Minne laitan 25000€

yllättävä tulo

Eli ei mitään päiväunelmia, kuten tällä palstalla on, vaan kaipaisin kunnon sijoitusvihjeitä. Asuntolainaa on enemmän kuin asunnon arvo, mutta sen kanssa pärjätään, ainakin vielä. Autokin pitäisi vaihtaa, mutta entiselläkin pärjää vielä.

Ei siis kulutushysteriaa, vaan etsin sijoituskohdetta, josta rahan saisi tarvittaessa n kuukaudessa irti, jos tarve tulee. Tuotto-odotus n 10% vuodessa, en siis ihmeitä metsästä. Oma yrityskin on suunnitelmissa, mutta tuolla ei vielä ihmeitä tehdä.

Mihin uskaltaa laittaa rahat, määräaikaistalletukset ja pankkitilit lienevät nykyään listan häntäpäässä?

17

3982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästetty

      Talolainaa 10t€,säästöä 32t€,mihin laitan ton rahani,tosin vaihdoin jo uuteen autoonkin,mutta vielä olis toi 32t€ turhan panttina,juonko, syönkö, vaiko naisiin pistäisin,vinkkejä kiitos.

    • jaa-a...

      10%, ei riskiä, milloin tahansa saatavissa käteiseksi.

      Tällä hetkellä markkinoilta ei tuommoista löydy.

      1. Pistä määräaikais- tai sijoitustilille, rahat ovat kiinni vähintään 6 tai 12 kk ja korko sinnä noin 5 %

      2. Pistä korkorahastoon, voit saada tuottoa 3-5 %, tai menettää saman verran. Rahat saat heti kun haluat.

      Mitä osakkeisiinja oaskerahastoihin tulee, niin tällä hetkellä on käynnissä semmoinen hullunmylly että voit tehdä 100% voiton tai menettää 50% seuraavien kuukausien aikana.

      Jos luatat osakkeisiin mutta et halua hirveästi pelata,niin osta jotain hyvää osinkoa nyt keväällä jakavaa. Halvalla kun ostat nyt niin osinkotuotto voi ollakin sen 10%. Mutta sen jälkeen kurssi laskee ja joudut odottamaan tuntemattoman ajan kunnes pääomasi on taas -0.

      • 0123

        Just ajatelin samaa että 10 % tuotto ei oo "ihan" tuotto...

        Sen saa "varmasti" jos osaa vastakkaiset markkinat yms.

        Vaikeeks menee noilla ehdoilla. Maksamalla asuntolainaa pois voit ajatella saavasi summalle "korkotuoton" !?


    • heikko

      viroon vuoden määräaikainen sijoitus. katso kauppalehden etusivu.

    • jawohl

      Jaa-a, sanoisin näin sijoitusalan kanssa tekemisissä olevana maallikkona että pistä kasvavien markkinoiden karvalakkirahastoon. summahan on sen verran pieni, että hajautettu rahasto lienee ainoa järkevä vaihtoehto osakepuolella. Aasian rahastot ovat kohtalaisesti puskuroituja jenkkien sub-prime-kriisin suhteen ja tuottaneet hyvin jo useamman vuoden (näppituntumalta 6-15&). Oma salkkuni on yli yhdeksän miljoonan arvoinen (tosin viime viikon jälkeen enemmänkin kahdeksan), joka on visusti asiantuntijoiden hoidossa, joten käsittele vinkkiäni asiaankuuluvalla välinpitämättömyydellä, kuten maallikkomielipiteiden kanssa (joita tällä palstalla tulet saamaan) kannattaa.

      • ceno

        kai silläjonkun näköstä tuottoa saa..


    • CertAce

      kunnon sijoitusvihjeitä on www.certace.com

    • se on siinä

      Sähkön hinta nousee ja nostaa osaketta vähintään 10% vuodessa. Hyvät osingot siihen päälle.

    • varmaa

      Islantilais pankit maksavat nyt 5% korkoa. Esim Glitnir
      Korko maksetaan kuukausittain.
      25000e saat 104e - verot tilille.
      Tuonne itse laitoin ylimääräiset rahat.
      Osakemarkkinat aivat liian hermostuneet tällä hetkellä.

    • Woisi olla

      EQ-pankki. Itse kävin kerran tutustumassa niitten sijoitustilaisuuteen ja sittemmin lueskelin muistakin tuotteista lisää. On aika simppeliä pitää siellä tiliä ja melko nopeasti voit kotiuttaa pääomaasi. Itse en kuitenkaan vielä ole sinne sijoitusta tehnyt, koska mulla menee toistaiseksi muuhun, mutta kunhan aika suo pidän sitä vaihtoehtona...

    • osinkojako

      Tuo tuttu kelkkakaveri, joka on K-kauppias, sai mut ylipuhutuksi laittamaan keskoon rahani. Ja niin minä aamulla tein.

      Perusteli seuraavasti:
      - nousee, jakaa osinkoja
      - ihmisten on syötävä, liikuttava, oli lama tai ei
      - haluathan olla tukemassa taistelua keskustalaissosialismia eli ÄSSÄ-osuuskuntaa vastaan.

      Mie ostin, koko 26000 ja muutama euro päälle. Keskoa.

      • Jawohl

        Auts, "hajauta, hajauta & hajauta" sääntöä noudatit yhtä tarkasti kuin Mika Waltari "karsi, karsi & karsi" sääntöä. Antaa tulevaisuuden näyttää maksaako ottamasi harkitsematon riski potut pottuina vai alkaako munimaan kultamunia.


    • €€€

      Aloita oma liiketoiminta, jossa ei ole aloituskuluja. Pelkkä työsi riittää!

      • POIKII

        Mulla on 2,5 vuotta mennyt fyrkkaa rahastoon lähinnä tonne itäeurooppaan ja korko on ollut vuodesta 2006 tähän asti mukavat n. 20%. Ei mitään suuria summia mutta pientä pesämunaa kesvattaa.
        Sain just viime vuoden tiedot niin keskikorko neljälle sijoitukselle ollut 19,8%. suurin oli 21,8%. Kannattaa kysellä pankista.


      • paniikkipankki
        POIKII kirjoitti:

        Mulla on 2,5 vuotta mennyt fyrkkaa rahastoon lähinnä tonne itäeurooppaan ja korko on ollut vuodesta 2006 tähän asti mukavat n. 20%. Ei mitään suuria summia mutta pientä pesämunaa kesvattaa.
        Sain just viime vuoden tiedot niin keskikorko neljälle sijoitukselle ollut 19,8%. suurin oli 21,8%. Kannattaa kysellä pankista.

        Pankkien rahastoista suurin osa tehnyt tappiota


    • tuottaa

      Osta kerrostaloyksiö esim. Itä-Suomesta (ei Lpr -> kallis) ja ota "kaupungin" vuokralainen. Asunnon saat tuolla hinnalla ja vuokraa voit pyytää reilusti yli 250 € yhtiövastikkeen päälle.

      Vuosituotoksi jää helposti yli 12% - huomioimatta vielä edes sitä, että asunnon hinta nousee...

    • Guitar83

      Tuo on kieltämättä hankala määrä rahaa. Se on iso summa jollaista ei välttämättä koskaan enää ole ns. vapaassa käytössä. Ja se on samalla niin pieni ettei sillä oikein mitään ihmeempää kuitenkaan saa.

      Tosiaan korkeakorkoiselle tilille laittaisin itse tässä vaiheessa kun maailman taloustilanne on mullinmallin. Sitten kun tilanne on rauhoittunut niin kaikki rahat hajautetusti vaikka rahastoihin ainakin seuraavaksi 10 vuodeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe