Helsinkiin liitetään pieni pala Sipoota, jotta aluetta voidaan kehittää kielipolitiikasta riippumattomasti.
Minä luulin ensin, että Sipoo viedään kokonaan. Tai ainakin puolet. Sellaista meteliä asiasta pidettiin.
Helsinkiin liitettävä osanen on kuitenkin alle 1/10 Sipoon pinta-alasta ja Sipoo on vielä liitoksen jälkeen suurempi kuin Helsinki.
Pieni palanen ja silti RKP messusi kuin olis päätä viety. Hassut.
Sipoosta vielä
5
376
Vastaukset 5
Helsinki olisi alun perin halunnut paljon enemmän. Yhdessä versiossa olisi raja kulkenut Sipoon jokea pitkin, sen rajan mukana oli mennyt jo puolet koko kunnasta. Se mitä Hki nyt sai ei ollut mikään jättikatastrooffi paitsi monille niille jotka alueella asuvat.
Miten niin RKP? Sipoolaisethan ne messusivat, Sipoossa asuu 58% suomenkielisiä ja lähes 100% kunnan väestöstä vastusti Helsingin kaappaustoimia.
Muutkin tykkäävät asua maalaismaisemassa Sipoossa eikä vain ruotsinkieliset.
Ihmettelet että messusivat vaikka vain pieni pala vietiin, kokeiltaisiko leikata sinulta pieni pala? Leikattaisiko vaikkapa ukkovarvas sulta näytteeks (on paljon alle 10%) veikkaan että messuaisit.
Ite oot hassu!- Ihme kyllä
olen nähnyt vain myönteisiä kirjoituksia yhdistymispäätöksen jälkeen. Oletan, että Sipoon demokratia on yhtä RKPläistä kuin kielilain valmistelu ja äänestys eduskunnassa.
Ihme kyllä kirjoitti:
olen nähnyt vain myönteisiä kirjoituksia yhdistymispäätöksen jälkeen. Oletan, että Sipoon demokratia on yhtä RKPläistä kuin kielilain valmistelu ja äänestys eduskunnassa.
Riippuu siitä mitä lukee.
http://www.sipoo.fi/fi/ajankohtaista/helsinki-sipoo-kysymys/kansanaanestys
Mielestäni RKP toimi kysymyksessä täysin johdonmukaisesti ja tyylikkäästi.
Tulen mielenkiinnolla (ja vahingoniloisena) seuraamaan kun KHT:n päätökseen Sipoon pakkolunastusasiassa kohta vedotaan ennakkoratkaisuna jossain muualla Suomessa. Veikkaan että Keskusta, Vihreät ja muut pakkolunastuksen kannattajat vielä joutuvat kantamaan vastuunsa kannastaan Sipoo-kysymyksessä.- kuulunut
kielinäkökanta. Kaikki ratkaisut, jotka "uhkaavat" tuoda suomen kielen "pyhälle ruotsinkieliselle maalle" saavat kovaa vastustusta.
- parempaa suomea,
kiitos!
On törkeää suomen kielen raiskaamista tuollainen kielen käyttö. Huomaa, että Ankkalampi on ahdas ja suljettu paikka. Siellä ei opi kunnollista suomen kieltä. Siis kielikylpyyn siitä hettimmiten, hopihopi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a455918- 56579
Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o160563- 51545
Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä165535Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.229508Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut20446Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.67436Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta90434Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht187420