Haluttomuus + e-pillerit

nuori nainen

Haluaisin kysyä onko joku vaihtanut e-pillerinsä seksuaalisen haluttomuuden takia? Onko vaihdosta ollut apua? Olen huomannut syödessäni pillereitä että haluan seksiä vai silloin kun pidän normaalin viikon tauvon pillereiden syönnissä. Kun taas syön pillereitä, ei tietoakaan että seksi kiinnostaisi. Hieman ristiriitaista.

10

10151

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TOSIAAN...

      sama homma mulla,ei sitten haluja ollenkaan missään vaiheessa.Kokeilin 2 eri pilleri merkkiä ,lopputulos oli sama.Jätin pillerit vallan vuosi sitten enkä voi käsittää mikä muutos on tapahtunut halujen suhteen,mies on yhtä ihmeissään mutta todella tyytyväinen muutokseen kuten myös minä itse.

      • ku edellisellä

        2 merkkiä olen syönyt..ekan vaihdoin haluttomuuden takia, mutta toisen merkin aikana(mercilon) ongelmat vain paheni..melkein väkipakolla joutui harrastamaan seksiä. onneksi vihdoin tajusin lopettaa ne ja täysin niistähän se haluttomuus johtuikin..aivan ihmeellistä kuinka olo on aivan päinvastainen..tietenkään ihan aina ei voi tehdä mieli, jos on väsynyt tai stressiä, mutta siis aivan mieletön ero silti. Nyt mennään kortsuilla sitten.


    • terveystieteiden maisteri

      Siis tämähän on ihan tieteellisesti todistettu juttu.

      Pillerit nimittäin estävät ovulaation. Ja tieteellisesti todettu juttu on se, että nainen on kiihkeimmillään ovulaation aikaan, hieman ennen tai heti sen jälkeen. Ja jos ei ole ovulaatiotakaan niin ei ole ovulaation aikaisia halujakaan. Ja jollakin nämä ovulaation aikaiset himot kestävät viikon, toisilla kaksi ja kolmansilla koko kuukauden. Ja jos ei ole ovulaatiota, niin mistäpä niitä himojakaan. Ihan järjellisesti ajateltuna...

    • pillerit

      kokeiltu. Sama tulos: halut häviävät.

      JOskus nuorena käytettiin "varmat päivät" menetelmää. En tullut raskaaksi mutta en kyllä enää tuota keinoa kokeilisi. Kivaa oli kylläkin.

      Entäpäs kortsut? Kundikamuni "veikka" ei oikein tykkää kortsuista, joten itse joudun ottamaan pillereitä.

      • heli//¤¤

        miksi pitäisi kärsiä haluttomuudesta vain poikaystävän mukavuudenhalun ja miellyttämisen vuoksi? eikö se oma terveys ja kroppa ole kuitenkin etusijalla? Kuinka kauan sellaista haluttomuutta voi kestää parisuhteessakaan, jollei sitten ala teeskentelemään..!

        se, mitä ovulaatio siis tarkalleen ottaen tekeen, on sysää naisen testosteronin käynnistymään. testosteroni aiheuttaa seksihalut. on laajasti tutkittu sitä, miten ovulaation poissaolo saattaa lopettaa naisen testosteronituotannon lähes kokonaan, jopa pillerien lopettamisen jälkeen.aikamoinen seuraus miehen "kondomiallergiasta"!tässä linkki :

        http://www.medicalnewstoday.com/articles/35663.php



        kannattaa harkita kierukkaa, kuparisellaista siis. nykyään laitetaan myös nuorillekin naisille, ennen luultiin että ei kannata laittaa.


    • ehj

      Hei.
      Minua on vaivannut kohta puolen vuoden ajan haluttomuus. Pillereitä(Yasmin) olen syönyt vajaa puolitoista vuotta. Ensin haittavaikutuksena mielialanvaihtelut, nyt sitten haluttomuus.
      Aloitin pillerien syönnin epäsäännöllisten kiertojen sekä kuukautiskipujen( ehkäisyn) takia. Nämä ongelmat nyt hallinnassa.
      Vakituinen kumppani ollut jo 3 vuotta. Hän ymmärtää tilanteen, mutta kärsii tästä yhtä paljon kuin minäkin..

      Mikä siis avuksi? Pitääkö kokeilla muuta merkkiä, odottaa että tämä "vaiva" menee ohi vai heittää hanskat tiskiin ja kestää kuukautiskivut kiertojen epäsäännöllisyydet 'kunnialla'??!

      Kaikki neuvot kullan kalliita!

      • eräs vastaaja

        itse painiskelin saman ongelman kanssa kauan, kestääkö tätä tilannetta vai lopettaa pillerit ja kauhulla odottaa mahdollisia huonoja vaikutuksia. ainakin itse olimme melkein jo eron partaalla asian takia, tai kun yritin selittää että en oikeasti ole tällainen ja haluttomuus ei johdu miehestäni. Päätin ottaa riskin, ja se kannatti.

        Itselläni on ennen pillereiden aloittamista (alle 16v) ollut varsin lyhyt kierto (n.21pv) kivut eivät koskaan ole olleet kamalat. Ajattelin että mitenhän nyt tulee käymään.. Kuukautiset tulivatkin ihan normaalisti (samallalailla kuin silloin ku pidin taukoa pillerimerkin vaihdon aikana)..kierto näytti olevan sama vanha..tai siis 3vk. seuraavaksi meni 3vk 2pv ja viimeisimmät tulivat 3vk 5p jälkeen( eli kierto 26pv).

        Onhan se vähän ärsyttävää ettei voi tarkalleen tietää koska ne alkavat ja alkavatko ollenkaan, vai onkohan kortsu pettäny.uskoisin kyllä että sen huomaisi. Kipuja ei ole ollut eikä vuotokaan ole ollut runsasta (toisin kuin ennen pillereitä oli). Iho ei ole huonontunut (jos ei tämä tapahdu sitten myöhemmässä vaiheessa) hiukset ehkä rasvoittuvat vähän nopeampaa...mieli on pirteämpi ja haluttomuus tipotiessään..tuntuu uskomattomalta ajatella miten edes kestin tilannetta haluttomuuden aikana.

        suosittelisin siis sinua kokeilemaan jotain toista merkkiä ensin ja jos sekään ei näytä sopivan niiden 3 ensimmäisen käyttökuukauden jälkeen niin jätä pillerit ainakin 3-6kk ajaksi pois joten siinä välissä huomaat onko jotain vaikutusta. itselläni meni noin kk verran lopettamisesta kunnes huomasin halujeni palanneen..tsemppiä:)


      • ehj
        eräs vastaaja kirjoitti:

        itse painiskelin saman ongelman kanssa kauan, kestääkö tätä tilannetta vai lopettaa pillerit ja kauhulla odottaa mahdollisia huonoja vaikutuksia. ainakin itse olimme melkein jo eron partaalla asian takia, tai kun yritin selittää että en oikeasti ole tällainen ja haluttomuus ei johdu miehestäni. Päätin ottaa riskin, ja se kannatti.

        Itselläni on ennen pillereiden aloittamista (alle 16v) ollut varsin lyhyt kierto (n.21pv) kivut eivät koskaan ole olleet kamalat. Ajattelin että mitenhän nyt tulee käymään.. Kuukautiset tulivatkin ihan normaalisti (samallalailla kuin silloin ku pidin taukoa pillerimerkin vaihdon aikana)..kierto näytti olevan sama vanha..tai siis 3vk. seuraavaksi meni 3vk 2pv ja viimeisimmät tulivat 3vk 5p jälkeen( eli kierto 26pv).

        Onhan se vähän ärsyttävää ettei voi tarkalleen tietää koska ne alkavat ja alkavatko ollenkaan, vai onkohan kortsu pettäny.uskoisin kyllä että sen huomaisi. Kipuja ei ole ollut eikä vuotokaan ole ollut runsasta (toisin kuin ennen pillereitä oli). Iho ei ole huonontunut (jos ei tämä tapahdu sitten myöhemmässä vaiheessa) hiukset ehkä rasvoittuvat vähän nopeampaa...mieli on pirteämpi ja haluttomuus tipotiessään..tuntuu uskomattomalta ajatella miten edes kestin tilannetta haluttomuuden aikana.

        suosittelisin siis sinua kokeilemaan jotain toista merkkiä ensin ja jos sekään ei näytä sopivan niiden 3 ensimmäisen käyttökuukauden jälkeen niin jätä pillerit ainakin 3-6kk ajaksi pois joten siinä välissä huomaat onko jotain vaikutusta. itselläni meni noin kk verran lopettamisesta kunnes huomasin halujeni palanneen..tsemppiä:)

        Terve.

        Kiitos vastauksestasi. Tuntuu hyvältä, etten ole ainoa joka on tämän ongelman kanssa paininut:)

        Nyt pitää sitten päättää, vaihdanko merkkiä vai jätänkö pillerit kokonaan. Minua haittasi ennen pillereitä eniten se, että kierto kesti minulla hyvinkin 7-8 viikkoa. Silloin pelästyin joka kerta kondomin pettäneen..!! 4 viikon kierto oli todella harvinaista!

        Mutta minun on myös pystyttävä näyttää miehelleni tunteita. Eikä se oikein tällä vauhdilla onnistu..


      • Anonyymi
        ehj kirjoitti:

        Terve.

        Kiitos vastauksestasi. Tuntuu hyvältä, etten ole ainoa joka on tämän ongelman kanssa paininut:)

        Nyt pitää sitten päättää, vaihdanko merkkiä vai jätänkö pillerit kokonaan. Minua haittasi ennen pillereitä eniten se, että kierto kesti minulla hyvinkin 7-8 viikkoa. Silloin pelästyin joka kerta kondomin pettäneen..!! 4 viikon kierto oli todella harvinaista!

        Mutta minun on myös pystyttävä näyttää miehelleni tunteita. Eikä se oikein tällä vauhdilla onnistu..

        Mulla sama ongelma mitä pillereitä söitte oliko niistä apua.yksi epätoivoinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama ongelma mitä pillereitä söitte oliko niistä apua.yksi epätoivoinen

        Kokeilin Mercilon, Diane nova, Vreya, Yasminelle. Halut nollissa ja orgasmia mahdoton saada, plus muut sivuvaikutukset kipeät rinnat, ärtyisyys ja ikuisuus ym. Kortongeilla mennään ja elämä on parempaa vaikka välillä raskausmahdollisuus mietityttää. Vaan kai ne aika luotettavia on huolellisesti käytettynä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe