Amen

Uskova

Teidän on hyvä tietää että rukouksiimme usein liitetty sana amen ei suinkaan ole merkityksetön. Muinaisessa Egyptissä se tarkoitti pääjumalaa, jumaloiden kuningasta. Liittäessänne tuon sanan rukouksiinne omistatte rukouksenne hänelle. Ottakaa selvää asiasta, sillä tämä on suuren
luokan petos kaikkia uskovia kohtaan.

Amon joka tunnetaan myös nimillä Amon-Ra, Amen ja Amun oli Egyptiläisessä uskonnossa ihmishahmoinen jumala, jota keskivaltakunnasta alkaen pidettiin Theban paikallisjumalana. Pääjumala Amon ilmensi abstraktia käsitystä monitoimisesta jumalasta. Amon-Rana hän oli maailman jatkuvan uudistumisen takaaja ja jumalten kuninkaana maallisen ja taivaallisen alueen hallitsija.

Amen (Amon) and Amen-Ra, King of the Gods, and the Triad of Thebes
http://touregypt.net/amen.htm

Egyptin muinaiset jumalat
http://www.mnsu.edu/emuseum/prehistory/egypt/religion/godslist.html

Amun as Transcendent Creator
http://www.philae.nu/akhet/AmunCreator.html

The Sacret Hyms to Amen: Muinaisia rukouksia Amenille

The Cannibal Hymn to Pharaoh Unis (2378 - 2348 BCE)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0010.htm

Pharaoh Unis ( 2350 BCE)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0020.htm

Pyramid Text - Tomb of Unis (2350 BCE)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0030.htm

Pyramid Texts- Tomb of Pepi II. (1539 - 1540 BCE)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0040.htm

Coffin Texts dedicated to Amen (2030 BCE and 1640 BCE)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0050.htm

Hymn to Amen-Tomb of the architects Suti and Hor from the reign of Amenhotep III ( 1391 BCE-1353 BCE)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0060.htm

Hymn to Amen from the reign of Pharaoh Haremhab ( 1319 - 1292 BCE)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0070.htm

Prayer of Nebre/Nebro (1353 BCE-1336 BCE)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0080.htm

The 1st of the Five Hymns to Amen (Leiden Papyrus)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0090.htm

The 2nd of the Five Hymns to Amen (Leiden Papyrus)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0100.htm

The 3rd of the Five Hymns to Amen (Leiden Papyrus)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0110.htm

The 4th of the Five Hymns to Amen (Leiden Papyrus)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0120.htm

The 5th of the Five Hymns to Amen (Leiden Papyrus)
http://one-faith-of-god.org/old_testament/sources/amen/amen_0130.htm


On myös hyvä tietää että roomalaiskatolisessa uskossa palvotaan aurinkoa (saatanaa). Tämä ei ole mikään vitsi. Kun ensimmäisen kerran näin tuon auringonsymbolin palvonnan en ollut uskoa silmiäni.
http://www.aloha.net/~mikesch/monstr.htm

20

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa-aa

      aamen= hebreankielinen sana, joka merkitsee *se on totta* liitetään usein rukouksiin. moni sana on eri kielillä ihan eri asia ja eiköhän Jumalamme Herramma Jeesusksen Kristuksen Isä tiedä mitä me huokaamme rukouksen loppuun aamen..

      • vai pitäisikö

        Raamatussa Ilm. 3:14
        "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita"
        Näin sanoo AAMEN, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku"

        (Aamen on tuossa yhteydessä selvästi lauseen subjekti.)

        Amenin palvonta tuli juutalaisille perintönä egyptistä mutta nimi haluttiin pitää kansalta tuntemattomana ettei epäjumalanpalvonta paljastuisi. Siksi ylipapit liitettivät siihen Hebreankielessä toisen merkityksen. Tämä huijaus on vanha. Tutustukaa asiaan ja miettikää kuinka tämä menikään. Itse en palvo epäjumalia.


    • tyhjää täynnä

      Elämäsi koostunee tyhjyydestä ja turhuudesta jos pitää tuollaisia alkaa väittämään... Jumala tietää mitä tarkoitamme ja Jeesuskin rukoili niin. Jumala on suurin ja voimakkain.

      • niin ymmärrät

        No mitä mieltä olet Roomalaiskatolisten saatananpalvonnasta? Ja rukousten loppun liitetään sielläkin amen, epäjumalan nimi. Hyvin on saatu tämäkin salassa pidettyä.

        http://www.aloha.net/~mikesch/monstr.htm


    • Jumala kaikkivaltias

      Tarkastellaan kappaletta 6, ylistys Amenille
      9. Daily you give yourself at dawn,
      Päivittäin annat itsesi auringon nousulle
      14. It has passed when you go down.
      Se on ohi kun laskeudut

      Viittaavat selvästi aurinkoon jonka palvonta on itseasiassa saatananpalvontaa. !nemA

      Koko rukous alla;

      Chapter 6
      Hymn to Amen-Tomb of the architects Suti and Hor from the reign of Amenhotep III    
      ( 1391 BCE-1353 BCE)    

      1.   Self-made you fashioned your body,
      2.   Creator uncreated.
      3.   Sole one, unique one, who traverses eternity.
      4.   Remote one, with millions under his care;
      5.   Your splendor is like heaven's splendor,
      6.   Your color brighter than its hues.
      7.   When you cross the sky all faces see you,
      8.   When you set you are hidden from their sight ;
      9.   Daily you give yourself at dawn,
      10.   Safe is your sailing under your majesty.
      11.   In a brief day you race a course,
      12.   Hundred thousands, millions of miles.
      13.   A moment is each day to you,
      14.   It has passed when you go down.
      15.   You also completed the hours of night,
      16.   You order it without pause in your labor.
      17.   Through you do all eyes see,
      18.   They lack aim when your majesty sets.
      19.   When you stir to rise at dawn,
      20.   Your brightness opens the eyes of the herds ;
      21.   When you set in the western mountain,
      22.   They sleep as in the state of death.

      • oppiakin

        Jotenkin tuntuu että Jumala kuitenkin haluaisi persoonallisia rukouksia, ei niinkään ulkoa opittuja ja joka kerta samoja. Eikö olisi parempi jättää vierasperäiset hämärän taustan omaavat sanat pois rukouksista ja keskittyä siihen mikä itsestä tuntuu tärkeältä. Kyllä Jumala sitten antaa meille kuitenkin sen mitä tarvitsemme, ei aina sitä mitä pyydämme.

        Toinen asia on että Jumala saa kuulla jatkuvasti valitusta jaa pyyntöjä. Kuvittele olevasi lapsen isä joka saa kuunnella jatkuvaa kinuamista mitääntekemättömiltä lapsilta. Jos näkee ongelmia ympärillään on niihin syytä puuttua itse eikä olla aina ruinaamassa että Jumala ratkaisi ongelmat. Voimaa, viisautta ja johdatusta varmasti on tarjolla sitä pyytäville. Ja arvokkainta mitä Jumalalle voi tarjota on antautua hänen tahtonsa toteuttajaksi, siihen noita kolmea todella tarvitaan.


    • Titanicin tuho

      Prinsessa Amen-Ra:n muumio aiheutti monenlaista harmia ja tuhoa Englannissa. Muumion omistaja William T. Stead lähetti muumion USA:n laivalla jonka nimi oli Titanic, tunnetuin seurauksin. Amen-Ra lepää nyt Atlantin pohjassa.

      http://www.anusha.com/amen-ra.htm

      • ei tiedossa

        Uutisen mukaan sargofagin kansi on kyllä Brittiläisessä museossa, mutta Amen-Ra:n papittaren muumion olinpaikkaa ei tiedetä. Se ei ilmeisesti ole koskaan ollutkaan museossa. Kysymys herää, missä se sitten on?

        http://www.encyclopedia-titanica.org/item/3908/


    • hannu hoo

      totisesti, totisesti tämä on totta

      • Ylipapit tiesivät

        Juutalaisten ylipapeilla oli kyllä tiedossa mikä Amon, Amen, Amun oli sillä he läksivät Egyptistä jossa tuota jumalaa palvottiin. Ajan kuluessa sanan merkitys peitettiin toisella merkityksellä jonka sanoit. Haluaisitko olla saatananpalvoja? Tietämättäsi!


    • Daidaih

      Niin ... käyttäisit aikasi tutkimalla Raamattua, miten hyvä ja rakastava on Jumala ja mitä kaikkea Jeesus on tehnyt sinunkin puolestasi ja hyväksesi.
      -Syntisi on sovitettu ja Taivaspaikka on sinullekin tarjolla ...sanot aamenta tai et.
      Siunausta toivoo lämmöllä Daidaih.

      (turha selittää ja todistella, minulle mitään muuta, kuin ainoastaan ylistää Jeesusta, ristiin naulittua ylösnoussutta Jumalan Ainokaista Poikaa. )

      • Jeesus puhuu järkeä

        Jeesuksen puheissa on järkeä. Jos kaikki rakastaivat ja palvelisivat lähimmäisiään kuten hän olisi tämä maailma toisenlainen. On vaan niitä jotka eivät noita periaatteita kunnioita vaan katsovat olevansa kaiken yläpuolella. Rakkaus lähimmäisiä ja Jumalaa kohtaan ja rauha, sitä tarvitaan. Mitä tulee hämärän ja synkän historian omaavien sanojen liittämiseen rukouksiin en katso sitä järkeväksi. Eikö olisi parempi puhua Jumalalle selvillä suomenkielen sanoilla jotka ymmärrämme ja joissa ei ole likaista painolastia.


      • Tekeminen

        Elämme valheen, ahneuden ja väkivallan aikaa. Jumala kuulee varmasti jatkuvana virtana rukouksia joissa meille pyydetään vapautusta noista asioista. Olemme Jumalan lapsina jatkuvasti kitisemässä jotain häneltä, mutta teemmekö mitään noiden asioiden eteen? On niin helppoa vain rukoilla ja pyytää Jumalaa ratkaisemaan kaikki ongelmamme ja ajatella että sillä hyvä, homma on delegoitu edelleen. Kuitenkin on niin että olemme itse vastuussa elämästämme ja osaltamme maailman tapahtumista. Eikö ole synti nähdä ihmisten kärsimys ja olla tekemättä mitään heidän hyväkseen?


      • Daidaih
        Tekeminen kirjoitti:

        Elämme valheen, ahneuden ja väkivallan aikaa. Jumala kuulee varmasti jatkuvana virtana rukouksia joissa meille pyydetään vapautusta noista asioista. Olemme Jumalan lapsina jatkuvasti kitisemässä jotain häneltä, mutta teemmekö mitään noiden asioiden eteen? On niin helppoa vain rukoilla ja pyytää Jumalaa ratkaisemaan kaikki ongelmamme ja ajatella että sillä hyvä, homma on delegoitu edelleen. Kuitenkin on niin että olemme itse vastuussa elämästämme ja osaltamme maailman tapahtumista. Eikö ole synti nähdä ihmisten kärsimys ja olla tekemättä mitään heidän hyväkseen?

        Aivan niin. Ajattelen sanoin. Niin kauan kuin mielemme pyörii vain oman navan ympärillä ei oikeestaan voikkaan tapahtua mitään. Meitä Paavali käskee kasvamaan, ettei aina vaan litkitä "maitoa" Se me kyllä ymmärretäänkin ettei teoilla pelastu, mutta kun lukee Jeesuksen sanat Matteus 25 :

        34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

        Jeesuskaan ei oikeestaan kysy kuin paljon olet lukenut Raamattua tai rukoillut, vaan mitä olet tehnyt. Tietysti lukien ja rukoillen saa voimaa tähän palvelemiseen. Rukoilemisella ja lukemisella on todella ratkaiseva osuus ei sitä todella voi sivuuttaakaan

        Huomaamme kuitenkin, että uskon pitää näkyä.
        Eihän Jumala lähetä työmiehiä ilman työvälineitä, rukoillaan elon Herraa, että elämämme toisi kiitosta Jumalalle ja olisi avuksi lähimmäiselle.

        Tuntui hyvälle kun otit asian puheeksi.

        Rohkaiskaa toisianne ja innostakaa jokainen itseään, toimimaan ja etsimään, omat kykymme miten voisimme palvella, sekä Jumalaa, että lähimmäistä.

        Sinä rohkasit nyt minua, sain iloisen mielen siitä ja muistutuksen huomista päivää varten.
        Siunausta toivoo lämmöllä Daidaih


      • Jumalan armo
        Daidaih kirjoitti:

        Aivan niin. Ajattelen sanoin. Niin kauan kuin mielemme pyörii vain oman navan ympärillä ei oikeestaan voikkaan tapahtua mitään. Meitä Paavali käskee kasvamaan, ettei aina vaan litkitä "maitoa" Se me kyllä ymmärretäänkin ettei teoilla pelastu, mutta kun lukee Jeesuksen sanat Matteus 25 :

        34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

        Jeesuskaan ei oikeestaan kysy kuin paljon olet lukenut Raamattua tai rukoillut, vaan mitä olet tehnyt. Tietysti lukien ja rukoillen saa voimaa tähän palvelemiseen. Rukoilemisella ja lukemisella on todella ratkaiseva osuus ei sitä todella voi sivuuttaakaan

        Huomaamme kuitenkin, että uskon pitää näkyä.
        Eihän Jumala lähetä työmiehiä ilman työvälineitä, rukoillaan elon Herraa, että elämämme toisi kiitosta Jumalalle ja olisi avuksi lähimmäiselle.

        Tuntui hyvälle kun otit asian puheeksi.

        Rohkaiskaa toisianne ja innostakaa jokainen itseään, toimimaan ja etsimään, omat kykymme miten voisimme palvella, sekä Jumalaa, että lähimmäistä.

        Sinä rohkasit nyt minua, sain iloisen mielen siitä ja muistutuksen huomista päivää varten.
        Siunausta toivoo lämmöllä Daidaih

        Kiitos hienosta vastauksestasi. Jumalan lapsina olemme kaikki sisaria ja veljiä. Siunausta myös sinulle.


    • Lauantai pyhäpäivä

      Viikossa on seitsemän päivää, joista viimeinen on lepopäivä, pyhitetty Jumalalle. Tuo pyhäpäivä on Sapatti, Sabado latinalaiskielillä. No, kirkko ei ollut oikein tyytyväinen siihen että ihmiset pitivät pyhäpäiväänsä lauantaina, kuten Juutalaiset edelleenkin. Siispä kirkko muutti pyhäpäivän olemaan Sunnuntai. Tämä keroo siitä mitä kirkko pitää arvossa, siis Sunnuntaita joka on eri kielillä "Auringon päivä" vrt. Sunday, Sontad, Söndag. Kirkko siis halusi että pyhittäisimme lepopäivämme Auringolle - Egyptiläisten vanhalle Amen-jumalalle. Miksi?

      • Daidaih

        Siksi kai, että sinä saisit kysyy *hymy*

        Ihmettelen vaan miksi sinä, kuin aika moni muukin pähkäilee loppujen lopuksi ihan jonninjoutavien asioiden kanssa... pelastuksen kanssa tälläkään tiedolla ei ole mitään tekemistä.
        Pelastus tulee yksin Armosta.
        Ja ihmisen tärkein asia on elämän aikana löytää ja vastaan ottaa Jumalan Armo... tulla Jumalan lapseksi!!
        Room. 14:5
        Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.

        Siunausta ja lämmöllä Daidaih.


    • Anonyymi

      Vanha keskustelu mutta pakko kirjoittaa... Mielestäni keskustelun aloittaja koitti tuoda esille sen että ajan saatossa on sotkettu puurot ja vellit pahasti sekaisin.

      Saatanan palvonta on vanha uskonto ( aurinko jumalan palvontaa, ihmisuhreja, noituutta, spiritismiä ja langenneita enkeleitä seuraavia/sisältävä usko) jota on toteutettu ympäri maailman. Se on myös sotkettu raamattuun ja Yehovan ja Yeshua ha masiachin: in. Raamatusta on paljon piilotettu vuosisatoja sitten. Alkuperäinen usko Abramin, Jacobin ja Isacin Jumalaan on harvoilla ja valituilla kuten raamattu sen kertoo..." löytyneekö maan päältä uskoa" Yeshuan tultua takaisin?

      Tämän päivän kristillisyys on suurimmaksi osaksi pakana uskoa muihin jumaliin vaikka vilpittömästi ihmiset luulevat uskovansa Jumalaan. Kaikki pakanalliset juhlat jotka eivät kuulu uudestisyntyneelle uskovalle on joulu ( Yeshua syntyi toisena vuoden aikana), pääsiäiseen on sotkettu hedelmällisyys jumalan palvontaa, syntymäpäivä jota saatanan palvovat juhlivat tärkeänä juhlana, juhannus ja sunnuntai jumalan palvelukset jotka kuuluisi olla sabhat päivänä eli lauantaina. Sunnuntai on sunday=sungod jumalan palvontaa ja näihin kaikkiin mennään sokeasti mukaan.

      Kirkoissa juhlitaan halloweeniä, pridea, joulua ja vaikka mitä muita Elohimmille kauhistuksia, naiset pukeutuneena miesten vaatteisiin ja miehet naisten vaatteisiin, meikattuina, tatuoituina ja jotkut puolialastomana näyttäen itsestään sen mitä kuuluisi näyttä avioliitossa omalle MIEHELLEEN.

      Jumalan antamat ohjeet on yhtä iankaikkisia kuin Hän itse. Sama eilen tänään ja huomenna. Naiselle kuulu hame ja huivi ja kaunistuksena hyvät teot ja nöyryys. Et löydä myöskään meikkaamiselle mitään tukea raamatusta. Päinvastoin ainoa tällaista tekevä oli Isebel...joten ymmärrätte ehkä miksi seurakunnadsa on vaikea olla kun ylistys tansijat tansii läpinäkyvissä liian lyhyeissä mekoissa meikattuina...he ovat rienaajia ja viettelijöitä niin sanotulla pyhällä maalla ja pyhässä paikassa ja sitten joku raukka mies potee syyllisyyttä kun lankeaa kaiken mailman saastaan. Miehen tulee olla yhden vaimon mies, tiedetty yleisesti raittiiksi perheestään huolta pitäväksi mieheksi. Miesten tulisi ottaa rohkeasti oma paikkansa ja naisten omansa ja hyväksyä se että meidät luotiin erilaisiksi erilaisia tarkoituksia varten ja ne ovat arvokkaita tehtäviä eikä haluta omituisia "tasa-arvo" juttuja jotka ovat feministien saastaista propagandaa (olen muuten 38.v nainen😊) jonka tarkoitus on vain sekoittaa ihmisten päät.

      Ei nämä Raamatun opetukset ole haluttuja tämän päivän ihmisille kun meidät on aivopesty vuosituhanten aikana luulemaan vaikka ja mitä.

      Että on hienoa kulkea lähes alasti kaduilla ja se on meidän oikeus ( ja miehet on sikoja jos ne huutelevat tai viheltelevät perään), että meidän pitää meikata ja sekin on oikeus ( peittää oma itsensä häpeillen luonnollista Jumalan luomaa kauneutta), me saadaan tappaa lapsia ( abortti) kohdusta koska se on meidän keho ja oikeus ( välittämättä sen ihmisen oikeuksista jonka tapoit...), me voidaan vaihtaa sukupuolta koska sekin on meidän oikeus ( välittämättä faktoista että sukupuoli on kromosomi ja geeni asia jota ei voida millään muuttaa vaan ainoastaan leikellä ihminen piloille ja hormonihoidoilla kemiallisesti sulkea luonnolliset toiminnot elimistöstä jotka aiheuttavat peruuttamatonta tuhoa kuten ennen aikaiset vaihdevuodet, osteoporoosia jne), meillä on oikeus päättää olla olematta ihminen ja elää koirana koska minä nyt satun idenfioitumaan koiraksi ja synnyin väärään kroppaan ja oikeus on se että kanssa ihmisten on myös tunnustettava että olen koira vaikka olen ihminen, että olen mies vaikka olen nainen, me pakotamme muut elämään omaa psykoottisuutta ja hyväksymään omat mielikuvitusmaailmat ja viellä lakien nojalla, on sulaa hulluutta. Samoin kun on oikeus olla homo/lesbo jota ei myöskään löydy kromosomeista/geeneistä vaan ihan ympäristön luomaa tämäkin. On sananvapauden oikeus ja oikeus olla suvaitsevainen...suvaitsevaisuuden "valeasussa " tuodaan toinen epäjumalan palvonta kulttuuri joka on tuhoisa ja väkivaltainen. Kyllä on oikeuksia nyky ihmisellä? Jenkeissä on aloitettu puolustamaan pedofiilien oikeuksia. Kun aika on se että lapsen raiskaajat, eläimiinsekaantujat, trans ihmiset, lesbot ja homot on ylistettyjä ihmeitä alkaa olla samat olot kuin ennen vedenpaisumusta. Ja Jumala katsoi että ihminen oli niin saastainen että parempi oli laittaa paljon vettä maan päälle ja säästää sieltä se yksi vanhurskas perheineen.
      Etsikää hyvät ihmiset totuutta koko sielullanne, mielellänne, voimallanne ja hengellänne niin totuus tekee vapaaksi.

      Kaikki mitä on tällä hetkellä auringon alla on jo ollut....pyramidit, argeologiset mahdottomat löydökset ovat jäänteitä korkeasta teknologiasta joka täällä oli ennen vedenpaisumusta ja ne ei ollut Yhevoa Elohim Jumalalta vaan langenneiden enkeleiden mukana tuomia ja ihmisille opettamia asioita eikä niitä kannata ihailla.
      Jatkuu....

    • Anonyymi

      Jatkoa edelliseen....Ufo jutut jos eivät ole ihmisen "salassa" kehittämiä juttuja ovat demoneita ( langenneita enkeleitä). Eikä heihin pitäisi uudelleen sekaantua vaan valitettavasti ihminen on hidas oppija...jos ufot on ihmisten tekemä juttu liittynevät varmaan siihen miten maailmasta halutaan one World gowerment ja kyllä tuokin on ihan olemassa oleva asia jos seuraisit vaikka netistä suoraan muiden maiden uutisia ja uutiskirjoituksia.

      Raamatun mukaan maailman/ laillinen hallitsija toistaiseksi on saatana joten todellako joku uskoo että Jumalaan uskomaton hallitus/maa/kunta/järjestö/ryhmä/ihminen haluaa jotakin hyvää ihmisille tai ympäristölleen?

      Se mitä tv tarjoaa on roskaa ja täysin turhaa ihmiselle, ainoastaa tekee sen mitä vuosia sitten on todettu, mädättää aivot (ajatukset). Musiikki maailma/bisnes on yhtä joutava ja ainoastaan tekee ihmiset sairaaksi😔 sääli että en osaa linkata tähän you tube videoita mutta katso vaikka Gardi B tai mikä lie... niin oksennus lentää, ihan riittää suomalainen Saara Aalto tai Alma. Ihmisille myydään ajatus saastaa joka tuottaa lisää ajatus saastaa. Ja tämä on ollut niin kauan kun musiikkia on tv:ssä näytetty. 60 luvun vanhoille kauhistus musiikki joka soi silloin vain yö kerhoissa soi nykyään ruoka kaupoissa...niin missähän sitten soi tämän päivän yökerho musa....päiväkodin työntekijänä huokaan raskaasti kun pornoluolien Musasta tehdään "smurffi" versioita lapsille ja tädit näyttää edellä kuinka tanssitaan...oksennus🤢

      Sitten voi miettiä mitä tarkoitusta varten ihmisille myydään erilaisia hermomyrkkyjä "ruokina ja juomina"? Ostat siis MAKSAT itsesi myrkyttämisestä päivittäin. Kemikaalit joita käytetään kotitalouksissa siivoukseen, päivittäiseen hygieniaan ja ruokiin ja juomiin ovat todella terveydelle vaarallisia. Esim. Perehdy vaikka shampoo ja hoito aine tuotteisiin-> on tutkittu että niissä olevat aineosat aiheuttavat esim tyttö lapsille hedelmättömyyttä. Tai meikit jotka sisältävät samoja aineita kun autojen maalit? Kynsilakan poisto aine vert. Hammaslääkärissä käytettäviin tuotteisiin jos haistat asetonin kun sinulle laitetaan fluorilakkaa suuhun tiedät mitä tarkoitan ja niin tiesi hammashygienistikin kun häneltä kysyin ja hän totesi että on hänellä sellainen toinenkin olemassa jossa ei näitä aineita (myrkkyjä) ole. Kiitos halusin sen.

      Jenkeissä on muuten hienosti jo oikeudessa asti taisteltu siitä että saako vaiko eikö drag queenit lukea lapsille satuja kirjastoissa ja päiväkodeissa🤦‍♀️ Ruotsissa lapset ei saa olla hun ja han vaan ovat hen...sukupuolettomia että kukaan ei vaan loukkaannu tai että ketään ei vaan pakoteta pojaksi tai tytöksi ja sama on levinnyt Suomeen. Terveen psykologian mukaan ja varsinkin terveen uskon mukaan ihminen sairastuu psyykkisesti jos ja kun hänen luonnollista sukupuoltaan ei tueta että semmosta...ja ihmetellään miksi yhteiskunnassa voidaan niin PAHOIN? niin kauan kun luonnottomat perversiot valtaavat alaa ja ovat yleisesti hyväksyttyjä normeja, ihmiset sairastuvat.

      Uskova tietää, että tämä kuuluu lopun aikoihin ja tulee vain pahenemaan kunnes hyvä on tehty pahaksi ja paha hyväksi, tulee se hetki jolloin Yeshua taivaallisine sotajoukkoineen tulee takaisin ja laittaa kaiken kohdalleen tuhanneksi vuodeksi. Jonka jälkeen saatana saa vielä tilaisuuden Jumalan sallimana temmeltää vapaasti kunnes siihen laitetaan lopullinen loppu jonka jälkeen saatana, langenneet enkelit ja heitä ihannoineet ja seuranneet ihmiset suljetaan ikuiseen tuliseen järveen. Ja muille on ikuinen elämä Jumalan kanssa uudessa maassa ja uudessa taivaassa. Tämä tieto löytyy uudesta testamentista.

      Jeesus joka tulee ensin takaisin, tämä vaalea sinisilmäinen pitkätukkainen tyyppi, on ihmisten tekemä harha ja eksytys. J kirjain ei ole ollut olemassa Yeshuan aikaan ja nimi Jesus tulee nimestä Zeus. Ihmiset kaikkialla lankeavat tähän ja uskovat todella siihen. Oikea todellinen Jumalan Poika Yeshuan ulkonäköä ei kuvallisesti tiedetä. Kuva joka ihmisillä on perustuu valheeseen ja useimmissa teoksissa on kuvattu homo miestä joka oli maalaajan silloinen poika ystävä...historiaa😊 luotu joskus 1500 luvulla katollisen kirkon toimesta (kuten muslimi usko luotu 600 luvulla katollisen kirkon toimesta.) Meidän ei tulisi palvoa kuvia eli kuvat " Jeesuksesta" kirkojen käyttämät ikonit/alttarit jne on idoli palvontaa eikä meidän tulisi osallistua siihen.

      Eikä meidän tulisi käyttää koruja lävistykset jne ja risti...vau!?! Eli kun Jumalan Poika murhattiin ja tapettiin yleisesti julkisesti yleisön hyväksyessä asia niin tämän päivän kristitty käyttää tappo välinettä uskonsa merkkinä. Vähän sama jos läheiseni amuttaisiin kiväärillä niin alkaisinko kantamaan muistona siitä kiväärin muotoista korua? Tiedä häntä...? Olen kyllä itse ristiä pitänyt ja laatikossa ovat edelleen odittamassa hävitys päätöstä, mutta vähän kerralla silmät aukeavat itse kullakin ainakin minulla ovat hitaasti aukeamassa🙈
      Ja tilitys jatkuu edelleen....

    • Anonyymi

      Jatkoa edelliseen...toivon todella että edes yksi ihminen saa jostain kohdasta kiinni ja hänellä aukeaisi uusi suunta elämässä näistä vuodatuksista. ( voinhan aina olla väärässäkin näistä asioista, aika näyttää sen. ) Jumalasta ja Hänen Pojastaan sellainen asia että sekin on ihan sekoitettu vaikka raamatusta vielä nykyäänkin saa selkeästi kuvan että Jumala on Jumala ja Hänen Poikansa on Hänen Poikansa ei yksi ja sama Jumala. Tätä kolminaisuus oppia on joka pakana uskonnossa, kun perehdyt niihin ja se on myös 350 luvulla sekoitettu katollisen kirkon kautta kristillisyyteen. Uudessa testamentissa Yeshua sanoo että kun hän tulee takaisin Ja kaikki on kohdallaan hän antaa vallan Jumalalle. Hän sanoo myös että on vain yksi hyvä Ja se on Jumala. Lisäksi hän puhuu isästään ja Jumalastaan joten olisiko sitten ollut persoonallisuushäiriö kyseessä jos hän näin puhuisi itsestään? Vaikka normaali älyllä varustettu ihminen tajuaa että kyseessä on kaksi eri persoonaa Ja ei ole kuin yksi Jumala ja yksi Jumalan Poika. Tämä ei halvenna mitenkään Yeshuan asemaa vaan kertoo sen mikä on mitä. Mutta kuten sanottu lukekaa itse raamattua ja historiaa ja muiden uskontojen kirjoituksia, seuratkaa maailman uutisia, tarkastelkaa evoluutio teoriaa (lue-> TEORIA), ihmetelkää maailman syntyä ja millainen se on todella, peryhtykää arkeologiaan ja ajatelkaa Ja Pohtikaa asioita rukouksessa, yhteydessä Herraan Jumalaan, YHWH:n. Ja ei en ole jehovan todistaja vaan ylhäältä uudesti syntynyt Jumalan lapsi. Kannattaa todella tutustua muihin uskontoihin ja etsiä se tieto itse. Kun aloin lukemaan muiden uskojen kirjoituksia tuli ihmiset kauhistelemaan että voi voi ja kamalaa että ei tuollaisia pitäisi lukea. Saati sitten kun tarkastelin mustaa raamattua ja wicca oppeja. Satanisti raamattua en vielä ole löytänyt mutta se on tarkoitus myös tarkistaa miten pahasti kaikki on sotkettu keskenään ja mistä asti.

      Alkuperäisen viestin aloittaja puhui amen raasta ja todella uskon itse että on Jumalalle tärkeää mitä, miten ja miksi, missä ja kenelle puhumme etenkin kun puhumme Jumalalle joka halusi että ihmiset tuntisivat ja tietäisivät Hänen nimensä, se oli yksi Yeshuan tehtävistä tehdä YHWH tunnetuksi maan päällä ja jo juutalaiset sotki sen unohtamalla kuinka Jumalan nimi lausutaan koska sitä ei saanut turhaan lausua🤦‍♀️ niin sillä on väliä mitä sen rukouksen perään laitetaan, onko rukous menossa amen raalle vai ainoalle Jumalalle joka oli ja on ja tulee aina olemaan.

      Kuin myös on väliä sillä milloin Yeshua syntyi, miksi lähteä mukaan valheisiin? On väliä joka asialla kuten kerran raamatussa sanotaan ajatuksetkin kuuliaisiksi Hänelle niin on silloin väliä . Ja kun ihmiset puhuu että on niin vaikeaa niin huomatkaa ei puu idoli, kuva tai mielikuvitus Jumala voi auttaa tai antaa voimaa kun rukoilet tai pahimmillakaan saat demonista voimaa joka tuhoaa sinut. Kyllä voi erottaa mikä on mitä ja kuka on Kuka kun jaksaa sitkeästi etsiä. Jumala tunnistaa tosi etsivän sydämmen ja ohjaa häntä luokseen ja oikeiden asioiden äärelle❤

      Kannattaa myös lukea erikielisiä raamattuja ja vanhoja versioita ja verrata niitä keskenään niin näkee miten on muuteltu monia asioita. Ja sitten ne "raamatut" jotka on täysin sotkettu kuten Qween James raamattu joka on Jenkeissä tehty homoille tai pyhän maailman käännös jota käyttää jehovan todistajat tai kirkkoraamattu 1992 jne.

      Asioilla on väliä mutta osata erottaa julkiset asiat asian ytimestä on tärkeää ja olla eksymättä niihin kaikenlaisiin kiemuroihin joita mailmassa on. Tärkein on kurottaitua Jumalan puoleen vaikka et nimeänsä tietäisi Hän tietää sydämesi asenteen ja ohjaa sinut oikealle tielle joka on Yeshua, tie totuus ja elämä. Rakkauden kaksois käskyä elämällä pääsee pitkälle ja olemalla nöyrä, avoin, valmis myöntämään oman virheellisyyden tai vaihtamaan mielipidettä jos oma on metsässä ja toinen näyttää oikeamman ja toimivamman.

      Elä täällä niin että saat elää ikuisuuden Jumalan kaikkivaltiaan Luojan kanssa❤

      Ja seurakunta on uskovat ihmiset, ei rakennus. Lue kirkohistoriaa ja mitä ihmettä on tehty ristiretkillä on täysin sairasta eikä mitään sellaista mitä raamattu opettaa. Siellä tapettiin toisin uskovat eli ne jotka eivät suostuneet katollisen kirkon kolminaisuus oppiin vaan pitivät kiinni alkuperäisestä. Että semmosia tilityksiä...ja minä itse kuulun vapaa seurakuntaan ja olen entinen luterilaisen kirkon jäsen mutta todennäköisesti lähden tästä "kirkosta" myös ja keskityn olennaiseen todelliseen Yeshuan seurakuntaan ja sen palvelemiseen, rakentamiseen ja tukemiseen.

      Rohkeasti vaan kommenttia 😀
      Rauhaa 🕊

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe