Vastaako/Kuvaako

ulkonäkösi luonnettasi?

Onks teille käyny näin? Joskus ku on vaikka puhunu, jonku ihmisen kans puhelimessa ja sitte myöhemmin tapaa livenä niin onki kuvitellu sen ihmisen ihan erinäköseksi. Tai sitte ku kattoo vaikka telkkaria ja siinä puhuu eka joku mut ei näy sen kasvoja, sitte ku kasvotki tulee näkyviin niin saattaa aatella että ei tuolla ihmisellä voi olla tuollanen ääni.

Onko sulle joskus sanottu että aattelin sut ihan erinäköseksi? Kuvaako sun mielestäs sun oma nimi, ääni, ulkonäkö ym. sun luonnettas?

Mulle on sanottu et oon ihan mun oman nimeni näkönen...

24

2365

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikkeuksetta

ihan erinäköisiä kuin mitä mielikuvat on antaneet ymmärtää.

• BlackKitten

Luulisin ettei eroa paljonkaan kuvitellusta. Ja olen kuullut että minulla on miellyttävä ääni :)

Tiedän kyllä itsekkin tapauksia, joissa miehellä on ollut hyvinkin seksikäs ääni, ja lopulta ulkonäkö ei ole mitään sinne päinkään. Olen törmännyt myös pitkään, lihaksikkaaseen mieheen jonka ääni muistutti pikkutyttöä..

Mutta raakkuu se variskin äänellään..minkäs sille teet...

• Papeete1

Mikään ei oikein kuulemma natsaa yhteen, olen ennalta-arvaamaton, ja ennakkoluulot voi heittää roskiin mun kohdalla :)

• Ei taida ainakaan ulkonäkö kuvata luonnetta. Hiljanen ja rauhallinen olen, vaikka jotkut ovat ulkonäön puolesta veikanneet minua sellaiseksi uhkaavaksi ja vähän pelottavaksikin (varsinkin jos hiukset on leikattuna ihan millin sängellä) :D
      No nämä tosin vain jonkun Messengerin kautta, ja onneksi kukaan naispuolinen ei ole vielä tuollaista sanonut.

Muuten varmaan ääni sopii ihan hyvin luonteen kanssa, hieman matala ja rauhallinen. Nimestä en osaa sanoa... tästä etunimestä on saanut täälläkin lukea paljon, kuinka monet meidän nimiset on ihan kusipäitä ja valehtelijoita, mutta ainakin minun kohdalla todellisuus ei kyllä taida tuollainen olla... toivottavasti (melkein pakkohan sitä joskus on heittää jotain valheita, mutta usein toisen eduksi, ei niinkään omaa napaa ajatellen). Eipä sitä ole ainakaan koskaan saanut kuulla päin naamaa, että olisin joku kusipää.

• -eräsmies-

ääni ei kuulu Kimmo Vehviläiselle. Olin täysin hämääntynyt kun näin tyypin kuvan ensikerran.

Itse voin kuulostaa puhelimessa vaikka viralliselta valvojalta. Joskus asiat ja toimenkuva sitä vaatiikin. Pitäis joskus kysyä joltain huumorintajuiselta asiakkaalta, että joka luotto meni, kun pärstän näit?

• Minulle on sanottu joskus, etten ole luonteeltani laisinkaan sellainen kuin miltä näytän. Äänestä ei kukaan ole koskaan sanonut yhtikäs mitään. Joskus koulussa piti äänittää haastattelu nauhalle ja oma ääni kuulostaa aivan kauhealle. Ei laisinkaan sille, mille se kuulostaa puhuessa omaan korvaan. Outo juttu.

Asian tiimoilta tuli mieleen muistaakseni englantilaissyntyinen edesmenneen Radio Cityn naisjuontaja kanavan alkuajoilta. Sen ääni oli teinipojan korvaan aivan mielettömän seksikäs. Sitten nainen juonsi Kaivarin konserttia, eikä ulkonäkö ollut laisinkaan yhtä hunajainen kuin ääni. Voi kun petyin omiin unelmiini. ;-)

• kuulostaa

aivan karseelle, jos kuuntelee sitä vaikka kasetilta tai videolta. Mutta sitte muuten se on ihan normaalin kuulonen. Mutta mistä ihmeestä se sitten johtuu että muitten äänet kuulostaa ihan samalta nauhalla ja muuten, mut oma ääni kuulosta ihan hirveeltä nauhalla?

• Marie-Cecile

Kukaan ei ole koskaan kommentoinut mitään. Apua. Olen varmaan nimeni näköinen, koska kaikki lempinimeni on nimeeniliittyviä ja useimmat suosivat silti oikeaa nimeäni (tosin etunimen lisäksi myös sukunimeäni).

Ääneni ei koskaan kyllä ketään ole hätkähdyttänyt, ainakaan siis ainakaan yllätyksenä ulkonäkööni nähden.

En tiedä kuvaako nimeni, äänen tai ulkonäköni luonnettani. Kai niistä jotain kuvastuu. Täytyypä kysyä tätä joltain. :)

Mutta tuolla aiemmin olikin mainittukin, mutta radioäänet yllättävät aina. Maailmasta löytyy vähän liikaa todella upeita radioääniä, joiden ulkonäköön on hieman tullut...görm... petyttyä...

• sarvikuonokas

No ainakin ne mielikuvat mitä itse luon näkemättä itse henkilöä menee lähes poikkeuksetta suht perseelleen..

Mun oman ulkonäön, äänen ja juttujen yhteensopimisesta en ole kyllä kuullut yhtään mitään. Ehkä johtuu siitä että yleensä se on ollut se pärstä mikä tulee ennen ääntä ja juttuja.

• Ihmiset on vaan yllättyny siitä miten pitkä mie oonkaa...

• Serpico

Kuka tietää? Varmaankin. Ulkokuori kuvaa sisäistä. Ääni varmaan on just mun näköinen.

Äänen perusteella syntyviä ulkonäköodotuksia en usko minulla olevan. Mutta olemukseen liittyviä assosiaatioita kyllä tulee. Äänestä kuulee melko hyvin onko tyyppi vaikkapa reipas vai flegmaattinen. Eräs tuttavani on äänenkäytön spesialisti ja hän ei erehdy koskaan arvioissaan. On hämmästyttävää, miten paljon äänestä voi kuulla.

Eikö kaikille ole joskus sanottu että heitä on luultu eri näköiseksi tai luonteiseksi? Sitä kuvaako nimi ihmistä on vaikea sanoa. Mä luulen, että nimeen liittyviä luonne/ulkonäköodotuksia ei ole ihmisillä, joilla on rikas kokemusmaailma.

• töttörööööö

Tuli mieleen yks tapaus... Puhuin yhden miehen kanssa puhelimessa. Sillä oli tosi seksy ääni.Ajattelin et sen on pakko olla myöskin seksyn näköinen. Mutta eipä ollut....
      Ei tule muita tapauksia mieleen.
      Omasta äänestä mulle sanottu että mulla seksikäs ja kiva ääni. No on mulle kyl sanottukkin et olen seksikkään näköinen ja kivan näköinen ........
      Ei ole mun muistaakseni sanottu et olisin mun oman nimeni näköinen....kai. Eikä siis ole sanottu että kuvittelin sut ihan erinäköiseksi.

• menee aika

yksiin. En tiedä. Ei oikeastaan kiinnosta.

• SupremeSatan

muista kenenkään ihmetelleen.

• aikalailla kuvaa. Tosin nimestä nyt en mee takuuseen mut muuten, mörrimöykky mikä mörrimöykky ainakin muijan mukaan.

• cat.mint

että ei voi kun naureskella noille sunkin feikkiepäilyille! Et selvästikään tajua mistään mitään! Kukkomies taisi olla fiksu joka ei epäile minua provoksi vaan tajuaa asioita. Teille provoksi epäilijöille ei voi kuin naureskella, olette kyllä niin tietämättömiä kuin olla ja voi. (Etenkin jos sinäkin ulkonäön perusteella alat arvoida.)

P.S. On niitä pahempiakin "jeesustelijoita" kuin minä.

• vili
        cat.mint kirjoitti:

että ei voi kun naureskella noille sunkin feikkiepäilyille! Et selvästikään tajua mistään mitään! Kukkomies taisi olla fiksu joka ei epäile minua provoksi vaan tajuaa asioita. Teille provoksi epäilijöille ei voi kuin naureskella, olette kyllä niin tietämättömiä kuin olla ja voi. (Etenkin jos sinäkin ulkonäön perusteella alat arvoida.)

P.S. On niitä pahempiakin "jeesustelijoita" kuin minä.

helvetis ole pahempaa jeesustelijaa.
        noin tietämätöntä ei vitus ole.
        eli, kokemus on juttujesi perusteella nolla, siitä lähdetään.
        mitä vittua sä voit mistään tajuta, jos et mitään ole kokenut. tee nyt jotain itse ja huutele sitten. ainoa mikä susta paistaa on paskahousuus, saamattomuus ja voimattomuus..muuten sä olet ok

• vänkyrä-nainen

olisi muuta sanottu, kuin jotain läppää heitetty nimestä. Niin ja on joku tainnut sanoo, et miten noin pienestä ihmisestä lähtee noin kova ääni :D

• Aurinko79-

Taidan olla siis itseni näköinen. Moni tosin sanoo, että oon paljon eri näköinen livenä kuin kuvissa ja toivottavasti se on totta. Mun kuvat harvoin onnistuu... Mä oon kuvissa ku peruna suussa juoksenteleva villisika...

Muuten en ole kyllä saanut mitään sellaisia kommentteja, että olisin eri näköinen kuin mitä äänestä vois kuvitella tms. Nimenkään perusteella ei ole tullut muuta kommenttia kuin että nimi sopii mulle hyvin, mulla on suht harvinainen nimi.

Niin päin on käynyt, että olen kuvitellut äänen perusteella jonkun aivan toisen näköiseksi. Töissä sitä tapahtuu harva se päivä. Hassua miten sitä jo äänen perusteella saa jonkinlaisen kuvan mieleen ihmisestä.

• la.ra

Näytän vieraan silmään kuulemma ylpeältä ulkomaalaiselta. Nimi on ainakin supisuomalainen, kuten juurenikin. Ylpeältä näytän varmaan siksi, että olen a) ujo ja b) huononäköinen (pitää aina katsoa kaukaisuuteen, kun lähelle ei näe).

Ääni mulla taas on käheä ja lapsekas, joten se varmaan sitten sopii luonteeseen...

• Serpico

Ujoa pidetään ylpeänä. Tiedän tuon entisenä ujona. Se varmaankin johtuu siitä, että ja ulkopuolisen silmin ujo ja ylpeä käyttäytyvät jotakuinkin samoin: ei ole tarvetta nostaa itseään esille. Ei ole tarvetta ottaa kantaa. Extreme-ujo ei halua tervehtiä puolituttuja, koska sosiaaliset tilanteet jännittävät.

• cat.mint

Kai mä näytän kiltiltä tai jotenkin "hempeältä", näin on sanottu. Toisaalta joku on sanonut että näytän itsevarmalta tms., vaikka olen ujo kuin mikä.

En tiedä voisiko ulkonäköni perusteella arvata luonnettani, tuskin. Ei kai sitä välttämättä kenenkään kohdalla voi. Erehdyksiä voi sen suhteen sattua. Ainakin jotkut palstalaiset olivat kuulemma kuvitelleet minut erinäköiseksi kuin mitä olen (vaikka eihän täällä luonne välttämättä tule ilmi, mutta viestien perusteella saa jonkinlaisen käsityksen).

• lynette

Eräs ystäväni, joka ei ollut nähnyt mua pitkään aikaan, kuuli puhelimessa mun äänestä, että olen raskaana, ennen kuin ehdin kertoa. Oli kuulemma juuri sillä tavalla hengästynyt ja "raskas" hengitys ja puhe. En oikein meinannut uskoa asiaa, mutta kun juttelin erään raskaana olevan ystäväni kanssa taannoin puhelimessa, ymmärsin, mitä hän tarkoitti... Vaikea kuvailla, mutta äänestä pystyin kuvittelemaan hyvin olotilan, vaikka juttelimme ihan muista. Ehkä tähän vaikutti kanssa, että olemme "ei -raskaana" aika hoikkia ja raskaana ollessa siis taas vastakohtia, kai elopainokin ääneen vaikuttaa?

• vato retro

Ulkonäkö kivempi kuin luonne.

Ketjusta on poistettu 65 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      169
      12723
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5446
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4750
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2778
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1945
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      110
      1696
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      365
      1634
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      107
      1533
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe