Teini laihduttaa?

Teini2X

Saako 14 vuotias laihduttaa? Olen alle 160cm pitkä ja painan 60kg. Ja kauheat makkarat on kertyneet. Syön syön ja syön, mutta tykkään myös liikkua.

84

8865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä...

      Itse en kyllä puhuisi liahdutuksesta vaan elämäntapamuutoksesta.
      Jatka urheilua ja syö entiseen tapaan, mutta jätä pois karkit, keksit, hampurilaiset ja muut epäterveelliset, mitä nyt teinit tapaavat syödä:D Voit kuitenkin pitää kerran viikossa esim karkkipäivän. Syö vain kun on nälkä. Olet kuitnekin vielä kasvavassa iässä, joten muista syödä riitävästi vitamiineja, proteiinia jne.

    • /itsekkinnuorivielä/

      kyllähän sitä saa. itsekkin olen vielä nuori, tosin sinua pari vutota vanhempi. Muistat vain, että paino ei ratkaise. Luulin itse, että painon pitää olla alle 50 kiloo että on laiha. Sotkin Laihuuden siihen että on alle 50 kiloinen tai että painoindeksi on alle 18. Noh, olen nyt laihduttanut ja kadun kauheasti sitä, sillä mahassa on turvotusta joka ei lähde millään. Painoa ei tarvitse laskea juurikan ku vähintään mielestäni sen muutaman kilon. Ja jos olet vähän alle 160cm pitkä, ja painat 60kg et oo viel ees juurikaa ylipainone.

      Kunhan on tyytyväinen kroppaansa on pääasia.
      haluaisin itseni takaisin laihaksi, enkä halua olla tällainen maha turvonneena oleva 47kg tyllerö. Pituuttahan itselläni on n.161cm. ennen painoin sellaisen 53kg. Sanonpa vain että: "mieluummin normipainoinen ja laihakroppainen, kuin laiha ja turvonnut maha :("

      • Eve84

        ...ois proteiinin puutetta se turvotus? Oletko ehkä kasvissyöjä? Ainakin kehitysmaiden lapsilla ne valtavat mahat johtuu proteiinien puutteesta, joten ajattelin,että voiskohan olla sulla lievempi versio siitä?


      • en nääs juurikaan
        Eve84 kirjoitti:

        ...ois proteiinin puutetta se turvotus? Oletko ehkä kasvissyöjä? Ainakin kehitysmaiden lapsilla ne valtavat mahat johtuu proteiinien puutteesta, joten ajattelin,että voiskohan olla sulla lievempi versio siitä?

        ole tarkkaillu proteiinien syöntiä. Kasvisyöjäksi voi tavallaan sanoa, mutta syön kyllä lihaa, vaikken niin usein (kerta per viikko/kaksiviikkoa?)

        Vois ruvet protskuja napsimaan.. :p


      • tyttöviiiiiiisitoist

        oon 15 vee ja oon joku 165 cm ja painan 54kg... läskii ei oo muual ku mahas ja haluisin sen nyt pois-.- etttä mitä pitäis tehä?? harrastan uintii 8 kertaa viikos mut ei se mah ikin katoo


      • jahaa...
        tyttöviiiiiiisitoist kirjoitti:

        oon 15 vee ja oon joku 165 cm ja painan 54kg... läskii ei oo muual ku mahas ja haluisin sen nyt pois-.- etttä mitä pitäis tehä?? harrastan uintii 8 kertaa viikos mut ei se mah ikin katoo

        Nyt taitaa olla silmissä enemmän vikaa kuin mahaläskeissä. 8 kertaa uintia viikossa on paljon liikuntaa, joten eipä paljon pitäisi olla mahamakkaroita, varsinkaan noilla mitoilla. Tai tietty riippuu siitä miten uit, jos polskit puoli tuntia per kerta altaassa ja mahdollisesti kaverin kanssa kälätät, niin eihän se juurikaan kuluta, mutta olettaisin, että kahdeksan uintikertaa viikossa tarkoittaa jo ihan tosissaan harrastamista.


      • suurin pudottaja :D
        jahaa... kirjoitti:

        Nyt taitaa olla silmissä enemmän vikaa kuin mahaläskeissä. 8 kertaa uintia viikossa on paljon liikuntaa, joten eipä paljon pitäisi olla mahamakkaroita, varsinkaan noilla mitoilla. Tai tietty riippuu siitä miten uit, jos polskit puoli tuntia per kerta altaassa ja mahdollisesti kaverin kanssa kälätät, niin eihän se juurikaan kuluta, mutta olettaisin, että kahdeksan uintikertaa viikossa tarkoittaa jo ihan tosissaan harrastamista.

        minä myös 14 wee ja en ole tyytyväinen mahaani kun kaikkjialle kertyy sitä läskiä mutta laihtunut jo ennen painoin 56 kg ja nyt 52 mutta vielä hieman pitäis lahtuu ja pituutta on 155cm ja en sit haluu et kukaa sanoo et oon jo sopivan painonen koska eihän paino sano miltä näyttää voi olla vähä painonen vaikka oliski makkaroita ja toisin päin


    • 13 wee

      OOn 13 ja aloin hiilari dietille saako 13 vuotias laihduttaa ja oon 132cm pitkä ja painan 43kg ??

      • Anonyymi

        Olet lyhyt 13-vuotiaaksi, mutta liika rasva aikaistaa puperteettia ja jäätkin sitten lyhyeksi. Liikuntaa ja sokerit pois. Kyllä se siitä.


    • riippuu

      13 wee saa mielestäni ''laihduttaa'' mut siitä olis hyvä kertoo vanhemmille et ne voi sit valvoo sitä ettei mee liiallisuuksiin ''ei haluta kuitenkaan anoreetikoita'' mut kannattaa odottaa muutama vuosi jos ei oo ihan kamalan vakava tilanne useimmiten se painongelma hoituu kun kasvaa pituutta

    • :D

      Kannattaisko mun laihuttaa jos oon 13w ja on 169.9 pitkä ja painan 60kg, ja mull on jalat sellaset läskit!!

      • Anonyymi

        Tiedän et oon tosi myöhässä, mut tää on ennemmin kaikille jotka näitä vielä lukee. Älä missään nimessä laihduta. Tietenki liikunnan lisääminen on aina hyvästä, mutta älä ala syömään liian vähän. Oot melkein kui mallin mitoissa :) Ittelläki välillä tuntuu et jalat on tosi isot, mut täyttä lihastahan ne on ;))


    • 170/70 muodokas:)

      Ei kantsi laihduttaa, mut voisit kiinteyttää jalkojasi vaikka pyöräilemällä ja juoksemalla:)

      • :D

        okei kiitos :D
        mutta sellanenkin juttu ettäkö ne mun läskit masentaa mua. JOten mitä mieltä ootte tosta painosta??


      • 170/70muodokas:)
        :D kirjoitti:

        okei kiitos :D
        mutta sellanenkin juttu ettäkö ne mun läskit masentaa mua. JOten mitä mieltä ootte tosta painosta??

        Painosi on ihan ok. Mulla on vyötäröläskiä, mutta ei haittaa. Jalkatukevuus on terveellisempi, kuin vyötärölihavuus:D


    • nuorityttöne..vielä

      No täällä on tullut monia kertomuksia, mutta itse olen 13 vuotias 169.8cm pitkä ja painan 57.2 kg vatsahan tuo ongelmakohta on, mutta reisistäkin olisi hyvä saada kiloja pois. Itseni mielestä olen vähän ylikokoinen. Liikuntaa rajoittaa osgood- schatterin tauti. Joten jolain muulla tavalla kuin h´juoksemisella/hyppimisellä pitäis kilot saada karistetuksi : Neuvoja??

    • nolo:(

      hei olen 14wee tyttö ja olen sellaset 155 pitkä ja painan 59... nyt tarviin apua koska syön ja syön ja lihon vaan. aina sanon vaan et huomenna alotan laihuttamisen mut paskat. nyt oikeesti haluan laihuttaa eroon makkaroista! onko kellään neuvoja miten saa esim motivaatiota ? vastatkaa!

      • 13wee

        Moi no esim jos et syö hiilareita ja.. jos on vaikka kuntopyörä tai jotain muuta sellasta se varmaankin auttais (oon ite kokeillut laihduin kuukaudessa 2kiloo)


      • VarmastiYliPainoinen

        sä oot ihan samallainen kuin mä, opettele vetää vatsaan n.6 h. ajaksi (eli koulupäiväksi) ja sen jälkeen et näytä läski köntiltä ;)


    • <3

      Mä oon tyytyväinen itteeni koska mä oonki täydellinen

      • VarmastiYliPainoinen

        hmmmp... itse rakas lehmä


      • Anonyymi
        VarmastiYliPainoinen kirjoitti:

        hmmmp... itse rakas lehmä

        tämäpä


    • okei, oon lihava

      ihmettelen et miks joillain on semmoset läskimakkarat ja joillain on vaan ns. pallomaha. ei nyt suoranaisesti pallo, mut kuitenki semmone ''siileempi'' mut kuitenki aika tukeva :D

      • eroavaisuuksia

        vaikuttaa mm:

        vatsalihasten kunto
        ryhti
        selän pituus ja malli (notkuselkä, lautaselkä..)
        mittasuhteet

        eli vatsaa pikkasen sisään ja selkä suoraksi, niin johan oikenee.
        vatsalihasliikkeitä voi myös tehdä.


    • lihavalapsi 00

      jooh itekki oon 14w tyttö oon about 155 cm pitkä ja painan 68 kiloo ! eli oon aika läski... ennen häpesin eniten mahaani mutta nyt kaikki läskit ovat kohdistuneet REISIIN ! mua nolottaaa,hävettäää,surettaaa ja vaikka mitä ! tahtoo saada ens kesää mennessä sillei et painaisin 50-55 kg ni en ois nii läski! : (

    • f

      kannattaako mun laihduttaa ku oon 13v, 165 cm pitkä ja painan 85 kiloo???????? vai tuleeko mulle viel joku vitun kasvupyrähdys joka tasoittaa???????? oon kyl hoikistunu ja käyrä menee alaspäin mut paino senku nuosee.

      • hh

        Todennäköisesti kasvat vielä pituutta. Älä laihduta, vaan syö terveellisesti ja liiku.


      • Teen13

        Mä oon 13 ja oon painanu 95 kg. Oon saanu painon putoomaan 82:een kiloon. Pituutta on 160 cm, enkä menkkojen vuoksi enää pituutta kasva kuin 3 cm. Eli jos sulla on jo menkat alkanu niin et todennäköisesti enää kovin paljon pituutta kasva. Riippuu tietenkin ihmisestä.
        Ite oon saanu painon putoamaan sillä etta syön silloin kun on nälkä ja vain sen verran että jaksan. Lenkillä tulee joka aamu käytyä ja jalkapalloa potkittua veljien kanssa. Tokihan mulla vielä ylipainoa on, mutta olen itse nyt tyytyväinen painooni ja ulkonäkööni. Muistakaa kaikki, että vain omalla mielipiteellä on merkitystä.
        (Mulla meni painonpudotukseen 3 kk)


      • Anonyymi

        Minusta sun pitäis laihduttaa ite oon 14.v 166cm pitkä ja painan 40kg ja sun paino on jo aika reilust ylipainon puolel alota vaikka iha vaa sillä ettet syö mitää mis on sokerii,paljo hiilareita tai rasvaa. Ja alat laskee kaloreita kannattaa myös pitää ruokapäiväkirjaa ja suunnitella ruuat etukäteen. Ja tee jokapäivä 70vatsaa, 50kyykkyy ja käy 4km lenkillä voit alottaa ekaks et teet vähemmä kerralla ja käyt vaikka vaam 1km lenkillä. Ja aluks saat syyä päiväs 1500cal, sit kahen viikon päästä 1000cal, sit viikon päästä 500cal ja sit kahen viikon pääst 250cal. Jos tulee nälkä juo vettä tai syö purkkaa. Ite noudatan näit sääntöi ja syön päiväs max100cal jos ylittyy nii oksennan ja tässä viel pari tippiä.
        ~älä ikinä ole kokonaan paikallaa heiluta vaikka jalkoja.
        ~juo kylmää vettä niin kehosi kuluttaa kaloreita veden lämmittämiseen.
        ~istu niin että sulla on hyvä ryhti niin kulutat istuessa 10% enemmän kaloreita kuin ilman ryhtiä.
        ~älä ikinä riko sääntöjä.
        ~jännitä lihaksii koko ajan.
        ~jos käyt salil älä tee lihas kuntoo koska lihakset lisää painoa.
        Tsemppiä lahdutukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta sun pitäis laihduttaa ite oon 14.v 166cm pitkä ja painan 40kg ja sun paino on jo aika reilust ylipainon puolel alota vaikka iha vaa sillä ettet syö mitää mis on sokerii,paljo hiilareita tai rasvaa. Ja alat laskee kaloreita kannattaa myös pitää ruokapäiväkirjaa ja suunnitella ruuat etukäteen. Ja tee jokapäivä 70vatsaa, 50kyykkyy ja käy 4km lenkillä voit alottaa ekaks et teet vähemmä kerralla ja käyt vaikka vaam 1km lenkillä. Ja aluks saat syyä päiväs 1500cal, sit kahen viikon päästä 1000cal, sit viikon päästä 500cal ja sit kahen viikon pääst 250cal. Jos tulee nälkä juo vettä tai syö purkkaa. Ite noudatan näit sääntöi ja syön päiväs max100cal jos ylittyy nii oksennan ja tässä viel pari tippiä.
        ~älä ikinä ole kokonaan paikallaa heiluta vaikka jalkoja.
        ~juo kylmää vettä niin kehosi kuluttaa kaloreita veden lämmittämiseen.
        ~istu niin että sulla on hyvä ryhti niin kulutat istuessa 10% enemmän kaloreita kuin ilman ryhtiä.
        ~älä ikinä riko sääntöjä.
        ~jännitä lihaksii koko ajan.
        ~jos käyt salil älä tee lihas kuntoo koska lihakset lisää painoa.
        Tsemppiä lahdutukseen.

        Pelleilyksi vai ooks iha tosissas näiden sun ”sääntöjen” kanssa vai yritätkö saada jollekki anoreksian


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta sun pitäis laihduttaa ite oon 14.v 166cm pitkä ja painan 40kg ja sun paino on jo aika reilust ylipainon puolel alota vaikka iha vaa sillä ettet syö mitää mis on sokerii,paljo hiilareita tai rasvaa. Ja alat laskee kaloreita kannattaa myös pitää ruokapäiväkirjaa ja suunnitella ruuat etukäteen. Ja tee jokapäivä 70vatsaa, 50kyykkyy ja käy 4km lenkillä voit alottaa ekaks et teet vähemmä kerralla ja käyt vaikka vaam 1km lenkillä. Ja aluks saat syyä päiväs 1500cal, sit kahen viikon päästä 1000cal, sit viikon päästä 500cal ja sit kahen viikon pääst 250cal. Jos tulee nälkä juo vettä tai syö purkkaa. Ite noudatan näit sääntöi ja syön päiväs max100cal jos ylittyy nii oksennan ja tässä viel pari tippiä.
        ~älä ikinä ole kokonaan paikallaa heiluta vaikka jalkoja.
        ~juo kylmää vettä niin kehosi kuluttaa kaloreita veden lämmittämiseen.
        ~istu niin että sulla on hyvä ryhti niin kulutat istuessa 10% enemmän kaloreita kuin ilman ryhtiä.
        ~älä ikinä riko sääntöjä.
        ~jännitä lihaksii koko ajan.
        ~jos käyt salil älä tee lihas kuntoo koska lihakset lisää painoa.
        Tsemppiä lahdutukseen.

        Nuo on pitkälle edenneen anorektikon ohjeita. Jos taas haluat näyttää hyvältä, lihaksia kannattaa nimenomaan treenata, koska se auttaa pitämään aineenvaihdunnan käynnissä ja muutenkin muokkaa kroppaa urheilullisemman näköiseksi. Totta toki on, että lihas painaa hieman, joten ilman lihaksia paino sinänsä olisi pienempi. Itse kun en sairasta anoreksiaa en ymmärrä sitä, että jollekin merkitsee enemmän nimenomaan vaa'an lukema eikä se, että näyttää hyvältä ja omistaa kapean vyötärön, vaikka vaa'an lukema olisi suurempi.


    • ...

      Onko mun järkeä laihduttaa ? Oon 13 v tyttö pituus 153 ja paino 41.5 kg

      • olen normaali

        Oonko normaali painonen jos oon 14 v tyttö ja oon 174 cm pitkä ja painan 54 kg ?


      • hh

        Ei, olet normaalipainon alarajoilla.


      • hh
        olen normaali kirjoitti:

        Oonko normaali painonen jos oon 14 v tyttö ja oon 174 cm pitkä ja painan 54 kg ?

        Taidat olla alipainoinen, mutta kasvavassa iässä kun olet ja jos et sairasta anoreksiaa tms. syömishäiriötä, painosi tulee nousemaan normaalimmaksi. Toki on ihmisiä, jotka luonnostaan ovat hyvin laihoja, mutta kun syöt normaalin terveellisesti ja liikut, ei ole huolta.


      • meikäonläski

        olet minusta alipainoinen olen nimittäin itse vuoden sinua nuorempi ja painan enemmän :)


      • Anonyymi
        meikäonläski kirjoitti:

        olet minusta alipainoinen olen nimittäin itse vuoden sinua nuorempi ja painan enemmän :)

        Olin tuossa iässä 170 cm pitkä ja painoin 46 kg, niin että voisin sanoa että normaalipainon rajoissa, kun itse olin alipainoinen.


    • VarmastiYliPainoinen

      Mä oon tällä hetkellä 10 w oon 155cm. pitkä ja painan 55-60 KILOA. vatsa ei oo niiiiiiin iso kuin voisi luulla mutta on seki iso kasa rasvaa :(

    • 14wee

      oon ite 14wee ja 162cm ja 42kg, voisinks laihduttaa parikiloo? ku reisistä olis kiva saada vähä pois

    • läskimoose

      Olen 17 vuotta, 202cm pitkä ja 45kg. Ajattelin laihuttaa vielä 10 kiloa kun lihaa on vielä pikkusen kielessä.

      • meikäonläski

        minusta olet alipainoinen ja reilusti!


      • Uknow

        Njääh toi on vaa trolli. Muutehan se ois pelkkä luukasa


    • meikäonläski

      mä oon 12w pituus olen lähes160cm pitkä painan 51-60 ylimääräsiä läskejä löytyy joka paikasta miten voin laihduttaa??!!!!!
      Kiitos jos neuvot!

    • TroLoLoLoLo2

      KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄK ! OON NIIN VITUMMOINEN LÄSKI PITUUS 177 CM JA PAINO 7 KILOA. HIRVEÄ MAKKARA JA INDEKSI 1000000000000000000000000000000.
      Voin pissiä vain kakkoskoon vaippoihin ja laihduttaisin New Born Kokoon !

    • oon pitkä 162cm ja painan 54kg
      miten voisin laihduttaa oikein nopeasti??
      mitä kannattaa syödä ja kuinka paljon energiaa päivässä?
      entä mikä ois tehokasta liikuntaa ja kuinka kauan?

      • juoksua

        jätä kaikki makeat ja juomat pois käy esim salilla 3-5 kertaa viikossa ja käy juoksemassa.Hölkkäämällä poltat tosi paljon kaloreita (ei sun välttämättä tarvi laihduttaa tolla painoindeksillä näytät olevan alipainoinen


    • 13v

      Oon 13v painan 51 ja olen 145 cm pitkä harrastan kamppailulajeja 4 kertaa viikosssa eikä mun maha mihinkää mee ja kummiski ne reenit on tosi rankkoja juoksen kerran viikossa

    • 100 KILOO

      ÖHÖM MITÄ VITTUA! Täällä vana nuo 50-60 kiloset itkee läskejään, itse olen 179 cm, 15 vuotias tyttö ja 107 KILOA! Että mites olikaan, kuka on läski ja kuka ei?

    • 13vpoika

      ite oon 171 cm pitkä 68 kg painonen 13 vuotias poika, ja haluaisin saada nopeesti kiloja pois, harrastan 4 krt viikossa 2 h urheilua. oisko kellään mitää neuvoja ??

      • urheiluhullllu

        itse laihdutin noin 5 kuulaudessa 4kg ihan turvallisesti liikkumalla todella paljon ka syömällä kasviksia, hedelmiä, proteineja, mutta hiilarit niikun leivät, perunat, pastat, riisit yms. oon jättänyt vähemmälle. Oon itse siis 16 vuotias ja painan tällä hetkellä 53.7 kg ja oon 161cm pitkä! 5kk sitten painoni oli vielä reilut 58kg... Kaikki on vain kiinni asenteesta! (:


    • vitunläskimorso

      Auttakaa muo jooko, oon iha vitu läski, haluisin noist reisist noi läskit pois :) oon 166 cm ja pianan 68 kiloo eli iha sairaast, kaikki sanoo et oon läski ja oon ite iha samaa mielt, mutsiki sanoo et pitäis laihduttaa ni haluisko joku kertoo et mitä pitäis tehä et saisin noi läskit mahast ja reisist pois :) oon 14 :)

      • totta!

        haistat paskaa, runkkaat ja kävelet käsillä saatanan morso


    • läski

      oon 12 täytän 13 ja painan 60 kg ja oon pitkä 156 cm. Haluisin saada läskit lentämään ja muutenkin olla taas hyvännäköinen. Vinkkejä?????

    • Täti

      Hei, nimimerkki "läski",

      Vaikka sinulla on muutama kilo ylipainoa, älä ryhdy vatsinaiselle laihdutuskuurille, etenkään vähäkaloriselle. Se voi sekoittaa aineenvaihduntasi ja lopettaa pituuskasvusi!

      Sen sijaan muuta ruokailutapojasi parempaan suuntaan. Se yhdessä pituuskasvun kanssa korjaa ylipaino-ongelmasi.

      Syö joka päivä aamiainen, koulussa tai kotona lounas ja päivällinen. Nauti lisäksi 2-3 kevyttä välipalaa. Jätä pois tai vähennä sokeriset ja rasvaiset herkut ja pikaruoat kuten karkit, pullat, pizzat, hampurilaiset, mehut ja limsat. Kaikkea voi syödä joskus, mutta herkut ei kuulu jokapäiväiseen arkeen. Juo riittävästi vettä (7-8 lasillista).

      Kun syöt tämän ohjeen mukaan 2-3 tunnin välein, et tunne nälkää etkä makean himoa, koska verensokeri pysyy riittävän tasaisena. Jos pitää liian pitkiä ruokailuvälejä, alkaa tehdä mieli makeita.

      Harrasta mieleistäsi liikuntaa, mitä vaan

    • 14v

      Moro olen 14v poika ja haluaisin laihduttaa mahaani olen joku 150cm pitkä ja painan aika lähel 50kiloo mut maha on ongelma. Vatsalihaksia löytyy mutta ne ei näy kun on joku 2 mahamakkaraa :(

    • pulleropallero

      Moi olen 14 vee tyttö 162 cm ja 53 kg, mullakin on on ongelma kohta maha ja reidet

      • tarukoski

        Olet normipainoinen ja jätä herkut vähemmälle ja liiku, muuta en osaa kertoa.


    • Mietiskelevä

      Hei, mä olen 162,3 cm pitkä ja painan noin. 51 kg ja siis 14v. Terkkarilla sanottiin että oon ihan normipainonen mutta en tykkää mun mahasta, pitäis varmaan vähentää herkkujen syöntiä ja liikkua enemmän... mutta mietin että kuinkahan kauan saa tehä niitä liikkeitä että tulee jotain muutoksia ja kuinka kauan ois se herkkulakko?

      • Hyivittumikäläski

        Samaa oon miettiny niitten vatsalihas liikkeiden kanssa. Paljon pitäis treenaa että tulokset alkaa näkyy? :/


    • Hyivittumikäläski

      Oon 13 wee ja tuotaa.... painan 48 kg ja pituus on 166.5 en oo tyytyväine. Ite oon painoa säädelly rajusti syömättä olemalla mutta en kyllä sitä suosittele. Kilot kyllä tippuu reippaasti mutta palaa aina takasin jos alkaa syömään. Sen takia en hirveesti syö mutta inhoon kroppaani silti. Yläkouluun menossa ja painolle pitäs jotain tehä... vinkkejä?

    • liyuöoun

      Olen 57v nainen, 160cm lyhyt ja painan 64 kiloo. Omaan ruumiinrakenteeseeni, lihasmassaani ja luustooni nähden olen erittäinkin sopusuhtainen.
      En kehuskele, mutta aloittajalle vaan ihan vertailun vuoksi laitoin tuon.

      • Mayja-70

        Meidän vanhempien on hyvä olla tieoinen nuorison murheista.
        Isä ja äiti - kellä niitä on yksi tai useampi - ei tunnetusti ehdi hoitamaan kaikkia sydänsuruja. Sillloin isovahempien korvat ovat tarpeen.
        Tulen juuri ostoksilta jalöysin hyvänkiran siihen tarpeeseen:
        "Auta lastasi, Lukutekniikka, yliopistoon asti". Vastaavia kirjoja on ennestään.
        Koulut ja opiskelu on muuttunut omalta ajaltani, joten täytyy opiskella ...
        Sitten ne kilot eivät tule pääasiaksi koulussa.
        Terveellinen välipala mummolassakn, eikä mitän pullakahvia!


      • Anonyymi

        Olen 170 cm pitkä ja lääkärini haluaisi että painaisin 64-65 kg. Niin että kyllä minun tohtorini pitäisi sinua 10 kg ylipainoisena 57 vuotias.


    • Tohelosmurffi

      Keskustelu alkanut kymmenen vuotta sitten, mutta kerronpa mielipiteeni:)
      Ite oon 14-vuotias ja mielestäni teinit voi laihduttaa, mutta pikkuhiljaa ja pitää muistaa syödä tarpeeksi proteiineja yms.
      Kuten on jo tuhanteen kertaan sanottu on tärkeintä olla itse tyytyväinen kehoonsa. Mutta itselleenkään ei saa olla liian kriittinen, helposti tuntee itsensä lihavammaksi kuin onkaan.
      Mielestäni on vähän turhaa kysyä ”painan x ja pituutta on x ja ikää x, kannattaisko laihduttaa?”. Riippuu niin paljon ruumiinrakenteesta ai onko se paino rasvana vatsassa vai lihaksina jaloissa. 170cm ja 45kg voi olla ihan hyvä paino jos on luonnostaan tosi hoikka, kapeat jalat ym. Samoin 155cm ja 65kg voi olla tosi fine jos on vaikka leveet hartiat, paljon lihaksia tai tosi muodokas kroppa.
      Kaikki riippuu ihmisestä, älkää olko liian itsekriittisiä! Katsokaa peiliin älkääkä vaa’an lukemiin:) Ja jos nyt haluutte laihduttaa niin muistakaa silti syödä hyvin ja monipuolisesti! Jos ootte tosi nuoria niin kannattaa oikeesti puhua vanhemmille, miks niillä jotain vastaansanomista olisi? Saa varmasti hyviä neuvoja.

      Pus😘 ~tohelosmurffi

      • M-M

        Hyvin kypsää ja esimerkillistä puhetta 14-vuotiaalta!
        Jatka vain samaan tapaan myös kavereittesi keskellä koulussa!
        Onnea sinulle alkavalla lukuvuodella!


      • jostykkääolla

        Jos 14-vuotias on 170 cm ja 45 kg niin silloin lapsi on alipainoinen. Painoindeksi on lapsella 15,5 joka on alipainoa jopa teinillä.


      • M-M
        jostykkääolla kirjoitti:

        Jos 14-vuotias on 170 cm ja 45 kg niin silloin lapsi on alipainoinen. Painoindeksi on lapsella 15,5 joka on alipainoa jopa teinillä.

        Olet aivan oikeassa - 170cm ja 45kg on jo liian vähän ja anorektinen!
        Ajattelin asiaa, mitä "Tohelosmurffi" esitti. Olen asiasta samaa mieltä.
        Mutta kun paino on, mikä hänellä on, on se minusta merkki jo alkaneelle aliravitsemukselle ja on kaikin tavoin hengenvaarallista.
        Kun alkaa keskittymään laihduttamiseen ja kcal:n laskemiseen, niin siitä tulee kuukaudessa pakkomielle ja käsitys omasta kehosta vääristyy:
        laihduttuaankin näkee itsensä lihavana!


    • kokenut112

      voi vittu hanki elämä ei sun tarvi olla mkn fittnesssläski tähti mite jos painat 60kg sul voi olla makkarat iha normaaali paino tuo o pikkase ku kusetat vitu idiootti omg saatana :DDDD btw jos laihdutat iha vittuna sulle ei tuu tissejä

      • Läskii

        Hei mä olen 12v painan 54 kg 150 pitkä ja mun maha on 85cm levee ja tissit 90cm joten voi olla vatsamakkaria itsellä on isoja sellaisia


    • Anonyymi

      Moiksu! Minä olen 11vee ja oon 130cm ja 80kg, mitään vinkejä!?

      • Anonyymi

        Lopeta se limsan ja energiajuoman kittaaminen. Ja pikaruoka.

        70 % suomalaisista on jo läskejä. Läskit myös löytää toisensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta se limsan ja energiajuoman kittaaminen. Ja pikaruoka.

        70 % suomalaisista on jo läskejä. Läskit myös löytää toisensa.

        Aika rajusti sanottu ja kaikki ei juo limsaa ja energiajuomia tai syö roskaruokaa, syy voi olla esim geenit ja sille ei vain voi mitään jos on sitä ylipainoa. Sitä paitsi sana läski ei ole oikein kunnioittava muita ijmisiä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika rajusti sanottu ja kaikki ei juo limsaa ja energiajuomia tai syö roskaruokaa, syy voi olla esim geenit ja sille ei vain voi mitään jos on sitä ylipainoa. Sitä paitsi sana läski ei ole oikein kunnioittava muita ijmisiä kohtaan.

        Kyllä se vaan niin on että ihmisten ruoka on täyttä roskaa,monesti puolet ruokaaineista sisältää puolet rasvaa ja sokeria.
        Ei lihavuutta olisi ollenkaan jos ihmiset söisivät terveellistä sokeritonta rasvatonta ja vähäkalorista ruokaa


    • Anonyymi

      No mites jos ite olen 163cm ja painan satakiloa ja haluan laihtua paljonkin en ymmärrä että miten:(

      • Anonyymi

        Satakiloinen laihtuu helposti, koska tuon massan liikuttaminen vie paljon energiaa. Laihdut 10 kg jokapäiväisellä tunnin kävelylenkillä parissa kuukaudessa, kun et lisää vaan hiukan vähennät energiansaantiasi. Liikuntaa suosittelen siksi, että se vilakstuttaa jymähtämään päässyttä aineenvaihduntaasi. Pelastaa sinun myös 2- tyypin diabetekselta, joka jo vaanii lähellä iästäsi riippuen.


    • Anonyymi

      Oon koht 14v painan n 80kg hävettää niin hitosti et ulkonäköpaineet tullu

    • Anonyymi

      entiiä mitä pitäis tehä ku oon 158 senttii ja painan noin 45kiloo ja entiiä miks mut musta tuntuu et mun kasvoista on tullu pyöreemmät vaikka niistä ei oikeesti varmaan oo ku katon joitan vanhoi kuvii nii näyttää et ois kapeemmst kadvot mut joissain ei oo nii miten pystyn saada tön mielen pois että haluun laihuttsa pliis auttakss

      • Anonyymi

        Sulla on kehonkuvanhäiriö eli dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö


    • Anonyymi

      Oon 14v, 165cm pitkä ja joku 67kg, miten saisin painoo pois elokuuks, tai niiku haluisin muuttaa sitä miltä näytän kesän aikana, en oo tyytyväinen omaa kroppaani, enimmäkseen mahaan ja en tiiä ollenkaan mitä teen, pls auttakaa

      • Anonyymi

        Pidä painosi ennallaan ja kasvata pituutta. Näin painoindeksisi pienenee.

        Esim. päästäksesi painoindeksiin 23,2, sinun pitää kasvattaa pituutta 5 cm eli 170 senttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä painosi ennallaan ja kasvata pituutta. Näin painoindeksisi pienenee.

        Esim. päästäksesi painoindeksiin 23,2, sinun pitää kasvattaa pituutta 5 cm eli 170 senttiin.

        Kelpaako korkonkengät kasvattaa pituutta?Jos hankkii esim 10 centin korot?


    • Anonyymi

      Ap ilmoittaa pituusmitakseen 172 sm. Sehän oli n20 vuotiaana! Nyt 60 vuotta myöhemmin on jo alempa paino!

    • Anonyymi

      Tsemppiä kaikille laihduttajille❤️ itekki ajattelin laihduttaa jäljellä olevan kesäloman aikana noin (kuukausi) yhen sovelluksen avulla❤️ tsemppiä

    • Minulla 14-vuotias poika, joka on normaalipainoinen, mutta kiinnostunut nyrkkeilystä. Hän ilmoitti haluavansa pudottaa painoa ja kerätä lihasmassaa, jotta saisi hyvän pohjan ensi vuonna alkaviin nyrkkeilytreeneihin. On syönyt päivittäin monipuolista ja täyttävää ruokaa 1500kcal:n edestä, tehnyt kontrolloidusti työtä lihaskuntonsa eteen ja käy lenkillä päivittäin. Liikunnassa kulutettu energia syödään päivän mittaan takaisin eli 1500kcal poika syö ravintona joka päivä, mutta kun hän käy lenkillä, joka kuluttaa vaikka 380kcal, sen hän ottaa takaisin ylimääräisenä välipalana tai tuhdinpana iltapalana. Lisävitamiinit ja kalsiumit ottaa varmuuden vuoksi tabletteina. Tällä tavalla on pudottanut painoa onnistuneesti, mutta terveellisellä tavalla. On syönyt herkkujakin välillä, kohtuudella.

      Minusta 14-vuotias on kyllin vanha päättämään tällaiset asiat itse, mutta toivoisin yhteistyötä vanhempien kanssa sen suhteen, miten painonpudotuksen toteuttaa. Vanhemmat näkevät, jos nuorella menee touhu älyttömyyksiin ja useimmilla vanhemmilla on myös tietotaitoa auttaa terveellisissä valinnoissa.

      Tsemppiä sinulle tavoitteissasi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe