1.Moos. 8:21
Ja kun herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: "Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein"
Tuon sovinnon merkiksi Jumala asetti sateenkaaren.
Sateenkaarta siis ei ollut ennen vedenpaisumusta, tämä sateenkaaren puutos johtui kuulema siitä, ettei ennen vedenpaisumusta satanut?
Minua ihmetyttää, eikö ennen vedenpaisumusta myöskään tuullut, koska sateenkaaren värit on nähtävissä rantaan "pärshkähtävässä" aallon sumussa. Eli aaltoja ei voinut olla. Sateenkaaren voi jopa nähdä suihkuttaessa sumuttimella kukkia, ja katsomalla olohuoneen lamppua päin. Joten myöskään usvana ei voinut nousta vettä maasta (mahtoi olla pölyistä)
Kun kuitenkin on vaikea olla tunnustamatta, että valon "hajoaminen" eri väreihin taittuessaan vesipisarasta on todellista, niin ihmettelen kumpi puuttui ennen vedenpaisumista, valo vai vesi?
Ai niin, Pietarin kirjeen luvussa 3 sanotaan (jae 7)
"Ja sen saman varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa."
Eli oliko tuo Jumalan lupaus olla hävittämättä maan eläviä, pelkkä valhe, vai Pietariko meitä huijaa?
Jumalan lupaus
Jumala on.
2
84
Vastaukset
jos vedenpaisumus ja jääkausi oli sama asia?
Joskus nuorena uskoin niin.- Jumala on.
Voihan lapsi uskoa niinkin, sit kun käy kouluja, ja oppii merissä olevan maailman vedestä 97.3% ja loppujen löytyvän järvistä, pilvistä ja pohjavedestä, huomaa jäätyvän veden määrän olevan täysin marginaalinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662453Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1842142Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.462072Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1201919Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣331805Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1901526Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2151435Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261245Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod171101En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.91022