Kaaduin olkapään varaan, samalla löin pääni pahasti. Seuraavana aamuna, selviämisen jälkeen, tunsin todella voimakasta kipua! En voinut pukea vaatteita itse päälleni, en tehdä yhtään mitään. Luulin että sieltä on meni solisluu. Ei ainakaan sairaalan ensiavun mukaan näin ollut kuvien perusteella. Kerrottiin vain että on tullut todella vaoimakas tärsky olkapäähän. Kipupiikin sain..ei mitään apua! Nyt olen syönyt panadolia ym. paskaa mikä ei auta. Taksiinkin meni yli euroa rahaa plus lääkkeet apteekista.
Nyt on mentävä yksityiselle..jos sieltä saisin apua. Helpottaa se, että jos tuo arvauskeskuksen sivuhaara nyt osasi katsoa ne kuvat oikein, niin sit siellä ei ole mennyt mitään rikki. Kipu ei ole hellittänyt yhtään, sama jatkuu. Kiva tässä on yksin selvitä päivittäisistä asioista.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
olkapää
6
1430
Vastaukset
- eihän...
röntgenkuvissa näy muut kuin luuvammat,saattaahan siellä olla esim.joku lihasrepeämä joka selviää vain magneettikuvissa...vai otettiinko sulta molemmat?Itse kaaduin tammikuussa 2006 tuloksena lihasrepeämä joka leikattiin huhtikuussa 2007....yhä vielä kipee ja menossa uusiin magneettikuviin:(
- apua
Mitä särkylääkettä sait? Mä kävin yksityisellä ja sieltä vinguin Tramalia 100 mg debottia, sain 20 kpl jonka aion uusia. Sitten jotain ihme tulehduskipulääkettä mikä on auttanut. Kipu on suurinpiirtein poissa kun ajattelee Panadolia, jota söin hulluna ja huimasi vaan koko kropassa. Pitää mennä ultraääneen joka maksaa n.180 €..ehkä syön kipulääkettä ja menen kunnalliseen. Lääkkeet on melkein menneet ja kohta täytyy uusia respat. Kiva tietää että toisella on ollut samanlainen juttu ja mitä ehkä itsellä on tulossa eteen..
- lukuisia lääkkeitä...
apua kirjoitti:
Mitä särkylääkettä sait? Mä kävin yksityisellä ja sieltä vinguin Tramalia 100 mg debottia, sain 20 kpl jonka aion uusia. Sitten jotain ihme tulehduskipulääkettä mikä on auttanut. Kipu on suurinpiirtein poissa kun ajattelee Panadolia, jota söin hulluna ja huimasi vaan koko kropassa. Pitää mennä ultraääneen joka maksaa n.180 €..ehkä syön kipulääkettä ja menen kunnalliseen. Lääkkeet on melkein menneet ja kohta täytyy uusia respat. Kiva tietää että toisella on ollut samanlainen juttu ja mitä ehkä itsellä on tulossa eteen..
olen saanut tramalia,burana 600,celebraa ja dolania(lihasjännitykseen)...syönyt niitä pilvin pimein,nyt lääkäri määräsi vatsan suojalääkityksen kun varsinkin burana pitkään käytettynä ärsyttää vatsaa.Ehkä ultraäänitutkimuksessakin jotain tosiaan selviää mutta magneettikuvaus kaikista paras...ja kallis;( yksityisellä n.500-600 euroa ja siitä kelakorvaus.Itse tosin jonotan jälleen kerran kunnallisella puolella ja aika kuvauksiin vasta 21.5
- VVW
.. kiertäjäkalvosinrepeämää, lihaksen pään revähdystä, kontuusiovammaa, vaikka mitä. Nämä eivät röntgenissä näy, ultraäänellä kyllä.
Itselläni on 2 kertaa revennyt hauiksen pitkän pään jänne ja lisäksi rustovauriota olkapäässä. Kehittynyt kalkkiutuva tendiniitti kun ei alunperin lähdetty kunnolla tutkimaan eikä hoitamaan. Sairaslomalla n.3kk/vuosi. Nyt kalkinmurskaustoimenpide tehty, kalkkeumat niin suuria ettei saatu pois vaan pistettiin vaan pienemmäksi, vaivat entisellään, jopa pahemmat välillä eli hoidot jatkuu. Olkapäävaiva ollut mulla vuodesta 2003. Että suosittelen hoidattamaan hyvin ja menemään heti fysioterapiaan jos tarvetta että saat kätesi kuntoon!!!
Kipulääkkeistä parhaat olkapääkipuun on säännöllinen tulehduskipulääke (Voltaren, Burana, Ketorin) parasetamoli annoksella 1g x3-4 tai tilalla Panacod esim. yöksi. Tramal voi olla kans hyvä yölääke, mutta pohjalle aina tulehduskipulääke, joka hoitaa tulehdusreaktiota (vähentää turvotusta, vaikuttaa suoraan vamma-alueeseen). Tramal ja parasetamolihan ei tällä tavalla vaikuta vaan salpaavat vain kipua. - vaan
mene apteekkin ja osta Jomo-kylmäkeeliä tai hevostarvikekauppaan ja sieltä Tallipoika jääsalvaa (on muuten halpa ja hyvä). Voitelu kipualueelle ja peitetään lämpimästi joksikin aikaa voitelun jälkeen.
- jomotusta
Niinpä niin..ittellä olkapää vaivaa jo vuodesta 1997 ja 2004 tapahtui työelämästä tippuminen ja oikeanolkapään leikkaus..ei kipuihin apua.Vasemasssa sama vaiva ja olka jäi näin sit leikkaamatta.Lääkkeet tuli syötyä varmaan apteekin pöydänalus hyllyjä myöten ja nyt olkapäät ja näin ollen muu kroppa jatkuvassa jännitystilassa sain välilevynpullistumat selkään ja hermoviat kaulan seudulle ja niskaan.KS:N diagnooseissa myös ranteessa ahtaumia.Toivon että joku vielä saa lääkkeistä ja ym.salvoista apua..itte taidan olla jo immuuni kaikille edellämainituille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760