan laki Jeesuksen antamana rakkauden kaksoiskäskynä, Kristuksen laki, sydämiinsä kirjoitettuna.

        Nyt olisi jo korkea aika meidänkin herätä tästä kurittomuutemme ja tottelemattomuutemme synnin yöstä toteuttamaan tätä Jumalan tahtoa elämässämme!


      • Anonyymi

        Jes. 58:8,9 "Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi. Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen.""

        58:10-12 "...niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä. Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi.""

        58:14 "...silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut."

        1992 käännös:
        "Silloin sinun valosi puhkeaa näkyviin kuin aamunkoi ja hetkessä sinun haavasi kasvavat umpeen. Vanhurskaus itse kulkee sinun edelläsi ja Herran kirkkaus seuraa suojanasi. Ja Herra vastaa, kun kutsut häntä, kun huudat apua, hän sanoo: "Tässä minä olen.""

        "...niin sinun pimeyteesi koittaa valo ja yön varjo muuttuu keskipäivän kirkkaudeksi. Ja Herra on alati ohjaava sinua. Aavikon paahteessakin hän elvyttää voimasi ja vahvistaa jäsenesi. Sinä olet kuin vehmas puutarha, kuin lähde, jonka vesi ei ehdy. Ammoin raunioituneet asumuksesi sinä rakennat jälleen, pystytät rakennuksia muinaisille perustuksille, ja niin sinun nimesi on oleva: sortuneiden muurien korjaaja, maan asutuksen elvyttäjä."

        "...silloin saat iloita Herrasta. Minä annan sinun kulkea kaikkien vuorten yli, ja olet saava elantosi isäsi Jaakobin perintömaasta. Näin on Herra puhunut!"


    • Anonyymi

      Aamen!

    • Anonyymi

      Uskonlahkot ovat vihollisia ja mustamaalaavat toisiaan.

    • Anonyymi

      Tarkoittaako aloittaja yhteyttä lampaisiin?

      • Anonyymi

        Kysymyksesi on yhtä terävä ja omaperäinen kuin keväällä hangen alta paljastuva koiranläjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymyksesi on yhtä terävä ja omaperäinen kuin keväällä hangen alta paljastuva koiranläjä.

        Sama koskee hihhuleiden naurettavia selityksiä.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe