Håkan Westergård yllättää!

Minulla on ollut sellainen käsitys, että tämä Livets Ordin saarnamies Håkan Westergård on eräänlainen "menestysteologi", joka mainostaa uskovaisten jonkinlaista synnitöntä ja sairaudetonta elämää mutta tänään hän myönsi, että on täysin eri asia "tulla ulos Egyptistä" ja kokonaan toinen asia antaa toisaalta "Egyptin tulla ulos meistä" ja kehoitti kärsivällisesti antamaan Jeesukselle aikaa.

71

14224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vajakki

      Menestysteologiana tunnettu suuntaus on itseasiassa tietyllä tavalla aika lähellä antroposofista/teosofista näkemystä ihmisestä, ihminen pystyy hengessä siihen mihin esikuva Jeesuskin.

      Olisiko törmännyt tähän ilmiöön:
      http://koti.mbnet.fi/minerv/kynnyksen.htm

      Varoitus! Linkin takana okkultistin kirjoittamaa tekstiä.

      • ei mene ei

        Mutta ei pidetä kiirettä, Jumalalla on kyllä aikaa.


    • WESTERGÅRD

      Hei,
      hienoa että katsot TV7 ja siellä myös meidän ohjelmia. Osa opetuksestani että "on eri asia päästä Egyptista ulos kuin että saadaan Egypti ulos itsestään" on vanha kristillinen käsitys. Ja näin se on.

      Olit ymmärtänyt minua eräänlaiseksi "menestysteologiksi". Miten ajattelet, ja miten määrittelet käsitetta "menestysteologi"?

      Ystävälliset terveiset

      Håkan Westergård
      pastori/evankelista

      • "Menestysteologia" eli mennarismi on varmaan osittain myös vähän sellainen stereotypia mutta yleensähän sillä viitataan sellaiseen elämänymmärrykseen, että tosi uskovainen ei voi olla sairas, köyhä tai jollakin muulla tavalla vajaa. Jos on, niin silloin on epäuskoinen.

        Olen saanut sellaisen käsityksen lähinnä lehdistön kautta, että "Livets Ord" on jollakin tavalla ehkä menestysteologiaan päin kallellaan mutta en ole niin hyvin perillä asiasta, että voisin sanoa asiasta ihan varmasti. Tuossa aloituksessani vain viittasin siihen, että ainakaan tuo kyseinen ohjelma ei antanut tälläiselle käsitykselle tukea.


      • hyvä uskon julistaja......
        KTS kirjoitti:

        "Menestysteologia" eli mennarismi on varmaan osittain myös vähän sellainen stereotypia mutta yleensähän sillä viitataan sellaiseen elämänymmärrykseen, että tosi uskovainen ei voi olla sairas, köyhä tai jollakin muulla tavalla vajaa. Jos on, niin silloin on epäuskoinen.

        Olen saanut sellaisen käsityksen lähinnä lehdistön kautta, että "Livets Ord" on jollakin tavalla ehkä menestysteologiaan päin kallellaan mutta en ole niin hyvin perillä asiasta, että voisin sanoa asiasta ihan varmasti. Tuossa aloituksessani vain viittasin siihen, että ainakaan tuo kyseinen ohjelma ei antanut tälläiselle käsitykselle tukea.

        Suomessa tarvitaan lisää samankaltaisia julistajia, jotka uskaltavat saarnata / opettaa rohkeasti ja voimallisesti Jumalan hyvyydestä ja raamatun lupauksista.
        Samankaltaisia miehiä ovat mm: Pertti Mäkelä (Lahti) David Sterling (Tampere) ja Jari Honkaniemi (Nummela). Varmasti on muitakin, joita mä en tunne.
        "MEIDÄN JUMALAMME ON HYVÄ JUMALA!"


      • hjkw
        KTS kirjoitti:

        "Menestysteologia" eli mennarismi on varmaan osittain myös vähän sellainen stereotypia mutta yleensähän sillä viitataan sellaiseen elämänymmärrykseen, että tosi uskovainen ei voi olla sairas, köyhä tai jollakin muulla tavalla vajaa. Jos on, niin silloin on epäuskoinen.

        Olen saanut sellaisen käsityksen lähinnä lehdistön kautta, että "Livets Ord" on jollakin tavalla ehkä menestysteologiaan päin kallellaan mutta en ole niin hyvin perillä asiasta, että voisin sanoa asiasta ihan varmasti. Tuossa aloituksessani vain viittasin siihen, että ainakaan tuo kyseinen ohjelma ei antanut tälläiselle käsitykselle tukea.

        Minulla on tapana sanoa että on helppo uskoa sitä mitä toimittajat kirjoittavat kunnes he kirjoittavat jotain minusta itse. Silloin huomaan että kaikki ei välttämättä ole kirjoitettu aivan oikein.
        Ja varsinkin, jos halutaan saada oikea käsitys hengellisista asioista niin pitää löytää materiaalia muista lähteistä kuin lehdistön lähteistä.
        Hyvä on a)rukoilla ja kysyä Herralta ja olla avoin hänen vastauksilleen, b) kuulla itse mitä jonkun seurakunnan tai hengellisen liikkeen edustajan opettaa ja julistaa, c) verrata opetuksen ja julistuksen Jumalan Sanaan eikä inhimmillisiin mielipiteisiin, d) kysyä asioista nimenomaan niiltä edustajilta ja e) seurata ja katsoa minkälaista hedelmää puu kantaa.


      • kansaa
        hyvä uskon julistaja...... kirjoitti:

        Suomessa tarvitaan lisää samankaltaisia julistajia, jotka uskaltavat saarnata / opettaa rohkeasti ja voimallisesti Jumalan hyvyydestä ja raamatun lupauksista.
        Samankaltaisia miehiä ovat mm: Pertti Mäkelä (Lahti) David Sterling (Tampere) ja Jari Honkaniemi (Nummela). Varmasti on muitakin, joita mä en tunne.
        "MEIDÄN JUMALAMME ON HYVÄ JUMALA!"

        harhaan, hän kumoaa Jumalan sapattikäskyn puolisonsa kanssa, sapatista he tekevät arkipäivän, kun taas sunnuntaista he tekevät pyhän näin olen monesti heiltä kuullut opetuksissaan.

        1. Maaliskuun 7. 321 jKr. keisari Konstantinus antoi lain, jolla hän määräsi sunnuntain erotettavaksi lepopäiväksi. (sunday) auringonpäivä.

        Sunnuntai on ihmiskäsky, taivaskanava TV7 on sunnuntai pyhä painotteinen opetuksissaan, näin kansaa johdetaan harhaan.


      • muuttanut..
        kansaa kirjoitti:

        harhaan, hän kumoaa Jumalan sapattikäskyn puolisonsa kanssa, sapatista he tekevät arkipäivän, kun taas sunnuntaista he tekevät pyhän näin olen monesti heiltä kuullut opetuksissaan.

        1. Maaliskuun 7. 321 jKr. keisari Konstantinus antoi lain, jolla hän määräsi sunnuntain erotettavaksi lepopäiväksi. (sunday) auringonpäivä.

        Sunnuntai on ihmiskäsky, taivaskanava TV7 on sunnuntai pyhä painotteinen opetuksissaan, näin kansaa johdetaan harhaan.

        Tri Eck
        " Kirkko on muuttanut sapatin viettämisen sunnuntaille omalla vallallaan, ilman kirjoituksia."

        -Tri Eck, Lakimies ja roomalaiskatolisen kirkon esitaistelija väittelyssään Martti Lutherin kanssa.

        Convert's Catechism
        Katolinen, käännynnäisen katekismus, Reverend Peter Geiermann C.Ss.R., joka sai 25.1.1910 paavi Pius X:nen "apostolisen siunauksen", sanoo sapatin muuttamiskysymyksestä:
        Kysymys: Mikä päivä on sapatti?
        Vastaus: Lauantai on sapatti.
        Kysymys: Miksi vietämme sunnuntaita lauantain sijaan ?
        Vastaus: VIETÄMME SUNNUNTAITA LAUANTAIN SIJAAN SIKSI; ETTÄ KATOLINEN KIRKKO LAODIKEAN KIRKOLLISKOKOUKSESSA (364 jKr.) SIIRSI SEN PYHYYDEN LAUANTAILTA SUNNUNTAILLE. - 2. painos, s.50.

        Raamatussa on ennustettu, että pyritään muuttamaan ajat ja lait, ja näin on tapahtunut.


      • muuttanut.. kirjoitti:

        Tri Eck
        " Kirkko on muuttanut sapatin viettämisen sunnuntaille omalla vallallaan, ilman kirjoituksia."

        -Tri Eck, Lakimies ja roomalaiskatolisen kirkon esitaistelija väittelyssään Martti Lutherin kanssa.

        Convert's Catechism
        Katolinen, käännynnäisen katekismus, Reverend Peter Geiermann C.Ss.R., joka sai 25.1.1910 paavi Pius X:nen "apostolisen siunauksen", sanoo sapatin muuttamiskysymyksestä:
        Kysymys: Mikä päivä on sapatti?
        Vastaus: Lauantai on sapatti.
        Kysymys: Miksi vietämme sunnuntaita lauantain sijaan ?
        Vastaus: VIETÄMME SUNNUNTAITA LAUANTAIN SIJAAN SIKSI; ETTÄ KATOLINEN KIRKKO LAODIKEAN KIRKOLLISKOKOUKSESSA (364 jKr.) SIIRSI SEN PYHYYDEN LAUANTAILTA SUNNUNTAILLE. - 2. painos, s.50.

        Raamatussa on ennustettu, että pyritään muuttamaan ajat ja lait, ja näin on tapahtunut.

        Sunnuntai oli Jeesuksen ylösnousemuspäivänä alusta saakka kristittyjen pyhäpäivä:

        Apostolien teot:
        20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.

        1.Korinttolaiskirje:
        16:2 Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.

        Sunnuntai oli alkuseurakunnassa ns. "Herran Päivä":

        Ilmestyskirja:
        1:10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,


      • keksitty pyhä
        KTS kirjoitti:

        Sunnuntai oli Jeesuksen ylösnousemuspäivänä alusta saakka kristittyjen pyhäpäivä:

        Apostolien teot:
        20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.

        1.Korinttolaiskirje:
        16:2 Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.

        Sunnuntai oli alkuseurakunnassa ns. "Herran Päivä":

        Ilmestyskirja:
        1:10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,

        Korkea-arvoinen kirkonmies kirjoitti taannoin sanomalehdessä seuraavaa:

        Vuoden 1973 alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista.

        Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista.
        Kristityt olivat jo varhain "KEKSINEET" tehdä sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
        (sunday) auringonpäivä.


      • ylifariseus
        KTS kirjoitti:

        Sunnuntai oli Jeesuksen ylösnousemuspäivänä alusta saakka kristittyjen pyhäpäivä:

        Apostolien teot:
        20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.

        1.Korinttolaiskirje:
        16:2 Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.

        Sunnuntai oli alkuseurakunnassa ns. "Herran Päivä":

        Ilmestyskirja:
        1:10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,

        Sillä viikon ensimmäisen päivän ilta on sapatti eli lauantai-ilta, sillä ensin tuli ehtoo ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        Vuorokausi alkaa illasta, joten opetuslapset pitkittivät sapatin kokoustaan pitempään, alkavaan iltaan Juutalaisten pelosta, sillä sapattina ei ollut lupa ylittää sapatin matkaa.

        Matt. 24:20 Jerusalemin hävitys, johon Jeesus tässä viittaa, tapahtui v.70, siis n.40 vuotta Jeesuksen ylösnousemisen jälkeen.
        Tämä osoittaa, että Jeesus odotti sapattia kunnioitettavan ja pyhitettävän käskyn määräämänä päivänä Hänen poistumisensakin jälkeen.


      • ylifariseus kirjoitti:

        Sillä viikon ensimmäisen päivän ilta on sapatti eli lauantai-ilta, sillä ensin tuli ehtoo ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        Vuorokausi alkaa illasta, joten opetuslapset pitkittivät sapatin kokoustaan pitempään, alkavaan iltaan Juutalaisten pelosta, sillä sapattina ei ollut lupa ylittää sapatin matkaa.

        Matt. 24:20 Jerusalemin hävitys, johon Jeesus tässä viittaa, tapahtui v.70, siis n.40 vuotta Jeesuksen ylösnousemisen jälkeen.
        Tämä osoittaa, että Jeesus odotti sapattia kunnioitettavan ja pyhitettävän käskyn määräämänä päivänä Hänen poistumisensakin jälkeen.

        Kirkon arvostettu uurastaja, raamatunkääntäjä ja edesmennyt "Grand Old Man" Uuras Saarnivaara näki tuon raamatunkohdan kuten minäkin.


      • ylifariseus
        KTS kirjoitti:

        Kirkon arvostettu uurastaja, raamatunkääntäjä ja edesmennyt "Grand Old Man" Uuras Saarnivaara näki tuon raamatunkohdan kuten minäkin.

        ajattelukin on harhaa, se yhtyy Mellerin käsityksiin, joilla ei ole enempää arvoa kuin tuhatvuotisilla toteutumisillakaan maan päällä.

        Tuhatvuotisaika vietetään taivaassa, eikä vanhoilla temppelipalveluksilla ole enää merkitystä.

        Välitila oppeja ja Jeesuksen tulemisia on vähän liian monessa kerroksessa.

        Ilta aloittaa vuorokauden olipa Saarnivaara mitä mieltä hyvänsä, 1.Moos.1:5


      • ylifariseus kirjoitti:

        ajattelukin on harhaa, se yhtyy Mellerin käsityksiin, joilla ei ole enempää arvoa kuin tuhatvuotisilla toteutumisillakaan maan päällä.

        Tuhatvuotisaika vietetään taivaassa, eikä vanhoilla temppelipalveluksilla ole enää merkitystä.

        Välitila oppeja ja Jeesuksen tulemisia on vähän liian monessa kerroksessa.

        Ilta aloittaa vuorokauden olipa Saarnivaara mitä mieltä hyvänsä, 1.Moos.1:5

        Leksakin on ihan poikaa!

        :D


      • Jesus rules
        KTS kirjoitti:

        Sunnuntai oli Jeesuksen ylösnousemuspäivänä alusta saakka kristittyjen pyhäpäivä:

        Apostolien teot:
        20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.

        1.Korinttolaiskirje:
        16:2 Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.

        Sunnuntai oli alkuseurakunnassa ns. "Herran Päivä":

        Ilmestyskirja:
        1:10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,

        Hei!

        Herran päivä tässä nimenomaisessa kohdassa tarkoitti "lords daytä". Kyse oli siis keisarin päivä, ei Jumalan päivä! Asiasta opettaa mm. Dawid Pawson :D


      • ylifariseus
        Jesus rules kirjoitti:

        Hei!

        Herran päivä tässä nimenomaisessa kohdassa tarkoitti "lords daytä". Kyse oli siis keisarin päivä, ei Jumalan päivä! Asiasta opettaa mm. Dawid Pawson :D

        vääriä tulkintoja.
        Tässä niistä yksi, RAAMATTU vuodelta 1903 Joh.Ilm.1:9 Minä Johannes, teidän veljenne ja osallinen vaivasta ja kärsivällisyydestä, Jeesuksessa Kristuksessa, olin siinä luodossa, jota kutsutaan "PATMOS", Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen tähden. Joh.Ilm.1:10 Minä olin hengessä yhtena sunnuntaina ja kuulin minun jäljestäni suuren äänen, niinkuin pasuunan sanovan.

        Myöhemmät Raamatut sanovat: Minä olin hengessä Herran päivänä, ja Herran päivä voi tarkoittaa myöskin tuomionpäivää ja siihen johtavia tapahtumia, joista Jeesuksen Kristuksen ilmestys kertoo Ilmestyskirjan sanomassaan seitsemälle lopunajan seurakunnalleen.

        Ne ovat pitkiä seurakunnallisia ajanjaksoja, jotka päättyvät Jeesuksen tulemukseen, joissa kerrotaan mitä pian tulee tapahtumaan seurakuntien historiassa.
        Herran päivä siis tarkoittaa mitä pian tuleminen tarkoittaa Ilmestyskirjan mukaan.
        Herran päivä tulee kiiruusti, joten olkaamme valmiina Herran päivään, sillä aika rientää vainoineen menneinä ja tulevina vuosina, mutta täyttyvät Jeesuksen sanojen mukaan, kaikkien näiden täytyy ensin tapahtua ja sitten tulee loppu.
        Ei ole kysymys päivien nimistä, eikä Keisareista, vaan yksi Herran päivä voi olla tuhannen vuotta, tai tuhannen vuotta olla yksi päivä Hänen aikataulussaan.

        Seurakuntien välisessä Herran päivän historiassa olemme Laodikean seurakunnan ajassa, joka on luopumuksen ja pedon tulemisen aikaa, jota EU:n kehityksen mukana seurataan parhaillaan ja sen jälkeen saapuu Jeesus viimeiseen tapahtumapäivään ja siinä on Herran päivä kokonaisuudessaan.

        Kaikki eksyttävät henget ovat kiinnittyneet Herran päivään ja ovat yrittäneet soveltaa ne sunnuntaihin, jolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, sillä sapatin perusta on Paratiisissa.


      • merenranta
        hyvä uskon julistaja...... kirjoitti:

        Suomessa tarvitaan lisää samankaltaisia julistajia, jotka uskaltavat saarnata / opettaa rohkeasti ja voimallisesti Jumalan hyvyydestä ja raamatun lupauksista.
        Samankaltaisia miehiä ovat mm: Pertti Mäkelä (Lahti) David Sterling (Tampere) ja Jari Honkaniemi (Nummela). Varmasti on muitakin, joita mä en tunne.
        "MEIDÄN JUMALAMME ON HYVÄ JUMALA!"

        Håkan on selvästikin aito, positiivinen ja hyvä mies. En pidä häntä varsinaisena menestysteologina....Olen kuunnellut paljon hänen puheitaan seiskalta ja oikein tarkkaan seurannut, onko hän mielestäni "alkuperäinen" menetysteologi, kuten hänestä seurakuntansa nimen perusteella voisi ajatella. Håkan saarnaa Jumalan rakkautta ja myöntää kyllä esim. lääkärinhoidon tarpeen kun sairastutaan....Ymmärtää sairaudenkin kuuluvan välillä elämään.Ei ole paha luottaa Jumalaan ihan aidosti!


      • tarkoittanee

        Teillä on iso ego, nöyrtykää Jumalan vanhurskauden alle, kaikella kunnioituksella kokemustanne kohtaan.


      • saviruukku

        Olen huomannut sellaisen seikan, että on alettu ikäänkuin vesittää sanaa "menestysteologia". Håkan Westergård mm. kyselee: Miten määrittelet kyseistä käsitettä. On kuitenkin varsinkin tänä aikana suuri joukko teitä menestyssaarnaajia. Ei liene tarpeen kysellä, kuka kuuluu kyseiseen joukkoon ja miten menestyst. määritellään. Nämä menestys-
        saarnaajat eivät kuitenkaan kestä lähempää tarkastelua. Sen osoittaa moni tervettä ja raitista uskoa edustava
        saarnamies.(onneksi heitä on piskuinen lauma.) Nämä menestyssaarnaajat älähtävät heti jos heidän kastiinsa kuuluvia arvostellaan. Westergårdin agressiivinen älähdys mm. eräässä rukousohjelmassa. Kun esitin kiitosaiheen jostain. Hän älähti vihaisesti: "Joko nyt uskot että jumala voi auttaa"!!! Oli hyvin tahditonta käytöstä. Pahoitin mieleni siitä pitkäksi aikaa. No, kysymyshän oli siitä kun olin uskaltanut arvostella Benny Hinniä eräässä ohjelmassa. Nämä mennarit tunnistetaan ilmiselvästi siitä, että kaikki epämiellyttävät paljastukset pitäisi, tottakai lakaista maton alle. Mutta myös rehelliset suoraselkäiset jumalan miehet tunnistetaan. Siitä osoituksena mm. Tapani Suonto, D. Wilkerson, ym. (on muitakin.) Uskovien joukko koostuu suurelta osin niistä jotka mielellään uivat virran mukana. Onhan niin helpompaa.
        Mutta aina on ollut niitä ja on tänäkin päivänä, joille kelpaa vain se mitä jumala on raamattuun todella kirjoittanut esim. tästä ajasta. Jumala puhuu vakavia asioita meidän ajastamme, ei niinkuin nämä menestyssaarnaajat haluavat ihmisten uskovan. Ja julistavat: Rauha, rauha... ja pauhaavat suuresta herätyksestä, josta raamatusta ei löydy kuitenkaan tukea. Valtateologia on lihalle mieluista kuultavaa.
        2.tim.4 Voisi vielä mainita miten vastenmielistä on se rahankeruu näissä massa kokouksissa, suuri raha virtaa näiden raha apostolien taskuihin. //"JEESUS KRISTUS ON TIE TOTUUS JA ELÄMÄ".


      • Sammy who was low
        ylifariseus kirjoitti:

        Sillä viikon ensimmäisen päivän ilta on sapatti eli lauantai-ilta, sillä ensin tuli ehtoo ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        Vuorokausi alkaa illasta, joten opetuslapset pitkittivät sapatin kokoustaan pitempään, alkavaan iltaan Juutalaisten pelosta, sillä sapattina ei ollut lupa ylittää sapatin matkaa.

        Matt. 24:20 Jerusalemin hävitys, johon Jeesus tässä viittaa, tapahtui v.70, siis n.40 vuotta Jeesuksen ylösnousemisen jälkeen.
        Tämä osoittaa, että Jeesus odotti sapattia kunnioitettavan ja pyhitettävän käskyn määräämänä päivänä Hänen poistumisensakin jälkeen.

        "Vuorokausi alkaa illasta, joten opetuslapset pitkittivät sapatin kokoustaan pitempään, alkavaan iltaan Juutalaisten pelosta, sillä sapattina ei ollut lupa ylittää sapatin matkaa."

        Vaikka vuorokausi alkoikin tuolloin illasta, niin se ei todellakaan todista sitä, että he alottivat kokouksen edellisen vuorokauden puolella (seitsemäntenä päivänä, juutalaisten sapattina). En väitä etteikö kokous olisi voinut jatkua seuraavankin vuorokauden (toinen päivä) puolelle, mutta kun ensimmäinen päivä mainitaan, on sillä isompi painoarvo kokouksen pääasiallisenä päivänä.

        Otan vastaavanlaisen esimerkin. Vaikka lauantai-illan televisio-ohjelmatkin jatkuvat sunnuntain puolelle, on ne ohjelmatiedoissa merkattu aina lauantain ohjelmiksi, vaikka ne alkaisivatkin sunnuntaina kl 00:15. Itselläni muuten ei ole televisiota, eikä tule!!!

        Oletpa muuten keksinyt itsellesi nimimerkin, Ylifariseus. Mitenkähän se olikaan, vaikka Jeesus rakastikin fariseuksia siinä missä kaikki muitakin syntisiä, niin suosikohan hän tuon nimen taakse sisältyvää toimintaa!


      • Jope.48.

        Uskon Sanan sivustoilla: Todistuksia. siellä oli kymmeniä todistuksia. Mutta, yllätys, yllätys näillä ihmisillä ei ollut kellään sukunimeä. Minulla herää kysymys, että onko nämä näitten piiraattiseukuntien oman pään tuotteita?


      • Håkan Westergård
        Jope.48. kirjoitti:

        Uskon Sanan sivustoilla: Todistuksia. siellä oli kymmeniä todistuksia. Mutta, yllätys, yllätys näillä ihmisillä ei ollut kellään sukunimeä. Minulla herää kysymys, että onko nämä näitten piiraattiseukuntien oman pään tuotteita?

        Kyllä kaikilla ihmisillä on sukunimi. Kun laitetaan ihmisten todistuksia internetsivuille niin ei ole itsestänsä selvää että kirjoitetaan todistajien sukunimet, ei ainakaan jos ei olla kysytty lupaa ko henkilöltä.
        Muuten, mitä sinun oma sukunimesi on?


      • Jope.48.
        Håkan Westergård kirjoitti:

        Kyllä kaikilla ihmisillä on sukunimi. Kun laitetaan ihmisten todistuksia internetsivuille niin ei ole itsestänsä selvää että kirjoitetaan todistajien sukunimet, ei ainakaan jos ei olla kysytty lupaa ko henkilöltä.
        Muuten, mitä sinun oma sukunimesi on?

        että, nämä on Håkan omaan pään tuotteita, jos minä kirjoitan jollekin " kirjeen" laitan siihen myös sukunimen. Mitä tulee minun, sukunimeen se on Palonen. Toivoisin sielläkin päin sukunimiä Jumalan kunniaksi. Vai onko Westergård Jumala raha?


      • Te eksytte.

        Sinä Westergård olet perustanut tälläisen piraattiseurakunnan. Turun Elämän Sanan seurakunnan. Rahan ahneuden takia. Raamattu tuntee vain, yhden seurakunnan ja se on. Kol. 1:24. Nut minä ilotsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä viellä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on SEURAKUNTA .Taitaa Håkanille mennä Raamatun totuus, mammonan edelle????


      • HeiKotti
        hyvä uskon julistaja...... kirjoitti:

        Suomessa tarvitaan lisää samankaltaisia julistajia, jotka uskaltavat saarnata / opettaa rohkeasti ja voimallisesti Jumalan hyvyydestä ja raamatun lupauksista.
        Samankaltaisia miehiä ovat mm: Pertti Mäkelä (Lahti) David Sterling (Tampere) ja Jari Honkaniemi (Nummela). Varmasti on muitakin, joita mä en tunne.
        "MEIDÄN JUMALAMME ON HYVÄ JUMALA!"

        Voi olla Hokan kelpo mies,toista oli hänen äitinsä joka nimesi 13v ikäisen lapsen perkeleeksi joka oli tunkeutun heidän kotiinsa,lapsen jonka he ottivat kesälapseksi luokseen,Ikinä en unohda.Eila


      • Anonyymi

        Kiitos aidosta Jumalan sanasta!!!


      • Anonyymi
        muuttanut.. kirjoitti:

        Tri Eck
        " Kirkko on muuttanut sapatin viettämisen sunnuntaille omalla vallallaan, ilman kirjoituksia."

        -Tri Eck, Lakimies ja roomalaiskatolisen kirkon esitaistelija väittelyssään Martti Lutherin kanssa.

        Convert's Catechism
        Katolinen, käännynnäisen katekismus, Reverend Peter Geiermann C.Ss.R., joka sai 25.1.1910 paavi Pius X:nen "apostolisen siunauksen", sanoo sapatin muuttamiskysymyksestä:
        Kysymys: Mikä päivä on sapatti?
        Vastaus: Lauantai on sapatti.
        Kysymys: Miksi vietämme sunnuntaita lauantain sijaan ?
        Vastaus: VIETÄMME SUNNUNTAITA LAUANTAIN SIJAAN SIKSI; ETTÄ KATOLINEN KIRKKO LAODIKEAN KIRKOLLISKOKOUKSESSA (364 jKr.) SIIRSI SEN PYHYYDEN LAUANTAILTA SUNNUNTAILLE. - 2. painos, s.50.

        Raamatussa on ennustettu, että pyritään muuttamaan ajat ja lait, ja näin on tapahtunut.

        Siis "lisätäky lauantaista"


      • Anonyymi

        Jumala menestysteologina? :

        "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, jotta - voi kauhistus - menestyisit ja - vieläpä - kauan eläisit maan päällä."


    • ylifariseus

      ja hänen kumppaninsa ole vielä hyvin syvällä Egyptin maaperällä, pyhittäessään auringon päivän (sundayn) pakanauskontojen perusteilla.

      Obeliski kristillisyys hokee, hunajaa, hunajaa, hunajaa, ettei vain loukkaisi kenenkään tunteita.

      Voihan sitä sujuvasti puhua vaikka Israelista, ja samalla opettaa Israelin kansaa luopumaan sapatistaan, ja sille opetuspohjalle rakentaa temppeli, josta käsin Israelin kansa alkaa levittämään evankeliumia kaikille kansoille.

      Jo nyt 54 prosenttia Israelin kansasta hyväksyisi lain muutoksen sapatin muuttamiseksi sunnuntaille, paavin kehoituksen mukaan, jonka hän antoi Israelin Gnessetissä.
      Siitä vaan rakentelemaan antikristuksen kirkkoa Jerusalemiin.

    • vaakon nakki
      • ihmisistä on

        välinpitämättömiä, heille on ihan sama mitä siellä Raamatussa lukee koska oma tahto on etusijalla.

        Raamattuun on kirjoitettu seitsemäs päivä on sapatti jonka Jumala siunasi ja pyhitti ihmiselle lepopäiväksi.
        Jeesus sanoo: Sapatti on annettu ihmistä varten.

        Tiesitkö sinä sitä, että sunnuntai muutettiin viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973 jotenka sunnuntai kuuluu ihmiskäskyihin.

        Raamatussa on ennustettu ajan ja lain muutoksesta.


      • CWes

        ...ja nöyriä uskovia. Herra on kypsyttänyt heitä vuosien saatossa. Muistan, kun Håkan ei Vaasassa
        kesällä 1989 pidetyssä kokoussarjassa osannut kuin muutaman sanan suomea. Hän ja Pia ovat nähneet vaivaa ja opetelleet suomen kielen. He ovat suomalaisia, mutta heidän äidinkielensä on ruotsi.
        Muistan, kun he kaatuivat puhujalavalle pitkin pituuttaan Jumalan Pyhän Hengen voimasta. Tämä tapahtui esirukouksen ja siunaamisen jälkeen. Koen,että Håkan on enemmän evankelista kuin pastori (paimen). Näin olen kokenut tuosta Vaasan kokoussarjasta lähtien. Efesolaiskirje 4. Westergårdien tarkoitus on, että mahdollisimman
        moni ihminen tulisi uskoon ja että mahdollisimman
        monet uskovat kasvaisivat Herramme Jeesuksen tuntemisessa.

        Sinä, joka etsit. Viimeisellä portilla kaikki "huuhaa"-ajattelu unohtuu. Usko pois! Mihin turvaat silloin? Ei ole muuta pelastusta kuin
        Jeesus Kristus, tie (Isän luo), totuus ja elämä.
        Johanneksen evankeliumi 14:6. Kyse ei ole uskonnosta tai sääntöjen noudattamisesta, vaan
        elämästä Jeesuksessa.

        Voit rukoilla vaikka näin:

        JEESUS. Kiitos, että olet sovittanut kaikki syntini ja kuollut puolestani, ettei minun tarvitse kuolla ja joutua eroon Taivaan Isästä.
        Annan elämäni Sinulle tässä ja nyt. Kiitos, että
        elämääni tulee rauha ja toivo Sinussa. Amen.

        P.S. Rahan antaminen on täysin vapaaehtoista!


      • vuotta sitten
        CWes kirjoitti:

        ...ja nöyriä uskovia. Herra on kypsyttänyt heitä vuosien saatossa. Muistan, kun Håkan ei Vaasassa
        kesällä 1989 pidetyssä kokoussarjassa osannut kuin muutaman sanan suomea. Hän ja Pia ovat nähneet vaivaa ja opetelleet suomen kielen. He ovat suomalaisia, mutta heidän äidinkielensä on ruotsi.
        Muistan, kun he kaatuivat puhujalavalle pitkin pituuttaan Jumalan Pyhän Hengen voimasta. Tämä tapahtui esirukouksen ja siunaamisen jälkeen. Koen,että Håkan on enemmän evankelista kuin pastori (paimen). Näin olen kokenut tuosta Vaasan kokoussarjasta lähtien. Efesolaiskirje 4. Westergårdien tarkoitus on, että mahdollisimman
        moni ihminen tulisi uskoon ja että mahdollisimman
        monet uskovat kasvaisivat Herramme Jeesuksen tuntemisessa.

        Sinä, joka etsit. Viimeisellä portilla kaikki "huuhaa"-ajattelu unohtuu. Usko pois! Mihin turvaat silloin? Ei ole muuta pelastusta kuin
        Jeesus Kristus, tie (Isän luo), totuus ja elämä.
        Johanneksen evankeliumi 14:6. Kyse ei ole uskonnosta tai sääntöjen noudattamisesta, vaan
        elämästä Jeesuksessa.

        Voit rukoilla vaikka näin:

        JEESUS. Kiitos, että olet sovittanut kaikki syntini ja kuollut puolestani, ettei minun tarvitse kuolla ja joutua eroon Taivaan Isästä.
        Annan elämäni Sinulle tässä ja nyt. Kiitos, että
        elämääni tulee rauha ja toivo Sinussa. Amen.

        P.S. Rahan antaminen on täysin vapaaehtoista!

        kävin kaataja papin kokouksessa paikkakunnallani, uteliaisuudesta menin eteen kavarini kanssa. Itse en kaatunut kaverini kylläkin hän oli vähän aikaa kuin pilvessä sen jälkeen, mutta muutama viikko sen jälkeen sama jumalaton meininki jatkui ennallaan, että se siitä.

        Ole TV7 kuunnellut Håkanin ja Pian puheita ja olen huomannut heidän nousevan sapattia vastaan ihan tietoisesti, lauantaista he tekevät työpäivän ja valmistuspäivän sunnuntain viettoa varten. Joka rikkoo yhtä käskyä vastaan on syypää joka kohdassa.

        Kun ihminen kaatuu hengen voimasta lavalle, ei ole vielä todistus mistään, koska hengen voimia on monenlaisista lähteista.

        Oikea Jumalan Pyhä Henki ei nouse Jumalan yhtäkään käskyä vastaan, joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa.


    • Katri Anneli

      Olen itse ollut sisällä uskon liikkeessä ja päädyin seuraavaan johtopäätökseen yli kymmenen vuoden kypsyttelyn jälkeen: Loputonta eheytymistä ja pyhitystä tarvitaan lähinnä siksi, että saadaan kerättyä rahat pois uskovilta, jotka yrittävät tosissaan täyttää mittaa ja mielyttää auktoriteetteja. Jossain vaiheessa hoksasin, että tuo lakikoukkuhan on aivan laskelmoitua harhaa. Kehottaisin laittamaan pohdintaan, mistä kristinuskossa on kysymys.

      • LKh

        Mitä tätä Herran soturia mollataan?sanoo mitä ajattelee,ei kuvia kumarra,
        Koroittaa Jeesusta ja Sanaa.


      • YKS VAIN.
        LKh kirjoitti:

        Mitä tätä Herran soturia mollataan?sanoo mitä ajattelee,ei kuvia kumarra,
        Koroittaa Jeesusta ja Sanaa.

        EI VAIN KUMARRA ,VAAN ON PERÄTI RÄHMÄLLÄÄN AMERIKKALAISEN UNELMAN PERÄÄN!
        KYLLÄ TYMPÄSEE KATSOA HEIDÄN HIENOSTELUAAN TV-SEISKASSA. KUN ON JOSKUS SATTUMALTA SIIRTÄNYT KANAVAA. ILMEISESTI SAAVAT KASVOHOIDOISTA LÄHTIEN, KALLIISTA VAATTEISTA PUHUMATTA-
        KAAN RAHAA, MISTÄS MUUALTA KUIN KOLEHTIHAAVISTA. NEKIN RAHAT VOISI LAHOITTAA NÄLKÄÄ NÄKEVILLE.

        ON TODELLA OTETTU MALLIA AMERIKAN IHMEMIEHILTÄ JA NAISILTA.


    • INRI

      on valitettavasti menestys(lue menetys)teologi. Ollut jo monta monituista vuotta ja käsittämätöntä, et tällasille raha- apostoleille annetaan sananvaltaa niinkin suures yksikös ku tv7! Mikä on sit tää menestyksen perään oleva idoli? Hänen ideologiaansa kuuluu, et oot aina terve, sul on rahaa ku roskaa, kaik on elämäs enemmän ku hyvin ja nimes tuo mainetta ja kunniaa. SE KUNNIA KUULUU VAIN JA AINOASTAAN Jeesukselle! Meil ei ole mitään ansioita, sillä olemmehan Jeesuksen nöyriä palvelijoita ja lakkaamatta kiitämme vain Hänen nimeänsä. Jeesus sanoi:" Joka tahtoo olla meistä kaikkein suurin, olkoon vähäpätöisin". Mut tällasta tää on lopun aikoina: ihmiset on oman edun tavoittelijoita, itserakkaita, hyvän vihamiehiä, laiskureita, niskoittelijoita nimenomaan Jumalalle. Mä ainaki henk.koht. pidän ykkösenä Jeesusta ja sen jälkeen tulee kaikki muu. Suomes on näitä menestysteologialahkoja aivan liikaa. Mm. River- srk. on yks sellainen ja löytyy suurimmista kaupungeista sekä Etelä- Pohjanmaalta, valitettavasti. Toinen on Livets ord- järjestö, jonka pääkallopaikka on Ruotsis ja kyseenalaista mainetta niittää Suomes eräs julkkis tän nimen alla, joka taas seukkaa erään "entisen uskovaisen" kaa. Kyl täs tapaukses "jyvät erottuu akanoista" ja nähdään, mis mennään, ku tällaiset julkimot ryyppää ja rällästää oman uskontonsa varjol. POIS SE MEISTÄ! Mä oon ollu uskos yli vuosikymmenen ja sitä ennen olin tuhlaajapoika toisen yli vuosikymmenen. Tiedän tasan tarkkaan tällaset tarinat nimim. kokemusta omaava. Sit hei yx: ET VOI OLLA TOINEN JALKA MAAILMAS ETKÄ PALVELLA KAHTA HERRAA! Raamattu näin sanoo. Joh.14:6 on oiva esimerkki kristityn vaelluksesta. Jumalan siunausta

      • joopsi

        Että Jeesus MENESTYI toiminnassaan..Hän julisti sanaa menestyksekkäästi,
        hän rukoili sairasten puolesta ja ne tulivat terveiksi,ajoi ulos riivaajia.
        Yhdessä paikassa Raamatussa lukee,että toivotan sinulle,että kaikessa menestyt,
        pysyt terveenä ja että sielusikin menestyy.Olikohan se Tiituskirjeessä.


      • kakefin
        joopsi kirjoitti:

        Että Jeesus MENESTYI toiminnassaan..Hän julisti sanaa menestyksekkäästi,
        hän rukoili sairasten puolesta ja ne tulivat terveiksi,ajoi ulos riivaajia.
        Yhdessä paikassa Raamatussa lukee,että toivotan sinulle,että kaikessa menestyt,
        pysyt terveenä ja että sielusikin menestyy.Olikohan se Tiituskirjeessä.

        Samoin Paavali menestyi jopa niin hyvin evankeliumin työssään että joutui ruoskittavaksi,vankilaan useasti,
        pahoinpideltäväksi, teki itse työtä käsillään, jopa seurueensa leivän eteen, ja lopulta koki marttyyrikuoleman.
        Että sellaista menestystä.
        Se että Tiituskirjeessä toivotetaan terveytää ja menestystä, on vain normaali kohteliaisuus, eikä mikää oppi. Kukaan UT:n kirjoittajista ei kertaakaan painottanut opetuksissaan tarvetta omaan mukavaan elämään ja nautiskeluun.
        Mutta Morris Cerullo, Hinn ja kumppanit tarvivat luxuskoneensa, koska evankeliumilla on kiire.
        Näinköhän...?


      • Bible
        joopsi kirjoitti:

        Että Jeesus MENESTYI toiminnassaan..Hän julisti sanaa menestyksekkäästi,
        hän rukoili sairasten puolesta ja ne tulivat terveiksi,ajoi ulos riivaajia.
        Yhdessä paikassa Raamatussa lukee,että toivotan sinulle,että kaikessa menestyt,
        pysyt terveenä ja että sielusikin menestyy.Olikohan se Tiituskirjeessä.

        3. Joh 1:2 "Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy."


    • 7

      "menestysteologi" se on.

      • Annix

        On hienoa Håkan, että jaksat kestää kaiken tän paskan heiton silmille. Ja vielä olevinaan uskovaisia
        nuo Fariseukset, kuin suoraan raamatun ajoilta. Heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta kieltävät sen
        voiman! Sinun sanomasi tulee suoraan Jumalan sydämeltä, ja on raamatullista. Se tulee suoraan nykypäivän
        ihmisten ongelmiin apuna, koska se perustuu puhtaasti Jumalan Sanaan. Olen nuori ja olen saanut avun
        moneen elämän tilanteeseen raamatullisesta julistuksestanne. On se kumma, miten uskonnollisen hengen vaivaamista ihmisistä tulee niin lukihäiriöisiä, ettei raamatun sanomakaan mene jakeluun, vaikka lapsikin sen
        ymmärtäisi, niin nää ahtaat uskonnolliset ei sitten käsitä millään lukutekstiä! Eihän menestysteologiaa voi suomesta edes löytää! Sellasta, jota amerikassa joskus oli, ja josta nää hörhöilyvaroitukset aikanaan suomeen tuli. Eihän suomalaisesta melankolisesta kristinuskosta saa väännettyä menestysteologiaa millään.
        Se kaatuu jo perus suomalaiseen masentuvaan luonteeseen, ja kirkon keskiajoilta peräisin tulevaan oppiin, joilla älykkäät poliittiset kirkonmiehet hallitsivat köyhiä kansanjoukkoja opettamalla kuinka köyhyys ja sairaus on pyhyyttä. Kyllä suomessa oleva kristillisyys on pääpainotteisesti kurjuusteologiaa, ja pieni osa vähän terveempää kristillisyyttä. Kyllä enemmän saisi pitää meteliä tuosta keskiajoilta peräisin olevasta kurjuusteologiasta ja sen masentavasta vaikutuksesta koko maan ongelmaiseen ja riitaiseen kristinuskoon.
        Muuallapäin maailmaa ei olla kuultukaan sanaa menestysteologia, ja evankeliumi leviää, ihmiset tulee uskoon, sairaat parantuu ja ihmiset saa avun. Eikö Jeesus antanut juuri sen esimerkin ja sanonut seuratkaa minua.


      • Jope.48
        Annix kirjoitti:

        On hienoa Håkan, että jaksat kestää kaiken tän paskan heiton silmille. Ja vielä olevinaan uskovaisia
        nuo Fariseukset, kuin suoraan raamatun ajoilta. Heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta kieltävät sen
        voiman! Sinun sanomasi tulee suoraan Jumalan sydämeltä, ja on raamatullista. Se tulee suoraan nykypäivän
        ihmisten ongelmiin apuna, koska se perustuu puhtaasti Jumalan Sanaan. Olen nuori ja olen saanut avun
        moneen elämän tilanteeseen raamatullisesta julistuksestanne. On se kumma, miten uskonnollisen hengen vaivaamista ihmisistä tulee niin lukihäiriöisiä, ettei raamatun sanomakaan mene jakeluun, vaikka lapsikin sen
        ymmärtäisi, niin nää ahtaat uskonnolliset ei sitten käsitä millään lukutekstiä! Eihän menestysteologiaa voi suomesta edes löytää! Sellasta, jota amerikassa joskus oli, ja josta nää hörhöilyvaroitukset aikanaan suomeen tuli. Eihän suomalaisesta melankolisesta kristinuskosta saa väännettyä menestysteologiaa millään.
        Se kaatuu jo perus suomalaiseen masentuvaan luonteeseen, ja kirkon keskiajoilta peräisin tulevaan oppiin, joilla älykkäät poliittiset kirkonmiehet hallitsivat köyhiä kansanjoukkoja opettamalla kuinka köyhyys ja sairaus on pyhyyttä. Kyllä suomessa oleva kristillisyys on pääpainotteisesti kurjuusteologiaa, ja pieni osa vähän terveempää kristillisyyttä. Kyllä enemmän saisi pitää meteliä tuosta keskiajoilta peräisin olevasta kurjuusteologiasta ja sen masentavasta vaikutuksesta koko maan ongelmaiseen ja riitaiseen kristinuskoon.
        Muuallapäin maailmaa ei olla kuultukaan sanaa menestysteologia, ja evankeliumi leviää, ihmiset tulee uskoon, sairaat parantuu ja ihmiset saa avun. Eikö Jeesus antanut juuri sen esimerkin ja sanonut seuratkaa minua.

        menestysopin yhden jakeen perusteella. Matt.21:22. Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte. Eikä lue koko Raamattua. 1Joh.5:14. Ja tämä on se uskallus, jota meillä on häneen, että jos me jotakin anomme HÄNEN TAHTONSA mukaan, niin hän kuulee meitä. Jaak.4:3. Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.


      • HW
        Jope.48 kirjoitti:

        menestysopin yhden jakeen perusteella. Matt.21:22. Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte. Eikä lue koko Raamattua. 1Joh.5:14. Ja tämä on se uskallus, jota meillä on häneen, että jos me jotakin anomme HÄNEN TAHTONSA mukaan, niin hän kuulee meitä. Jaak.4:3. Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.

        "On niitä jotka sanovat että me sanomme sellaista mitä me emme sano koska he eivät ole kuulleet mitä me sanomme. Jos he olisivat kuulleet mitä me sanomme niin he eivät sanoisi että me sanomme sitä mitä me emme sano, vaan he sanoisivat että me sanomme sitä mitä me sanomme."


      • P A
        Annix kirjoitti:

        On hienoa Håkan, että jaksat kestää kaiken tän paskan heiton silmille. Ja vielä olevinaan uskovaisia
        nuo Fariseukset, kuin suoraan raamatun ajoilta. Heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta kieltävät sen
        voiman! Sinun sanomasi tulee suoraan Jumalan sydämeltä, ja on raamatullista. Se tulee suoraan nykypäivän
        ihmisten ongelmiin apuna, koska se perustuu puhtaasti Jumalan Sanaan. Olen nuori ja olen saanut avun
        moneen elämän tilanteeseen raamatullisesta julistuksestanne. On se kumma, miten uskonnollisen hengen vaivaamista ihmisistä tulee niin lukihäiriöisiä, ettei raamatun sanomakaan mene jakeluun, vaikka lapsikin sen
        ymmärtäisi, niin nää ahtaat uskonnolliset ei sitten käsitä millään lukutekstiä! Eihän menestysteologiaa voi suomesta edes löytää! Sellasta, jota amerikassa joskus oli, ja josta nää hörhöilyvaroitukset aikanaan suomeen tuli. Eihän suomalaisesta melankolisesta kristinuskosta saa väännettyä menestysteologiaa millään.
        Se kaatuu jo perus suomalaiseen masentuvaan luonteeseen, ja kirkon keskiajoilta peräisin tulevaan oppiin, joilla älykkäät poliittiset kirkonmiehet hallitsivat köyhiä kansanjoukkoja opettamalla kuinka köyhyys ja sairaus on pyhyyttä. Kyllä suomessa oleva kristillisyys on pääpainotteisesti kurjuusteologiaa, ja pieni osa vähän terveempää kristillisyyttä. Kyllä enemmän saisi pitää meteliä tuosta keskiajoilta peräisin olevasta kurjuusteologiasta ja sen masentavasta vaikutuksesta koko maan ongelmaiseen ja riitaiseen kristinuskoon.
        Muuallapäin maailmaa ei olla kuultukaan sanaa menestysteologia, ja evankeliumi leviää, ihmiset tulee uskoon, sairaat parantuu ja ihmiset saa avun. Eikö Jeesus antanut juuri sen esimerkin ja sanonut seuratkaa minua.

        MENESTYSTEOLOGIEN TUNNUSMERKKEINÄ ON REHVASTELEVA ELÄMÄNTYYLI JA KORSKEA KÄYTÖS!
        HEIDÄT KYLLÄ TUNNISTAA!
        90-LUVUN ALUSSA OLI ERÄS KOKOUS SUOMESSA, JOTA EDUSTI ILMEISESTI UUSI ELÄMÄ LIIKE.
        SIINÄ MM. NUORIMIES KEHUSKELI, ETTÄ HEILLÄ KAIKILLA OLI UUSI AUTOKIN. HE TULIVAT RUOTSISTA.
        MUUTAMIA PENKKIRIVIÄ TAKAA OLI MERKITTY LPUILLA "VARATTU". NÄIN YLEISÖÄ PAKOTETTIIN TULE-
        MAAN MAHDOLLISIMMAN ETEEN. JA OSOITTAUTUI ETTÄ KUKAAN EI NÄITÄ PENKKEJÄ KÄYTTÄNYT.
        TÄMÄ KOKOUS EI OLLUTKAAN KUIN MIKÄ TAHANSA KOKOUS. NUORET NAISET SÄTKYTTELIVÄT SÄÄRIÄNSÄ
        MUSIIKIN TAHDISSA. JA EDESSÄ OLEVA MIES VILKAISI AINA VÄLILLÄ TAAKSEEN MEITÄ JUNTTILAISIA, HALVEKSIVA ILME KASVOILLAAN,
        ETTÄ TÄMMÖSTÄ MEILLÄ RUOTSISSA.

        VARMAA TIETOA EI OLE, EDUSTIKO KOKOUS " UUSI ELÄMÄ LIIKETTÄ. " JOS EDUSTI NIIN VOIHAN OLLA ETTÄ ON TEHTY PARANNUS NÄISTÄ RUOTSIN AJOISTA. OLLANHAN TÄÄLLÄ JUNTTILASSA NYT.
        ELI MAASSA MAAN TAVALLA.


      • wjne
        HW kirjoitti:

        "On niitä jotka sanovat että me sanomme sellaista mitä me emme sano koska he eivät ole kuulleet mitä me sanomme. Jos he olisivat kuulleet mitä me sanomme niin he eivät sanoisi että me sanomme sitä mitä me emme sano, vaan he sanoisivat että me sanomme sitä mitä me sanomme."

        Vaikeutanko minä Pyhän Hengen työtä epämääräisyydelläni tai koettamalla tehdä Hänen työtään Hänta varten? Minun tulee toimia esirukouksen inhimisellä suunnalla, ja inhimillinen puoli on ne olosuhteet, joiden keskellä olemme, ja ne ihmiset joiden kanssa joudumme kosketuksiin. Minun tulee säilyttää tietoinen elämäni Pyhän Hengen alttarina, ja kun vien henkilöitä Jumalan eteen, toimii Pyhä Henki esirukokuksessa niiden puolesta.
        Pyhä Henki suorittaa esirukousta meidän kunkin elämäsämme ja ilman tätä rukousta jäisi sielu perin köyhäksi.


      • johanon
        P A kirjoitti:

        MENESTYSTEOLOGIEN TUNNUSMERKKEINÄ ON REHVASTELEVA ELÄMÄNTYYLI JA KORSKEA KÄYTÖS!
        HEIDÄT KYLLÄ TUNNISTAA!
        90-LUVUN ALUSSA OLI ERÄS KOKOUS SUOMESSA, JOTA EDUSTI ILMEISESTI UUSI ELÄMÄ LIIKE.
        SIINÄ MM. NUORIMIES KEHUSKELI, ETTÄ HEILLÄ KAIKILLA OLI UUSI AUTOKIN. HE TULIVAT RUOTSISTA.
        MUUTAMIA PENKKIRIVIÄ TAKAA OLI MERKITTY LPUILLA "VARATTU". NÄIN YLEISÖÄ PAKOTETTIIN TULE-
        MAAN MAHDOLLISIMMAN ETEEN. JA OSOITTAUTUI ETTÄ KUKAAN EI NÄITÄ PENKKEJÄ KÄYTTÄNYT.
        TÄMÄ KOKOUS EI OLLUTKAAN KUIN MIKÄ TAHANSA KOKOUS. NUORET NAISET SÄTKYTTELIVÄT SÄÄRIÄNSÄ
        MUSIIKIN TAHDISSA. JA EDESSÄ OLEVA MIES VILKAISI AINA VÄLILLÄ TAAKSEEN MEITÄ JUNTTILAISIA, HALVEKSIVA ILME KASVOILLAAN,
        ETTÄ TÄMMÖSTÄ MEILLÄ RUOTSISSA.

        VARMAA TIETOA EI OLE, EDUSTIKO KOKOUS " UUSI ELÄMÄ LIIKETTÄ. " JOS EDUSTI NIIN VOIHAN OLLA ETTÄ ON TEHTY PARANNUS NÄISTÄ RUOTSIN AJOISTA. OLLANHAN TÄÄLLÄ JUNTTILASSA NYT.
        ELI MAASSA MAAN TAVALLA.

        Kuuntelin joitakin vuosia sitten Håkan Westergårdin opetusta eräässä vapaassa seurakunnassa Lohjalla.

        Mieleen jäivät muutamat hänen puheensa kohdat.

        Hän aivan avoimesti väitti, että "me olemme pieniä kristuksia". Jeesus seuraa voimattomana taivaastaan menoa maan päällä. Valtakunnan asioiden sujuminen on siirretty uskoville, sikäli kun ymmärtävät ottaa asiat hoitoonsa ja toimia Kristuksen käsinä ja jalkoina jne.

        Uskovan auktoriteettia saatanan ylitse kuvailtiin. Voimakas huutaminen ilmentää tätä arvovaltaa. Itse sanoi huutavansa niin, että "äänijänteet hajoavat".

        Uskon sana-liikkeen piirissä toiminut pastori, Veikko Oinas, on arvioinut liikkeen oppia. Kannattaa hakea teksti netistä, jos oikeasti haluaa ottaa asioista sevää.


      • Jope.48
        johanon kirjoitti:

        Kuuntelin joitakin vuosia sitten Håkan Westergårdin opetusta eräässä vapaassa seurakunnassa Lohjalla.

        Mieleen jäivät muutamat hänen puheensa kohdat.

        Hän aivan avoimesti väitti, että "me olemme pieniä kristuksia". Jeesus seuraa voimattomana taivaastaan menoa maan päällä. Valtakunnan asioiden sujuminen on siirretty uskoville, sikäli kun ymmärtävät ottaa asiat hoitoonsa ja toimia Kristuksen käsinä ja jalkoina jne.

        Uskovan auktoriteettia saatanan ylitse kuvailtiin. Voimakas huutaminen ilmentää tätä arvovaltaa. Itse sanoi huutavansa niin, että "äänijänteet hajoavat".

        Uskon sana-liikkeen piirissä toiminut pastori, Veikko Oinas, on arvioinut liikkeen oppia. Kannattaa hakea teksti netistä, jos oikeasti haluaa ottaa asioista sevää.

        jolle on raha Jumala, Niikuin Leo suuri patmoksen paskan, puhuja. Minulla on vanhola Kipinä- lehtiä, missä hän puhuu, täysin omiiaan pään tuotteittaan.


      • jjjjmmmmaaaallll
        Jope.48 kirjoitti:

        jolle on raha Jumala, Niikuin Leo suuri patmoksen paskan, puhuja. Minulla on vanhola Kipinä- lehtiä, missä hän puhuu, täysin omiiaan pään tuotteittaan.

        ihan samalla tavalla kuin maailman ihmiset, luulin että näillä palstoilla kirjoittavat uskovaiset, te ette ole Herran omia, haukutte Herran palvelijoita, Herransa edessä he seisovat.


      • nettiselaaja
        Jope.48 kirjoitti:

        jolle on raha Jumala, Niikuin Leo suuri patmoksen paskan, puhuja. Minulla on vanhola Kipinä- lehtiä, missä hän puhuu, täysin omiiaan pään tuotteittaan.

        Jope48 - puhut asiaa.

        Ihmetyttää miten TV7 kehtaa pitää tätä puhujaa ohjelmissaan kaiken sen jälkeen mitä hän on tehnyt.

        Tästä saa sellaisen kuvan että raha ratkaisee TV7 -kanavalla. Kuka tahansa pääsee eetteriin kunhan vaan maksaa rahaa lähetysajastaan.


      • Anssi H
        nettiselaaja kirjoitti:

        Jope48 - puhut asiaa.

        Ihmetyttää miten TV7 kehtaa pitää tätä puhujaa ohjelmissaan kaiken sen jälkeen mitä hän on tehnyt.

        Tästä saa sellaisen kuvan että raha ratkaisee TV7 -kanavalla. Kuka tahansa pääsee eetteriin kunhan vaan maksaa rahaa lähetysajastaan.

        Älkää nyt hyvät lapset kinatko toisarvoisista asioista. Westergårdit kertovat tositarinaa Jeesuksesta ja häneen uskomisesta. Kaikki ketkä pyytävät Jeesusta tulemaan luokseen ja olemaan häntä meidän kanssamme saavat pelastuksen ja uskon häneen. Usko on yksinkertainen asia. Miekin rukoilen Jeesusta aamuin illoin olemaan kanssani nyt ja iankaikkisuudessa. On hienoa turvata häneen. Westergårdit ovat iloisia ja vilpittömiä saarnaajia ja itse olen seurannut heitä iloisin mielin TV7-kanavalla. Jeesus on teidän kaikkien kanssa, kun pyydätte hänet kylään elämänne herraksi. Siunausta kaikille!


    • Apuva Aaattakee

      Aiheen vierestä
      En halua loukata GOD tv:tä, mutta sivuilla kun kävin äsken ihan kuin oli mennyt Casinon sivueille, rahakeräystä joka kulmassa, ei pysty edes kanavaa katsomaan ettei satasia ruletissa pyörisi, onko tämä oikein? Koetin jotain katsoa, mutta anna rahaa, anna rahaa.


      Apsotolitkin kyllä putsasivat seurakuntalaiset omaisuudesta seurakunnan hyväksi, miksei ole selkeitä linjoja mikä on oikein ja väärin? Anias ja Safiira pimittivät rahaa??????


      http://www.god.tv/

      MINÄ EN ENÄÄ TIEDÄ MIKÄ ON OIKEIN?

    • Siunausta

      Tämä palsta todella näyttää kuinka raadollisia myös uskovat ovat.Paha olo tulee,kun näitä lukee.Eikö meidän tule rukoilla muiden uskovien puolesta, kirkojen,eri suuntausten puolesta.Uskovien yhteyden puolesta.Oikean opin puolesta.Oppia saa ja pitääkin arvioida ja pyytää siihenkin Kaikkivaltiaan Jumalan ohjausta ja apua.Mustamaalaus ja haukkuminen ei ole Jumalalle mieleistä.

      • Håkan Westergård

        Näin on, me tarvitsemme toisiamme ja voimme olla siunaukseksi ja tueksi toisillemme. Puhukaamme hyvää toisistamme!


    • Markus H.

      Monet ovat toivoneet, että H.Westergård alkaisi Jumalan työhön ja jättäisi elämänsana lahkon sekä tv7.
      Hågan saisi aikaan Jumalan työssä, että kirkot tyhjenisivät ja seurakunta alkaisi toimia Tiitus 1:5 opettamalla tavalla: Yksi srk per paikkakunta, ilman lahkorajoja ja nimikylttejä.

      • Håkan Westergård

        Olen tosi kiitollinen siitä että olen saanut olla Herran palveluksessa jo noin 40 v.

        Kannattaa olla vähän varovaisempi kun käytetään tiettyjä sanoja. Elämän Sana on kristillinen seurakunta sen alusta lähtien vuonna 1990 ja jatkuu sellaisena.

        Mitä tulee kirkkojen tyhjentämiseen niin haluamme kyllä mielummin nähdä kuinka kirkot täyttyvät. Sen sijaan meidän kristittyjen pitää olla evankelioivia ja pyrkiä ihmisten voittamiseen Jeesukselle.


    • Vastine Håkan Westergård
      Kuuluuko Håkan niihin Jumalan pyhiin, jotka ovat kaikkina aikoina seuranneet mihin ja millaiseen aikaan meissä oleva Jumalan Henki viittaa ajassamme ?
      Håkan on käynyt Israelissa, mutta onko Håkan seurannut mihin ja millaiseen aikaan Jumalan Henki viittaa Israelissa, ja minkälaista perhepäivää haluaisit viettää Israelissa ? He eivät vielä ainakaan tänäpäivänä vietä samanlaista perhepäivää, kuin Paavi haluaa pidettävän koko maailmassa, jossa sunnuntai on yhteinen kirkkopäivä kaikkialla.

      Mitä perhepäivä pitää sisällään ? Paavi tahtoo, että kaikki perheet pitää saada vapaata sunnuntaina.
      Perheiden tulee saada levätä työstänsä, niin että lapset sinä päivänä voivat olla yhdessä vanhempien ja sukulaisten kanssa, ja myöskin kirkossa.
      Paavi tarkoittaa, että meillä tulee olla luonnollinen viikkorytmi, joka balanssissa työn ja levon välillä. Hän tahtoo myöskin, että me huomaisimme sunnuntain todellisen merkityksen juhlimalla sitä Familie päivänä.
      Myöskin EU- tahtoo suojella sunnuntaita viikottaisena lepopäivänä.

      Minkälaista pyhäpäivää ja sapattia Håkan viettää Israelissa, sillä Luterilainen kirkko muutti vuonna 1973 sapatin sunnuntaiksi ja viikon seitsemänneksi päiväksi kalenterissaan. Kumarratko laittomuuden ihmistä, joka sai tämän muutoksen aikaan ?

      Poljetko maahan sen käskyn, jossa sanotaan "MUISTA" ja opetat uutta oppia Jumalan valitsemalle kansalle Israelille, ja onko omatuntosi puhdas ?

      • vastarannan kiiski

        Onko lepopäivä israelilaisten sapatti tai meidän sunnuntaimme, se on yhdentekevää.Pääasia on, että pyhitetään tuo yksi määrätty päivä levolle Jumalan edessä. Jumala ei ole säätänyt lepopäivää, että tappelisimme sen paikasta hampaat irvessä ja kilpaillen siitä, kuka on oikeassa, kun päivän tarkoitus "luvan perästä" levätä. Tärkeää olisi, että tuota päivää vietettäisiin ao maassa samaan aikaan. Päivän ei tulisi olla yleinen kauppapäivä, nykyäänhän yhteisen lepopäivän vietto on muuttunut, koska Herran sijasta maailma palvoo herra markkinavoimaa.

        Minusta tuntuu surkealta, kun luen näitä kirjoituksia, joissa arvostellaan evankelista Westergårdia, ja moitteen syy on nimenomaan tuo lepopäivän viettäminen tai sitten tituleerataan häntä menestysteologiksi.

        Olen muutaman kerran katsonut tv7ssa ollutta Isä Meidän-ohjelmaa ja muutaman kerran kuullut Westergårdin puhuvan Radio Deissä. En koe häntä menestysteologiksi. Minusta hän saarnaa hyvää, vahvaa ja puhdasta evenkeliumia. Haitanneeko tuo mittään, jos hän pukeutuu siististi? Ei Jumalaan uskominen poista ihmisen estetiikankaipuuta.

        Erityisen hyvänä pidän sitä, että Westergård saarnaa napakasti aviorikoksia vastaan.

        Ja sitten tärkein asia: pariskunta Westergård saarnaa pelastuksen evankeliumia. He neuvovat, kuinka pelastuksen voi ottaa vastaan. Todella näkee, että Raamattu on heille elävää Jumalan sanaa, joka uskotaan ja siihen tukeudutaan, siihen luotetaan ja sitä sovelletaan jokapäiväiseen elämään. Minusta oli todella virkistävää seurata viimeisintä Isä Meidän- esirukousohjelmaa. Ainakin minulle se toimi uskon vahvistuksena: anokaa, niin teille annetaan. Ja se huutaminenkin oli vain osoitus siitä, että saarnamies oli todella innostunut asiastaan.

        Hyvää syksyä kaikille. Jumala teitä kaikkia siunatkoon.


      • Håkan Westergård
        vastarannan kiiski kirjoitti:

        Onko lepopäivä israelilaisten sapatti tai meidän sunnuntaimme, se on yhdentekevää.Pääasia on, että pyhitetään tuo yksi määrätty päivä levolle Jumalan edessä. Jumala ei ole säätänyt lepopäivää, että tappelisimme sen paikasta hampaat irvessä ja kilpaillen siitä, kuka on oikeassa, kun päivän tarkoitus "luvan perästä" levätä. Tärkeää olisi, että tuota päivää vietettäisiin ao maassa samaan aikaan. Päivän ei tulisi olla yleinen kauppapäivä, nykyäänhän yhteisen lepopäivän vietto on muuttunut, koska Herran sijasta maailma palvoo herra markkinavoimaa.

        Minusta tuntuu surkealta, kun luen näitä kirjoituksia, joissa arvostellaan evankelista Westergårdia, ja moitteen syy on nimenomaan tuo lepopäivän viettäminen tai sitten tituleerataan häntä menestysteologiksi.

        Olen muutaman kerran katsonut tv7ssa ollutta Isä Meidän-ohjelmaa ja muutaman kerran kuullut Westergårdin puhuvan Radio Deissä. En koe häntä menestysteologiksi. Minusta hän saarnaa hyvää, vahvaa ja puhdasta evenkeliumia. Haitanneeko tuo mittään, jos hän pukeutuu siististi? Ei Jumalaan uskominen poista ihmisen estetiikankaipuuta.

        Erityisen hyvänä pidän sitä, että Westergård saarnaa napakasti aviorikoksia vastaan.

        Ja sitten tärkein asia: pariskunta Westergård saarnaa pelastuksen evankeliumia. He neuvovat, kuinka pelastuksen voi ottaa vastaan. Todella näkee, että Raamattu on heille elävää Jumalan sanaa, joka uskotaan ja siihen tukeudutaan, siihen luotetaan ja sitä sovelletaan jokapäiväiseen elämään. Minusta oli todella virkistävää seurata viimeisintä Isä Meidän- esirukousohjelmaa. Ainakin minulle se toimi uskon vahvistuksena: anokaa, niin teille annetaan. Ja se huutaminenkin oli vain osoitus siitä, että saarnamies oli todella innostunut asiastaan.

        Hyvää syksyä kaikille. Jumala teitä kaikkia siunatkoon.

        Kiitos kirjoituksestasi!
        Olemme myös lähettäneet Ajankohtaista Taivaasta Virossa pari-kolme vuotta ja viime aikoina tekstattuna Eestin-kielelle. Ensi viikolla lähdemme Viroon pitämään kokouksia eri paikkakunnilla. Kiitos jos muistat rukoilla meidän puolestamme!


    • Kitty2

      Ihmisen perusihanne on se että osaisimme elää tällä maapallolla rauhassa ja sovussa kaikkien ihmisten kanssa. Se on paljon vaadittu. Siis oikeasti, kun ajatellaan... Koska meille on kehittynyt ajattelun vääristymiä. ... Ihan kasapäin... Yksi on tuo omistussuhde. Toinen on orjuuskäsite. Maapallo vetää viimeisiään ellei me aika pian tehdä täyskäännös. ... No, Mestarithan kyllä pystyy mihin vaan...? mutta ne Oikeat ymmärtävät kunnioittaa ihmisten vapaata tahtoa, koska sen mukana kulkee aina, väistämättä se paljon puhuttu VASTUU. Jokainen vastaa ajattelustaan, sanoistaan, teoistaan, tavoistaan ja kohtalostaan henk.koht. Elämän ja Kuoleman Herroille. Silloin ei voi vedota siihen mitä toiset sanoi ja teki. Mutta anteeksiantaminen olisi tärkeä opetella jo täällä koska ihminen on erehtyväinen. Jos edes sen osaisi, ehkä sitten sais itsekin anteeksi. Kun Jeesus puhui siitä karmasta aika paljon, erityisesti Vuorisaarnassa. Paavali on hyvä esimerkki. Hänhän oli se joka ilmiantoi Stefanuksen ja katseli mielihyvin sitä kivitystä. .... Eli kyllä virheistäkin voi oppia ja tehdä parannuksen. Miksi muuten Joh.14:12.? Me olemme jokaikinen potentiaalinen jumala. Koska aikaa ei ole. On vain ympäri kulkeva ikuisuus. Ihminen kehittyy tahtoi tai ei. Se on elämän perusedellytys. Jos et kehity, jäät jälkeen, jäät kehityksen junasta, kuolet. Se eräs poliitikkokin yrittää vielä viimeisillään pysyä mukana mutta ystävällään, kuolemalla on kyllä kärsivällisyyttä odottaa. Kuolema on kuin uni. Siitä herätään ja tehtävä jatkuu. Nou hätä. Jeesuksenkaan ei tarvinnut puolustautua. Hän tiesi tämän. Ja hän tiesi että jokainen vastaa teoistaan. Sotaherrat ei vielä tajua mutta heillekin aikanaan tulee oivallus. En tiedä pitääkö ihmisen aina syödä sitä itse mitä on toisille syöttänyt, pahassakin tarkoituksessa? Ainakin kun puolustuskyvytön lapsi joutuu näiden uhriksi alkaa sillä lapsella nousta kysymys miksi sellainen lapsuus? Suomal.sananlasku "Sen edestään löytää mitä taakseen jättää" sekä nukkumaanmenon jälkeen kuin kuolemankin jälkeen. Tosin kuoleman jälkeen saa neuvostolta apua seur.elämän suunnittelussa. Mutta aika usein voi unessakin sitä apua saada... Ne vihamiehet joiden kanssa haluaisi sopia entiset velat... ym... vaikeita tehtäviä on edessä ennemmin tai myöhemmin... Otetaan huomioon mitä resursseja täällä oli; ei voi vaatia mahdottomia. Ei ole kiirettä. Kuoleman hyvä puoli on siinä että saa sen levon, koska ylirääkätty ihminen ei enää kykene vastaamaan teoistaankaan. Vastuussa ovat silloin ne rääkkääjät

    • Epäilyttää

      Kurjaa 3ttä hänkin on ollu sairas. Tälläset vielä todistaa toista ja oma elämä on toista.. Ei pitäs puhua jos oma elämä ei ole kunnossa.

    • Precious

      Kiitos Håkan ja Pia ohjelmistanne, teistä loistaa Jumalan valo ja sana. Olen saanut opetuksistanne paljon rohkaisua, iloa, opastusta ja vahvistusta näin juuri uskoon tulleena. Jumala on todella hyvä, Hän ei lapsilleen pahaa halua. Meidän vain tulee pyytää syntimme anteeksi ja kääntyä Hänen puoleensa ja luoda luja suhde Häneen. Iloitaan siis Herrassa, siunausta teille Håkan ja Pia ja kaikille jotka tämän lukee.

    • Maailmankolkat

      Parasta sukua siittävät aasit, niin...

    • Anonyymi

      Kaikki opetus Raamatun mukaista, kiitos SIITÄ!!!

    • Anonyymi

      Nykyisin kohtaa paljon sananjulistajia, jotka suorastaan vittuuntuvat, jos eivät saa rahaa. Sitten siitä onkin seurannut muoti ilmaisu: Minä, minä, minä. Monet saarnamiehet ja ns. uuden ajan teologit ovat keksineet tällaisen vastalauseen: Minä, minä, minä. Se on vastalause silloin, kun saarnamies ei saa rahaa tai oman egonsa buustausta hivelevää palvontaa. Jos rahaa ja palvontaa ei tule tarpeeksi, niin silloin seurakuntalaiset ovat itsekeskeisiä.

      Olisi jo aika mennä itseensä. Nykyisin monet saarnamiehet ajattelevat, että raha tulee riikinkukolle automaattiaesti, kun hieman sulkia röyhentelee toisten edessä.

      Eri asia on, kun toiset rehellistä työtä hankkimalla hankkivat ne rahat. Ja toiset kuvittelevat, että raha yksinkertaisesti kuuluu tulla heille, vaikka he eivät ole tehneet tippaakaan työtä sen rahan eteen. Ja sitten rakennetaan kaikenlaisia maanpäällisiä linnakkeita toisten kustannuksella. Mutta jos he eivät saa sitä rahaa, niin aletaan uhkailla kaikenlaisilla kirouksilla.

      Olen huomannut, että usein tällaisista tyypeistä on vaikea päästä eroon. Ja narsisteina he tulevat vihaiseksi ennemmin tai myöhemmin, jos huomaavat, etteivät ole kuulleet sinusta mitään.

      Lopulta alkavat haukkua ja nimitellä selän takana lihavaksi ja vaikka miksi, vaikka ovat niin oman tyhmyytensä sokaisemia, etteivät itse näe, että minkälaisia lylleröitä ovat, eivät jaksa kunnolla edes kävellä sängystä ruokapöytään ilman keppiä tai sitten autoon. Lihovat päivä päivältä ja vuosi vuodelta, ovat oikeita, aitoja toisten kustannuksella eläviä luusereita, jotka eivät ole eläissään hankkineet mitään rehellisesti.

      Minä, minä, minä

      • Anonyymi

        Pese 'suusi' saippualla.


    • Anonyymi

      Miksi laittaisin Epyktin karttaa povariin?

    • Anonyymi

      Håkan Vestergård on jännittävä persoona. Pidän hänen tyylistään sanoa asiat suoraan.

    • Anonyymi

      Kuinka teepussiesi laita tänään?

    • Anonyymi

      "...nytuudestisynnyväkivallattomuuteen ai se ei ollutkaan jeesus kuka se oli kolme viisasta itäisenmaan viisasta miestä tulkoon joulu

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe