mulla on ollu sylkikiviä kohta 2 vuotta lääkekuureja olen syönyt muutamia.välillä kipu on poissa vähän aikaa lääkäri määrää kuureja vaan eihän se kiviä poista vaan laskee turvotusta.viime lääkekuuri loppu eilen turvotus yhä päällä ja kipu. onko kellään samaa vaivaa elikkä kui kauan täytyy varrota ennen ku tehdään jotain täytyskö vaihtaa lääkäriä
sylkikivi
9
12388
Vastaukset
- :))
Moikka! mulla on ollu kans sylkikiviä pari vuotta, oon saanu ne ite poistettua topseilla, kun kielen alla näkynyt selvä valkoinen/keltainen kivi tiehyyn päässä (en tiä kuinka laillista, mut näin olen välttänyt lääkärikäynnit :))..ainakin tähän asti.. nyt en saanut sitä kiveä itse pois, ja koko kaula turposi toiselta puolelta aivan mahdottoman isoksi, ja aina kun söi tai ajatteli ruokaa niin paine tuntu vaan kasvavan.. ensin menin terveyskeskukseen= sain antibioottikuurin buranaa !! ,lääkäri sanoi että kestää päivän ennenkuin kuuri alkaa vaikuttaa että katsele miltä tuntuu.. noh eihän se tottavie sitä kiveä sieltä poista! vaan se turposi entisestään, ja kipu vain suureni.. hakeuduin uudestaan lääkäriin ja korvapoliklinikalla se sitten poistettiin, sattui, mutta sattuu nyt paljon vähemmän kun ei ole painetta :) seuraavaks kaulan ultraan ja sylkirauhasen leikkausta odottelemaan! poistavat sitte koko paskan ettei vaivaile sitten enää ikinä!:)
- Paputti1
parivuotta sitten minun alkoi särkeä poskea ja sisäpuolelta aueta, myös kaula turposi ja kipeetä oli. Sain antibiootteja monta kuuria. Sitten akoi kivet pyrkiä sisäpuolelta poskea pois. Pienemmät sain itse, mutta sitten sain lähetteen korva- ja nenälääkärille joka otti loput. Kaikkiaan oli viisi kiveä.Meni vajaa vuosi ja alkoi sama rumpa uudelleen. Nyt sovittiin odotella, jos kivut käy sietämättömäksi, sitten on pakko leikata.Vaikeinta minulla on koska sylkikivet kertyy poskialueella ja on siten hankalampi leikata. On kasvohermo vaarassa.
- Ihan pihalla
Paputti1 kirjoitti:
parivuotta sitten minun alkoi särkeä poskea ja sisäpuolelta aueta, myös kaula turposi ja kipeetä oli. Sain antibiootteja monta kuuria. Sitten akoi kivet pyrkiä sisäpuolelta poskea pois. Pienemmät sain itse, mutta sitten sain lähetteen korva- ja nenälääkärille joka otti loput. Kaikkiaan oli viisi kiveä.Meni vajaa vuosi ja alkoi sama rumpa uudelleen. Nyt sovittiin odotella, jos kivut käy sietämättömäksi, sitten on pakko leikata.Vaikeinta minulla on koska sylkikivet kertyy poskialueella ja on siten hankalampi leikata. On kasvohermo vaarassa.
jos on sylkikiviä? Ovatko poski- ja leuanalussylkirauhaset kipeitä ja turvonneita, ja voiko olla molemmin puolin? Ja voiko myös korva särkeä? Kiitos hirveästi, jos tiedätte.
- fdkjgadlkjfg
Ihan pihalla kirjoitti:
jos on sylkikiviä? Ovatko poski- ja leuanalussylkirauhaset kipeitä ja turvonneita, ja voiko olla molemmin puolin? Ja voiko myös korva särkeä? Kiitos hirveästi, jos tiedätte.
tietää..
- Pattikaula
Ihan pihalla kirjoitti:
- kyllä sen tuntee ja kipu voi olla sietämätön jos pattiin kertyy suoranaisesti märkää.
- pattikaula
- vaihda toki lääkärii. Olin Jyväskylässä kylä reissulla. Turvotus kaulaan iski ihan varoittamatta 15.7. uimarannalla lasten kanssa. Kaula paisui tennispallon kokoiseksi ja kipu oli sietämätön. Luulin että sain ampiaisen,- tai mehiläisen pistosta jonkin reaktion. Otin lapset kainaloon ja lähdin apteekkiin hakeen kyypakkausta. Siellä oltiin avuliaita ja tosi huolissaan tilanteesta. Olihan hoidettavana kaksipientä lasta ja apua oli saatava. No kyypakkaus autoi ensi tilassa. En tilannut ampulansii, vaikka siihen mua painostettiin. Turvotus alkoi vähentyä ja olo hieman koheni.
Sitten tuli iltaruan aika lasten kassa. Menin hölmö keittään vihanneskeittoa joka on niin ihanaa syödä näkkileivän ja juuston kanssa. Se oli virhe mun kannalta. Kaula alkoi paisua ja kipu oli sietämätön. Kestin sen ja katsoin et tyttäreni tulee lauantaina reissusta kotiin ja saan apua. No asia korjaantui kun pureskellut mitään. Vasta su 18.7. illalla oli pakko hakeutua llääkäriin. tarinasta tuli kauhukertomus!- huvaauuttavuotta
Minulla ollut sylkkivi yli 10-vuotta ja sylkirauhanen ja kielenalunen turvonnut paineesta,kun syljeneritys ei poistu kunnolla,tai ei ollenkaan.5-vuotta sitten niin pahana,että antibioottikuuri/tulehduskipulääkitys.Vuorokauden kuluttua purkautunut märkää ja verta suihkuta,kuin käärmeenkielestä.Vuoden 2017 viimeisinä päivinä syljen jumittaminen ja naaman turpoaminen tähänastisista pahin ja eiku päivystykseen terveyskeskukseen.Antibiottien lisäksi lähete ultraan ja ilmeisesti vaivanaihettajan poistoleikkaus edessä,kun vaivaa ollut kauan ja muuttunut pitkäaikaiseksi hoidosta huolimatta.
- Pattikaula
Jätän tarinani kertomatta, kun tää tuntuu olevan niin vaikeaa. Olen huono näis keskustelu palstoilla ja teen aina virheitä. Ehkä tarinan loppu tulee joskus ilmi. Kemin akuutti, jossa asuinseutuni akuutti sijaitsee. Palautti minut yöllä ilman hoitoa kotiin eikä päästänyt lääkäriin, vaikka kaulani oli turvonnut ihan järjettömaksi ja kipu oli jotain sanoin kuvaamatonta. Kipulääke loppu, eikä mistään saanut helpotusta. Kiitos taxikuskin, hän antoi 500 buranaa ja toi minut kotiin.
Aion tehdä valituksen potilasasiamiehelle, törkeästä hoitamatta jättämisestä.- Kotitohtori
Juuri sain sylkikiveni pois. 3 päivää se vaivasi ja päätin kokeilla kotikonstein sen poistoa. Raakaa sitruunanmehua turpaan nielaisematta. Purskuttele sitä suussa ja painele kipukohtaa poskeen päin. Kohta tunnet jotain sisäposkessa nipistävän. Sieltä se tulee se sylkikivi. Pain ja paina ja POKS se lentää ulos ja kipu hellittää :D Sitruunan voima on siinä että se on niin hapanta että rauhaset tekevät kovaa duunii ja erittää paineella sitä sylkeä. Samalla autat painamalla lisää painetta ja poks!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343976
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131899Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631364Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951296Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681185Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51031- 47941
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti333914Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26901En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39892