Perjantain Hesarin Nyt-liitteen juttu TAVAsta ja eroakirkosta.fi:stä on mahdollisesti aiheuttanut punttien tutinaan ja pelonsekaisia tunteita uskispiireissä, sillä ateismi-palstaa on nyt huomattavasti aktiivisemmin pommitettu kommentein jotka ovat tyyliä "ateismit on ihan tyhmiä" tai sitten huomattavasti omaperäisemmin "ateistit on pönttöjä". Sanoisin että juttu ainakin huomattiin. Nähtäväksi jää onko sillä liikuttavien huomionosoitusten lisäksi muita suotuisia vaikutuksia.
Hihhulit heräsivät
22
1394
Vastaukset
- tuolokslk
Kirkosta eroajista 6% erosi tosiuskovaisuuden takia
36% erosi kirkollisveron takia - Kössönöm
että onko tämä kirkon vastaisku. No, eivät ainakaan puolestapuhujiaan osaa sen paremmin valita kuin mainostoimistoakaan.
Miksi tavallisia uskovaisia niin harmittaa, että ihmiset eroavat kirkosta? Olen pohtinut mikä siinä on taustalla?
Lehden juttu oli erinomainen. Tällä palstalla niin tavanomaiset sepustukset, että ateistit on itsekkäitä, kun eroavat kirkosta, on jääneet tältä päivältä pois. Nyt on painettu paniikkinappulaa ja laitettu kaikki hörhöt liikekannalle. - Faktio
Todennäköisesti on kyseessä samat hörhöt jotka käyvät toisilla palstoila postittamassa vapaa-ajattelijoiden lehdestä kopioituja juttuja. Niitä sitten pitää sieltä poistaa.
Tässä on hyvä linkki mitä vapaa-ajattelu on oikein käytönnössä.
http://www.ateistit.fi/uutiset/index.html
En ole vielä lukenut sitä Nyt lehden juttua, mutta onhan se kiva nähdä mitä ateisti-evankelistat ajattelee maailman kulusta. Ehkä tuolla viikolla pitää käydä lukemassa.saanut luettavakseen HS:n NYT - liitteen jonka kannessa on eroakirkosta - sivustoa koskeva kokosivun lööppi.
Sisällä on kahden aukeaman erittäin hyvin kirjoitettu juttu kirkosta eroamisesta.
Siinä käy faktio niin että teihin haluaa samaistua enää vain ne joilla jaossa on jäänyt 42 korttinen pakka. Se on kivempi pelata porukassa joilla kaikilla on samat kortit.
Ja sivusta on kivempi katsella, kun pulu ei paskanna omalle lautaselle.- Faktio
Nas.se kirjoitti:
saanut luettavakseen HS:n NYT - liitteen jonka kannessa on eroakirkosta - sivustoa koskeva kokosivun lööppi.
Sisällä on kahden aukeaman erittäin hyvin kirjoitettu juttu kirkosta eroamisesta.
Siinä käy faktio niin että teihin haluaa samaistua enää vain ne joilla jaossa on jäänyt 42 korttinen pakka. Se on kivempi pelata porukassa joilla kaikilla on samat kortit.
Ja sivusta on kivempi katsella, kun pulu ei paskanna omalle lautaselle.En ole lukenut vielä lehteä joten en osaa sanoa sisällöstä mitään.
- Kössönöm
Faktio kirjoitti:
En ole lukenut vielä lehteä joten en osaa sanoa sisällöstä mitään.
ole hyvä vaan.
http://chrons.pp.fi/images/NYT-Tava.png - kiinnostaa.
Kössönöm kirjoitti:
ole hyvä vaan.
http://chrons.pp.fi/images/NYT-Tava.pngMoi, kiitos kuvasta, mutta voisitko antaa toisen version, jossa lehdykän yläosa näkyy. Nyt otsikko ja kuvateksti ovat leikkautuneet näkymättömiin.
Olisin hyvin kiitollinen jos viitsisit tehdä tempun. - Kössönöm
kiinnostaa. kirjoitti:
Moi, kiitos kuvasta, mutta voisitko antaa toisen version, jossa lehdykän yläosa näkyy. Nyt otsikko ja kuvateksti ovat leikkautuneet näkymättömiin.
Olisin hyvin kiitollinen jos viitsisit tehdä tempun.mutta kirjooitan sen tästä paperiversiosta.
Otsikko on LÄHTÖKÄSKY
Kuvateksti:
Piikit kirkon lihassa:
Anniina Tapioharju (alarivissä vas.) Petri Karisma, Kaj Torkulla, Tero Huttunen, Toni Husu,
Jori Mäntysalo (ylärivi vas.) Heikki Orsila, Kirsi Koskenkorva, Olavi Kantola, Otto Chrons. - kiinnostaa.
Kössönöm kirjoitti:
mutta kirjooitan sen tästä paperiversiosta.
Otsikko on LÄHTÖKÄSKY
Kuvateksti:
Piikit kirkon lihassa:
Anniina Tapioharju (alarivissä vas.) Petri Karisma, Kaj Torkulla, Tero Huttunen, Toni Husu,
Jori Mäntysalo (ylärivi vas.) Heikki Orsila, Kirsi Koskenkorva, Olavi Kantola, Otto Chrons.Todella hienoa, että sivusto saa tällaista koko Suomeen leviävää julkisuutta. On aikakin.
- Kössönöm
kiinnostaa. kirjoitti:
Todella hienoa, että sivusto saa tällaista koko Suomeen leviävää julkisuutta. On aikakin.
olla sensuurin aika ohi. En usko, että tuollaista osin ilkikuristakin kirjoitusta olisi muutama vuosi sitten julkaistu.
- Cheradenine Z.
Ihan tiedoksi vaan että Pääkaupunkiseudun ateistit ry, joka ylläpitää ateistit.fi:tä, erotettiin Vapaa-ajattelijain liitosta koska heitä pidettiin liian sekopäisinä. Jokaisella aatteella on taakkanaan pieni joukko ongelmatekijöitä. Kumma ettei kirkolla ole ollut kanttia erottaa esimerkiksi Markku Koivistoa.
- olen kirkon jäsen
Kössönöm kirjoitti:
olla sensuurin aika ohi. En usko, että tuollaista osin ilkikuristakin kirjoitusta olisi muutama vuosi sitten julkaistu.
Luin lehtijutun, enkä oikein keksi, mitä kohtaa pidit ilkikurisena?
Mielestäni lehtijuttu oli ihan asiallinen ja siitä näkökulmasta kirjoitettu, kuin mitä mitä mieltä haastateltavat asiasta ovat. - miksi pitäisi?
Cheradenine Z. kirjoitti:
Ihan tiedoksi vaan että Pääkaupunkiseudun ateistit ry, joka ylläpitää ateistit.fi:tä, erotettiin Vapaa-ajattelijain liitosta koska heitä pidettiin liian sekopäisinä. Jokaisella aatteella on taakkanaan pieni joukko ongelmatekijöitä. Kumma ettei kirkolla ole ollut kanttia erottaa esimerkiksi Markku Koivistoa.
Miksi Koivisto pitäisi erottaa? Ei ole mitään syytä.
Kirkossa on montaa lahkoa. Ajattele, esim. vanhoillislestadilaisuus on iso liike ja sen sakramenttioppi on erilainen kuin luterilaisen kirkon. Silti se saa kuulua kirkkoon. Kukaan ei erota sitä.
Miksi ketään muutakaan pitäisi erottaa? - Faktio
Cheradenine Z. kirjoitti:
Ihan tiedoksi vaan että Pääkaupunkiseudun ateistit ry, joka ylläpitää ateistit.fi:tä, erotettiin Vapaa-ajattelijain liitosta koska heitä pidettiin liian sekopäisinä. Jokaisella aatteella on taakkanaan pieni joukko ongelmatekijöitä. Kumma ettei kirkolla ole ollut kanttia erottaa esimerkiksi Markku Koivistoa.
liian sekopäinen ateisti, paitsi tietenkin siellä jokelassa.
- Kössönöm
olen kirkon jäsen kirjoitti:
Luin lehtijutun, enkä oikein keksi, mitä kohtaa pidit ilkikurisena?
Mielestäni lehtijuttu oli ihan asiallinen ja siitä näkökulmasta kirjoitettu, kuin mitä mitä mieltä haastateltavat asiasta ovat.mutta se mitä tarkoitin ilkikurisuudella, oli Karisman lausahdus, että heille on sama kuka tämän kirkostaeroamiskampanjan maksaa. Viitaten sillä kirkkoon.
Kirkon omat miljoonakampanjat ovat menneet poskelleen. Rahaa on millä mällätä, mutta mainostaminen ei tuota tulosta, vaan kirkosta eroaminen kiihtyy.
Suomessa on muutama prosentti oikeasti uskovaisia ja he ovat paniikissa ja he kirjoittavat kaiken näköistä alapään tekstiä varsinkin ateisti-palstalle.
Mitä enemmän tulee sontaa niskaan niin sitä paremmin on viesti mennyt oikeasti uskoville ja heidän alapääntekstinsä saa heräämään ne jotka kuuluu kirkkoon mutta ei usko.
Eli sontaa meidän päälle niin se on positiivista laajemmin ajateltuna mutta se on vain minun mielipiteeni joten ei välttämättä oikea visio.- maksaminen.
Uskovat näköjään haluavat että jumalaton kansa pysyy kirkon jäsenenä. Se etteivät he usko tai käy kirkossa, ei uskovia haittaa näköjään. Ilmeisesti niiltäkin, jotka eivät uskonasioista välitä, halutaan rahaa kirkon kaltaisen laitoksen ylläpitämiseen. Se on minusta ahneutta. Kirkko ja veron maksaminen sille kuuluu niille jotka uskovat oikeasti, ei sellaisille ihmisille jotka eivät uskosta ja kirkosta välitä. On väärin että uskovat vaativat ihmisiä maksamaan veronsa vain tavanvuoksi tai muutenvain, kun on ennenkin maksettu. Miksi pitäisi kustantaa vuosittain huomattavalla summalla toisten uskonnollisia huveja, jos niillä ei ole mitään tekemistä oman elämän kanssa?
- Kössönöm
Kirkkoon pitää joidenkin mielestä kuulua,koska kirkko "tekee niin paljon hyvää". Kyllä siihen hyvän tekemiseen hintaa tulee, kun vain murto-osa menee sinne mihin pitäisikin.
On myös sellaisia uskovia, jotka ovat vihaisia siitä, että joku ei uskon jumalaan. Ja tietenkin siihen hänen mielestään oikeaan jumalaan. En kyllä ymmärrä mikä suuttumisen syy se on. - hyvää,
Kössönöm kirjoitti:
Kirkkoon pitää joidenkin mielestä kuulua,koska kirkko "tekee niin paljon hyvää". Kyllä siihen hyvän tekemiseen hintaa tulee, kun vain murto-osa menee sinne mihin pitäisikin.
On myös sellaisia uskovia, jotka ovat vihaisia siitä, että joku ei uskon jumalaan. Ja tietenkin siihen hänen mielestään oikeaan jumalaan. En kyllä ymmärrä mikä suuttumisen syy se on.voi sen tehdä esim. SPR:ää tukemalla.Se on puolueeton järjestö,ja rahat menevät lyhentämättömänä avustustoimintaan.Toiminta kulut mitättömät kirkon byrokratiaan verrattuna. Kirkollisverosta hyväntekeväisyyteen menee vain muruja,suurin osa yleiskustannuksiin.
- Kössönöm
hyvää, kirjoitti:
voi sen tehdä esim. SPR:ää tukemalla.Se on puolueeton järjestö,ja rahat menevät lyhentämättömänä avustustoimintaan.Toiminta kulut mitättömät kirkon byrokratiaan verrattuna. Kirkollisverosta hyväntekeväisyyteen menee vain muruja,suurin osa yleiskustannuksiin.
Jokainen antaa rahaa mihin haluaa. Joillakin ei ole tosin varaa auttaa muita, jos itsekin joutuu elämään kädestä suuhun.
Yritin jostain hakea sen kerran laittamani linkin piispojen vuosituloista, mutta en löytänyt enää. Noin sadan tonnin vuosituloilla luulisi piispojen pitävän pienempää suuta kirkon köyhtymisestä. - elvisnapoleon
Kössönöm kirjoitti:
Kirkkoon pitää joidenkin mielestä kuulua,koska kirkko "tekee niin paljon hyvää". Kyllä siihen hyvän tekemiseen hintaa tulee, kun vain murto-osa menee sinne mihin pitäisikin.
On myös sellaisia uskovia, jotka ovat vihaisia siitä, että joku ei uskon jumalaan. Ja tietenkin siihen hänen mielestään oikeaan jumalaan. En kyllä ymmärrä mikä suuttumisen syy se on.>
Sen lisäksi että saatat olla uhka heidän vaalimalleen maailmankuvalle, ehkä he vilpittömästi ovat huolissaan "missä vietät iäisyytesi". Yrittävät auttaa höpsöt...
Toisaalta yrittäväthän esim.terroristitkin auttaa. Tai natsit. Eräs eversti kirjoitti Varsovan juutalaiskapinan aikana miestensä olleen hämmentyneitä koska juutalaiset eivät halunneetkaan kuolla vaikka se olisi ollut paremman maailman tae.
Mites se meni: Tie helvettiin on kivetty hyvin aikomuksin. - Kössönöm
elvisnapoleon kirjoitti:
>
Sen lisäksi että saatat olla uhka heidän vaalimalleen maailmankuvalle, ehkä he vilpittömästi ovat huolissaan "missä vietät iäisyytesi". Yrittävät auttaa höpsöt...
Toisaalta yrittäväthän esim.terroristitkin auttaa. Tai natsit. Eräs eversti kirjoitti Varsovan juutalaiskapinan aikana miestensä olleen hämmentyneitä koska juutalaiset eivät halunneetkaan kuolla vaikka se olisi ollut paremman maailman tae.
Mites se meni: Tie helvettiin on kivetty hyvin aikomuksin.jos sanot heidän olevan huolissaan minun iäisyydestäni. Tuota en kyllä nielaise ihan tuosta vaan.
Jos ei nyt aina ihan suoraan, niin kuitenkin rivien välistä olen huomaavinani vahingoniloa minun helvettiin joutumisestani. Ja siis vain sen takia, koska en usko yhteen jumalaan tuhansista. Ihan sama mitä muuten elämässäni teen!
Kyllä nuo uskonnot ovat niin kiero systeemi, että ei määrää, ei mittaa!
Jos uskonnot keksittäisiin nyt, niin laki kieltäisi ne vaarallisina ihmisen mieleen vaikuttavana suggestiona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171004- 125906
- 94761
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten286713Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504