muillakin tälläisiä?

Krauser

Olen pariin otteeseen saanut kummallisia viestejä, joiden takana on oletettavasti ulkomaalainen naishenkilö.

Profiili on viestin saapuessa jo poistettu, ja viesti on monella tapaa hyvin persoonaton ja ylimalkainen.

Viesti alkaa yleensä tyyliin "i saw your profile, and i become very curious about you..."

Oma teoriani on että kyseessä on sähköposti osoitteiden khalastelu.

Ilmeisesti kummallisia viestejä ei saa pelkästään tytöt, vaan myös pojatkin???!!! Onko muilla vastaavia kokemuksia?

7

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieleen

      kuinka yhdessä tiedelehdessä kolumnisti oli joutunut chatterbotin huijaamaksi ja kirjoitellut tämän kanssa pitkiä kirjeitä vaikka kuinka kauan. Siis koneen kanssa.

      No, tuli vain mieleen vaikkei varmaan liity tähän.

    • Erkki Nimimerkki

      Itsekin olen saanut muutaman. Ne ovat huijausposteja, joilla todennäköisesti yritetään vongata rahaa tai jotain. Vähän kuin ne nigerialaiskirjeet joita puskee e-mailin puolella.

      Joskus profiilin ehtii lukea ennen kuin se poistetaan. Ne ovat selvästi satunnaislukugeneraattorilla täytettyjä. (Oma suosikkini oli 130-kiloinen 60-senttinen afrikkalaistaustainen nainen Alajärveltä.) Ilmoitin ylläpidolle huijausprofiileista ja kehottaisin muita tekemään samoin.

    • mainitsemiasi viestejä tullut useitakin, viimeksi sellaisen sain treffipalstan viesteihin viikko sitten, profiilia ei löytynyt kyseisellä nimimerkillä. E mailiinkin noita on tullut, olen joihinkin vastannut englanniksi sen mitä osaan että en osaa englantia enkä ymmärrä kirjoituksesta mitään, mutta sitten tuleekin vastaukseksi yleensä tälläinen Thanks you letter jne... Eli vaikka mitä kirjoitat niin on niinkuin seinälle puhuisit. Nuo huijarit pitäisi oikeasti savustaa ulos kaikilta treffipalstoilta joissa hyväuskoiset ihmiset etsii oikeasti rakkautta.

    • Yksi vastus.

      Joskus Skypessä sellainen vanha, lihava israelilainen mies teki ehdotuksen rahan hankkimisesta. Jostain kumman syystä en vastannut ja laitoin hänen kontaktiyrityksensä hylkäykseen.

      No, enää ei ole kuvaa ja liian tarkkoja tietoja siinä paikassa. Näyttävät rauhoittavan yhteydenottoja.

      Tämä oli tällainen erilainen tarina.

      • olen saanut samantyyppisiä

        viestejä. Viime kesänä laitoin profiilin kuvani kera Meetic:iin. Kiinnostuneita yhteydenottoja sainkin ja viestejä tuli mm. erittäin miellyttävän näköisiltä miehiltä, jotka ehdottomasti halusivat tutustua minuun. Molemmat olivat kertomansa mukaan leskiä mutta elämän pitää jatkua. Profiili katosi toiselta heti viestin saatuani, enkä onneksi edes sähköpostiosoitettaan kerinnyt laittaa muistiin, ja toiselta viestiin vastattuani. Jälkimmäisen kanssa juttelin mesessäkin. Kuinka ollakaan, jo toisella juttelukerralla alkoi kaveri ehdotella että auttaisin häntä rahallisesti. Jos ei englanninkielen taitoni olisi niinkin hyvä, en olisi välttämättä hänen monimutkaisten kielikuviensa perusteella osannut älytä mitä oikein tarkoitti. Kun en suostunut niin suuttui ja alkoi sättiä minua! No, panin pelin poikki sitä miten. Mutta eihän se kivalta tunnu kun ihan rehellisellä mielellä sitä kumppania etsii...


      • totta joo!!
        olen saanut samantyyppisiä kirjoitti:

        viestejä. Viime kesänä laitoin profiilin kuvani kera Meetic:iin. Kiinnostuneita yhteydenottoja sainkin ja viestejä tuli mm. erittäin miellyttävän näköisiltä miehiltä, jotka ehdottomasti halusivat tutustua minuun. Molemmat olivat kertomansa mukaan leskiä mutta elämän pitää jatkua. Profiili katosi toiselta heti viestin saatuani, enkä onneksi edes sähköpostiosoitettaan kerinnyt laittaa muistiin, ja toiselta viestiin vastattuani. Jälkimmäisen kanssa juttelin mesessäkin. Kuinka ollakaan, jo toisella juttelukerralla alkoi kaveri ehdotella että auttaisin häntä rahallisesti. Jos ei englanninkielen taitoni olisi niinkin hyvä, en olisi välttämättä hänen monimutkaisten kielikuviensa perusteella osannut älytä mitä oikein tarkoitti. Kun en suostunut niin suuttui ja alkoi sättiä minua! No, panin pelin poikki sitä miten. Mutta eihän se kivalta tunnu kun ihan rehellisellä mielellä sitä kumppania etsii...

        Kyllä ihmisen yksinäisyydellä tehdään rahaa röyhkeästi!


    • naisena

      olen saanut vain yhden profiililta lisäyksen vieraskirjaan joka poistettiin samana päivänä, mutta siinä näkyy edelleenkin kuva vaikkakin pienenä. Epäilen, että hän saattaa lähestyä toisella profiililla kuvattomalla myös. Kuvasta huomaa sen, että hänellä on jokin kasvuhäiriö tai jotain pää on suurempi kuin hartiat. Suoharri on nimimerkki. Onko ketään muu törmännyt häneen? Varsinaissuomesta.

      Ulkomaalaisilta en juurikaan ole saanut mitään postia en yhtäkään, sillä olen lisännyt ihannekumppani kohtaan: suomalainen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe