Minnekkässe toveri

todé

Työmies2 on kadonnut? huhuu ..

19

611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PakaninaHuuto

Hänelläkin lienee ollut aikansa tällä palstalla ehkä suuri kyllästyminen, tiedä häntä.

• todé

Hyvä, että sinä sentään oleilet täällä. Olet taasen muuttanut nikkiäsi? Vaan eipä tuo mitään. Kunhan on ees sinnepäin, jotta tunnistan sinut!

• PakanainHuuto
        todé kirjoitti:

Hyvä, että sinä sentään oleilet täällä. Olet taasen muuttanut nikkiäsi? Vaan eipä tuo mitään. Kunhan on ees sinnepäin, jotta tunnistan sinut!

siis edelleen PakanainHuuto. Mukavaa, kun olet palannut tänne kyseenalaiselle palstalle.

• Pakanína
        todé kirjoitti:

Miten tuo todé lausutaan, kun siinä on paino viimeisellä sanalla.

näinkö todee? jos se kirjoitettaisiin tóde, niin lausuttaisiin toode eli paino äännettäessä vaihtaisi paikkaa.

Mun tämän viestin nikki lausutaan pakaniina eli painotetaan -niina- tuossa perässä eli korotetaan ääntä.

jos peku kirjoittasi nikkinsä péku, niin ääntämisasu olisi peeku.

ja jésus äännettäisin jeesus eli painomerkki sanan yllä kohottaa ääntä intonaatiota.

jumal'auta muuttuikin joskus jumalauta-sanaksi eli suomalaiset tiputtivat herran puoleen huudon toisen sorttiseksi.

• todé
        Pakanína kirjoitti:

Miten tuo todé lausutaan, kun siinä on paino viimeisellä sanalla.

näinkö todee? jos se kirjoitettaisiin tóde, niin lausuttaisiin toode eli paino äännettäessä vaihtaisi paikkaa.

Mun tämän viestin nikki lausutaan pakaniina eli painotetaan -niina- tuossa perässä eli korotetaan ääntä.

jos peku kirjoittasi nikkinsä péku, niin ääntämisasu olisi peeku.

ja jésus äännettäisin jeesus eli painomerkki sanan yllä kohottaa ääntä intonaatiota.

jumal'auta muuttuikin joskus jumalauta-sanaksi eli suomalaiset tiputtivat herran puoleen huudon toisen sorttiseksi.

nikissäni on vain silmänlumetta lausumiseen nähden. Se oli pakko ottaa jossakin vaiheessa käyttöön, kun joku pojan vintiö rekisteröi tode -nikin joitakin vuosi sitten.

• työhommia Islam-palstalla ja tietenkin yhdessä kuorossa kristittyjen kanssa kun sattuu olemaan yhteinen vastustaja.
      Minä olen kyllä välillä käynyt hillitsemässä hänen liittoutumistaan kristittyjen kanssa.

• Olenko muuttunut huomaamattani toisten silmissä?
        Uskonasiat on vakavia asioita mutta niistä pitää keskustella pilke silmäkulmassa.

• erämaassa käynnillä mitään merkitystä ollut kun olen kulkenut siellä säännöllisesti ennenkin.

Tässähän sitten asia taitaakin olla niin että sä olet muuttunut ateistiseen suuntaan ja alat ymmärtämään minua :)

• hyvä asia mutta me ateistit rakastetaan ilman että siihen tarvitaan Jumalan määräystä.

Todellisuudessa rakkaus on sellainen asia että sitä ei voi kukaan ihminen tai Jumala määrätä.
        Eli Raamatusta löytyvä määräys "rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi" on sellainen asia johon ketään ei voi pakottaa eli se on mahdoton.

Raamatussa kehotetaan kyllä enemmän vihaamaan ja se on mielestäni täysin mahdollista.

• PakanainHuuto

"Mutta kun omistaa uskon Jeesukseen, omistaa sellaista ihmeellistä rakkautta, se on salattu niiltä jotka eivät tunne Jeesusta. Koska, Jeesus on Rakkaus."

Duoda, duoda. Jos omistaa uskon Jeesukseen... omistaa sellaista rakkautta, se on salattu muilta, jotka eivät tunne Jeesusta.

No miten tämä salattu rakkaus voi sitten näkyä ulospäin niinkuin tosiin ihmisiin, jos se on salattua?

Jumalan Armotaloudesta osattomana en omista salaista rakkautta vaan ihan tykkään ja välitän ihmisistä muutenkin?

• Se on kai sitten sitä Jeesuksen rakkautta kun nimitellään, panetellaan, valehdellaan ym.

• PakanainHuuto

ei voi testata kuin uutta kännykkää. Mistäs minä tyttöparka tietäisin vaikka Jeesus jo asuisi sisikunnassa.

Koska tunnusmerkkejä ovat; annan toisten uskoa niinkuin parhaakseen näkee, en etsi suurennuslaseilla eksyttäjähenkiä, hyväksyn ihmiset sellaisenaan kuin ovat, sanon päivää asukkaille porrashuoneistossa, en kavahda nipottavia uskovia, juon kohtuullisesti viiniä, en tupakoi, säännölliset
        elämäntavat, säännöllinen työaika, vaatimattomuus,
        en kerskaa, en valehtele (ainakaan paljon) ja muutenkin ymmärrän, että ihmiskunnalla täytyy olla jokin ulkoinen voima johon uskoa jotta ihmiskunta jaksaisi elää täällä kiusausten ja murheiden laaksossa:) (ota em. luettelo inhimillisen ihmisen heikkoutena.)

• PakanainHuuto
        Pe.ku kirjoitti:

Se on kai sitten sitä Jeesuksen rakkautta kun nimitellään, panetellaan, valehdellaan ym.

uskovia? eikö me anneta heidän olla aika rauhassa uskoineen. Kysellään ja ihmetellään vain. Monet ottavat sen panetteluna. Mun mielestä sä et ainakaan panettele uskovia, peräät vain vastauksia kysymyksiisi ja jos joskus jotain tulee sanoneeksi sekin on vain inhimillistä ihmistä.

Uskovat saisivat ottaa meistä esimerkkiä:)

• PakanainHuuto kirjoitti:

uskovia? eikö me anneta heidän olla aika rauhassa uskoineen. Kysellään ja ihmetellään vain. Monet ottavat sen panetteluna. Mun mielestä sä et ainakaan panettele uskovia, peräät vain vastauksia kysymyksiisi ja jos joskus jotain tulee sanoneeksi sekin on vain inhimillistä ihmistä.

Uskovat saisivat ottaa meistä esimerkkiä:)

Ja lisäksi minun mielestä ja varmaan sinunkin mielestä me teemme vain hyviä palveluksia kun kirjoitamme täällä ja saamme silmiä avautumaan monipuolisempaan tapaan katsoa asioita.

• PakanainHuuto

panettelevat toista uskovaa. Tähän saattaisi olla selityksenä erilainen näkemys raamatusta sekä uskovan oma henkilökohtainen luonne.

Ihmiset ovat siitä outoja olemuksia, että on niin vahvana se 'oikeassa olemisen tarve'. Puolustaa sitä, mitä itse kokee hyväksi, mutta toiselle se saattaa olla vierasta, joku toinen löytää saman päämäärän toisella tavalla. Eikö sellaiselle ajatukselle pitäisi antaa tilaa.

Kyllä tässä saa nöyrin mielin (ei nöyristellä) elämäänsä elää ja tunnustaa omia heikkouksiaan eikä kieltää niitä. Loppujen lopuksi kaikki ihmiset ovat syvimmiltään samankaltaisia, oli ihminen uskossa tai ei. Jokainen yrittää elää omien rahkeittensa mukaisesti, kelle usko tuo voimaa, joku elää muuten vaan ajattelematta uskonasioita tai pitämällä niitä hölmöinä.

Hölmöjä uskonasioita ei ole olemassakaan, on vain hölmöjä ihmisiä, jotka ovat juuttuneet samaan ajatusrakennelmaan, joka on heille opetettu tai oppineet. Ihmisen pitää kehittyä koko ajan kuolemaansa asti, etsien, kysellen ja epäillen, mikä ei tarkoita sitä että uskovan pitäisi hyljätä uskonsa.

• PakanainHuuto

tässä asiassa olen kykenemätön.

• PakanainHuuto
        Pe.ku kirjoitti:

Ja lisäksi minun mielestä ja varmaan sinunkin mielestä me teemme vain hyviä palveluksia kun kirjoitamme täällä ja saamme silmiä avautumaan monipuolisempaan tapaan katsoa asioita.

myös minun mielestäni uskovien pitäisi aukaista silmiään näkemään enemmän kuin mitä näkevät tai miltä sulkevat silmänsä. Joskus kun olen jutellut helluntailaisten kanssa uskonasioista, he ovat hämmästyneet siitä, että minulla on ymmärrys päässä heitä kohtaan.

Monet heistä ainakin vanhemman polven uskovat olettavat, että epäuskoinen ei tiedä mitään uskosta.

Mehän täällä yritämme antaa muuta näkövinkkeliä asioihin, ainakin sinä. Eikä se käsittääkseni tarkoita sitä, että heidän uskoaan tietoisesti horjutettaisiin.

• PakanainHuuto

ja jos vastaa, miten lienee ymmärränkö mahdollisen vastauksen.

Tasan tarkkaan kuulutan koko palstan väelle, jos Jésus tulee niin näkyvästi elämääni, että sen tuntee sydänjuuriaan myöten.

• Pe.ku kirjoitti:

* Muutaa asioita aivan toiseksi, mitä alkuperäinen keskustelu käsitteli.
        * Joskus saa pakostakin käsityksen, että et oikein hallitse asiakokonaisuutta.
        * Niikuin tuolla kun kerroin liikenne tapaturmasta, väänsit koko tilanteen pois todellisuudesta, mitä kirjoitin.
        * Teitkö sen sitten tyhmyyttäsi, oletko lukihäiriöinen, vaiko vaan prona halusit sekoittaa, ja heittää asiaan tyyliisi sopivan oman versiosi, piittaamatta kirjoittajan tarkoittamasta totuudellisuudesta, näin halveksien ja ylimilisesti vääntäen koko asian pois alkuperäisestä tarkoituksestaan.
        * Eikä tämä ollut suinkaan eka kerta, olet mestari sotkemaan ajatuksia asioihin nähden. Eikä niissä ole mitään rakentavaa ainesta, että asioita voisi niikuin katsella toisestakin vinkkelistä, vaan esität tunteettomasti oman kylmän versiosi, joka usemmiten poikkeaa kyseessä olevasta asiasta täysin hungingolle!

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      625
      2389
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      29
      1187
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1138
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      10
      1026
    5. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      93
      925
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      875
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      93
      795
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      741
    10. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      29
      653
    Aihe