Mummi hoitaa äidin ja lapsen?

Kanerva

Minä olen nyt 4. kuulla raskaana ja äitini tietää siitä. Raskaus oli yllätys sillä käytettiin e-pillereitä ja kondomia.
Mutta olemme miehen kanssa tulleet siihen tulokseen että lapsi pidetään. Aborttia en halua tehdä. Se tuntuisi väärältä koska olemme hyvin toimeen tulevia ihmisiä ja pystyisimme huolehtimaan lapsesta rahallisesti puutteitta. (Abortti tuntuisi muutenkin väärältä vaikka rahaa ei olisi elättämiseen.)

Olen 18-vuotias opiskelija ja mieheni 23-vuotias vakituisessa, hyväpalkkaisessa työssä. Suhdetta on takana monta vuotta ja olemme asuneet yhdessä vasta kaksi vuotta.

Äitini vaikutti aluksi hyvin kylmältä kun sai tietää tilastani. Mutta nykyään minusta tuntuu siltä että hän haluaa omistaa lapsenlapsensa koska minulla on vielä monta vuotta opintoja jäljellä (aion opiskella lääkäriksi) niin äitini mielestä olisi parempi että HÄN huolehtisi lapsesta, en minä. Kuulemma hän voisi hoitaa minua ja miestäni (en voinut uskoa korviani!). Minusta ei ole kuulemma muutenkaan vanhemmaksi kun olen niin kamalan nuori ja etten minä pysty kantamaan vastuuta. Ymmärään ennakkoluulot ja huolen (ja tulen varmaan tämänkin keskustelun aikana törmäämään moisiin).

Pelkään että tämä äitini hoivaamisvietti kehittyy isoksi ongelmaksi. Minä otan vastuun omasta lapsestani ja hoidan häntä itse mieheni kanssa niin hyvin kuin rakastava äiti vain pystyy, vaikka olenkin nuori.

Jos teillä muilla on samoja kokemuksia tai neuvoja miten pitää välit hyvinä omistushaluisen äitin kanssa niin kirjoitelkaa!
Toivon että tästä tulisi asiallinen keskustelu.

20

2118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerttuli