Korvaako prässi kyykyn??
Jos ei niin mitä pitää lisätä treeniin jos haluaa kyykyn pois?
prässi/kyykky
5
880
Vastaukset
- Joo
Riippuu siitä, missä tarkoituksessa teet kyykkyä. Jos haluat kasvattaa reisilihaksia, niin mielestäni prässi korvaa kyykyn. Jos tarkoitus on hankkia voimaa, etenkin johonkin muuhun urheilulajiin, niin ei korvaa.
- Personal Trainer
Heips,
Minun mielestani kyykky eri korvaa prassia. Tietenkin molemmat harjoittaa etureisia, mutta kyykky on paljon tehokkaampi, silla joudut kannattelemaan omaa kehon painoasi, ja tekemaan koko liikkeen 'itse' sen sijaan, etta laite avustaa.
Ainot huono puoli on, etta kyykky on teknisesti todella vaikea suoritus. Monet pilaavat alaselan kyykyn takia. Jos haluat sen pois, niin prassi on ihan ok, mutta joudut ehka tekemaan ylimaaraisia setteja?- kyykyn vihaaja
No olisiko ehdotuksia ohjelmalle, siis vaikka ihan esimerkii?
Ja ehkä pidän prässistä niin paljon enemmän koska reisilihakseni ovat suhteessa paljon vahvemmat kuin yksikään muu osa kehossani, ja taas vastaan alaselkä heikoin..
Eli osaatte varmaan kuvitella mitä vääntöä se kyykky on selän kanssa..
Siksi toisaalta pitäisi sitä kyykyä harjoittaa, mutta esim salilla missä itse käyn ei ole varmistuksia sivuilla, joten "pelkäämpä" sitä muutenkin tehdä. Kerran nimittäin polvi petti ja sain tangon aika nätisti päälleni, ei ollut kaukana halvaantuminen.. No poikkesin taas aiheesta, eli siis jos vain mahdollista niin reenaisin alaselän/yläkropan erikseen ja jalat erikseen...Mutta kertokaahan nyt sitten että mihinkä niitä sarjoja pitää lisätä, ja mikä liike MAVE:n lisäksi vahvistaa selkää? - Joo
kyykyn vihaaja kirjoitti:
No olisiko ehdotuksia ohjelmalle, siis vaikka ihan esimerkii?
Ja ehkä pidän prässistä niin paljon enemmän koska reisilihakseni ovat suhteessa paljon vahvemmat kuin yksikään muu osa kehossani, ja taas vastaan alaselkä heikoin..
Eli osaatte varmaan kuvitella mitä vääntöä se kyykky on selän kanssa..
Siksi toisaalta pitäisi sitä kyykyä harjoittaa, mutta esim salilla missä itse käyn ei ole varmistuksia sivuilla, joten "pelkäämpä" sitä muutenkin tehdä. Kerran nimittäin polvi petti ja sain tangon aika nätisti päälleni, ei ollut kaukana halvaantuminen.. No poikkesin taas aiheesta, eli siis jos vain mahdollista niin reenaisin alaselän/yläkropan erikseen ja jalat erikseen...Mutta kertokaahan nyt sitten että mihinkä niitä sarjoja pitää lisätä, ja mikä liike MAVE:n lisäksi vahvistaa selkää?Alaselälle julle ja raskaat selän ojennukset.
Kyykyssä kannattaa tosiaan opetella se tekniikka kuntoon. Istu taakse ei alas. Suhteellisen leveä asento ja sääri pystysuorassa koko liikkeen ajan.
Yleensä esteenä oikealle kyykkyasennolle ovat huono liikkuvuus ja heikot takareidet, joita kannattaakin harjoittaa kovaa. Etureidet toimivat kyykyssä lähinnä jarrulihaksena.
- Personal Trainer
Unohdin sanoa,
kokeile yhden jalan prasseja!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733