Onko yksityisellä ja julkisella hammashoidolla suuriakin eroja esim laadun suhteen? Voiko esim yksityisellä saada parempaa hoitoa kuin julkisella?
yksityinen vai julkinen hammashoito?
11
3444
Vastaukset
- hammashoitoa
Yksityisellä pääsee ainakin nopeammin hoitoon kuin julkisella puolella.
Suurkaupungeissa joutuu odottelemaan hoitoonpääsyä julkiselle puolelle noin ½ - 1 vuotta. Yksityiselle puolelle pääsee parissa viikossa, särkytapaukset miltei heti.
Yksityisellä puolella on yleensä ns. omahammaslääkäri,joka helpottaa tilannetta,kun tietää ja tuntee toisen osapuolen. Julkisella voi joutua aina uudelle hammaslääkärille. - Menossa omalle
Keskustellaan vähintään joka 2 komentti on palstalla ky aiheesta.
Valitse itse tänne kirjoittaminen ei siihen auta . - Yksityisellä
Aina sama hammaslääkäri, ei vaihdu joka kerta..tämä helpottaa uusien reikien löytymistä tai alkavien reikien seuraamista.
Ajan saa silloin,kun haluaa..ei tarvitse odotella. Jos tulee vaivaa, ajan saa samalle pv:lle.
Hinnoissa ei ole paljoakaan eroa..kilpailutin yksityistä etsiessä muutaman paikan ja valitsin hinnaltaan sopivimman.
Tarvittaessa saa erikoishoitoa(kun ikää tulee lisää): protetiikkaa (kruunuja/implantit jne) tai hampaiden valkaisua mitä kunnallisella ei saa. - monesti ainoa ero
Kokeneita ja erittäin ammattitaitoisia löytyy
varmasti lukumääräisesti enemmän julkiselta kuin yksityiseltä puolen. Monestihan yksityisen puolen hampaat on niin hyvässäkunnossa, ettei hl pääse muuta kuin vähän kiillottamaan- Ihmisten..
Hampaat tuntuvat olevan vuosi vuodelta huonommassa ja huonommassa kunnossa. Ja siitä ei voi syyttää hammashoitoa..kyllä syy löytyy aivan kotoolta...
Esim. kumpi vaikuttaa enemmän vuoden välein hammaslääkärin tarkastuksessa käyminen vai 365 pv kotona itsenäinen hampaiden hoitaminen???
Ja yksityisillä käy myös kunnallisen puolen ostopalvelupotilaita. Eli kyllä ne aivan samaa työtä pääsevät/joutuvat tekemään.
Itse käyn todella ihanalla ja mukavalla yksityisen puolen hammaslääkärillä..joka tasan tarkkaan tietää muitä suustani löytyy. Häntä en hevilla vaihda kunnallisen puolen kiireisiin ja äkäsiin hammaslääkäreihin, jossa aina eri hammaslääkäri eli ei voi tietää mitä odottaa. - julkisella ammattitaitoisia
on, muutenhan sieltä saisi loparit. Yksityisellä taas on nähnyt kaikenlaista söheltäjää.
Itse olen käynyt sekä julkisella että yksityisellä ja täytyy sanoa että julkinen oli se parempi vaihtoehto ja lisäksi halvempaa hoitoa ja oli aikaa varattu riittävästi ja pääsi ihan ajallaankin! - vaihtui hammaslääkäri
Ihmisten.. kirjoitti:
Hampaat tuntuvat olevan vuosi vuodelta huonommassa ja huonommassa kunnossa. Ja siitä ei voi syyttää hammashoitoa..kyllä syy löytyy aivan kotoolta...
Esim. kumpi vaikuttaa enemmän vuoden välein hammaslääkärin tarkastuksessa käyminen vai 365 pv kotona itsenäinen hampaiden hoitaminen???
Ja yksityisillä käy myös kunnallisen puolen ostopalvelupotilaita. Eli kyllä ne aivan samaa työtä pääsevät/joutuvat tekemään.
Itse käyn todella ihanalla ja mukavalla yksityisen puolen hammaslääkärillä..joka tasan tarkkaan tietää muitä suustani löytyy. Häntä en hevilla vaihda kunnallisen puolen kiireisiin ja äkäsiin hammaslääkäreihin, jossa aina eri hammaslääkäri eli ei voi tietää mitä odottaa.jatkuvasti yksityispuolella. Joka kerta uusi hammaslääkäri ja joskus sattui jopa niin että kesken ns. hoidon sai mennä toiselle hammaslääkärille jatkamaan. Jos tarvitsi joskus hammaslääkäriä pikaisesti esim. akuuttihoidon tarve, taas sanottiin uusi hammaslääkäri jolle tulla. Ei puhettakaan että olisi saanut omalle hammaslääkärille yksityisellä. Olen niin helv*** täynnä pompottelua!
- Eräs asiakas
Olen saanut yksityiseltä erittäin huonoa hoitoa! Julkiselle menin yrittämään sen jälkeen ja täytyy sanoa että kannatti koettaa! Hoito paitsi hyvää, ennenkaikkea asiantuntevaa, tarkkaa työtä ja hammaslääkärit ovat olleet siellä paljon kohteliaampia kuin yksityispuolella.
- julkista puolta
Olen saanut hammashoidon ilmaiseksi lapsena ja oli tosi hyvää hoitoa, hampaat loistokunnossa! Opiskeluaikana olin YTHS:n hoidossa ja hoito oli taas mitä parhainta!
Olen oikonut hampaani, viisurin poistot jne. kaikki toimenpiteet olen saanut joko opiskeluaikani tai lapsena ilmaisessa hoidossa. Tietysti opiskeluaikana piti muutama lantti maksaa mutta ei mitään yksityiseen palveluun nähden. Nyt olen hyvässä ammatissa ja palkka tosi hyvä, mutta silti käytän julkista edelleen, olenhan sieltä saanut aina hyvän ja asiantuntevan hoidon ja hampaani ovat ihan kadehdittavan kauniit ja ihan julkisen puolen hoidolla kaikki saatu aikaiseksi! - käyn
yksityisellä nyt toisin sanoen julkisen hinnalla istun yksityishammaslääkärin vastaanotolla. Eipä ole ollut sen kummempaa hoitoa kuin julkinen tarjoaa terveyskeskushammashoidossa. Hupaisaa kun saan siellä saman palvelun.
- yksityistä mutta ny t
kun kaikki ikäluokat pääsee hoitoon julkiselle niin tottakai minä, ikäni veroja maksanut käytän nyt terveyskeskushammashoitolaa.
Voin kokemuksesta sanoa, että kyllä yksityisellä sai monta kertaa huonoa hoitoa ja laskut oli kalliit vaikka ei saanut toimenpidettä edes oikein tehtyä. Nyt on ollut tosi ammattitaitoiset, ystävälliset, palveluhenkiset hammaslääkärit hoitamassa julkisella. Ei ole kiirettä ilmaantunut vaikka varmasti on tulijoita. Samoin suu on tutkittu perusteellisesti, ei pikaista analyysiä tarkastuskäynneillä.
Samoin pienet reiät on paikattu, eikä jääty odottamaan sitä seuraavaa tarkastusta, että saa sitten laittaa jo kahden, kolmen pinnan paikkaa.
En enää ikinä vaihtaisi yksityiseen.
T. Erittäin tyytyväinen asiakas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315376- 363711
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112525
- 292112
- 122047
- 1631876
- 1051352
- 141338
- 1371154