Olen syönyt vajaan 4 vuotta harmonet-merkkisiä pillereitä. Nyt vuoden vaihteessa jouduin vahingossa aloittaamaan tauon pillereistä, sillä liuskat loppuivat, eikä mökkireissulta ollut mahdollisuutta lähteä hakemaan uusia. Nyt olen odotellut kuukautisiani, jotka ovat reilusti myöhässä. Olen ollut yhdynnässä tauon aikana, mutta käyttänyt muuta ehkäisyä. Onko normaalia että kuukautiset eivät tule normaalisti pillereiden "lopetuksen" jälkeen? Ja koska voin jatkaa uudestaan niiden syöntiä? Aloitanko taas ensimmäisenä vuoto päivänä, kun kuukautiset taas ilmestyvät?
Yllättävä tauko pillereistä
Kuinka aloittaa uudelleen?
2412
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 2
Vanhimmat
mä juuri tilasin itelleni ajan omalle lääkärille... oon syöny nyt 5 vuotta just noita harmonet pillereitä. Viimeksi menkat oli lokakuussa, marraskuussa tuli tiputteluvuotoa pari viikkoa, joulukuussa ei mitään ja nyt taas menkat jo viikon myöhässä. tässä kuussa lopetin pillereiden käytön (väliaikaisesti) ja katsotaan jos vaikka menkat sit palais normaalisti. raskaus testejä on tullu tehty kotona monia ja myös tk:ssa. kouluterveydenhoitaja epäili tämän johtuneen siitä, että pillereitä olen niin kauan syönyt... itse uskon että vika on jossain muussa...
Aiheesta "menkat ja pillereiden lopetus" löytyy hakua käyttämällä n. 200 keskustelua. Jokaisessa valitetaan, kun menkat eivät ole tulleet normaalisti lopettamisen jälkeen. Mitä tästä päättelemme? Ihan tavallista, että kieron on päin vittua, kun pillerit menee lopettamaan. Keskusteluista on myös luettavissa, että monella on mennyt kuukausia, jopa vuosi, kunnes oma hormonitoiminta on normalisoitunut ja menkat alkaneet.
Kai tiesit, että on ihan törkeä rasitus kropallesi mennä aloittamaan pillerit uudestaan lyhyen tauon jälkeen? Ei kovin fiksu veto. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.