Hei. Kyselen sellaista miten miehet ja naiset, jotka olette liitossa, millaisessa vain, kestäneet puolison kotimaanmatkan ajan. Meillä puoliso menossa kuudeksi viikoksi "kotiinsa" ja on surkea mieli sitä odotellessa.. Oletteko painaneet töitä tukka putkella koko sen ajan jos ette ole mukaan voineet lähteä?
loma-leskiä?
19
1953
Vastaukset
- useamman vuoden suhde...
takana ja myös useammat lomatkin on ollut sekä yhdessä että erikseen. Itse Olen todellakin painanut niitä töitä ja toki jälkikasvukin vaatii aikansa ja osansa. Henkilökohtaisesti totun aika nopeasti tähän uuteen kuvioon ja jäähän sitä "omaa aikaa" enemmän, toki ikävä raastaa rinnassa ja toiset se jopa lamauttaa tai näin olen kuullut.
Tosin viime kesän lomalta, jolla mies oli yksinään, jäi minulle todella epäilyttävä fiilis. Mies oli reissussa 7vk ja kun palasi, oli muuttunut jollain lailla. Kysyin ja tenttasin, mitään ei myöntänyt, tietenkään. Syksyn mittaan sain ongittua selville, että oli tavannut paikallisen tytön/naisen ja olivat "ystävystyneet". Tätä kriisiä käymme edelleen läpi :(
Tiedän ja tunnen mieheni maan ja kulttuurin erittäin hyvin ja sen takia tämä "ystävyys" saa minut raivon partaalle, koska siellä ei vaan voi olla "ystäviä"... Eli tämä se negatiivinen puoli.- tarvitse tottua
Voitko olla varma, ettei miehesi vaikka kihlannut tuota naista kotimaassaan tai jopa avioitunut,jos vain kyse muslimimaasta. Siellä perhe nyt yleensä painostaa poikaansa ottamaan oman maan naisen, vaikka mies itse ei sitä haluaisi. Kun muslimimaissa nyt mies voi ottaa 4 vaimoa.
En kirjoita tätä mitenkään pahalla, vaan on ihan faktaa, koska noin voi todellakin käydä.
Uskon kyllä että miehesi varmaan rakastaa sinua, ja tuntee syyllisyyttä asiaan. Mutta kun se perhe on aina ykkös-sijalla ja kait siellä sitten on pakko uskoa perhettä.
Mutta jos ei muslimimaasta, niin asia on silloin jo aivan toinen!!
Tsemppiä sinulle!! - voi muslimivaltiossa
mies ja nainen tavata ilman jos ei ole takana juuri jotain taka-ajatusta?Eihän naimaton nainen edes saa olla tekemisissä miesten kanssa ilman parempaa syytä...
Todella kurjaa...voimia paljon sulle...
Itsekin olen ajatellut,että sitten kun oma mieheni vihdoin tulee suomeen,en ikinä päästä häntä yksin kotimaahansa)=kuullostaa kamalalta mutta kun ei niistä ikinä tiedä...jos suku painostaa oman uskonnon vaimoa ottamaan myös.
Koita vaan yrittää selvittää mikä se tilanne siellä on vaikka kivaa ja helppoa se ei olekkaan )= - jo kerinnyt
voi muslimivaltiossa kirjoitti:
mies ja nainen tavata ilman jos ei ole takana juuri jotain taka-ajatusta?Eihän naimaton nainen edes saa olla tekemisissä miesten kanssa ilman parempaa syytä...
Itsekin olen ajatellut,että sitten kun oma mieheni vihdoin tulee suomeen,en ikinä päästä häntä yksin kotimaahansa)=kuullostaa kamalalta mutta kun ei niistä ikinä tiedä...jos suku painostaa oman uskonnon vaimoa ottamaan myös.
Koita vaan yrittää selvittää mikä se tilanne siellä on vaikka kivaa ja helppoa se ei olekkaan )=laittaa samanlaista viestiä....
voi muslimivaltiossa kirjoitti:
Koita vaan yrittää selvittää mikä se tilanne siellä on vaikka kivaa ja helppoa se ei olekkaan )=Miten te voitte rakastua niin tahdottomaan luuseriin, joka antaa suvun painostaa miestä pettämään teitä itseänne? Miten te voitte kunnioittaa sellaisesta uskonnosta ja kulttuurista kiinnipitävää miestä?
- naimisiin,.
usko pois vaan,on aviossa kotonaan ja nyt sitten alkaa vaihe numero seuraava, eli sinun lemppaaminen.
- JapanilaisenMies
Tuosta on paljonkin kokemusta.
Mielestäni parhaiten yli pääsee kun vain elää omaa elämäänsä sen aikaa kun toinen on poissa. Tapaa ystäviään, katselee omia DVD:tä, lukee kirjoja, syö mitä itse haluaa. Eli elää kyseisen ajan kuin sinkkuna, lukuunottamatta irtosuhteita, joista kannattaa pysyä erossa jos suhdetta haluaa jatkaa.
Samalla voi pitää yhteyttä pienistä asioista. Eli ei kannata alkaa suunnitella lasten lukumäärää tai muuttoa maalle, kun toinen ei ole paikalla. Vaan jutella hyvin arkipäiväisistä aiheista kuten vaikka säästä.- ......................
Turha kiduttaa itseään uskottomuus ajatuksilla. Jos pettää, niin tekee sen joka tapauksessa.Ei siinä miettiminen auta! Tuon oman elämän eläminen miehen poissa ollessa on oikein hyvä neuvo, jota itse noudatan. Nautin omasta ajastani, tapaan ystäviä enemmän, käyn ulkona jne. En ajattele "mitähän se siellä tekee" vaan mitähän MINÄ tekisin! Koskaanhan ei tiedä vaikka vielä paremman MINÄ tapaisin....Siis: Tehkää itsenne onnelliseksi!
- mie vaan
Hei. minulla mies juuri palasi viikko sitten reissultaan jolla oli 6viikkoa.
aika meni yllättävän nopeasti. ikäväkään ei kovin usein vaivannut, siinä tietysti auttoi puhelimet ja netti sekä webbikamera,ilman niitä en varmasti olisi kestänyt erossa oloa.
Meillä on alle vuoden vanha lapsi, joka pitää päivät aika kiireisinä ja työntäyteliäisinä.
Ja ihan omana, - Evelyn...
Minä järjestän aina paljon ohjelmaa itselleni ja tyttärelle, jos mies on matkalla ja arkiset kuviot tietenkin myös vievät aikansa. Jos koko ajan jotain tekee, ei sitä ehdi ajatella, että "voi kun on ikävä". Minulla on suurin ikävä heti kun mies on lähtenyt, mutta parin päivän päästä totun hänen poissaoloon. Toki sitä edelleen on ikävä, mutta koti ei parin päivän päästä tunnu enää niin tyhjältä kuin tuntuu heti loman alussa...
Mutta minun mieheni ei omia marathon-lomia ole pitänyt, pisimmillään on ollut poissa 2 viikkoa - yleensä viikon tai 10 päivää. Työsyistä on lomalle mahdollisuus lähteä vain joulun välipäivinä sekä kesälomalla ja molemmista lomista haluamme suurimman osan viettää yhdessä. - yksinoloon
Kummallakin meinaan.Kyllä joku täytyy viereen
välillä saada. Eiköhän kysymys ole enemmänkin siitä, uskaltaako luottaa puolisoonsa vai ei. Kun suhde on kunnossa niin ei pitäisi ainakaan muutaman viikon poissaolosta ongelmia syntyä.
Tiedätkö kuinka monessa suomi-suomi liitossakin toinen puoliso (etupäässä miehet) tekee työtä jossa joutuu asumaan ulkomailla useita kuukausia / vuosi? Ehkä kerran kuussa muutaman päivän loma jolloin voi kotimaassaan käydä ja sitten taas takaisin töihin.- hyvänen aika
Voi hellan lettas,on sulla ongelma! Älä ole lapsellinen viuruiita,ei hän ole isäsi vaan miehesi.
Sitä onkin syytä miettiä että mitä se siellä puuhastelee...hah haa,kai teillä on uskollisuusasiat kunnossa,tuskinpa. - Feliza_
ja välillä olemme sitten työmatkoilla puolin ja toisin. Kyllähän sen ikävän kestää, pitää vaan keksiä kaikenlaista tekemistä. Miehen ollessa poissa nautin yksinolosta, tapaan ystäviä (joita tapaan toki muulloinkin), luen jne. Ja tietenkin käyn töissä, mikä viekin leijonan osan päivästä...
Toisaalta iltaisin kotona on vähän yksinäistä kun ei ole juttukaveria. Miehen perheen luona on kyllä tietokone internetyhteyksineen, joten yhteyttä on kyllä helppo pitää.
Mutta tuota ajatusta en kyllä ymmärrä, ettei päästäisi miestä yksin matkalle!! Taitaa aikamoinen luottamuspula olla suhteessa. Tai että pitäisi hyväksyä jotkut salakihlaukset, kakkosvaimot tai edes anoppilan painostusta asian tiimoilta...huh! Ja mieheni on siis myös muslimimaasta kotoisin, mutta siltikään tuollaiset kuviot eivät ole tuttuja.- tarkalleen
miehesi sitten on?Missä maissa tämä vaara sitten on että mies avioituu omanmaalaisensa naisen kanssa?Turkissa,vai jossain muuallakin?
- ja vaara
tarkalleen kirjoitti:
miehesi sitten on?Missä maissa tämä vaara sitten on että mies avioituu omanmaalaisensa naisen kanssa?Turkissa,vai jossain muuallakin?
Tämä "vaara" on olemassa kaikissa niissä maissa, joista Suomeen tai muuhun hyvinvointivaltioon ei pääse muuten kuin avioliiton, tai vielä hankalammin, työpaikan tai opiskelun, avulla.
Mieleen tulevat useat Afrikan ja Aasian sekä myös eräät Itä-Euroopan maat.
Itse olen nähnyt tällaisia tapauksia sekä aivan lähialueilta - silloin maahantulija on usein nainen - että kauempaa.
Kurjaloita tässä maailmassa riittää ja niistä pois pyrkiviä. Moni suomalainen nainen ja mies on joutunut/päässyt Troijan puuhevoseksi tai aasinsillaksi.
Eihän siinä mitään, jos kumpikin on selvillä tilanteeesta ja hyväksyy sen. - Feliza_
tarkalleen kirjoitti:
Eiköhän ihan maasta ja kansalaisuudesta riippumatta aina voi käydä niin, että mies pettää, jättää tai löytää uuden kumppanin ;).
Mieheni on kotoisin Marokosta.
- prist
vastauksistanne. Ehkäpä keskityn kokonaan itseeni ja nautiskelen yksin olosta. Tulevaisuudesta ei ikinä voi olla varma, mit tahansa voi tapahtua. kuka löytää ja kenet. En huolehdi huomisesta siis.
- lomaleski..
Kyllähän meitä lomaleskiä löytyy,odotellaan vaan kun lomat loppuvat.
Ei sen kummempaa.
Jos täytyy alkaa bailaamaan sen tähden että puolisko tekee loman omaan maahanasa,ei ole kovin vahvoissa kantimissa suhde sitten.
Tehdään töitä ja eletään normaalia elämää,eikä heti kokeilla,kelpaako muille,kelpaa kyllä,se tiedetään ilman tyrkylle menoakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271904
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561246Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521131Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet42837Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798