* Siirsin sen tähän, parannettuna painoksena.
* Ihan pienenä poikana pelastuin kaksi eri kertaa käärmeen puremalta. Ja siis varmalta menehtymiseltä, koska olin eka kerralla yksin metsässä, tai nevalla oikeastaan.
* Astuin lähes kyykäärmeen päälle, jalkani kosketti käärmettä, jähmetyin paikalleni, sitten tuli ajatus päähäni jostain kuin salaman isku, HYPPÄÄ POIS! Ja niinpä mitään muuta tekemättä siitä suoraan ponnistin , ja lensin mielestäni liian pitkälle, ilman jotain apua?
* Toisen kerran oltiin kolmistaan, iältämme n. alle kouluiän, eräällä kalliolla, sitä sanottiin "jouttikallioksi", kallion kielekkeen alla, ja päämme ylti juuri ja juuri reunan yli, että tukkamme varmaan näkyi meitä kohti luikertelevalle , mahdottoman suurelle kyykäärmeelle, emme nähneet sitä, samassa kuulin äänen joka sanoi minulle, muut eivät sitä kuulleet, miellyyttävä miehen ääni sanoi, KÄÄRME, ja nousin heti ylös, ja kas kummaa, tuo luikertelija olisi muutaman sekunnin päästä iskenyt hampaansa minun päähän, koska oli ihan minun kohdallani, se olisi ollut varma kuolema, koska olimme kaukana kotoa ja muita ihmisiä, ei olisi ollut mahdollista saada siihen hätään apua mistään. Ja se oli tavallista isompi kyy. Näin pelastuimme.
* Tulva, ja jäiden lähtö aikana piti kiertää kouluun , kun asuimme joen vastakkaisella rannalla koulua vastapäätä, n. 300 m leveä joki, ja tulvaaikana vielä levempi. Siksi piti kiertää noin kolme kilometriä kirkonkylän sillan kautta kouluun. Sulana aikana oli vene kuljetus.
* Eräänä kevät päivänä, kun jäät olivat jo lähteneet liikkeelle, ja patoutuneet kirkonkosken kohdalla padoksi, niin päätimme erään poikakaverin kanssa, että oikaistaan padon yli, ei tarvis kiertää kilometrejä pitkän matkan sillan kautta.
* Läksimme "luistelemaan" jää teliltä toiselle, oltiin noin puolessa välissä patoa, ehkä 200 m rantaan matkaa, jääpato lähtikin liikkeelle, ja me olimme siellä liukkaiden telien armoilla.
* Sitten en tiedä vieläkään, mitä oikein tapahtui, liidimme kuin siivillä patoa pitkin rantaa kohti, ei lipsunut jalat jäillä´, vaan ennenkuin käsitinkään, olimme jo turvassa kodonpuoleisella rannalla. Ihme pelastus se oli!
* Miten sittenkaikki unohtuikaan, eipä niistä paljoa puhuttu, unohdukseen jäivät.
* Olin töissä kahdessa eri työssä, päivällä kannoin 80-120 kilon raakasokeri säkkejä junan vaunusta varastoon, joka lastattiin kattoon asti, rankin työ mitä ikinä olen tehnyt.
* Yöllä kärräsin semnettiä saman tehtaan rakennuksella. betonihissiltä kottikärryllä valu paikalle lankongkia pitkin.
* Siinä sitten odottelin, minkä niin usein olin aikaisemminkin tehnyt, betoni hissiä alhaalta tulevaksi, ja kun se viipyi, kurkistin hissi kuiluun nähdäkseni missä se viipyi.
* Samalla kun kurkistin alas, betoni kuuppa tulikin yläkerroksista tyhjäna alaspäin, samassa tunsin miten joku veti minut pois hissin alta, lätsä meni päästä, niin läheltä se liippas.
* Ilman yliluonnolista apua olisin mennyt hissin mukana alas, ja todennäköisesti hukkunut, koska hissin alastulossa oli vesiallas johon hissi pysäytettin.
* Jokin siis veti minut pois "kreivin aikaan" niikuin sanotaan, ja uskon, että se oli Suojelusenkelini!
* Erään kerran en sitten totellut sisäistä ääntä, joka varoitti minua ajamasta eräälle sillalle, se oli puukansinen, ja tosi liukas sateella, vastaan tuli valtion vesiauto, joka ei pysähtynyt vaikka näki minun tulevan, sillalle sopi kerralla ainoastaaan yksi auto. Törmäys oli väistämätön, ei siinä mitään henkilövahinkoja tullut, vain minun ajokkini meni korjaukseen.
* Tässä oli se, että en totellut selvää ääntä, joka varoitti menemästä sillalle.
* Seuraava tapahtui valtatie kolmosella. Ajoin mannaryyni lastissa olevan rekan perässä, oma ajokkini oli myös täysperävaunullinen säiliöauto.
* Oma oli tyhjänä, ja edellä menevä ajoi mielestäni lastinsa takia alle sallitun nopeuden, olikohan 80 tai 90 silloinen nopeusrajoitus?
* Ajoin sopivan suoran tullessa edelle, ja ehkä kilometrin ajaettuamme, tuli vastaan kuormaauto, ilman perävaunua, ja kun kohtasimme , niin välittömästi päästyäni sen ohi, takanani ajoivat se mannaryyni lastissa ollut ja vastaan tullut nuppikuormuri rajusti nokka kolarin.
* Mannaryynilastissa olleen rekan kuljettaja säilyi hengissä vaikka tajuttomana riippui jalastaan ohjaamosta ulkona, hänen apumies ei selvinnyt, törmäyksessä auton moottori ja rungon etupää taittuivat niin pahasti, että apumies meni usaeasta kohti suoranaisesti poikki , oli järkyttävää katseltavaa.
* Tähän törmännyt rekaton vetoauto suistui tieltä, ajosuunnassa vasemalle puolelle kauas tiestä. Oli pilkkosen pimeä, vettä satoi, oli sumua, ja tiestä nousi vesi vielä lisäksi, että näkyvyys oli lähes olematonta, joka mielestäni olikin todellinen syy onnettomuuteen.
* Tunsin kun vastaan tulleen auton etupyörä kosketti ajaamani rekan vasemmanpuoleiseen takimmaiseen renkaaseen, siinä oli lievä vastamäki, ja kun paikan tuntien tiesin, että sadanmetrin päässä on levike, tai linjaauto pysäkki, ajoin sinne törmäyksen tapahduttua, ja menin ulos, taskulampulla huomasin takimmaisen pyörän olevan vanne rengas irti ja rengas tyhjänä.
* Samassa tuli linjaauto jonka valaistuksessa näin ensimmäiseksi jonkun kolariauton heijastimen, ja silloin vasta tajusin mitä oli tapahtunut.
* Vaikka törmäys oli niin raju, en kuullut ohjaamooni mitään ääntä, vaikka olisi luullut kuulevan, en vaan kuullut? Ehkä siksi, että auto jota ajoin oli "Jyrysisu", ääni hytissä kuin valtamerilaivan konehuoneessa?
* No sitten tapahtumat alkoi mennä omalla painollaan, tajuttoman kuljettajan vien sairaalan, ja palatessni oli sitten poliisit ja ambulanssit paikalla.
* Tässä oli se, että jos en olisi ajanut sen mannaryyni lastissa olevan edelle vähän aikaisemmin, olisin todennäköisesti ollut itse toisena vastaan tulleen tömäyksessä mukana.
* En teitenkään mitenkään olisi halunnut, että joku toinen otti paikkani, ehkä kuoli, jossa minun olisi pitänyt olla, en missään nimessä siitä ole iloinen. Olen kuitenkin kiitollinen, että jälleen kerran pelastuin varmalta kuolemalta, tai ainakin vakavalta loukkaantumiselta. En voinut tietää ohittaessani, että kertomaani olisi tulossa. Se oli Jumalan säätämys. että siinä kävi niikuin kävi.
* vaika minut kyllä on sitten kansan taholta tuomuittu tapahtuman syylliseksi, josta olen saanut kärsiä kaikki nämä vuodet, kun tämä valitettava kolari tapahtui. Minua on syyllistetty monilla tavoin, ja syyllistetään edelleenkin, vaikka tosiasia on, että vastaan tullut kuormuri väisti todennäköisesti juuri sillä kohdalla olluta tien oiekassa laidassa oluutta kohoamaa, ja osui siinä huonon äkyvyyden syystä autonitakimmaiseen rekan pyörään ja menetti luonnollisesti ohjattavuuden, kerrotuin seuraamuksin.
* Onnettomuus lavastettiin, siten, että ajoani filmattiin perässäni ajaen, ja tarkoituksena selvittää rekan liikkeet , äkkinäisessäkin ohjaus liikkessä. Tällä selvitettiin, josko olisin tehnyt äkkinäisen väistöliikkeen, ja perävaunu sen vaikutusesta olisi käynyt keskiviivan väärällä puolella, mutta filmaaminen osoitti, että niin ei ollut käynyt, koska täysprävaunu seuraa vetoautoa tarkasti samaa jälkeä, puoliperävunu ei kulje siten, mutta täysperävaununu seuraa vetoaautoa tarkasti, varsinkin niin loivassa kulmassa, siksi minun olisi pitänyt olla väärällä puollella koko auton mitalta, ja sitänhn en ollut ollut!
* Käräjillä minut vapautettiin kaikesta syytteestä.
* Ohoh kun tuli pitkä juttu!
Liittyy, "Edeltä" otsikkoon!
25
709
Vastaukset
- wftew
mikset laittanut sitten sitä sinne "Edeltä" otsikon jatkoksi, vähän niin kuin vastaukseksi, tai kannanotoksi?
sinua? Se on kyllä luettavissa mainitsemassasi otsikon ketjussa. Mutta halusin sen myös tähän, koska siellä alkuperäisessä on paljon kirjoitus virheitä, ja samalla sain täydentää kertomustani, että ihan samasta ei ole kyse. Vaikka asiapitoisuudeltaan asia ei muuttunutkaan, laajeni vaan hieman.
- kertomuksia
pitäisi olla enemmän, sillä ne herättävät ajatuksia ja uskoa.
Muistan kerrotun pienestä lapsesta, joka putosi korkealta laiturilta järveen. Vanhemmat huomasivat lapsen kadonneen ja etsivät ja löysivät hänet istumassa siellä korkealla laiturilla litimärkänä ja lapsi kertoi, että putosin ja enkeli nosti takaisin.
Muistaako kukaan tätä kerrotun joskus 1990 luvulla? - kussibuski
ja onnekkaita juttuja tapahtuu. Kristitylle ne ovat osoituksia siitä, että suojelusenkeli tai Jeesus oli asialla. Muille ne ovat jotain muuta, mitä kenellekin, sattumia tai omaa uskoa tukevia tapahtumia.
Minäkin kerran jouduin bussin tönäisemäksi kun ylitin katua varomattomasti. Olisi voinut käydä tosi huonostikin, koska isku oli niin kova että tein kunnon piruetin ja rysähdin katuun. Vain housun polveen tuli reikä eikä mitään muuta.
Toisen kerran pyöräilijä ajoi päälle ja lensin muutaman metrin ilmassa ja laskeuduin päälleni asfalttiin. Ambulanssilla sairaalaan. Aivotärähdys ja hirmu päänsärky vähän aikaa. Mutta mitään vaivaa ei siitä jäänyt.
Kyllä näitä tapahtuu ihmisille pilvin pimein kaiken aikaa, mulle ne oli sattumia ja sillä sipuli. Ei ne mulle osoittanu mitään varjelusta tai muuta. Uskovainen olis jo huutanut hallelujaata ja ollut ihan varma että noilla jutuilla oli jokin syvempi merkitys.- käydä
niin, että tulet vielä uskomaan. Mitä sinä muuten täällä teetkään, jos et jotakin ajatele olevan uskovaisten elämässä sellaista, jotka sinäkin käyt täältä lukemassa?
- kussibuski
käydä kirjoitti:
niin, että tulet vielä uskomaan. Mitä sinä muuten täällä teetkään, jos et jotakin ajatele olevan uskovaisten elämässä sellaista, jotka sinäkin käyt täältä lukemassa?
että ensin uskoin, mutta enää en. Helluntailaisen perheen ja suvun jäsenenä minua kiinnostaa uskovaisen mielenliikkeet ja seurailen palstaa pyrkien ymmärtämään mistä uskossa on kysymys, mikä on totta, mikä taas pelkkää kulissia ja suuria puheita.
Jumala voi varjella, oli sitten uskossa tai ei. Hänellä kun omat suunnitelmansa meidän jokaisen kohdalla, että ei tee pahaa itsellesi eikä kenellekään,vaikka annataisit kiitoksen Jumalalle varjeluksesta, eikö vaan ?
Missä sellainen kaista on että pystyi rekalla ohittamaan toisen rekan käymättä vastaantulijan kaistalla.
Ennen kuin sinut laitettiin eläkkeelle vastoin tahtoasi (kuten olet kertonut) niin kaksi kaistaa samaan suuntaan oli harvinaisuus .
Kertomuksen perusteella häiritsit kahta muuta autoa ja aiheutit onnettomuuden.
Siihen aikaan niistä ei tuomittu vaan nykyään on asiat toisin ja tuomio tulee kun ajelee vanteet vastakkain.
"menevä ajoi mielestäni lastinsa takia alle sallitun nopeuden"
Tuo olikin kaiken huippu ohituksesi perusteluksi.
Nopeusrajoitus on nimenomaan suurin sallittu nopeus eikä pienin sallittu.että et oikein osaa siäistää lukemaasi.
* Olin ohittanut edelläajavan jo kilometrin tai parikilometriä ennen tapahtunutta, että ohituksellani ei ole mitään tekemistä kolarin kanssa.
* Kyllä silloinkin sai ohittaa toisen auton, vaikka olikin kaksisuuntainen valtatie kysymyksessä, ajattelisit vähän, mitä luet, ja vastaa vasta sitten.
* Kyllä ajoi alle sallitun, ja siksipä ohitinkin, rikkomatta nopeusrajoitusta. Lukisit kuule kunnolla ja ajattelist mitä luet.
* Sinulla kun on ainoastaan viha minua kohtaan, niin et voi näköjään ajatella selkeästi. Viha sumentaa silmäsi, ettet näe kirjaimia ehkä kunnolla tai onko sinulla lukihäiriö noin pahassa mallissa. Jos on, niin et oikeastaan saiisi täällä kirjoitellakkaan, koska et ymmärrä lukemaasi. Ja vastaukset on sitten tälläisiä, niin kuin nyt tämäkin kommenttisi.
- Kadun*Nainen
Olevainen ansaitsisi palstan Finlandia- palkinnon
siksi monta romaania on vyörytetty jo palstalle
mutta nyt jäi kaipaamaan niitä Raamatun paikkoja jotka todistavat, että Mohikaani on erityisvartiossa
Ritarina täpärissä tilanteissa; herran suosiossa - kirjoituksessa
alkaa olla jo sitä mitä odotetaan uskovaiselta. Uskovaiselta ei odoteta jatkuvaa taistelua ja vaan uskonkertomuksia, sillä ne avaavat silmiä suuren Jumalan näkemiseen.
- poikalapsi
Ja IHAN VARMASTI se on tuo helluntailahkoisuus sut "pelastanut" monet kerrat...
MISTÄ näitä pökiöitä oikein sikiää? On papalla alkanut aika kullata muistot.oikeasti vähän tyhmä, tieten tahtoen? Eipä tuosta hihhuloinnista muuta tiedä sanoa! Ei uskoisi opettajaksi?
- poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
oikeasti vähän tyhmä, tieten tahtoen? Eipä tuosta hihhuloinnista muuta tiedä sanoa! Ei uskoisi opettajaksi?
Siitä, kumpi meistä on tyhmä, voi tietysti esittää käsityksiään. Minusta sinä et kuitenkaan ole ainakaan aikuinen, kun tuommoista potaskaa suollata palstojen tukkeeksi.
Milloin olet ajatellut kantaa vastuusi minuun suuntaamistasi valheista? Eikö ole omatunto vieläKÄÄN alkanut muistutella? poikalapsi kirjoitti:
Siitä, kumpi meistä on tyhmä, voi tietysti esittää käsityksiään. Minusta sinä et kuitenkaan ole ainakaan aikuinen, kun tuommoista potaskaa suollata palstojen tukkeeksi.
Milloin olet ajatellut kantaa vastuusi minuun suuntaamistasi valheista? Eikö ole omatunto vieläKÄÄN alkanut muistutella?tukkeilla? Sinä syydät katkeruuttasi, milloin jukasta, milloin minusta, milloin kenestäkin, mutta yleensä puht silkkaa pahaa aina jostain, ja ne, jos mitkä , mitä kirjoituksiin tulee, ovat pelkstään nekatiivistä luettavaa, eikä kohota kenenkään mieltä.
* Voisit siksikin mennä seminaariin oppimaan opettajan käytöstä yleisellä palstalla, voitko ihan oikeasti olla kansakn kynttilä, joka opettajan tulisi olla? Pursuat vihaa ja katkeruuttaa, ihan syyttä suotta, ja mitä valehteluun tulee, niin mene peilin eteen, niin näet sellaisen, ja voit ihan tutkia näkemääsi , mitä sen rauhaan sopii.
* Minä en sinua vihaa, niikuin sinä minua, olet pieniä perkeleitä täynnä, kun sinulle yritetään neuvoa elämän tietä, joka on yksi parhaista teemoista tätä palstaa ajatellen, johon sinun elämän filosofiasi ei soveltuisi tälle palstalle lainkaan, koska siinä on osaalueita jotka ei edelleenkään kuulu helluntailaisuuteen.
* pahan hengen voimalla kuitenkin palstalla , enimmäkseen häirikkönä haluat olla, oman elämän idealismin puollustajana ja pahan elämän tavan levittäjänä.
* Ei tule mielleen nytkään, että olisit joskus jotain oikeasti rakentavaa tuonut esille, josta palstalaiset olisivat saaneet jotain muuta, kuin karvasta sappeasi mielen pahoittamiseksi.
* Ja mitä tulee tuhon aloitukseeni, sinun suhtautumisesi osoittaa mitä suurinta ja alaarvoisinta arvostelun kyvyttömyyttäsi. Sinä annat vihan ja katkeruuden ohjata kaikkea mitä tänne kirjoittelet. Ihmettelen edelleen , että olet ns. opettaja?- kaaleppi..
poikalapsi kirjoitti:
Milloin olet ajatellut kantaa vastuusi minuun suuntaamistasi valheista? Eikö ole omatunto vieläKÄÄN alkanut muistutella?asiasi kuntoon ennekuin tulet tänne arvostelemaan muita. Ne sinun kokemuksesi tosin on niin rankkoja että ymmärtää tuon sun poikkeavuuden. Mulla on muuten hyvät lapset ja pitää yrittää olla siitä onnellinen eikä ruikuttaa turhista. Entäs sulla? Tee nyt radikaali päätös ja muuta erilleen siitä "maistraattimorsiammesta?sulhasesta" Ala ajatteleen elämää elämistä löydät itsestäsikin uusia hyviä puolia . Sen tutkintapyynnön jälkeen olet todellakin ollut ihmisittäin ja jatka samaa linjaa niin suakin pidetään ihka aitona ihmisenä. Sen kun vielä selität mikä on se tutkittuasiatieto mistä olet maininnu apaut satoja kertoja sillä tiedollako voit haukkua hellarit alimpaan hornaan. Kysyin paikkakunnan keskisuuren hellariseurakunnan pastorilta tietääkö hän itsemurhan tehneitä homohellareita tai hedän kokouksissaan käyneitä niin ei tiennyt yhtään. Tosin eheytyneistä mainitsi mutta niillä on aikamoinen vaitiolovelvollisuus että nimiä ja tuntomerkkejä eivät sano. Eli se sun väittämä oli hellariporukan leimaamista ja täyttä potaskaa. Miksi sinä teet tällaista? Jotenkin tumtuu siltä että sun isäsi on kuulunut johonkin uskonnolliseen yhteisöön kärsinyt melkoisista påånupin ongelmista tehnyt mitä tehnyt ja sinä olet syystäkin katkera. Tosin mun mielestä vähän väärälle porukalle.
- oikeassa?
Homot hihittää ja umpihetero hahattaa?
Kuulutteko muuten samaan lahkoon?
Ota varoen jatkossa. - poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
tukkeilla? Sinä syydät katkeruuttasi, milloin jukasta, milloin minusta, milloin kenestäkin, mutta yleensä puht silkkaa pahaa aina jostain, ja ne, jos mitkä , mitä kirjoituksiin tulee, ovat pelkstään nekatiivistä luettavaa, eikä kohota kenenkään mieltä.
* Voisit siksikin mennä seminaariin oppimaan opettajan käytöstä yleisellä palstalla, voitko ihan oikeasti olla kansakn kynttilä, joka opettajan tulisi olla? Pursuat vihaa ja katkeruuttaa, ihan syyttä suotta, ja mitä valehteluun tulee, niin mene peilin eteen, niin näet sellaisen, ja voit ihan tutkia näkemääsi , mitä sen rauhaan sopii.
* Minä en sinua vihaa, niikuin sinä minua, olet pieniä perkeleitä täynnä, kun sinulle yritetään neuvoa elämän tietä, joka on yksi parhaista teemoista tätä palstaa ajatellen, johon sinun elämän filosofiasi ei soveltuisi tälle palstalle lainkaan, koska siinä on osaalueita jotka ei edelleenkään kuulu helluntailaisuuteen.
* pahan hengen voimalla kuitenkin palstalla , enimmäkseen häirikkönä haluat olla, oman elämän idealismin puollustajana ja pahan elämän tavan levittäjänä.
* Ei tule mielleen nytkään, että olisit joskus jotain oikeasti rakentavaa tuonut esille, josta palstalaiset olisivat saaneet jotain muuta, kuin karvasta sappeasi mielen pahoittamiseksi.
* Ja mitä tulee tuhon aloitukseeni, sinun suhtautumisesi osoittaa mitä suurinta ja alaarvoisinta arvostelun kyvyttömyyttäsi. Sinä annat vihan ja katkeruuden ohjata kaikkea mitä tänne kirjoittelet. Ihmettelen edelleen , että olet ns. opettaja?Mistäs nyt noin herne meni nenuun? Suututtaako, kun joku puhuu sinusta totta... Paraskin puhuu katkeruudesta siellä!
- Hihihihihihihiiii!
poikalapsi kirjoitti:
Mistäs nyt noin herne meni nenuun? Suututtaako, kun joku puhuu sinusta totta... Paraskin puhuu katkeruudesta siellä!
Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!Hihihihihihihiiii!
Heh heh hee hheheh, hei hehheh,heh,huh,huh,heh,hee...
tapahtuma paikalla käydyn keskutelun ensimmäisenä kolaripaikalle tuleen laija-auton kuljettajan kanssa käydyn keskustelun, joka ehkä antaa kuvaa mikä johti tuohon ikävään tapaturmaan.
* Vastakkaisesta suunnasta tullut, perävaunuton vetoauto, joka törmäsi ohaamani säiliöauton takimmaiseen tienpuoleiseen perävaunun pyörään, oli linja-auton kuljettajan mukaan ajanut hänen ohitseen, vaikka hänelläkin oli nopeus 90 km tunnissa.
* On tämän minun autoon törmanneen kuljettajan täytynyt ajaa reippaasti yli satasen nopeudella, ja kun otetan huomioon keli, mikä siinä tilanteessa vallitsi, näkyvyys oli todella olematonta.
* Oli pimeä, ei ollut katuvaloja, satoi tihkusadetta, joka on pahinta tuulilasin tuhraaja, sumu oli lisäksi aikamoinen, ja tiestä nousi vesisumua.
* Koska linja auto tuli melko äkkiä paikalle, kun törmäys oli tapahtunut, on törmäys auton vauhti täytynyt olla linja auton oihitustilanteen nopeutta. Ja tästä päätellen kelin ja noupeuden yhtälöä, on kolarin aiheuttaja kokolailla todennäköisesti juuri auto, joka törmäsi minun ohjaamaani auton rekan pyörään. Näin menettäen ohjattavuuden ja sen vaikutuksesta törmäys auto siirtyi vastaan tulleen mannaryyni lastissa olleen ajokaistalle, ja törmäys oli väistämätön, kohtalokkain seurauksin!
* Ja syy, miksi tämä törmäys tapahtui, on kokolailla varmasti siinä, että törmäysauton tulosuunnassa tien oikeassa laidassa päälysteen reunassa oli huomattava kohouma, jota ei varmaan siinä kolariyhteydessä otettu huomioon vallinneen pimeyden ja kelin kannalta huonon näkyyvyden takia.
* Seuraavana päivänä kun ajoin siitä, pysäytin paikalle ja jäljistä päätellen törmäys oli siitä kohoumasta himan törmäysauton menosuuntaan nähden kohdannut autoni rekan takapyörän. Tästä voi päätellä, että törmäysauton kuljettaja oli väistänyt tätä kohoumaa, kohtalaisella äkkiliikkeellä, joka johti turmaan!
* Törmäys auton kuljettaja sen varmasti tietää, tapahtuiko asia kuvaamallani tavalla?
* Enkä tällä syyllistä ketään, vaan kelistä ja ylinopeudesta johtuva liikenne tapaturma oli yhteensattumien summa. Minusta se oli tapaturma josta ei tulisi syyttää ketään!
* Sitten vielä ikävintä on se, että minuun kohdistuvaan syyttelyyn on keksitty lisätä "haamunainen", että mukanani olisi ollut joku typykkä, ja olisi sen takia ohjaamani auton kuljettaminen ollut hataraa!
* Miksi tämä "haamunainen" ei astu esiin ja todista asiaa todeksi? Vieläkin ehtii, jos elää, tulkoon valoon jos voi!
* Ei voi, koska mitään naista ei ole olemassa joka olisi tuona tapahtuma aikana ollut kyydissäni!
* Ja jos ilmaantuu, on taatusti väärä todistaja. Ja hänen tulee tietää mitä sanoin kun poistuin autosta taskulamppu mukanani tarkastelemaan tilannetta, ei voi olla muistamatta sanomaani! Jos oli sen kuulemassa?- tarkoitus !?
sopii kysyä miksi otat tämän vanhan asian esille,
jos asiassa ei ole mitään epäselvää. Onhan menetetty ihmishenki, jonka muistoa kirjoittelusi ei ainakaan kunnioita. Miksi tällainen agenda tapahtumista pitää
tuoda julki ? tarkoitus !? kirjoitti:
sopii kysyä miksi otat tämän vanhan asian esille,
jos asiassa ei ole mitään epäselvää. Onhan menetetty ihmishenki, jonka muistoa kirjoittelusi ei ainakaan kunnioita. Miksi tällainen agenda tapahtumista pitää
tuoda julki ?elämäni syyttömänä tapauksen syntipukiksi tuomittuna!
- poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
elämäni syyttömänä tapauksen syntipukiksi tuomittuna!
Ítse muita olet tuomitsemassa. Mm. minun sanot VALINNEEN homouden ja VAIHTANEEN heterouden pois. Niin ei kuitenkaan ole. Mieti sitä!
poikalapsi kirjoitti:
Ítse muita olet tuomitsemassa. Mm. minun sanot VALINNEEN homouden ja VAIHTANEEN heterouden pois. Niin ei kuitenkaan ole. Mieti sitä!
ei kuulu mun elämääni millään tavalla, elä justiin niikuin haluat, mutta mitä teet uskovien palstalla? Mieti sitä!
poikalapsi kirjoitti:
sinua, poikalapsi, auttaa eikä sinulle siunausta ja synnin päästöä homouden harrastuksestasi antaa, koska Paavali on sanonut sen olevan hankittu ominaisuus; [acquired quality].
Roomalaiskirje 1
27 "samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja VILLIINTYMISESTÄÄN SAANEET ITSEENSÄ SEN PALKAN, MIKÄ SAADA PITI.
28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia".
Se näyttää kiusaavan sinua itseäsikin, poikalapsi, melko pahasti, ja yrität vain hakea ihmisiltä siihen myötätuntoa ja suosiota! Heterot eivät voi muuta kuin säälien rukoilla puolestasi, että Jumala antaisi sinulle mielen muutoksen!
2. Piet. 1:4
"joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta TULISITTE JUMALALLISESTA LUONNOSTA OSALLISIKSI ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee",
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6252389Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,291187- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101026- 93925
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?93795Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229653