1.Moos. 8:21
Ja kun herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: "Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein"
Tuon sovinnon merkiksi Jumala asetti sateenkaaren.
Sateenkaarta siis ei ollut ennen vedenpaisumusta, tämä sateenkaaren puutos johtui kuulema siitä, ettei ennen vedenpaisumusta satanut?
Minua ihmetyttää, eikö ennen vedenpaisumusta myöskään tuullut, koska sateenkaaren värit on nähtävissä rantaan "pärshkähtävässä" aallon sumussa. Eli aaltoja ei voinut olla. Sateenkaaren voi jopa nähdä suihkuttaessa sumuttimella kukkia, ja katsomalla olohuoneen lamppua päin. Joten myöskään usvana ei voinut nousta vettä maasta (mahtoi olla pölyistä)
Kun kuitenkin on vaikea olla tunnustamatta, että valon "hajoaminen" eri väreihin taittuessaan vesipisarasta on todellista, niin ihmettelen kumpi puuttui ennen vedenpaisumista, valo vai vesi?
Ai niin, Pietarin kirjeen luvussa 3 sanotaan (jae 7)
"Ja sen saman varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa."
Eli oliko tuo Jumalan lupaus olla hävittämättä maan eläviä, pelkkä valhe, vai Pietariko meitä huijaa?
Jumalan lupaus
Jumala on.
2
86
Vastaukset
jos vedenpaisumus ja jääkausi oli sama asia?
Joskus nuorena uskoin niin.- Jumala on.
Voihan lapsi uskoa niinkin, sit kun käy kouluja, ja oppii merissä olevan maailman vedestä 97.3% ja loppujen löytyvän järvistä, pilvistä ja pohjavedestä, huomaa jäätyvän veden määrän olevan täysin marginaalinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873715
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813300Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683132On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702760Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli502322- 661889
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,271829- 371824
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181719- 601698