Jeesus oli

tän palstan kirjoitusten mukaan ihminen jolla oli liian kiire lupia kyselemään kun tarvittiin aasia...
Muitakin mielikuvia hänestä saa kun lukee palstaa: Hän joi viinaa mielellään ja teki sitä lisää kun loppui.
Itse asiassa kaikki syntimme olivat hänen päällänsä. Mä oon odottanut sitä päivää, että ikään kuin löytäisin hänet.
Mut saa aivopestä uskoon...
Mutta mikä on että tällä palstalla, päivä päivältä, se uskominen muuttuu aina vaan mahdottomammaksi!
Tuntuu että mitä enenmmän omaat kirjaviisautta ja mitä ns.parempi elämä, maallisesti ajatellen sinulla on(ulkonäkö vaikuttaa jne.)sitä enemmän uskossa olet.
Säälitti lukea viime viikollakin kuinka joku,kirjotti muuten vaan, niinku itseään ois muistuttanut miten asioiden kuuluu olla yhdisti helluntailaisuuden ja mielenterveysongelmat.
Miksi helluntailaisuuspalstalla usko on väärin? Kelpaako Jumalalle vaan ne jotka katsovat itse itsensä esimerkillisiksi?
Nyt on sunnuntaipäivä ja olisi kiva saada tietää...millä tavalla ihminen uskoo terveellä tavalla??
vai onko niin että sitä uskoa ei enää löydy? Entä epäusko...vai luetko paremmin skeptisyys, nähdäänkö sitä enää siis syntinä ollenkaan?
Lähimmäisten auttaminen? Tahtooko jumala todella että muutat sen homorakkauden puolustamiseksi?
Mitä on synti?

12

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • synti on sitä, että ihmiset eivät usko Jeesukseen. Joh.16:9

    • ei voi

      ottaa uskoa, ellei sitä hänelle anneta taivaasta.

      Oletko sinä valmis elämään parannuksessa, eli Jumalan Tahdon tuntemisessa ja sen kunnioituksessa?

      Syntiä on rakkaudenlain rikkominen, sillä rakkaus täytti lain. Eli kaikki kymmenen käskyä ovat voimassa ja muistuttavat mien meidän tulee rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimäistä niin, kuin itseämme ja näihin kahteen suureen käskyyn sisältyvät pienimmätkin käskyt.

      Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa niin kaikki teille annetaan, on Raamatun kertomaa ja täydellisen totta.

    • amadiini

      on vain surullinen osoitus siitä, kuinka Raamatun yksinkertainen totuus on väännetty niin moneen mutkaan, ettei siitä ota kukaan selvää.

      Epäilevä, epävarma ja etsivä sekoitetaan mitä ihmeellisimpiin ihmistekoisiin opinkiemuroihin ja revitään Raamattua valheilla, kun ei kirjasta mitään tiedetä.

      Raamattu on kuitenkin sama tänäänkin ja siellä ilmoitetaan totuus sinusta ja minusta ja siitä, että meillä kaikilla on vielä mahdollisuus, kiitos Jeesuksen.

      Juuri meitä kurjia ja heikkoja Jeesus tuli etsimään, kuka kärsii mielenterveydestä, kuka kamppailee ihmissuhteiden, kuka taloutensa kanssa. Ei Jeesus tullut tekemään meidän ajallisesta elämästä ruusutarhaa, vaikeudet elämässä toivottavasti vievät meitä lähemmäksi ristiä.

      Synti on tottelemattomuutta Jumalan Sanaa kohtaan ja toisen ihmisen väärä kohtelu. Mutta syntinsä tunnustava saa varmasti anteeksi.

      Uskon, että Raamatun lukeminen on verrattomasti näitä palstoja antoisampaa.

      • mä oon lukenut ne 3 ensimmäistäistä pastorin neuvosta(Raamatun käännöskomitean ehdotus vuodelta 1993)Johannesta vasta alkua.
        Yksinäistä puuhaa, mutta kiitos sinulle.


      • PakanainHuuto

        " Mutta syntinsä tunnustava saa varmasti anteeksi. "
        No, minä tunnustan syntini,
        olenko nyt uskossa? ei tunnu miltään.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        mä oon lukenut ne 3 ensimmäistäistä pastorin neuvosta(Raamatun käännöskomitean ehdotus vuodelta 1993)Johannesta vasta alkua.
        Yksinäistä puuhaa, mutta kiitos sinulle.

        * Raamatun luku on yksinäistä hommaa.
        * Mutta jos ja kun pääset tuntemaan Raamatun Sanan, eli jeesuksen sisäisesti, lukeminen muuttuu, niikuin söisit jotain hyvää mannaa, mutta voi olla, että Sana on suussa mekea, mutta vatsassa karvas.
        * Tälläkin palstalla on niitä, joiden suussa Sana tuntuu hyvältä ja maistuu mannalata, kun pääsee sillä sivaltelemaan, ja vaatimaan lainkirjaimen täyttämistä.
        : Kun ei lueta omaksi elämän tarpeeksi, vaan ihan suussa hyvältä maistuvaksi ja sillä sitten roiskia sinne tänne, ymärtämättä itse, Sanasta tuon taivaallista.
        * Sun kannattaisi rukoilla kammiossasi sen tilasta, että etsit pääsyä Kristuksen yhteyteen palstalaisten kautta. Täällä on liian kirjavaa ja omiin oppeihinsa mieltyneitä neuvojia, että jos pyydät Jeesusta rukouksessa Pyhän Hengen avaamaan Sanaa, niin mahdollisuutesi saada elävä usko, jota perään kuulutat, on todennäisempää kuin tällä palstalla koskaan!


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Raamatun luku on yksinäistä hommaa.
        * Mutta jos ja kun pääset tuntemaan Raamatun Sanan, eli jeesuksen sisäisesti, lukeminen muuttuu, niikuin söisit jotain hyvää mannaa, mutta voi olla, että Sana on suussa mekea, mutta vatsassa karvas.
        * Tälläkin palstalla on niitä, joiden suussa Sana tuntuu hyvältä ja maistuu mannalata, kun pääsee sillä sivaltelemaan, ja vaatimaan lainkirjaimen täyttämistä.
        : Kun ei lueta omaksi elämän tarpeeksi, vaan ihan suussa hyvältä maistuvaksi ja sillä sitten roiskia sinne tänne, ymärtämättä itse, Sanasta tuon taivaallista.
        * Sun kannattaisi rukoilla kammiossasi sen tilasta, että etsit pääsyä Kristuksen yhteyteen palstalaisten kautta. Täällä on liian kirjavaa ja omiin oppeihinsa mieltyneitä neuvojia, että jos pyydät Jeesusta rukouksessa Pyhän Hengen avaamaan Sanaa, niin mahdollisuutesi saada elävä usko, jota perään kuulutat, on todennäisempää kuin tällä palstalla koskaan!

        mä oon lukenut ne 3 ekaa.
        johannes ja apostolien teot on vielä lukematta. niiden jälkeen voin liittyä takaisin helluntaiseurakuntaan. sain "meidän"pastorilta neuvon tai oikeastaan sain häneltä vihon jossa luki niin.
        sama asia, mun mielestä.


      • Karvas maku
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Raamatun luku on yksinäistä hommaa.
        * Mutta jos ja kun pääset tuntemaan Raamatun Sanan, eli jeesuksen sisäisesti, lukeminen muuttuu, niikuin söisit jotain hyvää mannaa, mutta voi olla, että Sana on suussa mekea, mutta vatsassa karvas.
        * Tälläkin palstalla on niitä, joiden suussa Sana tuntuu hyvältä ja maistuu mannalata, kun pääsee sillä sivaltelemaan, ja vaatimaan lainkirjaimen täyttämistä.
        : Kun ei lueta omaksi elämän tarpeeksi, vaan ihan suussa hyvältä maistuvaksi ja sillä sitten roiskia sinne tänne, ymärtämättä itse, Sanasta tuon taivaallista.
        * Sun kannattaisi rukoilla kammiossasi sen tilasta, että etsit pääsyä Kristuksen yhteyteen palstalaisten kautta. Täällä on liian kirjavaa ja omiin oppeihinsa mieltyneitä neuvojia, että jos pyydät Jeesusta rukouksessa Pyhän Hengen avaamaan Sanaa, niin mahdollisuutesi saada elävä usko, jota perään kuulutat, on todennäisempää kuin tällä palstalla koskaan!

        Lain kirjaimen täyttymistäkö raamatulta vaaditaan,
        siksikö sitä valheista kiinni jäämistä nykyisin
        kutsutaan?

        Lopettaisit sinäkin valehtelun, ja kunnioittaisit
        isääsi ja äitiäsi, jotka sanoivat "totuus ei pala
        tulessakaan", et valehtelisi uskon tähden, vaikka
        Luther niin opettikin.

        Vastaapa huviksesi noihin kysymyksiin, jotka esitettiin
        otsakkeen "Jumalan lupaus" alla. Vai sekö on
        ihmisen viisautta, kun ei ummista valheelta silmiään?


    • valehtelitko,

      vai kirjoititko totta, ole hyvä ja vastaa.

      • mutta jukka jos luet tän niin mitä asiaa sulla oli kun halusit mun kirjoittavan sulle?
        En oo saanut sulta vastausta kun kysyin mitä asiaa...oliko jotain?
        Onko Miialla kaikki hyvin?


      • Jukkaan,
        auroraboreallis kirjoitti:

        mutta jukka jos luet tän niin mitä asiaa sulla oli kun halusit mun kirjoittavan sulle?
        En oo saanut sulta vastausta kun kysyin mitä asiaa...oliko jotain?
        Onko Miialla kaikki hyvin?

        kun kysyjä kirjoitti ainoastaa yhdestä palstalaisesta. Oikase valheesi, jos kirjoitit valhetta. Sinulla on vastuu valheiden levittämisestä, jos kirjoituksesi oli sontaa.


      • a.b:n kirjoituksia
        Jukkaan, kirjoitti:

        kun kysyjä kirjoitti ainoastaa yhdestä palstalaisesta. Oikase valheesi, jos kirjoitit valhetta. Sinulla on vastuu valheiden levittämisestä, jos kirjoituksesi oli sontaa.

        milloin milläkin nimimerkillä. Et taida saada vastausta a.b:ltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3806
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      237
      3412
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2653
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      111
      2171
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      22
      2166
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      2027
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1815
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1812
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      315
      1546
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1402
    Aihe