Yasmine: flunssat pois, tiputtelu tilalle

Kaksi asiaa. Ensinnäkin, onko kellään samaa juttua että pillerit aloitettua on jatkuva tautikierre (varsinkin aina ennen kuukautisia) loppunut? Eräs kurkkukorvalääkäri sanoi että limakalvojen muutokset ennen menkkoja on saattaneet altistaa viruksille. Nyt en ole kertaakaan ollut kipeä puoleen vuoteen, kun olen pillereitä syönyt.

Toinen asia: Otin pillerit myös siksi jotta saisin harvennettua kuukautisia. Ensin onnistui kolmenkin liuskan syöminen putkeen. Sitten alkoi tulla kolmannen aikana jatkuvaa tiputtelua. Tämän jälkeisen tyhjennysvuodon jälkeen tiputtelu alkoikin heti jo toisella liuskalla, jonka ajattelin syödä putkeen. En nähtävästi ainakaan tällä merkillä saa kuukautisia harvemmaksi. Missä vika?
2383
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Ehkä merkki ei vain sovi sulle? Mulle on kyllä sanottu (myös Yasmin) ettei kahta liuskaa enempää saisi syödä putkeen, niin että jos tämä pitää paikkansa ehkä kolmen liuskan syöminen jotenkin vain "sekoitti" kehosi? En kyllä tiedä mitä lääkärisi on sulle sanonut enkä kuukautisten harventamisesta tiedä mitään mutta tuollainen ehdotus tuli mieleen...

Äänestä

Tuosta tautikierteestä en osaa niin sanoa, kun aina olen sairastellut todella vähän. Mutta tiputtelu on kyllä tullut tutuksi! Kolmea liuskaa en ole koskaan syönyt putkeen, kaksi liuskaa pariin otteeseen menkkojen alkamisen siirtämiseksi. Itsellä tiputtelua n.viikkoa ennen kuukautisia, ts. niihin aikoihin, kun liuskassa on vielä pari pilleriä jäljellä -> loppuu pari päivää ennen menkkoja. Välillä vaiva häipyy, mutta lähes joka kuukausi sama toistuu. Ajattelin, että eiköhän tämä ajan kanssa korjaannu, mutta nyt vuoden syönyt ja onneksi reseptikin loppui niin voin palata vanhaan merkkiin takaisin. Ihmettelen tosin itsekin, miksi en mennyt lääkärin juttusille jo aiemmin...noh, joka tapauksessa voin mainita asiasta kun menen hakemaan uutta reseptiä eri merkille.

Vinkki sulle: jos vaiva jatkuu, kysäise lääkäriltä missä vika, tai vaihda suosiolla toiseen merkkiin. Tuo on niin rasittava vaiva varsinkin jatkuessaan, ettei sitä tarvitse sietää.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


tipetipetiptip kirjoitti:

Kaksi asiaa. Ensinnäkin, onko kellään samaa juttua että pillerit aloitettua on jatkuva tautikierre (varsinkin aina ennen kuukautisia) loppunut? Eräs kurkkukorvalääkäri sanoi että limakalvojen muutokset ennen menkkoja on saattaneet altistaa viruksille. Nyt en ole kertaakaan ollut kipeä puoleen vuoteen, kun olen pillereitä syönyt.

Toinen asia: Otin pillerit myös siksi jotta saisin harvennettua kuukautisia. Ensin onnistui kolmenkin liuskan syöminen putkeen. Sitten alkoi tulla kolmannen aikana jatkuvaa tiputtelua. Tämän jälkeisen tyhjennysvuodon jälkeen tiputtelu alkoikin heti jo toisella liuskalla, jonka ajattelin syödä putkeen. En nähtävästi ainakaan tällä merkillä saa kuukautisia harvemmaksi. Missä vika?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu