Carpe diem

Kuinka usein suunnittelemme
huomenna, huomenna tai
minä aion.

Kaikesta siitä
jonka voisimme tehdä jo tänään
juuri nyt.

En muista
kauanko on huuliesi kosketuksesta
enkä tiedä
oletko lukenut silmieni surua koskaan.

Toivoisin kuitenkin
ettei tämä kaikki hiipuisi hiljaa pois
ja ettemme odottaisi aina huomista
koska emme tiedä
onko sitä meille enää.

Silti
minäkin vain ajattelen sanovani
sinä olet kaikki
läsnäolosi ikävässä.

18

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaru

      Tuo ikävä vie
      voimat minusta
      on taisteltava
      suunnattava katse
      tulevaisuuteen

      Kuten aurinko
      tänä aamuna
      herään kevään odotukseen
      haluan vielä tuntea
      huulet huulillani
      lausua rakkauden sanoja
      elää naisena
      rakkaudesta

      • lindalinda1

        aurinko on noussut
        ja minä yritän koota itseäni
        katsoa tulevaisuuteen
        toivoa
        että edes vielä kerran

        kokisin Sinut ja elämän.
        ***

        Kiitos Kaaru.


    • Kun ajatus.
      Ei huomista enää ois.
      Tekee väreitä.
      Hui!
      Me ollaan aina ystäviä:)

      • lindalinda1

        että emme ikinä voi tietää, onko meillä huomista
        enää. Ja kuinka usein vain siirrämme asioiden sa-
        nomista tuonnemmaksi, ehtiihän sen huomennakin.

        Miksi ?

        Olemme ystäviä, olemme.

        Kiitos Sinulle ystävä rakas, sanasi lämmittivät.


    • peres

      Kuinka usein minäkin olen jättänyt tekemättä sen
      Tässä ja nyt
      Hienoa pohdintaa Sinulta jälleen
      Kiitos

      • lindalinda1

        niin juuri, miksi me toimimmekaan niin ?

        Tuollaista aamussa syntyi, jonkunlainen haikeus
        kaihersi mieltä.

        Kiitos Peres, aina yhtä kultainen sanoissasi.


    • Muistojen arkku, ryökäle, aina vaan levällään
      täälläkin tönössä.
      Hypin sen päällä, että saisin sen kiinni
      ja nyt se kansi lonksottaa enemmän.
      Aaaa-puva, timpuria tarvittaisiin.

      Lähetän sen timpurin sitten sinulle hommiin, naulaamaan sen arkun kiinni mutta
      vain sillä ehdolla,ettet kuitenkaan
      lopeta näiden haikeitten runojen kirjoittamista.

      Lupaathan? :)

      Parempaa tätä päivää.

      • lindalinda1

        Niin meni rikki, että kolina kävi.

        Mikä helkkari meitä oikein vaivaa ?
        Pakko kai luvata, koska ei kai minusta juuri
        muunlaisten runojen kirjoittajaksi edes ole - ei
        näissäkään hääppönen. Mutta pakko on purkaa tun-
        tojaan, niin se vaan mennee.

        Onhan se parempi, kun Ruttukin voi jo paremmin.

        Kiitos Mari.


    • Mysteriet

      Sanon tämän nyt ja ajattelin minä sanoa sen vielä ylihuomennakin...

      Niin että carpe huomennakin diem =)

      Kertakaikkiaan upea runo!

      • lindalinda1

        eiköhän nuo sanat lähinnä ole oikeita kuvaamaan
        Sinua itseäsi. Minä olen tämmönen hiirulainen
        vaan rinnallasi, mutta sitäkin sitkeemmin aion
        pysyä siinä.

        Perkule, kun ei täältä taas pääse pois - huoks.

        * mutisee, mutisee * eikä tiijä mitä sannois.

        Mutta riittänee kuitenkin tässä vaiheessa
        k i i t o s ja se tullee sytämmestä.


    • padme_amidala

      tuo viimeinen säkeistö on aivan mahtava. Se kruunaa upean runosi. Ja nuo ihanan "huuliesi kosketuksesta" ja "silmieni surua" *huokaus*.
      Kiitos ihanasta lukuhetkestä : )

      • lindalinda1

        tota proffaa, se on Marin vika että Sinäkin olet
        alkanut sitä käyttää * huoks *

        Voin sanoa, että runo syntyi kuin itsestään. Tämä
        aamu oli otollinen sen synnyttämiseen, enkä tiedä
        mistä sen sanat oikein eteeni tipahtelivat. Mutta
        helpolla, helpolla.

        Olen otetttu sanoistasi jälleen kerran Pad.

        Nyt on pakko mennä, tuli mitä tuli. Kai tässä on
        mennyt jo 2,5 tuntia lähestulkoon.

        Mutta törmäillään taasen runoissamme.

        k i i t o s


    • Totta joka sana,, Elä elämääsi hetki hetkeltä.. lopetamme haikailun jos sitten joskus.
      ohitamme pisteen jossa ei häpeillä tarvitse,, Antaa elämän Liekehtiä , roihuna hurjana..
      Kiitos Linda..
      Ter Kobo

      • lindalinda1

        sanoillesi.

        Näinhän se on, kuten runossani kirjoitan.
        Ja Sinun palautteesi on aina yhtä lämmittävää.

        Kiitoshan kuuluu aina kommentoijalle, Sinulle.


    • TöllinLiisa

      Tosin ne tekemättömät työt,
      ne rasittaa eniten,
      tulee yöhön kasvaa jättiläisiks.
      Sekin, mistä me tiedämme,
      onko sitä huomista?

      Taas pengon.
      Emme mekään mieheni kanssa tienneet,
      kun ajelimme mökille 8/6 ett.
      Huomista ei meille tuu,
      vain aamu ja yhteinen kahvi hetki.

      "Elämä on tässä"

      minunki on pitäny mennä,
      sieniä ja hilloja viemään.huokaus

      Arkinen aivan ajatukseni,
      Sinulle runosta kitos ja hyvää yötä.Liisa

      • lindalinda1

        Tekemättömät työt, niitä kai eniten tuleekin
        siirretyiksi. Mutta kuinka usein unohdammekaan
        sanoa läheisimmillemme, miten paljon välitämme
        ja rakastamme. Se unohtuu liian usein.

        Siksi pitäisi aina muistaa sanoa se, koska emme
        tiedä huomisen kohtaloa.

        Ajatuksesi ovat aina sydänlämpöisiä, ei mielestä-
        ni arkisia. Tietenkin arki kulkee kaikessa muka-
        na, mutta rakkaudenkin pitäisi olla.

        " elämä on tässä " " tartu hetkeen "

        Kumpa vain muistaisimme.

        Kiitos Liisa.


    • muuta meillä ei ole..ja sen me tuhlaamme ikävään.miten paljon kivempaa olisi yhdessä.mutta sellaista on.elo.

      • lindalinda1

        tässä hetkessä. Tuhlaamme aikaamme niin usein
        turhuuteen, kun voisimme käyttää sen rikastutta-
        malla toisiamme - vaalimalla rakkautta.

        Tiedän, tiedän tämän yhtä hyvin kuin varmaan
        Sinäkin, mutta silti me toimimme toisin.

        Lämmin kiitokseni, että poikkesit.

        Runollisin terveisin
        linda


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe