Vaimon autoon ei saa siirtolupaa edes valtakirjalla, vaikka lomakkeessa on sarake asiamiehelle! Kuulemma siirtolupa myönnetään henkilökohtaisesti hakijalle. Ongelmat alkat siinä kohtaa kun haluat käyttää ajoneuvon omia vakuutuksia, jotka ovat vaimon nimissä.
Vaatimuksenmukaisuustodistus toimitetaan AKE:lle alkuperäisenä oikeaksi todistettu kopio ei AKE:lle nykyään kelpaa. Jos vien autoni hetkellisen mielenhäiriön johdosta toiseen EU-maahan joudun hommaamaan uuden vaatimuksenmukaisuustodistuksen. AKE myy minulle todistuksen mihin se on saanut tiedot MUN OMASTA HELVETIN KALLIISTA TODISTUKSESTA. Todistus maksoi Veholla 170EUR, mutta se toimitettiin välittömästi komean allekirjoituksen kera. Olisin halunnut laittaa sen autotallin seinälle kehyksiin.
Miten AKE voi ryöstää ko. paperin jonka olen isolla rahalla ja vaivalla autooni hommannut?
V***n AKE
11
3071
Vastaukset
- mikä keisarin on..
Autoko sitä todistusta vaati - vai viranomainen?
- miksi se voi
Koska auton maahantuojien kakkosmies Pekka Puputti istuu Aken ykköspallilla.
- Usko13301
Soitin AKE:lle vaatimuksemukaisuustodistuksen keräämisestä ja vastaus oli: Ne kerätään pois että voimme valvoa katsatuskonttoreita ja ettei katsastaja voi tehdä vilunkia.
Asian oikeellisuutta kehoittivaat tarkastelemaan lakimiesten avulla.
Alkuperäiset Coc-todistukset saa kerätä pois, mutta ei ole pakko jajälkikäteen hommatut todistukset kerätään aina pois väärinkäytösten poistamiseksi.
Miten se AKE:n valvonta katsastuskonttoreihin liittyy MUN omaan todistukseen!- kirjallisesti
Se nyt on vain tyhmää hoitaa asioita puhelimitse viranomaisten kanssa.
- siis mitä
Mitä siis on tekeillä?? Vaatimuksenmukaisuustodistus on mitä varten ja mikä se edes on? Auto on vaimon mutta et saa siirtolupaa, onko siis kilvetön tuontiauto? Olet siirtämässä autoa johonkin, vai rekisteröintikatsastamassa?
Jos jaksat niin kerro koko juttu alusta alkaen niin maallikkokin ymmärtää mistä on oikein kysymys. Tämä nyt kuulostaa kiinnostavalta. - Ctrl c+v
seuraavaksi. Mikä on autosi vuosimalli. EU direktiivi on voimassa -98 vuosimallista alkaen joten koko coc roskapeperia ei tarvita.
Minulla katsastaja alkoi ryppyilemään mutta Aken tarkastaja ojensi miestä. En nyt muista ohjeen numeroa. Sakuissa tuo papru maksoi n. 50e.
Kerran sain maahantuojaltakin ihan vaan soiton perustella suullisen todistuksen siitä että auto täyttää ne ja ne vaatimukset. Se riitti katsastuksessa. - Usko13301
Ctrl c+v kirjoitti:
seuraavaksi. Mikä on autosi vuosimalli. EU direktiivi on voimassa -98 vuosimallista alkaen joten koko coc roskapeperia ei tarvita.
Minulla katsastaja alkoi ryppyilemään mutta Aken tarkastaja ojensi miestä. En nyt muista ohjeen numeroa. Sakuissa tuo papru maksoi n. 50e.
Kerran sain maahantuojaltakin ihan vaan soiton perustella suullisen todistuksen siitä että auto täyttää ne ja ne vaatimukset. Se riitti katsastuksessa.Ongelma oli se ettei autooni löytynyt versiota eikä varianttia, tyyppihyväksyntä tosin löytyi. Auton vuosimalli 2002. Ymmärrän kylllä sen että autolla pitää olla papereissa versio ja variantti, ja mikäli ei ole artisti hommaa todistuksen mistä haluaa
Lähetänkö AKE:lle 170€:n laskun "ryöstetystä" todistuksesta, meinaan kai täällä Uskollakin on jotain oikeuksia.
PS. AKE:lta soitettiin ja kerrottiin että siirtolupa asiassa katsastuskonttori oli toiminut väärin eli siirtoluvan saa myös valtakirjalla. - Ctrl c+v
Usko13301 kirjoitti:
Ongelma oli se ettei autooni löytynyt versiota eikä varianttia, tyyppihyväksyntä tosin löytyi. Auton vuosimalli 2002. Ymmärrän kylllä sen että autolla pitää olla papereissa versio ja variantti, ja mikäli ei ole artisti hommaa todistuksen mistä haluaa
Lähetänkö AKE:lle 170€:n laskun "ryöstetystä" todistuksesta, meinaan kai täällä Uskollakin on jotain oikeuksia.
PS. AKE:lta soitettiin ja kerrottiin että siirtolupa asiassa katsastuskonttori oli toiminut väärin eli siirtoluvan saa myös valtakirjalla.Minulla oli sakutodistuksessa tavallaan väärä variantti, se kelpasi Saksassa muttei Suomessa.
Loppujen lopuksi en tarvinnutkaan sitä sillä -98 lähtien on samat direktiivit Saksassa ja Suomessa. EU tyyppihyväksyntä yms.
Ne kyykyttää. - Kats.
Ctrl c+v kirjoitti:
Minulla oli sakutodistuksessa tavallaan väärä variantti, se kelpasi Saksassa muttei Suomessa.
Loppujen lopuksi en tarvinnutkaan sitä sillä -98 lähtien on samat direktiivit Saksassa ja Suomessa. EU tyyppihyväksyntä yms.
Ne kyykyttää.Mikä virhe siinä variantissa oli?
- Controller
Kats. kirjoitti:
Mikä virhe siinä variantissa oli?
ja papru oli Tüvin insinöörin laatima.
- Ake9999
Todellinen syy on autojen tuonnin maksimaalinen haittaaminen. Muuten todistus voitaisiin luovuttaa toiselle auton tuojalle ja taas säästyisi rahaa!
Helvetin AKE.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851