Nyt-liite, kohta 100000 täynnä!

Uusimmassa Hesarin Nyt-liitteessä on mainio juttu Tampereen vapaa-ajattelijoiden toteuttamasta www.eroakirkosta.fi -palvelusta.

Palvelun kauttahan kirkon on hylännyt näinä päivinä jo 100000 henkeä, ja kirkon tulonmenetykset tähän asti ovat n. 40 miljoonaa euroa (ja nämähän vielä kumuloituvat)!

Kerrassaan upeaa!

9

549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo 40 miljoonaa kirkon menetyksinä kertyy tämän vuoden loppuun mennessä.

• olet varmaan

suuri ihminen silloin, kun saat iloita kirkon siipeen saamisesta - hekumoi nyt kunnolla, ateistipelle!
        Maailma on nyt parempi ja kurjuus ja köyhyys hellittää.. oujee..

• olet varmaan kirjoitti:

suuri ihminen silloin, kun saat iloita kirkon siipeen saamisesta - hekumoi nyt kunnolla, ateistipelle!

Ole huoleti jeesuspelle, aivan varmasti riemuitsen :)

Järkevät ihmiset ymmärtävät, ettei tyhjästä kannata maksaa.

• Kössönöm
        olet varmaan kirjoitti:

ainakaan ole sitten enää yhteiskunnan rahoja saamassa, kun tajutaan että kirkon saamalle yhteisöverolle ei ole perusteita, eikä ole mitään mieltä opettaa uskomuksia kouluissa.

• Kössönöm

Hyvä että saivat näin näkyvän jutun noin suurilevikkiseen lehteen. Kaikki eivät käytä nettiä, joten tuota juttua lukivat vanhemmatkin ikäluokat.

Palstoilla on sen jälkeen kuhistu oikein kunnolla. Mikäs siinä, hauskaahan se on että "keskustelua" syntyy ateistien moraalittomuudesta sun muusta, kun tuollaista palvelua kehtaavat laittaa.

Kyllä ateistit ja Vapaa-ajattelijoiden toiminta on ollutkin aikalailla uutispimennossa, mutta ehkäpä nyt tilanne muuttuu. Toivotaan. Luulisi YLE:n lopultakin havahtuvan ja antavan uskonnottomille puheenvuoron.

• Parhaana päivänä tämän vuoden alussa kirkosta erosi palvelun kautta 552 henkeä, ja hiljaisimpanakin 34 (heinäkuussa viime vuonna).

Eroajista 60% on alle 30-vuotiaita, joka on sikäli merkittävää, etteivät näiden lapsetkaan todennäköisesti päädy taikauskon ruokkijoiksi.

Kirkko on ennemmin tai myöhemmin taloudellisesti kusessa.

• ateismisoopan

julistajalta - olet itse aika taikauskoinen kun luulet ettei Luojaa tarvita selittämään maailmaa.
        Vielä sinun valhemaailamsi romahtaa mutta sopiihan sitä riekkua aikansa - niin se oli Hitlerilläkin hetkensä.

• ateismisoopan kirjoitti:

julistajalta - olet itse aika taikauskoinen kun luulet ettei Luojaa tarvita selittämään maailmaa.
        Vielä sinun valhemaailamsi romahtaa mutta sopiihan sitä riekkua aikansa - niin se oli Hitlerilläkin hetkensä.

Hitler oli muuten kreationisti.

• Kössönöm
        ateismisoopan kirjoitti:

Kerros nyt sitten miten sinun jumaluskosi liittyy siihen, että kaikkien pitäisi olla maksamassa mm. Jukka Paarmalle yli sadan tonnin vuosipalkkaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5248
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3752
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      48
      3145
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3045
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3025
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2383
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1878
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1848
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1825
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe