Jumala on säätänyt ihmiselle työn ja levon vaihtelun . Työllä hankimme elatuksemme ja tarpeemme . Työ varjelee meitä joutilasuuden vaaroilta . Työ kasvattaa meissä velvollisuuden ja yhteyden tuntoa . Tunnollinen työn tekeminen antaa meille työn iloa . Silloinkin, kun työ on raskas taakka , Jumala kätkee siihen siunaksen .
Kaikki , mitä teette, se tehkää sydämestänne , niin kuin Herralle eikä ihmiselle . Kol. 3:23.
Kuka ei tahdo työtä tehdä , ei hänen syömäänkään pidä . 2. Tess. 3:10
kÄSI AURASSA , SYDÄN TAIVAASSA .
89. TYÖ.
13
395
Vastaukset
- se mennyt toisin.
Jeesushan opetti: Miksi huolehditte, mitä soisitte tai joisitte tai päällenne pukisitte.
katsokaa taivaan lintuja, eivät ne työtä tee, eivätkä talteen kokoa.....jne.
Teillä on monenlaista oppia.- teutatess
Nämä numeroidut on katekismusta .
- teutatess
teutatess kirjoitti:
Nämä numeroidut on katekismusta .
Tähänkin sopii se, Padasjoenmiehen metsä päivä. Kun heillä oli Isot seurat, hän taisteli itsensä kanssa, maanataina oli vielä seurat, mennäkkö töihin vai seukoihin ,
Päätti mennä töihin, ja märssätessä päivän metsässä tuli kotiin , vaihtoi vaatteet ja lähtivät seurapaikkaan. No eikö joku heti kysynyt missä olit päivällä . Mies vastasi metsässä , ja ajatukset oli teidän luona koko päivän , mutta jos olisin ollut täällä teidän kanssa , ajatuket olisi ollut töissä koko päivän . HIENO OIVALLUS . - teutatess
KYLLÄ JEESUS opepetti näin, mutta M. LUTHER on katsonut, että Vähäkatekismuksessa tarvitaan juuri tämä kohta . Eikö työ kasvata meissä velvollisuuden yuntoa ja YHTEYDEN tuntoa .
Me teemme työtä sen takia , Kun JUMALA joutui paratiisissa , kiroamaan maan . Otsasi hiessä sinun tulee leipäsi tienata .
Kun Israelilaiset taas alkoivat napista eramaavaelluksella, ja napisivat lihasta ( heillehän tuli mannaa joka yö ikään kuin lunta , se oli vain makeaa ja ravitsi hyvin ). Mooses rukoili JUMALAA , mitä tehdä näille napisijoille , Herra sanoi ; Minä annan heille lihaa niin paljon että sitä tulee jokapaikasta ylikin .
Ja katso yhtena aamuna , oli lihavia viiriäisiä leirin ympärillä, 2 kyynärää paksulti koko lakeus niin kaus kuin silmä kantoi . Missä ne oli kasvatettu, ? Eikö JUALALLE OLE KAIKKI MAHDOLLISTA . Kiittäkää ja kunniottakaa HERraa SELAA. - Paavalin opetuksia
teutatess kirjoitti:
KYLLÄ JEESUS opepetti näin, mutta M. LUTHER on katsonut, että Vähäkatekismuksessa tarvitaan juuri tämä kohta . Eikö työ kasvata meissä velvollisuuden yuntoa ja YHTEYDEN tuntoa .
Me teemme työtä sen takia , Kun JUMALA joutui paratiisissa , kiroamaan maan . Otsasi hiessä sinun tulee leipäsi tienata .
Kun Israelilaiset taas alkoivat napista eramaavaelluksella, ja napisivat lihasta ( heillehän tuli mannaa joka yö ikään kuin lunta , se oli vain makeaa ja ravitsi hyvin ). Mooses rukoili JUMALAA , mitä tehdä näille napisijoille , Herra sanoi ; Minä annan heille lihaa niin paljon että sitä tulee jokapaikasta ylikin .
Ja katso yhtena aamuna , oli lihavia viiriäisiä leirin ympärillä, 2 kyynärää paksulti koko lakeus niin kaus kuin silmä kantoi . Missä ne oli kasvatettu, ? Eikö JUALALLE OLE KAIKKI MAHDOLLISTA . Kiittäkää ja kunniottakaa HERraa SELAA.niin hän pitää tärkeänä, että tullaan omillaan toimeen eikä olla toisille rasituksena.
Kyllä Jeesuskin opettaa yhdessä paikasa kehottaen työntekoon:
"Joka varastanut on, älköön silleen varastako, vaan paremminkin tehköön työtä, että hänellä olisi tarvitsevalle jakamista."
Siis ahertaminen ja uurastaminen on sallittua vain siksi, että meillä saattaisi olla lähimmäiselle jotain antamista. Ajatelkaa Jeesuksen opetusta: Aina myös lähimmäisen parhaaksi... Paavalin opetuksia kirjoitti:
niin hän pitää tärkeänä, että tullaan omillaan toimeen eikä olla toisille rasituksena.
Kyllä Jeesuskin opettaa yhdessä paikasa kehottaen työntekoon:
"Joka varastanut on, älköön silleen varastako, vaan paremminkin tehköön työtä, että hänellä olisi tarvitsevalle jakamista."
Siis ahertaminen ja uurastaminen on sallittua vain siksi, että meillä saattaisi olla lähimmäiselle jotain antamista. Ajatelkaa Jeesuksen opetusta: Aina myös lähimmäisen parhaaksi..."Joka varastanut on, älköön silleen varastako, vaan paremminkin tehköön työtä, että hänellä olisi tarvitsevalle jakamista."
Ef 4.- Paavalin sekin
vihne kirjoitti:
"Joka varastanut on, älköön silleen varastako, vaan paremminkin tehköön työtä, että hänellä olisi tarvitsevalle jakamista."
Ef 4.oli. Se ei ollutkaan evankeliumeista.
Sorry! - teutatess
Paavalin sekin kirjoitti:
oli. Se ei ollutkaan evankeliumeista.
Sorry!Missä se on kirjoitettu, Tässäkin tapauksessa molemmat olivat oikeassa , kaikki oli sanasta sanaan Samaa . Vaan se mitä on sanottavaa ja että se on oikeaa , eikä väärää .
- Nimetön
Lukemalla voi ymmärtää et se sotii itseänsä vastaan, mutta näin ei ole, vaan se antaa kaikkeen elämiseen oikean neuvon.
Tosin lankeemuksen seurauksesta ihmisen tulee työtä tehdä ja se on hänen arjen Jumalanpalvelus, sillä taidot eli lahjat mitä itsekullakin on, ovat lähinmäisen tarpeeseen ja avuksi, mutta niistä voi itsekin iloita...raha on vain vaihtoväline, millä kukin voi itselleen ja perheelleen hankkia mitä tarvitsee ja nekin tavarat ovat ihmiset erilaisilla lahjoilla tuottaneet, palvellakseen meitä ja sitä jolla sitä lahjaa ei ole.
Silloin kun minä vaelsin epäuskossa, työn tekeminen oli kuin myrkkyä ja nautin suunnattomasti työttömyydestäni kun sain maata pitkälle aamupäivään ja joskus kävi ajatuksia etten enään töihin menisikään, sillä toimeentuloni oli kohtalaisen hyvä peruspäivärahallakin, ja lahjoihini kuluu myös taito korjata autoa ja sillä pöristelin ympäri Suomea kesä-aikana, retkeilemässä aina kun se oli mahdollista.
Vasta omakohtaisen raamatussa puhutun kristillisyyden saatuani on elämäni muuttunut tälläkin saralla, ja siitä merkillistä et minulle tarjottiin yrityksen ostoa kun olin toisen miehen palveluksessa...yritystä kuitenkin toiselta alalta, sillä lahjani ovat moninaiset.
Mutta pitkään työttömänä ollessani ei minulla ollut mitään rahoja saati realiomaisuutta, mitä olisi pannut vakuudeksi jotta olisi saanut lainaa hankkeeseen, mutta lopulta ei mitään tarvittukaan sillä myyjä myi yrityksensä osamaksulla, eli alotin tyhjätaskuna sillä ei minulla ollut pohjakassaankaan laittaa kaupassani alkuunsa mitään vaan siellä olevat myyjän rahat laitoin muovikassiin ja jätin viisisataa markkaa pohjakassaksi ja illalla sen viissatasenkin sinne muovikassiin jonka sitten vein myyjälle.
Tässä vuosia yrittäjänä toimiessani henkilökohtainen elintasoni on parempi kuin koskaan, vaikka ei minulla vieläkään ole sitä realiomaisuutta, sillä en minä sitä tarvitse ja kaikki jotka palvelevat minua, palvelevat mielellään sillä tapani on hoitaa laskut heti pois päiväjärjestyksestä ja siksi minä saan asua toisen omistamassa asunnossa, niinkuin omassani sillä vuokraisäntä saa palkkansa siitä kun minä hoidan velvollisuuteni niinkuin on sovittu vaikkakin aina etuajassa, mutta se on vain minun tapani, sillä ymmärrän myös sen et se jos mikään saa ihmiset riitelemään on juuri raha ja jokainen ymmärtää sen merkityksen jos on kuukauden painanut töitä ja palkkapäivänä saa huomata ettei tilille mitään ollut tullutkaan.
Tuskinpa silloin kovin myönteisiä tuntemuksia on?
Mielenmuutoksesta puhutaan kun ihminen saa kristillisyyden tapahtuu joka saralla, sillä vaikka ikää on tullut lisää niin olen myös enerkisenmpi ja paljon jotuu tekemään ylitöitä jotta saa tehtävät hoidettua, mutta työ on ollut mukavaa ja vapaa-aikanakin on vielä paukkuja touhuta omissa tarpeissani...silti saa kokea noita kiusauksia mitä Jeesus tuossa tarkoittaa, sillä usko myös koetellaan ja siitä on kaikilla kristityillä kokemuksia ja Lestadius kuvaa saarnassaan, kun Isäntä panee viinikuurnaan punaisia marjoja ja rupeaa pusertamaan...niin sillä uskon koettelemuksia tarkoitetaan.
Ja nämä koettelemukset ovat arjenkeskellä, autoilijan tulee autonsa vuosikatsastaa, silloin kun sen aika on, mutta rietas haluaisi et ajaisit katsastamattomalla autolla kuiskuttelemalla ettei sillä nyt niin kiire ole, tai saat laskun niin rietas kehoittaa ostamaan jotain itselle ja siirtämään laskun maksua jotta se jäisi maksamatta ja siitä aiheutuisi lähimmäiselle harmia ja sinulle... no miten on kun puhutaan uhraamisesta niin ensinmäinen summa kun tulee mieleen niin hyväksyykö sen vai rupeaako tinkimään? Voisi siis kysyä miksi siis huolehdimme omasta hyvinvoinnista sillä meidän tulee luottaa Jumalan lupaukseenn ettei hän millonkaan hylkää omaansa...täytyy myöntää ettei se aina helppoa ole sillä epäilyksiä joku tarjoaa ja yrittää vetää ikäänkuin mattoa jalkojen alta. - teutatess
Nimetön kirjoitti:
Lukemalla voi ymmärtää et se sotii itseänsä vastaan, mutta näin ei ole, vaan se antaa kaikkeen elämiseen oikean neuvon.
Tosin lankeemuksen seurauksesta ihmisen tulee työtä tehdä ja se on hänen arjen Jumalanpalvelus, sillä taidot eli lahjat mitä itsekullakin on, ovat lähinmäisen tarpeeseen ja avuksi, mutta niistä voi itsekin iloita...raha on vain vaihtoväline, millä kukin voi itselleen ja perheelleen hankkia mitä tarvitsee ja nekin tavarat ovat ihmiset erilaisilla lahjoilla tuottaneet, palvellakseen meitä ja sitä jolla sitä lahjaa ei ole.
Silloin kun minä vaelsin epäuskossa, työn tekeminen oli kuin myrkkyä ja nautin suunnattomasti työttömyydestäni kun sain maata pitkälle aamupäivään ja joskus kävi ajatuksia etten enään töihin menisikään, sillä toimeentuloni oli kohtalaisen hyvä peruspäivärahallakin, ja lahjoihini kuluu myös taito korjata autoa ja sillä pöristelin ympäri Suomea kesä-aikana, retkeilemässä aina kun se oli mahdollista.
Vasta omakohtaisen raamatussa puhutun kristillisyyden saatuani on elämäni muuttunut tälläkin saralla, ja siitä merkillistä et minulle tarjottiin yrityksen ostoa kun olin toisen miehen palveluksessa...yritystä kuitenkin toiselta alalta, sillä lahjani ovat moninaiset.
Mutta pitkään työttömänä ollessani ei minulla ollut mitään rahoja saati realiomaisuutta, mitä olisi pannut vakuudeksi jotta olisi saanut lainaa hankkeeseen, mutta lopulta ei mitään tarvittukaan sillä myyjä myi yrityksensä osamaksulla, eli alotin tyhjätaskuna sillä ei minulla ollut pohjakassaankaan laittaa kaupassani alkuunsa mitään vaan siellä olevat myyjän rahat laitoin muovikassiin ja jätin viisisataa markkaa pohjakassaksi ja illalla sen viissatasenkin sinne muovikassiin jonka sitten vein myyjälle.
Tässä vuosia yrittäjänä toimiessani henkilökohtainen elintasoni on parempi kuin koskaan, vaikka ei minulla vieläkään ole sitä realiomaisuutta, sillä en minä sitä tarvitse ja kaikki jotka palvelevat minua, palvelevat mielellään sillä tapani on hoitaa laskut heti pois päiväjärjestyksestä ja siksi minä saan asua toisen omistamassa asunnossa, niinkuin omassani sillä vuokraisäntä saa palkkansa siitä kun minä hoidan velvollisuuteni niinkuin on sovittu vaikkakin aina etuajassa, mutta se on vain minun tapani, sillä ymmärrän myös sen et se jos mikään saa ihmiset riitelemään on juuri raha ja jokainen ymmärtää sen merkityksen jos on kuukauden painanut töitä ja palkkapäivänä saa huomata ettei tilille mitään ollut tullutkaan.
Tuskinpa silloin kovin myönteisiä tuntemuksia on?
Mielenmuutoksesta puhutaan kun ihminen saa kristillisyyden tapahtuu joka saralla, sillä vaikka ikää on tullut lisää niin olen myös enerkisenmpi ja paljon jotuu tekemään ylitöitä jotta saa tehtävät hoidettua, mutta työ on ollut mukavaa ja vapaa-aikanakin on vielä paukkuja touhuta omissa tarpeissani...silti saa kokea noita kiusauksia mitä Jeesus tuossa tarkoittaa, sillä usko myös koetellaan ja siitä on kaikilla kristityillä kokemuksia ja Lestadius kuvaa saarnassaan, kun Isäntä panee viinikuurnaan punaisia marjoja ja rupeaa pusertamaan...niin sillä uskon koettelemuksia tarkoitetaan.
Ja nämä koettelemukset ovat arjenkeskellä, autoilijan tulee autonsa vuosikatsastaa, silloin kun sen aika on, mutta rietas haluaisi et ajaisit katsastamattomalla autolla kuiskuttelemalla ettei sillä nyt niin kiire ole, tai saat laskun niin rietas kehoittaa ostamaan jotain itselle ja siirtämään laskun maksua jotta se jäisi maksamatta ja siitä aiheutuisi lähimmäiselle harmia ja sinulle... no miten on kun puhutaan uhraamisesta niin ensinmäinen summa kun tulee mieleen niin hyväksyykö sen vai rupeaako tinkimään? Voisi siis kysyä miksi siis huolehdimme omasta hyvinvoinnista sillä meidän tulee luottaa Jumalan lupaukseenn ettei hän millonkaan hylkää omaansa...täytyy myöntää ettei se aina helppoa ole sillä epäilyksiä joku tarjoaa ja yrittää vetää ikäänkuin mattoa jalkojen alta.Juuri sopivaa työ puhetta , kuinka olet uskomassa .
- Nimetön
teutatess kirjoitti:
Juuri sopivaa työ puhetta , kuinka olet uskomassa .
Opettaa Jaakob raamatussa, Luther opettaa et kristitty tekee kolmenlaista vanhurskautta ja siitä on tarkemmin muistaakseni vanhimpien kirjassa, en löytänyt kirjaa josta olisin voinut siirtää Lutherin sanat tähän, mutta kellä kirja on voi sieltä tarkistaa.
Sillä uskosta vuotaa myös työt ja töistä usko tunnetaan onko se Jumalasta vai ei, sillä Pyhä-henki vaikuttaa nämä hedelmät, ja kirjoitettu on et kirves on pantu puun juureen ja oksa joka ei kanna hyvää hedelmää hakataan pois ja tuleen heitetään ja kirjoitettu myös on et mitä hyödyttää huudella tiellä ja kujilla et olen uskovainen jos hedelmät eivät sitä osoita.
Kannattaa myös muistaa et jos olemme Luterilaisia, meillä on sama oppi julistettavanamme kuin Lutherilla ja jos olemme Lestadiolaisia niin sama pätee sillä se on kuin yksi mies puhuisi sillä jokaisella kristityllä on sama oppi ja julistus kuin itse Herra olisi näkyvänä opettamassa...sillä emme me, vaan Isän henki on se joka meidän kauttamme opettaa ja se henki eli Pyhä-henki on saatava uskon kautta itseensä asumaan, silloin on uskosta tullut elävä ja vain elävällä uskolla ihminen tulee autuaaksi.
Taivaspaikkaa ei siis saa kulkemalla kristillisyyden perässä, eli seuraamalla mukana ja Jumalan-sanaa ja hänen tahtoa ei voi opiskella ja oppia kirjasta lukemalla vaan tarvitaan Jumalan vanhurskauttamat ihmiset puhumaan Jumalan-sanaa ja Pyhä-henki joka on ovenvartija avaa kelle tahtoo ja sulkee kelle tahtoo, sillä vain ahtaanportin kautta mennään sisälle lammashuoneeseen muuta kautta tulevat varkaat ja ryövärit.
Vielä haluan muistuttaa raamatun kehoitusta et etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskauttaan niin teille kaikki annetaan...siis kristityn mieli toimittaa myös ajalliset asiat Jumalan tahdon mukaisesti ja Jumala on niin säätänyt ettei kristitty ole muille vaivaksi vaan hoitaa asiansa yhteiskunnassa yhteiskunnan säätämällä tavalla jollei se tule Pyhää-raamattua vastaan, sillä yhteiskunta järjestyskin on Jumalan säätämä.
Jos ihmiset yhteiskunnassa kunnioittavat Jumalan tahtoa se tuo siunauksen ja jos se hylkää Jumalan se saa kirouksen, ei siis suotta ole kirjoitettu et kelvoton kansa saa kelvottoman hallituksen ja siksi on tärkeää lain säätäjienkin pysyä ja palata raamatunpohjalta tarkastelemaan lakeja niinkuin edesmenneetkin ihmiset ovat toimineet, ei siis hyvinvointimme ole meistä vaan Jumalan suurta siunausta. - teutatess
Nimetön kirjoitti:
Opettaa Jaakob raamatussa, Luther opettaa et kristitty tekee kolmenlaista vanhurskautta ja siitä on tarkemmin muistaakseni vanhimpien kirjassa, en löytänyt kirjaa josta olisin voinut siirtää Lutherin sanat tähän, mutta kellä kirja on voi sieltä tarkistaa.
Sillä uskosta vuotaa myös työt ja töistä usko tunnetaan onko se Jumalasta vai ei, sillä Pyhä-henki vaikuttaa nämä hedelmät, ja kirjoitettu on et kirves on pantu puun juureen ja oksa joka ei kanna hyvää hedelmää hakataan pois ja tuleen heitetään ja kirjoitettu myös on et mitä hyödyttää huudella tiellä ja kujilla et olen uskovainen jos hedelmät eivät sitä osoita.
Kannattaa myös muistaa et jos olemme Luterilaisia, meillä on sama oppi julistettavanamme kuin Lutherilla ja jos olemme Lestadiolaisia niin sama pätee sillä se on kuin yksi mies puhuisi sillä jokaisella kristityllä on sama oppi ja julistus kuin itse Herra olisi näkyvänä opettamassa...sillä emme me, vaan Isän henki on se joka meidän kauttamme opettaa ja se henki eli Pyhä-henki on saatava uskon kautta itseensä asumaan, silloin on uskosta tullut elävä ja vain elävällä uskolla ihminen tulee autuaaksi.
Taivaspaikkaa ei siis saa kulkemalla kristillisyyden perässä, eli seuraamalla mukana ja Jumalan-sanaa ja hänen tahtoa ei voi opiskella ja oppia kirjasta lukemalla vaan tarvitaan Jumalan vanhurskauttamat ihmiset puhumaan Jumalan-sanaa ja Pyhä-henki joka on ovenvartija avaa kelle tahtoo ja sulkee kelle tahtoo, sillä vain ahtaanportin kautta mennään sisälle lammashuoneeseen muuta kautta tulevat varkaat ja ryövärit.
Vielä haluan muistuttaa raamatun kehoitusta et etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskauttaan niin teille kaikki annetaan...siis kristityn mieli toimittaa myös ajalliset asiat Jumalan tahdon mukaisesti ja Jumala on niin säätänyt ettei kristitty ole muille vaivaksi vaan hoitaa asiansa yhteiskunnassa yhteiskunnan säätämällä tavalla jollei se tule Pyhää-raamattua vastaan, sillä yhteiskunta järjestyskin on Jumalan säätämä.
Jos ihmiset yhteiskunnassa kunnioittavat Jumalan tahtoa se tuo siunauksen ja jos se hylkää Jumalan se saa kirouksen, ei siis suotta ole kirjoitettu et kelvoton kansa saa kelvottoman hallituksen ja siksi on tärkeää lain säätäjienkin pysyä ja palata raamatunpohjalta tarkastelemaan lakeja niinkuin edesmenneetkin ihmiset ovat toimineet, ei siis hyvinvointimme ole meistä vaan Jumalan suurta siunausta.Kiitos pitkästä kirjoituksesta , ja paljosta vaivan näöstä .
Niin katsokaa uskon alkajan ja päättäjän Herran Jeesuksen päälle, niin Hän vastaa teidän puolestanne ja sanoo: "se on täytetty !" Se on lakiraamattu on täytetty ja katuvaisten ja uskovaisten velka on maksettu ja päällekaraajan suu on kiinni tukittu ja verinen risti on velkakirjan päälle vedetty ja Pyhän Hengen todistus on annettu ja Kristus on kirkastettu .
Rakkauden merkkiä on näytetty, joita hän kantaa ruumiinsa päällä, iankaikkisesti . Valvokaa siis Mutta ennen kaikkia uskokaa, että te aina saisitte rakkauden merkkejä nähdä, jota se hyvä paimen on saanut sotiessaan sutten ja sen julman lohikäärmeen kanssa Golgatan mäellä . - kirjassaan
Nimetön kirjoitti:
Opettaa Jaakob raamatussa, Luther opettaa et kristitty tekee kolmenlaista vanhurskautta ja siitä on tarkemmin muistaakseni vanhimpien kirjassa, en löytänyt kirjaa josta olisin voinut siirtää Lutherin sanat tähän, mutta kellä kirja on voi sieltä tarkistaa.
Sillä uskosta vuotaa myös työt ja töistä usko tunnetaan onko se Jumalasta vai ei, sillä Pyhä-henki vaikuttaa nämä hedelmät, ja kirjoitettu on et kirves on pantu puun juureen ja oksa joka ei kanna hyvää hedelmää hakataan pois ja tuleen heitetään ja kirjoitettu myös on et mitä hyödyttää huudella tiellä ja kujilla et olen uskovainen jos hedelmät eivät sitä osoita.
Kannattaa myös muistaa et jos olemme Luterilaisia, meillä on sama oppi julistettavanamme kuin Lutherilla ja jos olemme Lestadiolaisia niin sama pätee sillä se on kuin yksi mies puhuisi sillä jokaisella kristityllä on sama oppi ja julistus kuin itse Herra olisi näkyvänä opettamassa...sillä emme me, vaan Isän henki on se joka meidän kauttamme opettaa ja se henki eli Pyhä-henki on saatava uskon kautta itseensä asumaan, silloin on uskosta tullut elävä ja vain elävällä uskolla ihminen tulee autuaaksi.
Taivaspaikkaa ei siis saa kulkemalla kristillisyyden perässä, eli seuraamalla mukana ja Jumalan-sanaa ja hänen tahtoa ei voi opiskella ja oppia kirjasta lukemalla vaan tarvitaan Jumalan vanhurskauttamat ihmiset puhumaan Jumalan-sanaa ja Pyhä-henki joka on ovenvartija avaa kelle tahtoo ja sulkee kelle tahtoo, sillä vain ahtaanportin kautta mennään sisälle lammashuoneeseen muuta kautta tulevat varkaat ja ryövärit.
Vielä haluan muistuttaa raamatun kehoitusta et etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskauttaan niin teille kaikki annetaan...siis kristityn mieli toimittaa myös ajalliset asiat Jumalan tahdon mukaisesti ja Jumala on niin säätänyt ettei kristitty ole muille vaivaksi vaan hoitaa asiansa yhteiskunnassa yhteiskunnan säätämällä tavalla jollei se tule Pyhää-raamattua vastaan, sillä yhteiskunta järjestyskin on Jumalan säätämä.
Jos ihmiset yhteiskunnassa kunnioittavat Jumalan tahtoa se tuo siunauksen ja jos se hylkää Jumalan se saa kirouksen, ei siis suotta ole kirjoitettu et kelvoton kansa saa kelvottoman hallituksen ja siksi on tärkeää lain säätäjienkin pysyä ja palata raamatunpohjalta tarkastelemaan lakeja niinkuin edesmenneetkin ihmiset ovat toimineet, ei siis hyvinvointimme ole meistä vaan Jumalan suurta siunausta.Galatalaiskirjeen selitys, että ihminen voi ymmärtää uskon joko kuulemalla tai lukemalla! Onhan toki kirjoitettu Jumalan sana sitä samaa Jumalan sanaa, emmehän muuten voisi uskoa Raamatun sanaakaan ollenkaan!
On kai sama KUULEEKO sen vai LUKEEKO! Kaksituhatta vuotta sitten ei ollut kirjapainotaitoa keksitty, oli olemassa vain kirjakääröt eikä niitä ollut jokapojan taskussa. Siinä mielessä tuota KUULEMISasiaa ei voi suoraan siirtää nykyaikaan.
Mielenkiintoinen kirja tuo Galatalaiskirjeen selitys! Kannattaa lukea TARKKAAN!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 964799
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1684343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?854179Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162668Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372658- 442197
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282087Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261870- 881749
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91737