Avioidun juuri turkkilaisen kanssa. Häntä ei kuitenkaan päästetä Suomeen, 4.viisumihakemus jo menossa. Kävin jopa itse paikan päällä 3.kerralla todistamassa ettei liittomme ole lumesellainen.
Hain oleskelulupaa hänen puolestaan Suomesta, mutta samat viranomaiset kai päättävät siitäkin ja käsittelyaika on noin 6 kk.
Onko ainoa vaihtoehtoni muuttaa nyt Turkkiin jos haluan elää normaalissa avioliitossa mieheni kanssa. Olen totaalisen rakastunut ihanaan mieheeni, mutta täysin neuvoton näiden viisumien kanssa. Suomen turkin suurlähetystö ei suostunut neuvomaan mitään ja UM:n touhu on täysin sirkusta. Vai olisiko pitänyt livauttaa satanen viisumihakemuksen väliin? Nyt tarvitsisin neuvoja ja apua sekä ennen kaikkea tukea.
Kokemuksia Ankaran viisumipäätöksistä
76
5253
Vastaukset
- ja selityksiä
Käsittääkseni viranomaiset eivät ole selitysvelvollisia näissä asioissa. Syitähän voi olla monia. Esimerkiksi miehesi on jo aikaisemmin hakenut viisumia toisen tai peräti useamman eri naisen sulhasena. Saattaa myös olla, että syy löytyy täältä Suomesta. Miehesi on saattanut jo aikaisemmin saada jostain syystä maahantulokiellon.
Suomen Turkin suurlähetystöllä ei varmaankaan ole mitään sanottavaa tässä asiassa. Siellähän ei päätetä viisumeista Suomeen. Lahjomista ei kannata yrittää, sotket vain entisestään asioita. Jaksamista ja kärsivällisyyttä!- tuore vaimo
turkissa tulee passiin merkintä mikäli on naimisissa. mieheni passissa ei ollut aiempaa merkintää. Meillä ei ole ollut mitään salattavaa. Harkitsemme jo lakimiehen palkkaamista, koska omat hermot palavat kohta.
- Mie vaan
Puhutte?
- tuore vaimo
Yhteinen kielemme on englanti. Työväenopistolta saa näemmä ilmaisia suomen kielen kursseja netistä ja itse aion myös opiskella turkin kieltä.
- ........................
tuore vaimo kirjoitti:
Yhteinen kielemme on englanti. Työväenopistolta saa näemmä ilmaisia suomen kielen kursseja netistä ja itse aion myös opiskella turkin kieltä.
Eli kuinka kauan olette olleet yhdessä?
Montako kertaa olette tavanneet ja kuinka kauan olette aina olleet yhdessä tällöin Turkissa?
Nämä asiat selventävät tilannetta hitusen enemmän..
- joskus..
täältä kyselin, että vaikka kuinka ois naimisissa ja tapaamiskertoja yhteensä yli 4 kk ajalta, ja muutoin tunnettu yli kaksi vuotta, ja yhdessä viismia Ankarasta hakisi, onko mahdollista että miehen viisumille SILTI sanotaan ei.
Ei ole rikostaustaa, ei aiempia avioliittoja tai muihin EU-maihin pyrkimisiä.
Ja tämä minun oma juttu on vain ajatuksella leikittelya, emme ole siis naimisissa vielä ainakaan eikä siis viisumiakaan haettu. Kunhan mietiskelin että ei se nyt niin helposti voi vaan käydä niinkuin minulle väitetään, vaikka kuinka toisen tuntisi.- tuore vaimo
Avioliitto ei takaa automaattisesti viisumin tai oleskeluluvan saantia Suomesta, mutta tietenkin edesauttaa sitä. Viranomaiset katsovat, että 2:n vuoden avoliitto vastaa avioliittoa, joten jos voitte todistaa että olette asuneet yhdessä ulkomailla samassa taloudessa voitte kai oleskelulupaakin jo kysyä Suomesta. Ensin tarvitsette kuitenkin sen turistiviisumin Suomeen miehellesi.
Neuvoksi: Menkää yhdessä hakemaan sitä Ankarasta. Teiltä kysytään paljon kysymyksiä, joten käykää päivämäärät yhdessä läpi ennen tenttausta. Pienikin päivämääräheitto voi vaikuttaa päätökseen.
Moni on joutunut hakemaan viisumia useamman kerran, älkää siis masentuko, jos päätös on kielteinen ensimmäisellä kerralla.
- keskusteluja seurannut
"Hain oleskelulupaa hänen puolestaan Suomesta"
Voisiko asia olla niin simppeli, että hänen itsensä pitäisi hakea oleskelulupaa Suomesta ja näin osoittaa, että juuri hän itse haluaa tulla tänne Suomeen (ettei siis asia ole niin, että sinä haluat hänen tulevan tänne). Tarkoitan, että kaverin pitäisi varmaankin itse osoittaa Suomeentulohalunsa ja tehdä itse omat hakemuksensa.- tuore vaimo
Mieheni ei ole saanut siis turistiviisumia, jotta hän voisi tulla tekemään oleskelulupahakemuksen Suomeen.
Turistiviisumin saa maksimissaan 3:ksi kuukaudeksi. Oleskeluluvan saanti kestää kuukausia ja ensimmäinen lupa on neljäksi vuodeksi. Luvan saantia voi odotella Suomessa, mutta jos se on jätetty ulkomailla, lupaa pitää odotella siellä (Ihan vain tiedoksi muille luvan hakijoille.) - tietoihin
tuore vaimo kirjoitti:
Mieheni ei ole saanut siis turistiviisumia, jotta hän voisi tulla tekemään oleskelulupahakemuksen Suomeen.
Turistiviisumin saa maksimissaan 3:ksi kuukaudeksi. Oleskeluluvan saanti kestää kuukausia ja ensimmäinen lupa on neljäksi vuodeksi. Luvan saantia voi odotella Suomessa, mutta jos se on jätetty ulkomailla, lupaa pitää odotella siellä (Ihan vain tiedoksi muille luvan hakijoille.)Ensinnäkin: Oleskeluluvan käsittely kestää muutamasta päivästä muutamaan vuoteen riippuen ihan siitä, kuinka "todelliselta" avioliittonne näyttää, eli kuinka usein olette tavanneet ja kuinka pitkiä aikoja olette noiden tapaamisten yhteydessä yhdessä olleet ennen avioliittoa jne.
Tai no - tuo muutama vuosi menee aikaa jos ensimmäiseen lupa-anomukseen tulee kielteinen vastaus ja siihen haetaan muutosta korkeammasta instantista.
Ensimmäinen oleskelulupa myönnetään AINA vuodeksi eikä neljäksi.
- entinen ankaralainen
Kyllä tuo sun stoori on niin epäuskottava, ettei ihme ettei viisumia tipu! Ankaran suurlähetystössä on viisumipuolella niiden turkkilaisten jätkien nimet ja kuvat jotka on aiheuttaneet ongelmia, hakeneet viisumeja vaikka millä perustein muistakin maista. Luulen että perustelut löytyvät sieltä ja eivät voi kertoa näistä syistä ja asioista senenempää. Myös sinun toimeentulosi suomessa on ratkaiseva tekijä.
- sinne
Turkkiin huijaris luo, mitä helvetti ne Suomessa tekee.
- juurinäin.
En tiedä joudutko muuttaan minnen mutta mielestäni ei ole reilua arvostella UM:ää koska on ihan päivänselvää että miehesi tänne tulo ilman työpaikkaa on aika moinen riski. Millä luulet että turkkilainen ummikko elättää täällä itsensä? Vai elätätkö sinä? Entä sitten kun tulee lapsia, kuka sitten elättää?
- Tule tälle vuosituhannelle
Miksi turkilainen ummikko ei itseään täällä elättäisi.?
Onhan täällä töitä tarjolla.
Kai sitä nyt voi siivota ilman maisterin tutkintoa.?
Mitä kielitaitoa perustyöhön nyt tarvitaan.
Täällä itketään että ei ole työntekijöitä.
Finland needs you
mainos pyörii kansanvälisillä televisio kanavilla.
UM toiminta on lapsellista jämähtänyttä toimintaa.
Tänne vaan työntekijöitä ja tervetuloa vuodelle 2008.
Kyllä sinunkin vaippasi vanhainkodissa vaihtaa joku muu kuin eloveena tyttö. - ........................
Tule tälle vuosituhannelle kirjoitti:
Miksi turkilainen ummikko ei itseään täällä elättäisi.?
Onhan täällä töitä tarjolla.
Kai sitä nyt voi siivota ilman maisterin tutkintoa.?
Mitä kielitaitoa perustyöhön nyt tarvitaan.
Täällä itketään että ei ole työntekijöitä.
Finland needs you
mainos pyörii kansanvälisillä televisio kanavilla.
UM toiminta on lapsellista jämähtänyttä toimintaa.
Tänne vaan työntekijöitä ja tervetuloa vuodelle 2008.
Kyllä sinunkin vaippasi vanhainkodissa vaihtaa joku muu kuin eloveena tyttö.sillä erotuksella, että se on ahkera Aasialaisnainen tai mies, mutta ei kebabeja höyläävä Turkkilainen.
Uskoisin Turkin antaneen kaikki voimavaransa ja taitonsa Suomen työmarkkinoille, eipä ole pula Pizzamestoista tai kebabravintoiloista.
Verojakin nuo maksavat tuiki ahkerasti ja näin edesauttavat talouttamme ja työlistävät ihmisiä;) - tuore vaimo
Olen elättänyt itseni ja lapseni jo monta vuotta, enkä siedä minkäänlaisia pummeja. Mieheni on tehnyt maassaan 14-tuntista työpäivää 6-7 päivää viikossa ja tottunut siihen. Hän oli valmis ottamaan vaikka kolme työpaikkaa Suomessa jos mahdollista. Emme ole tekemässä lapsia.
Mietittyäni tovin tein ratkaisuni, mikäli maahanmuuttovirasto antaa kielteisen päätöksen.
Aion pyytää työstäni etäpäiviä muutaman päivän kuukaudessa ja vierailla Turkissa mieheni luona pari kertaa kuukaudessa seuraavan vuoden ajan. Tästä tietenkin hyötyy vain Turkish Airlines.
Tulee maksamaan ylimääräistä noin 700 euroa kuukaudessa, mutta onneksi palkkani on hyvä.
Sen jälkeen voin muuttaa hänen luokseen sinne. Turkissa perhe on todella tärkeä, eikä kukaan kehoittaisi eroamaan miehestään kuten täällä Suomessa tällä palstalla monikin on näemmä sitä mieltä.
Aiomme hankkia merenrannalta mukavan uuden asunnon, jossa on pihalla uima-allas ja lähettyvillä tenniskentät. Pääsen harrastamaan lempilajejani uintia, rantalentopalloa ja tennistä. Iltaisin ajattelin harjoitella rannalla saksofonin soittoa, jonka soittaminen on jäänyt vähiin naapurien vuoksi.Talvisin pääsen siellä myös laskettelemaan.
Sellaisen asunnon saa sieltä alle 50.000:lla, Suomessa saman summan voi kertoa 10:llä ja asuntolainaa saa maksaa vielä haudastakin.
Työkseni voisin vaikka avata sinne nettisivut ja ottaa pientä rahallista korvausta vastaan siitä, miten neuvon ihmisiä hakemaan viisumia tai oleskelulupaa Schengen-maihin. Eli siis mitä ei missään nimessä kannata tehdä. Lisäksi neuvon miten suhtautua suomalaisiin rasistisiin ja stereotypistäviin ihmisiin.
Turkkilaisia on tällä hetkellä noin 80 miljoonaa ja heillä on 4000 vuotta vanha kulttuuri. Kävin 16 miljoonan hengen Istanbulissa ja totesin, että Helsinki on pieni lähiökaupunki siihen verrattuna. Mieheni on asunut siellä 4 vuotta.
Rakastan miestäni yli kaiken ja olen löytänyt sielunkumppanini. Muiden mielipiteistä en välitä vähääkään, sillä ne henkilöt jotka yleensä haukkuvat ja arvostelevat ovat yleensä itse pelkkiä rutkuttajia. - mistä minullekin turkkilainen?
tuore vaimo kirjoitti:
Olen elättänyt itseni ja lapseni jo monta vuotta, enkä siedä minkäänlaisia pummeja. Mieheni on tehnyt maassaan 14-tuntista työpäivää 6-7 päivää viikossa ja tottunut siihen. Hän oli valmis ottamaan vaikka kolme työpaikkaa Suomessa jos mahdollista. Emme ole tekemässä lapsia.
Mietittyäni tovin tein ratkaisuni, mikäli maahanmuuttovirasto antaa kielteisen päätöksen.
Aion pyytää työstäni etäpäiviä muutaman päivän kuukaudessa ja vierailla Turkissa mieheni luona pari kertaa kuukaudessa seuraavan vuoden ajan. Tästä tietenkin hyötyy vain Turkish Airlines.
Tulee maksamaan ylimääräistä noin 700 euroa kuukaudessa, mutta onneksi palkkani on hyvä.
Sen jälkeen voin muuttaa hänen luokseen sinne. Turkissa perhe on todella tärkeä, eikä kukaan kehoittaisi eroamaan miehestään kuten täällä Suomessa tällä palstalla monikin on näemmä sitä mieltä.
Aiomme hankkia merenrannalta mukavan uuden asunnon, jossa on pihalla uima-allas ja lähettyvillä tenniskentät. Pääsen harrastamaan lempilajejani uintia, rantalentopalloa ja tennistä. Iltaisin ajattelin harjoitella rannalla saksofonin soittoa, jonka soittaminen on jäänyt vähiin naapurien vuoksi.Talvisin pääsen siellä myös laskettelemaan.
Sellaisen asunnon saa sieltä alle 50.000:lla, Suomessa saman summan voi kertoa 10:llä ja asuntolainaa saa maksaa vielä haudastakin.
Työkseni voisin vaikka avata sinne nettisivut ja ottaa pientä rahallista korvausta vastaan siitä, miten neuvon ihmisiä hakemaan viisumia tai oleskelulupaa Schengen-maihin. Eli siis mitä ei missään nimessä kannata tehdä. Lisäksi neuvon miten suhtautua suomalaisiin rasistisiin ja stereotypistäviin ihmisiin.
Turkkilaisia on tällä hetkellä noin 80 miljoonaa ja heillä on 4000 vuotta vanha kulttuuri. Kävin 16 miljoonan hengen Istanbulissa ja totesin, että Helsinki on pieni lähiökaupunki siihen verrattuna. Mieheni on asunut siellä 4 vuotta.
Rakastan miestäni yli kaiken ja olen löytänyt sielunkumppanini. Muiden mielipiteistä en välitä vähääkään, sillä ne henkilöt jotka yleensä haukkuvat ja arvostelevat ovat yleensä itse pelkkiä rutkuttajia.Miksi ihmeessä edes yrität saada miehesi tänne Suomeen. Onhan kirjoituksesi perusteella aivan selvää, että asuminen ja eläminen Turkissa on paljon miellyttävämpää ja antoisampaa kuin Suomessa.
Jos asuisitte Suomessa, miehesi viilettäisi kolmen työpaikkansa välillä, ettekä näkisi toisianne oikeastaan milloinkaan. Tästäkin asiasta on ollut tällä palstalla keskustelua ja monen ongelma vaikutti olevan juuri se, että esim. Turkista tänne muuttaneet miehet joutuvat ottamaan monta työpaikkaa (ilmeisesti niitä siivoushommia, joista ei paljon makseta), eivätkä he ehdi töiltään ja ystäviltään/maanmiehiltään juurikaan vaimonsa kylkeen kellahtamaan. Ja kun täällä vielä on kaikinpuolin niin rasistinen meininki.
Kuvauksesi mukaan Turkissa eläminen olisi "yhtä juhlaa", jollaista jokainen meistä kaipaa. Kelpaisi minullekin!
Miksi yleensäkään kukaan haluaa turkkilaisen tai muunkaan maalaisen miehensä tänne? Homma on vaivalloista ja asioiden järjestyminen kestää pahimmillaan vuosia. Ja mikä kaikesta on seuraus: eläminen kylmässä maassa paljon onnettomammissa olosuhteissa kuin miehen kotimaassa! En ymmärrä, mikä logiikka tässä hommassa on!
Turkissa voisitte elää "rikkaan perheen" arkea, täällä samalla hinnalla korkeintaan keskiluokkaista; tämähän tämänkin keskustelun aloittajan viesti on...vai kuinka? - tuore vaimo
mistä minullekin turkkilainen? kirjoitti:
Miksi ihmeessä edes yrität saada miehesi tänne Suomeen. Onhan kirjoituksesi perusteella aivan selvää, että asuminen ja eläminen Turkissa on paljon miellyttävämpää ja antoisampaa kuin Suomessa.
Jos asuisitte Suomessa, miehesi viilettäisi kolmen työpaikkansa välillä, ettekä näkisi toisianne oikeastaan milloinkaan. Tästäkin asiasta on ollut tällä palstalla keskustelua ja monen ongelma vaikutti olevan juuri se, että esim. Turkista tänne muuttaneet miehet joutuvat ottamaan monta työpaikkaa (ilmeisesti niitä siivoushommia, joista ei paljon makseta), eivätkä he ehdi töiltään ja ystäviltään/maanmiehiltään juurikaan vaimonsa kylkeen kellahtamaan. Ja kun täällä vielä on kaikinpuolin niin rasistinen meininki.
Kuvauksesi mukaan Turkissa eläminen olisi "yhtä juhlaa", jollaista jokainen meistä kaipaa. Kelpaisi minullekin!
Miksi yleensäkään kukaan haluaa turkkilaisen tai muunkaan maalaisen miehensä tänne? Homma on vaivalloista ja asioiden järjestyminen kestää pahimmillaan vuosia. Ja mikä kaikesta on seuraus: eläminen kylmässä maassa paljon onnettomammissa olosuhteissa kuin miehen kotimaassa! En ymmärrä, mikä logiikka tässä hommassa on!
Turkissa voisitte elää "rikkaan perheen" arkea, täällä samalla hinnalla korkeintaan keskiluokkaista; tämähän tämänkin keskustelun aloittajan viesti on...vai kuinka?Minulla on alaikäinen lapsi Suomessa. Hän joutunee lastenkotiin, jos muutan täältä pois. Hän ei ole halukas muuttamaan Turkkiin. Koska lapset ovat aina etusijalla, joudun odottamaan vielä reilun vuoden ennen kuin voin aloittaa normaalin avioelämän mieheni kanssa.
Turkissa on paljon mukavia ja komeita sinkkumiehiä, moni heistä on kateellinen miehelleni ja kehuu kuinka onnekas hän on saatuaan näin ihanan ja sporttisen vaimon itselleen. Moni myös kysyy siellä käydessäni tunnenko Suomesta yhtä mukavia naisia kuten itse olen. Yli puolet tutuistani on sinkkuja, suomalaiset yli 30:set miehet kun eivät halua naimisiin, mutta turkkilaisetpa haluavat. Se on heille itsestäänselvyys. Siellä on siis suorastaan naispula tällä hetkellä. - Ei ole helppoa, kokemusta on
tuore vaimo kirjoitti:
Rakastan miestäni yli kaiken ja olen löytänyt sielunkumppanini. Muiden mielipiteistä en välitä vähääkään, sillä ne henkilöt jotka yleensä haukkuvat ja arvostelevat ovat yleensä itse pelkkiä rutkuttajia.Joudut varmasti viettämään Turkissa, ennenkuin olekelulupa myönnetään. Miksi et suostuttele lastasi mukaan ja muuta jo Turkkiin? Tee testi miehellesi ja ilmoita että olet muuttamassa hänen luokseen, ja katso miten mieluusti miehesi ottaa sinut vastaan. Olen sitä mieltä, jos yhteisasuminen puolison kotimaassa sujuu, voi se onnistuakin Suomessakin, ja ainakin voi olla varma, ettei tule siipiveikkona Suomeen. JOs siis puolisosi ottaa sinut ilomielein Turkkiin asumaan.
- tuore vaimo
Ei ole helppoa, kokemusta on kirjoitti:
Joudut varmasti viettämään Turkissa, ennenkuin olekelulupa myönnetään. Miksi et suostuttele lastasi mukaan ja muuta jo Turkkiin? Tee testi miehellesi ja ilmoita että olet muuttamassa hänen luokseen, ja katso miten mieluusti miehesi ottaa sinut vastaan. Olen sitä mieltä, jos yhteisasuminen puolison kotimaassa sujuu, voi se onnistuakin Suomessakin, ja ainakin voi olla varma, ettei tule siipiveikkona Suomeen. JOs siis puolisosi ottaa sinut ilomielein Turkkiin asumaan.
Joo, kyllä kalliiksi tulee tuo reissaaminen. Lapseni ei todellakaan halua muuttaa Suomesta ja koska kyse on vain reilusta vuodesta, pitänee vain maksaa kiltisti.
Mieheni rakastaa minua yli kaiken ja sanoi asuvansa kanssani vaikka helvetissä, kunhan vain saamme elää yhdessä. Samoin minä rakastan häntä, enkä halua häntä loukattavan täällä Suomessa rasistisillä kommenteilla, joita hän joutuu vastaanottamaan. Tosin hän on isokokoinen miehenjärkäle, joten harvempi uskaltaa päin näköä hänelle mitään sanoa.
Olemme hankkimassa yhteistä asuntoa Turkista, mutta voi olla työtilanteestani riippuen, että kotipaikkamme tulee olemaan jossain Keski-Euroopassakin. Suomeen emme varmasti jää asumaan. - Ei ole helppoa, kokemusta on
tuore vaimo kirjoitti:
Joo, kyllä kalliiksi tulee tuo reissaaminen. Lapseni ei todellakaan halua muuttaa Suomesta ja koska kyse on vain reilusta vuodesta, pitänee vain maksaa kiltisti.
Mieheni rakastaa minua yli kaiken ja sanoi asuvansa kanssani vaikka helvetissä, kunhan vain saamme elää yhdessä. Samoin minä rakastan häntä, enkä halua häntä loukattavan täällä Suomessa rasistisillä kommenteilla, joita hän joutuu vastaanottamaan. Tosin hän on isokokoinen miehenjärkäle, joten harvempi uskaltaa päin näköä hänelle mitään sanoa.
Olemme hankkimassa yhteistä asuntoa Turkista, mutta voi olla työtilanteestani riippuen, että kotipaikkamme tulee olemaan jossain Keski-Euroopassakin. Suomeen emme varmasti jää asumaan.Sitten on valmis muuttamaan jonnekin Keski-Euroopan maahan, jos ei Turkkiin halua muuttaa? Turkkilaisten oleskelulupapäätösten suhteen pitäisi juuri olla tiukempia ja tarkempia, monet heistä valitettavasti tulevat vain paremman elintason puolesta Suomeen. Monella on jopa ollut turkkilainen vaimo kotimaassaan, ja kunhan on saanut pysyvän oleskeluluvan, ovat ottaneet eron suomalaisesta vaimostaan, ja turkkilainen vaimo on tullut Suomeen.
- nauraa
tuore vaimo kirjoitti:
Olemme hankkimassa yhteistä asuntoa Turkista, mutta voi olla työtilanteestani riippuen, että kotipaikkamme tulee olemaan jossain Keski-Euroopassakin. Suomeen emme varmasti jää asumaan."Mieheni rakastaa minua yli kaiken ja sanoi asuvansa kanssani vaikka helvetissä ,kunhan vain saamme elää yhdessä." Taidat olla vain yksinkertanen hölmö ,jota Turkkilaisen on helppo kusettaa.
- nauti elämästäsi
tuore vaimo kirjoitti:
Olemme hankkimassa yhteistä asuntoa Turkista, mutta voi olla työtilanteestani riippuen, että kotipaikkamme tulee olemaan jossain Keski-Euroopassakin. Suomeen emme varmasti jää asumaan.Kyllä 16-vuotias voi Suomessa asua yksinäänkin joutumatta lastenkotiin. Esimerkiksi poikani lukiokavereista monet asuvat yksin eri paikkakunnalla kuin heidän vanhempansa, koska ovat halunneet tuohon tiettyyn lukioon.
Mene vain kultasi luo Turkkiin, kyllä lapsesi (joka siis jo reilun vuoden kuluttua on täysi-ikäinen) pärjää omillaan, kunhan hommaat hänelle asunnon ja toimeentulon.
Turha sinun on pinnistellä sen puolesta, että miehesi pääsisi tänne (se viisumin saannin vaikeus), koska ette kuitenkaan Suomessa aio/halua asua. - tuore vaimo
Ei ole helppoa, kokemusta on kirjoitti:
Sitten on valmis muuttamaan jonnekin Keski-Euroopan maahan, jos ei Turkkiin halua muuttaa? Turkkilaisten oleskelulupapäätösten suhteen pitäisi juuri olla tiukempia ja tarkempia, monet heistä valitettavasti tulevat vain paremman elintason puolesta Suomeen. Monella on jopa ollut turkkilainen vaimo kotimaassaan, ja kunhan on saanut pysyvän oleskeluluvan, ovat ottaneet eron suomalaisesta vaimostaan, ja turkkilainen vaimo on tullut Suomeen.
Muutan ulkomaille, kunnes lapseni täyttää 16. Peruskoulu on hyvä käydä Suomessa loppuun. Olen toki lukenut näitä tarinoita, joissa naisia käytetään hyväksi, mutta olen lukenut myös tarinoita joissa on onnellinen loppu. Mieheni olisi aikoja sitten varmasti vaihtanut toiseen hölmöön, jonka siivellä pääsisi helpommin Suomeen, jos hän sitä haluaisi. Hän on kuitenkin pysynyt rinnallani vaikeuksista huolimatta. Toiseksi yksikään suomalainen mies ei ole tehnyt minua näin onnelliseksi. Vaikka liittomme ei kestäisi pitkään, olen sentään saanut kokea sen, mistä tähän mennessä olen jäänyt paitsi.
- tuore vaimo
nauraa kirjoitti:
"Mieheni rakastaa minua yli kaiken ja sanoi asuvansa kanssani vaikka helvetissä ,kunhan vain saamme elää yhdessä." Taidat olla vain yksinkertanen hölmö ,jota Turkkilaisen on helppo kusettaa.
jos olet väärässä?
Mieheni tietää, että olen treenannut aktiivisesti nyrkkeilyä 15 ja potkunyrkkeilyä 12 vuotta. Kukaan ei yritä kusettaa sellaista ihmistä huvikseen. Ja ei, aivovammoja ei ole päässyt syntymään, työkseni teen vaativaa suunnittelua, aivotyötä päivittäin ja palkkani on varmasti omaasi parempi.
Valitsin turkkilaisen machomiehen siitä syystä, että suomalaiset miehet pelkäävät fyysisesti vahvaa, kaunista ja älykästä naista. Se kun on heille mahdoton yhtälö. Oma mieheni puolestaan on minusta ylpeä ja pitää minua upeana ja kauniina naisena ja kertoo sen minulle joka ikinen päivä. - Mielipiteeni
tuore vaimo kirjoitti:
jos olet väärässä?
Mieheni tietää, että olen treenannut aktiivisesti nyrkkeilyä 15 ja potkunyrkkeilyä 12 vuotta. Kukaan ei yritä kusettaa sellaista ihmistä huvikseen. Ja ei, aivovammoja ei ole päässyt syntymään, työkseni teen vaativaa suunnittelua, aivotyötä päivittäin ja palkkani on varmasti omaasi parempi.
Valitsin turkkilaisen machomiehen siitä syystä, että suomalaiset miehet pelkäävät fyysisesti vahvaa, kaunista ja älykästä naista. Se kun on heille mahdoton yhtälö. Oma mieheni puolestaan on minusta ylpeä ja pitää minua upeana ja kauniina naisena ja kertoo sen minulle joka ikinen päivä.Silmissä ja väitän ettei kukaan älykäs ota puolisoa Turkista, ja kuvailemasi machomies kertoo ainakin minulle jo kaiken sinusta myös. Minusta pitäisi hälytyskellojen jo soivan, jos miehesi kehuu sinut maasta taivaisiin joka päivä, pelimiehet tuon taidon osaa;)
- tuore vaimo
Mielipiteeni kirjoitti:
Silmissä ja väitän ettei kukaan älykäs ota puolisoa Turkista, ja kuvailemasi machomies kertoo ainakin minulle jo kaiken sinusta myös. Minusta pitäisi hälytyskellojen jo soivan, jos miehesi kehuu sinut maasta taivaisiin joka päivä, pelimiehet tuon taidon osaa;)
Ei pitäisi lähteä tähän mukaan, mutta olet oikeassa, hän käytti minua hyväkseen 36 kertaa viikon sisällä, viimeksi vietettyämme yhteisen lomaviikon. Pyysi kyllä anteeksi ettei pystynyt enempään ja pelkäsi, että olen pettynyt. En ollut.Eikä kellotkaan soineet.
- Mielipiteeni
tuore vaimo kirjoitti:
Ei pitäisi lähteä tähän mukaan, mutta olet oikeassa, hän käytti minua hyväkseen 36 kertaa viikon sisällä, viimeksi vietettyämme yhteisen lomaviikon. Pyysi kyllä anteeksi ettei pystynyt enempään ja pelkäsi, että olen pettynyt. En ollut.Eikä kellotkaan soineet.
halusinkin kuulla, ihanko 36 kertaa seksiä harrastitte, tuo kertoo sinun ajatusmaailmasta aika hyvin. Itse en viitsisi tiedottaa mieheni ja minun seksielämästä tällä palstalla, ne on henkilökohtaisia asioita, eivätkä kuulu muille.
Tuntuu tosiaan siltä, että olet sielunkumppanin löytänyt, ja eikun onnea matkaan. - tuore vaimo
Mielipiteeni kirjoitti:
halusinkin kuulla, ihanko 36 kertaa seksiä harrastitte, tuo kertoo sinun ajatusmaailmasta aika hyvin. Itse en viitsisi tiedottaa mieheni ja minun seksielämästä tällä palstalla, ne on henkilökohtaisia asioita, eivätkä kuulu muille.
Tuntuu tosiaan siltä, että olet sielunkumppanin löytänyt, ja eikun onnea matkaan.Ankaran viranomaiset kyselivät seksielämästämme haastateltaessa miestäni, joten hän joutui asiasta kertomaan kuinka usein sitä harrastamme. Olen tosiaan vihdoinkin sielunkumppanini löytänyt, mutta UM on toista mieltä. Ehkä se 36 kertaa ei ole sitten vieläkään riittävästi?
- ei kuseta
tuore vaimo kirjoitti:
jos olet väärässä?
Valitsin turkkilaisen machomiehen siitä syystä, että suomalaiset miehet pelkäävät fyysisesti vahvaa, kaunista ja älykästä naista. Se kun on heille mahdoton yhtälö. Oma mieheni puolestaan on minusta ylpeä ja pitää minua upeana ja kauniina naisena ja kertoo sen minulle joka ikinen päivä.Niinkä luulet.On sulla suuret luulot akkaparka. Mutta unelmoi vaan merenranta talosta ,tuskin saat.
- tuore vaimo
ei kuseta kirjoitti:
Niinkä luulet.On sulla suuret luulot akkaparka. Mutta unelmoi vaan merenranta talosta ,tuskin saat.
Ja taas tuota samaa rutkutusta. Kerropa mikä on sinulta poissa, jos toinen on onnellinen? Olet turhan rutkuttaja ja muiden ilonpilaaja. Olen pyytänyt tällä foorumilla apua ihmisiltä joilla on oikeita ongelmia ja mahdollisia ratkaisuja niihin. Sinulla niitä ei ole kumpaakaan, valitat vain turhasta ja jos oikein profiloin, niin aina kun mahdollista.
- on ilmeisesti
nauti elämästäsi kirjoitti:
Kyllä 16-vuotias voi Suomessa asua yksinäänkin joutumatta lastenkotiin. Esimerkiksi poikani lukiokavereista monet asuvat yksin eri paikkakunnalla kuin heidän vanhempansa, koska ovat halunneet tuohon tiettyyn lukioon.
Mene vain kultasi luo Turkkiin, kyllä lapsesi (joka siis jo reilun vuoden kuluttua on täysi-ikäinen) pärjää omillaan, kunhan hommaat hänelle asunnon ja toimeentulon.
Turha sinun on pinnistellä sen puolesta, että miehesi pääsisi tänne (se viisumin saannin vaikeus), koska ette kuitenkaan Suomessa aio/halua asua.Nuori poiOnko hotekl
- ...
on ilmeisesti kirjoitti:
Nuori poiOnko hotekl
Oli tuo ap:n kirjoittelu aika hölmöä. Tainnu naisparka mennä seksistä sekaisin. Onneksi UVI:ssa miettivät noita oleskelulupia yläpäällään.
Eikä tarvi kirkua rasistiksi. Itsekin olen aviossa ulkomaalaisen kanssa. Olen myös käynyt kehumassasi Istanbulissa, ja se on ainoa käymistäni paikoista mihin en todella halua mennä uudelleen. - Ajattele aivoilla
... kirjoitti:
Oli tuo ap:n kirjoittelu aika hölmöä. Tainnu naisparka mennä seksistä sekaisin. Onneksi UVI:ssa miettivät noita oleskelulupia yläpäällään.
Eikä tarvi kirkua rasistiksi. Itsekin olen aviossa ulkomaalaisen kanssa. Olen myös käynyt kehumassasi Istanbulissa, ja se on ainoa käymistäni paikoista mihin en todella halua mennä uudelleen.Kommentti, seksistä sekaisin todella. Onneksi ne siellä Uvissa miettivät ja tekevät päätökset aivoilla sentään, eikä alapäällään, kuten aloittaja kirjoituksista päätellen.
- Mielipiteeni
tuore vaimo kirjoitti:
Ja taas tuota samaa rutkutusta. Kerropa mikä on sinulta poissa, jos toinen on onnellinen? Olet turhan rutkuttaja ja muiden ilonpilaaja. Olen pyytänyt tällä foorumilla apua ihmisiltä joilla on oikeita ongelmia ja mahdollisia ratkaisuja niihin. Sinulla niitä ei ole kumpaakaan, valitat vain turhasta ja jos oikein profiloin, niin aina kun mahdollista.
Pystyt jo lukemaan suhtautumisen turkkilaisiin miehiin Suomessa, miksi ihmeessä haluat tänne Suomeen tuoda miehesi? Parempi on asua lämpimässä Turkissa välittämättä muiden mielipiteistä. Pitsanpyöritys sujuu varmasti siellä Turkissakin;)
- tuore vaimo
Ajattele aivoilla kirjoitti:
Kommentti, seksistä sekaisin todella. Onneksi ne siellä Uvissa miettivät ja tekevät päätökset aivoilla sentään, eikä alapäällään, kuten aloittaja kirjoituksista päätellen.
Tuota..Montako morsianta tunnet, joka on mennyt naimisiin aivoillaan?
Onko parempi vaihtoehto, että nainen viettää yksinään vuosikausia hautaan saakka Suomessa, koska suomalaiset äitiäpelkäävät juoppomiehet eivät todellakaan kiinnosta? Mitä hän menettää jos saa ihanan miehen ulkomailta?
Suomi on täynnä eronneita sinkkunaisia ja miksiköhän? joskus kannattaa mennä merta edemmäs kalaan, sillä fisukanta on täällä jo melko degeneroitunutta. - Sama täällä...
tuore vaimo kirjoitti:
oman marokkolaiseneni kanssa ....Toiset ne jaksaa olla vaan kateellisia ...voi voi...
Hyvää jatkoa teille! - Ajattele aivoilla
tuore vaimo kirjoitti:
Tuota..Montako morsianta tunnet, joka on mennyt naimisiin aivoillaan?
Onko parempi vaihtoehto, että nainen viettää yksinään vuosikausia hautaan saakka Suomessa, koska suomalaiset äitiäpelkäävät juoppomiehet eivät todellakaan kiinnosta? Mitä hän menettää jos saa ihanan miehen ulkomailta?
Suomi on täynnä eronneita sinkkunaisia ja miksiköhän? joskus kannattaa mennä merta edemmäs kalaan, sillä fisukanta on täällä jo melko degeneroitunutta.Mies, joka omaa myös fiksut ajatukset ja mielessä pyörii muukin, kuin seksi. Suomessa on myös hyviä miehiä, ei ne kaikki juoppoja ole, mutta ilmeisesti olet juoppomagneetti, joka vetää vain juoppoja puoleensa. Ehkäpä kunnon suomalaiset miehet eivät ole sinun kaltaisesta naisesta kiinnostuneetkaan:)
Suosittelen muuttoa sinne upean ja mahtavan miehesi luokse;) - ..............................
Sama täällä... kirjoitti:
oman marokkolaiseneni kanssa ....Toiset ne jaksaa olla vaan kateellisia ...voi voi...
Hyvää jatkoa teille!säälittävää teiltä naisilta, jotenkin korostaa, että olette jotain kauneuden huippuja tai Suomen parhaimmistoa.
Ihan tavallisia pulliaisia, jotka hakee hyväksyntää. Miksi korostaa itseänne? Kuulostatte epäuskottavilta tällöin.
Keskittykää miestenne koulttamiseen, jotta säästymme ylipursuavailta kansantaloudelle kannattamolita sekä harmaata taloutta ruokkivilta kebab paikoilta.
Itselläni Aasialainen morsian, joka on korkeakoulutettu nainen. Opiskelee lujaa Suomen kieltä maassaan ja auta skypen kanssa. Pärjäämme omillamme ja emme rasita yhteiskuntaa millään tavoin.
Toivottavasti myös tunnette vastuunne näistä miehistä? - on ihan pakko
.............................. kirjoitti:
säälittävää teiltä naisilta, jotenkin korostaa, että olette jotain kauneuden huippuja tai Suomen parhaimmistoa.
Ihan tavallisia pulliaisia, jotka hakee hyväksyntää. Miksi korostaa itseänne? Kuulostatte epäuskottavilta tällöin.
Keskittykää miestenne koulttamiseen, jotta säästymme ylipursuavailta kansantaloudelle kannattamolita sekä harmaata taloutta ruokkivilta kebab paikoilta.
Itselläni Aasialainen morsian, joka on korkeakoulutettu nainen. Opiskelee lujaa Suomen kieltä maassaan ja auta skypen kanssa. Pärjäämme omillamme ja emme rasita yhteiskuntaa millään tavoin.
Toivottavasti myös tunnette vastuunne näistä miehistä?muistaa mainita jos ei ole tyhmä ja ruma koska heti kaikki peräkammarin joosepit aattelee että nyt siellä taas joku jokinorsu on saatu satimeen.joku raukkaparka joka ei ketään muuta ei edes voisi saada.eli siksi varmasti toiset naiset haluavat selventää täällä tilannetta.
ja faktahan on että jos on vähääkään viehettävä niin aina on mahdollisuus että ihastuu oikeasti toisen ulkoiseen olemukseen ennekuin oppii tuntemaan toisen.eli vaikka miehet jotka tänne haluavat vain oleskeluluvan tms takia niin voivat rakastua myös oikeasti...usko pois!!
elämä on ihmeellistä ja ihmisten tunteet
hyvää jatkoa sinulle...ja korkeasti koulutetulle vaimollesi! - tuore vaimo
.............................. kirjoitti:
säälittävää teiltä naisilta, jotenkin korostaa, että olette jotain kauneuden huippuja tai Suomen parhaimmistoa.
Toivottavasti myös tunnette vastuunne näistä miehistä?Anteeksi nyt en ymmärtänyt, kehotatko olemaan vaatimaton, puolustuskyvytön, helposti hyväksikäytettävä hölmö?
Suomalaisuuteen liittyy toisten ja itsensä vähättely ja takana haukkuminen. Jos ei ole kateellinen, ei ole suomalainen.
Kun upea aasialaisvaimosi saapuu kiitettävine tutkintoarvosanoineen Suomeen, arvaa vaan miten häntä täällä kuitenkin aluksi vähätellään ja puhutaan pahaa selän takana. Muista tukea ja kehua häntä joka päivä, muutoin hän ei jaksa.
Nämä foorumitkin ovat täynnä rasistisia ihmisiä. Lukevat kirjoituksiamme kuin olisivat pedofiilit lastentarhassa ja tuntevat tyydytystä kun ulkomaalaisilla menee huonosti. - Rakas Watson
tuore vaimo kirjoitti:
Anteeksi nyt en ymmärtänyt, kehotatko olemaan vaatimaton, puolustuskyvytön, helposti hyväksikäytettävä hölmö?
Suomalaisuuteen liittyy toisten ja itsensä vähättely ja takana haukkuminen. Jos ei ole kateellinen, ei ole suomalainen.
Kun upea aasialaisvaimosi saapuu kiitettävine tutkintoarvosanoineen Suomeen, arvaa vaan miten häntä täällä kuitenkin aluksi vähätellään ja puhutaan pahaa selän takana. Muista tukea ja kehua häntä joka päivä, muutoin hän ei jaksa.
Nämä foorumitkin ovat täynnä rasistisia ihmisiä. Lukevat kirjoituksiamme kuin olisivat pedofiilit lastentarhassa ja tuntevat tyydytystä kun ulkomaalaisilla menee huonosti.Tosiasioita koulutuksesta.
Reissuillani ympäri maailmaa olen havainnut että Suomen koulutustaso on niin paljon korkeampi että ei voi mitenkään verrata muihin maihin, varsinkaan Turkin, Kiinan ja Intian kaltaisiin kehitysmaihin. Fakta on se että meidän peruskoulussa opetetaan asioita joita ko. maissa ei opita edes yliopistossa. Muistan kun 90 - luvun alussa olin Intiassa ja palkkasimme paikallisia tekemään töitä. Haastattelussa kävi ilmi että useimmat tietotekniikan alan insinöörit eivät olleet KOSKAAN edes nähneet tietokonetta!!! Repikää siitä.
Samoin siihen aikaan olisi 20000 rupialla voinut ostaa paikallisesta arvostetusta korkeakoulusta minkä tahansa TOHTORIN arvon. Mukaan olisi tullut koko koulutushistoria, kokeineen yms.
En yhtään ihmettelisi jos sama meno olisi niin turkkilaisissa kuin kiinalaisissakin yliopistoissa.
Joten, kun puhutte KORKEAkoulutetuista puolisoistanne muistakaa että kyseessä on Suomen peruskoulua vastaava koulutus.
Sitten on AIVAN eri asia, jos puolisonne on opiskellut jossain Yhdysvaltojen, Kanadan tai Euroopan maan TUNNETUSSA korkeakoulussa/yliopistossa. Mutta tuntien erityisesti turkkilaiset "moniosaajat" koulutus on lähinnä tapahtunut Alanyan rannoilla. - Kiinalaisen vaimo
Rakas Watson kirjoitti:
Tosiasioita koulutuksesta.
Reissuillani ympäri maailmaa olen havainnut että Suomen koulutustaso on niin paljon korkeampi että ei voi mitenkään verrata muihin maihin, varsinkaan Turkin, Kiinan ja Intian kaltaisiin kehitysmaihin. Fakta on se että meidän peruskoulussa opetetaan asioita joita ko. maissa ei opita edes yliopistossa. Muistan kun 90 - luvun alussa olin Intiassa ja palkkasimme paikallisia tekemään töitä. Haastattelussa kävi ilmi että useimmat tietotekniikan alan insinöörit eivät olleet KOSKAAN edes nähneet tietokonetta!!! Repikää siitä.
Samoin siihen aikaan olisi 20000 rupialla voinut ostaa paikallisesta arvostetusta korkeakoulusta minkä tahansa TOHTORIN arvon. Mukaan olisi tullut koko koulutushistoria, kokeineen yms.
En yhtään ihmettelisi jos sama meno olisi niin turkkilaisissa kuin kiinalaisissakin yliopistoissa.
Joten, kun puhutte KORKEAkoulutetuista puolisoistanne muistakaa että kyseessä on Suomen peruskoulua vastaava koulutus.
Sitten on AIVAN eri asia, jos puolisonne on opiskellut jossain Yhdysvaltojen, Kanadan tai Euroopan maan TUNNETUSSA korkeakoulussa/yliopistossa. Mutta tuntien erityisesti turkkilaiset "moniosaajat" koulutus on lähinnä tapahtunut Alanyan rannoilla.Ja Intiasta tulevat Nokialle töihin koulutetut Insinöörit!
- ::::::::::::::::
on ihan pakko kirjoitti:
muistaa mainita jos ei ole tyhmä ja ruma koska heti kaikki peräkammarin joosepit aattelee että nyt siellä taas joku jokinorsu on saatu satimeen.joku raukkaparka joka ei ketään muuta ei edes voisi saada.eli siksi varmasti toiset naiset haluavat selventää täällä tilannetta.
ja faktahan on että jos on vähääkään viehettävä niin aina on mahdollisuus että ihastuu oikeasti toisen ulkoiseen olemukseen ennekuin oppii tuntemaan toisen.eli vaikka miehet jotka tänne haluavat vain oleskeluluvan tms takia niin voivat rakastua myös oikeasti...usko pois!!
elämä on ihmeellistä ja ihmisten tunteet
hyvää jatkoa sinulle...ja korkeasti koulutetulle vaimollesi!varmasti he tykkäävät naisen ulkoisista muodoista tms. En epäile yhtään.
Yritin vaan selventää teille, että jos haluaa sen kumppanin tänne, niin kysykääpä ensin voitaisiinko aloittaa Suomen kielen opiskelu jo nyt sitä viisumia odotellessa?
Toisekseen kysykää mitä hän haluaa mahdollisesti tehdä täällä. Onko valmis aloittamaan opiskelut ja samalla vaikka siivoamaan ja näin ollen pikkuhiljaa tulla osaksi yhteiskuntaa.
Kaikella kunnialla kebab mstoja kohtaan, mut suurin osa on harmaata taloutta ja aivan maa jo pullollaan niitä.
Jos he haluavat integroitua maahan, olisi hyvä alkaa ottaa selvää asioista ja siittä mitä tekee isona poikana.
Meillä on palikat selvässä järjestyksessä, toki tähän voi sitten tulla pilkkaamaan asiasta, mutta esim. vaimoni haluaa tehdä oikeita töitä ja saada kenties joskus lähes koulutustaan vastaava työtä täällä jne..
Tuskin tulemme lopunikää Suomessa asusteleen, mutta varsin pitkään. Tavoite on kuitenkin olla osa yhteiskuntaa ja pärjätä omillaan siellä.
En halua arvostella näitä etelän miehiä, mutta heillä usein asenne liian ylpeä ja ylimielinen.
Tämä esteenä edetessä ja vaikka se tuntuu teistä ihmeelliseltä, mutta tietty nöyryys täytyy oppia, kun tänne tulee. Uskon, että Aasialaiset menestyvät juuri siksi paremmin Suomessa, koska heillä vaatimattomuus ja nöyryys on verissä. - Rakas Watson
Kiinalaisen vaimo kirjoitti:
Ja Intiasta tulevat Nokialle töihin koulutetut Insinöörit!
Ja ovat kaikki ihan nollia. Onneksi Nokian kilpailijoillakin on sama ongelma.
Huawei, joka on kiinalainen ja varastanut kaiken teknologian muilta, ei maksa insinööreilleen juurikaan mitään ja muutenkin otusten elinolot maailmalla aivan perseestä. Muitakin laittomuuksia moinen kinukkifirma tekee ympäri maailmaa....
Joten LAADUSTA on turha puhua. Se nyt vaan on fakta että 2 miljardin ihmisen joukossa on muutama timantti, loput pelkkää PASKAA.
- helvetin......
takia pitäisi päästä suomeen??? Häh?????
Muuta sinne turkkiin vaan sen ihanan miehesi kanssa.
Suomessa on jo liikaa tyhmien akkojen avustuksella tänne päässeitä karvaranteita.- tyhmä akka
Koska kaltaisesi älykäs suomalainen mies ei huoli tyhmää akkaa, akka päättää ottaa sitten ulkomaalaisen miehen. Miksi tyhmän akan pitäisi yksin olla vaikka tyhmä onkin?
Kerronpa missä saat pahimmanlaatuisen paniikkikohtauksen: ulkomaalaispoliisin vastaanottotiloissa, se on täynnä erimaalaisia ihimisiä hakemassa oleskelulupaa. Ne kaikki ovat tulossa tänne ja palvelevat sinua tulevaisuudessa ammateissa, joihin älykkäät suomalaismiehet eivät yksinkertaisesti kykene, koska palkka on liian huono. Sehän on ihmisarvoa alentavaa eikä lainkaan suomalaista.
- tuore vaimo
Olen siis muuttamassa piakkoin pois Suomesta. Yritän selvittää paljonko tavaran kuljetus maksaa Turkkiin. Kannattaako myydä oma irto-omaisuus kokonaan Suomessa ja ostaa Turkista ihku-uudet huonekalut? Siellä ne ovat edullisemmat, mutta osalla huonekaluistani on tunnearvoa.
Netistä selasin, että ainakin Eu-maihin muuttokuljetuksia tehdään, mutta hinnoista ei oikein mainita. Olisiko kenelläkän kokemuksia muutoista? Tavarat täytynee vakuuttaa sun muuta, kattaako oma kotivakuutus tämän?- tuuliviiri yllä katon
Vielä pari päivää sitten kyselit, kuinka saada turkkilainen miehesi Suomeen. Tänään suurin ongelmasi on muuttokuljetuksen saaminen Turkkiin ja se ostaako ihq-huonekalut Turkista vai viedäkö täältä joitakin romppeita mukanaan.
Vai selvisikö tämän kolmen päivän aikana nyt lopullisesti se, ettei miehesi kuunaan pääse Suomen kamaralle (jotkuthan täällä epäilivät, että näin ilmeisesti on miehesi taustan ja entisten tekojen takia).
Joko muuten sait tyttären suostuteltua muuttamaan Turkkiin. Luulisi, että teini-ikäistäkin houkuttelisi merenrantatalo, uima-altaat yms. ylellinen elämä. Ja ne lukuisat poikakaveriehdokkaat, joita hänkin siellä todennäköisesti tapaisi. - Mielipiteeni
Muuttaa Turkkiin. Ei sinne kannata mitään viedä, laita säilöön mööpelisi, jos vaikka tulee äkkilähtö Suomeen jonainpäivänä.
Miten lapsesi laita, jätätkö lastenkotiin vai saitko houkutella mukaasi?
Kyllähän monet 16-vuotiaatkin asuvat omillaan, mäkin olen asunut ja hyvin pärjäillyt aikoinaan:) - Rakas Watson
Otapa yhteyttä huolintaliikkeeseen, kuten Viktor Ek www.viktorek.fi
He hoitavat kamasi ihan minnepäin maailmaa tahansa.
Kotivakuutuksesi ei tosiaan kata mitään kuljetuksen aikana tapahtuneita vaurioita.
Hinnoista sen verran että jos omasta pussistasi maksat, ei todellakaan kannata. Kallista on. Lisäksi selvitä ettet joudu maksamaan tullia siellä Turkissa. Jokaisessa maassa on omat sääntönsä.
Muista sitten selvittää asioita kuten se että kuulutko yhä Suomen sosiaaliturvan piiriin (todennäköisimmin et) ja minne maksat mahdollisesta työnteosta verot. Tiedäthän että veroilmoituksen (tai ehdotus) tulet tekemään Suomeen vastedeskin.
Mikäli et kuulu sosiaaliturvan piiriin, tulee sinun palauttaa KELA kortti ja et siten ole oikeutettu käyttämään esim. terveydenhoitopalveluja edes lomaillessasi Suomessa.
Erinomaista että päätit muuttaa sinne paratiisiin.
Onnea valitsemallanne uralla. - rakastaa varmasti
Rakas Watson kirjoitti:
Otapa yhteyttä huolintaliikkeeseen, kuten Viktor Ek www.viktorek.fi
He hoitavat kamasi ihan minnepäin maailmaa tahansa.
Kotivakuutuksesi ei tosiaan kata mitään kuljetuksen aikana tapahtuneita vaurioita.
Hinnoista sen verran että jos omasta pussistasi maksat, ei todellakaan kannata. Kallista on. Lisäksi selvitä ettet joudu maksamaan tullia siellä Turkissa. Jokaisessa maassa on omat sääntönsä.
Muista sitten selvittää asioita kuten se että kuulutko yhä Suomen sosiaaliturvan piiriin (todennäköisimmin et) ja minne maksat mahdollisesta työnteosta verot. Tiedäthän että veroilmoituksen (tai ehdotus) tulet tekemään Suomeen vastedeskin.
Mikäli et kuulu sosiaaliturvan piiriin, tulee sinun palauttaa KELA kortti ja et siten ole oikeutettu käyttämään esim. terveydenhoitopalveluja edes lomaillessasi Suomessa.
Erinomaista että päätit muuttaa sinne paratiisiin.
Onnea valitsemallanne uralla.Vanha akka tuomassa nuorta Turkkilaista Suomeeen ,ei ihme jos ei saa viisumia.Varakas vanha nainen on kultakimpale köyhälle Turkkilaiselle.Kannattaa uskoa kaikki sen rakkaus lilkutukset.
- tuore vaimo
tuuliviiri yllä katon kirjoitti:
Vielä pari päivää sitten kyselit, kuinka saada turkkilainen miehesi Suomeen. Tänään suurin ongelmasi on muuttokuljetuksen saaminen Turkkiin ja se ostaako ihq-huonekalut Turkista vai viedäkö täältä joitakin romppeita mukanaan.
Vai selvisikö tämän kolmen päivän aikana nyt lopullisesti se, ettei miehesi kuunaan pääse Suomen kamaralle (jotkuthan täällä epäilivät, että näin ilmeisesti on miehesi taustan ja entisten tekojen takia).
Joko muuten sait tyttären suostuteltua muuttamaan Turkkiin. Luulisi, että teini-ikäistäkin houkuttelisi merenrantatalo, uima-altaat yms. ylellinen elämä. Ja ne lukuisat poikakaveriehdokkaat, joita hänkin siellä todennäköisesti tapaisi.Onpa tässä ollut aikaa miettiä ja sumplia asioita kuukausitolkulla. Ajattelin, jos hankimme sen asunnon jo nyt ja laitamme vuokralle. Näin lainanlyhennystä voi nopeuttaa.
Valitettavasti en ole mikään varakas ihminen, joten yritän ennakoida monen tuhannen euron kulut etukäteen, kuten muuttokulut tulisivat olemaan ensi vuonna.
Olen yleensä ripeän toiminnan ihminen enkä valita helposti vaan käyn käsiksi ongelmaan kunnes se on selvitetty.
Suomen UM:lla on kyllä unelmatyö, joka vastaa jumalan kättä: päätöksiä voi tehdä miten huvittaa, eikä tarvitse kantaa niistä vastuuta, eikä antaa minkäänlaisia selityksiä. Ihmisiä saa kyykyttää ja juoksuttaa miten paljon huvittaa, suorastaan sadistista touhua.
Mielestäni koulut ovat Suomessa huippuluokkaa ja lapseni tekee viisaasti jäädessään Suomeen opiskelemaan. Kyläilemään hän varmasti tulee lomillaan. - jooo jooo
tuore vaimo kirjoitti:
Onpa tässä ollut aikaa miettiä ja sumplia asioita kuukausitolkulla. Ajattelin, jos hankimme sen asunnon jo nyt ja laitamme vuokralle. Näin lainanlyhennystä voi nopeuttaa.
Valitettavasti en ole mikään varakas ihminen, joten yritän ennakoida monen tuhannen euron kulut etukäteen, kuten muuttokulut tulisivat olemaan ensi vuonna.
Olen yleensä ripeän toiminnan ihminen enkä valita helposti vaan käyn käsiksi ongelmaan kunnes se on selvitetty.
Suomen UM:lla on kyllä unelmatyö, joka vastaa jumalan kättä: päätöksiä voi tehdä miten huvittaa, eikä tarvitse kantaa niistä vastuuta, eikä antaa minkäänlaisia selityksiä. Ihmisiä saa kyykyttää ja juoksuttaa miten paljon huvittaa, suorastaan sadistista touhua.
Mielestäni koulut ovat Suomessa huippuluokkaa ja lapseni tekee viisaasti jäädessään Suomeen opiskelemaan. Kyläilemään hän varmasti tulee lomillaan.Muija jauhaa paskaa ja utopiaa kokoajan.
Vähän aika sitten kehuskelit tienaavasi, niin helvetin paljon rahaa.
Epäilen vahvasti, että se sinun huvilivi miehesi haluaa, että jäätte Turkkiin?
Ja jos nyt noin hankalana asian koet, niin hankkiudu paksuksi ja 9 kk ja ukkos on täällä.
Näinhän suurin osa teistä toimii nois jutuis, vai onko parasta ennen päiväyksesi mennyt jo? - pois
rakastaa varmasti kirjoitti:
Vanha akka tuomassa nuorta Turkkilaista Suomeeen ,ei ihme jos ei saa viisumia.Varakas vanha nainen on kultakimpale köyhälle Turkkilaiselle.Kannattaa uskoa kaikki sen rakkaus lilkutukset.
Rahas on kankkulan kaivossa jos asunnon Turkista ostat.Sulla ei kohta kuin tuulen huuhto perse ,jollet ymmärrä lopettaa vouhotustas.
- varastoon.
Paluumuutto on kumminkin edessä kohtapuoliin. Turkissa ei naisella ole sananvaltaa perheessä.
- se onnen...
Kuten huomasit, eksyit väärään paikkaan hakemaan neuvoja ja varsinkaan tukea. Pitkä tie on edessä, mihin ratkaisuun sitten päädytkin. Jos rakkautenne kaiken kestää niin pääsette nauttimaan onnestanne. Näinkin voi käydä.
Kärsivällisyyttä ja kärsivällisyyttä ja voimia sinulle! - kalp
En jaksanut lähteä lukemaan koko viestiketjua, mutta...
Älkää turhaan hakeko Ankarasta niitä turistiviisumeita. Eivät myönnä sellaista jos on naimisissa. Tällöin tulee heidän mukaansa hakea oleskelulupaa, eikä turistiviisumia. Ovat tällaisen sanoneet ihan ääneenkin. Älkääkä laittako oleskelulupahakemusta sisään Ankarassa. Laita sinä hakemus täällä suomessa vireille vieden sen ja liitteet omalle paikallispoliisillesi, josta hakemus sitten toimitetaan UVI:n käsiteltäväksi. Meillä ainakin UVI:n toiminta oli hyvin asiallista ja toimivaa. Päätös kesti 4 kuukautta ja oli myönteinen, mitään lisäselvityksiä, haastatteluja jne. eivät halunneet. Kysy, jos tulee mieleen vielä kysyttävää.- liian myöhään
Olisi kannattanut lukea koko viestiketju.
Aloittaja ei enää haluakaan miestään tänne Suomeen, vaan haluaa nyt saada asiallisia tietoja muuttamisesta/muuttoauton saamisesta Turkkiin sekä siitä, kannattaako Suomesta viedä huonekaluja Turkkiin vai ostaa kalusteet merenrantataloon Turkista (myydäänkö siellä paremmin meri-ilmastoon sopivia huonekaluja kuin Suomessa tjms.) - tuore vaimo
Kiitos viestistäsi. Juuri noin olen tehnytkin, kuten neuvoit. Ikävä vain on kova ja jonotusaika on täälläpäin 6 kk. Yritimme saada turistiviisumia, jotta mies voisi tulla edes vierailulle, harmitti kun näytimme oleskelulupa-hakemuksen, sillä sen vuoksi viisumia ei nyt tosiaan myönnetä. Menetin Ankaran vierailuni vuoksi suuren summan rahaa ihan turhaan ja mieheni on joutunut myös reissaamaan koko Turkin läpi useita kertoja. 18 tuntia matkustamista ei varmasti ole mukavaa tehdä turhan vuoksi.
Viime viikolla tein kiirehtimispyynnön. Siitäkään ei ollut mitään ohjeita millainen lomake sen pitäisi olla. Kovin monimutkaiseksi on kaikki tehty.
Otin varmuuden vuoksi yhteyttä vielä SOLVIT:iin, jos he voisivat nopeuttaa käsittelyämme. SOLVIT taitaa hoitaa kuitenkin enemmän eu:n sisällä olevia kärhämiä.
Eikä kannata lukeakaan tuota viestiketjua, toiminnan ihmisenä olen vain ollut niin turhautunut, koska käteni ovat sidotut.
Itse asiassa sain viime viikolla Ankarastakin emailia, jossa kerrottiin, että ymmärtävät huolenaiheeni. Tähän mennessä ovat lähettäneet pelkkää lakitekstiä rivitolkulla. - ajatusmaailma?
tuore vaimo kirjoitti:
Kiitos viestistäsi. Juuri noin olen tehnytkin, kuten neuvoit. Ikävä vain on kova ja jonotusaika on täälläpäin 6 kk. Yritimme saada turistiviisumia, jotta mies voisi tulla edes vierailulle, harmitti kun näytimme oleskelulupa-hakemuksen, sillä sen vuoksi viisumia ei nyt tosiaan myönnetä. Menetin Ankaran vierailuni vuoksi suuren summan rahaa ihan turhaan ja mieheni on joutunut myös reissaamaan koko Turkin läpi useita kertoja. 18 tuntia matkustamista ei varmasti ole mukavaa tehdä turhan vuoksi.
Viime viikolla tein kiirehtimispyynnön. Siitäkään ei ollut mitään ohjeita millainen lomake sen pitäisi olla. Kovin monimutkaiseksi on kaikki tehty.
Otin varmuuden vuoksi yhteyttä vielä SOLVIT:iin, jos he voisivat nopeuttaa käsittelyämme. SOLVIT taitaa hoitaa kuitenkin enemmän eu:n sisällä olevia kärhämiä.
Eikä kannata lukeakaan tuota viestiketjua, toiminnan ihmisenä olen vain ollut niin turhautunut, koska käteni ovat sidotut.
Itse asiassa sain viime viikolla Ankarastakin emailia, jossa kerrottiin, että ymmärtävät huolenaiheeni. Tähän mennessä ovat lähettäneet pelkkää lakitekstiä rivitolkulla."Ikävä vain on kova ja jonotusaika on täälläpäin 6 kk"
Jos kerran oleskelulupa-anomus UVIssa niin ei sillä ole mitään merkitystä miltä paikkakunnalta suomalainen- ja mistä maasta ulkomaalainen puoliso on!
Uvi käsittelee asian parissa viikossa jos kaikki kunnossa. Jos papereissa epäselvyyttä niin homma kestää x kuukautta.
"Menetin Ankaran vierailuni vuoksi suuren summan rahaa ihan turhaan "
IHAN TURHAAN??????
Eikös puolisosi ole siellä? Onko puolison luona vierailu "hukkaan heitettyä rahaa"?
Jos noita vierailuja olisi ollut sinulla riittävästi ennen naimisiinmenoa ja oleskelulupa-anomuksen jättöä niin oleskelulupakin olisi jo kunnossa!
- Mariams
Sama täällä. Avioiduin myös turkkilaisen (kurdin) kanssa noin 10 kk sitten, sain negatiivisen päätöksen tänään. Epäilevät myös "lumeliittoa" en edes tiedä, mikä se on...niin, kai rahasta solmittava, no, jos on rehellinen, ei viisumia tipu, mutta jos kertoo legendaa, ja sopii kaikesta edeltä, saa luvat...me päätimme olla rehellisiä, ja lupaa ei tullut, nyt laitan hallinto-oikeuteen.. saa nähdä, miten menee...
- Faktaa kehiin
olette asuneet yhdessä ulkomailla?
N. 2 viikon turistimatkoja? Montako?
Jos pidempiä oleskeluita, niin kuinka pitkiä? - Mariams
Faktaa kehiin kirjoitti:
olette asuneet yhdessä ulkomailla?
N. 2 viikon turistimatkoja? Montako?
Jos pidempiä oleskeluita, niin kuinka pitkiä?Tapasimme internetin kautta, mikä ei ole maahanmuuttovirastossa, ns, virallinen tapaamismuoto. Juttelimme noin 8 kk, 4-5 kertaa viikossa noin tunnin tai kaksi...ja avioiduimme noin 8 kk, tapaamisemme jälkeen, Turkisssa. Koko suku juhli häitämme ja ne kesti useamman päivän.. Tunsimme toisemme, näiden intensiivisten keskustelujen jälkeen, jotka olivat todella monipuolisia, ja totesimme, että voimme aloittaa yhteisen elämän, samalla tutustua toisiimme paremmin, sekä suunnitella yhteistä tulevaisuutta. Tämä ei riittänyt Maahanmuuttovirastolle, joten, en tiedä, mitä he haluavat ? Mieheni suku ei ole rikas, mutta hänellä on ammattikoulutus hitsaajaksi sekä perushoitajksi, jota hän tekee nyt töitä sairaalassa siellä. Hän on kurdi, joten herää epäilys, mitä tietoja turkin valtio on antanut. Jospa he eivät halua koulutettujen kansalaisten edes lähteä sieltä ? Olen todella hukassa tässä, kuvittelin, että hän voi tulla tänne ja voimme aloittaa normaalin perhe-elämän pian..Mieheni on vaatimaton ja kiltti. Samoin hänen perhe, joka on ottanut minut perheenjäseneksi. Naiset tulevat viikottain webcam, keskusteluun, ja tahtovat nähdä minut, samoin, olen saanut lukemattomia käsitöitä heiltä... Mitä tässä voi tehdä ???Olin 2 viikkoa Analyassa hänen kanssaan, joulun ja uudenvuoden, koska työni ei anna periksi olla pitempiä jaksoja...
tietoja... - faktaa kehiin
Mariams kirjoitti:
Tapasimme internetin kautta, mikä ei ole maahanmuuttovirastossa, ns, virallinen tapaamismuoto. Juttelimme noin 8 kk, 4-5 kertaa viikossa noin tunnin tai kaksi...ja avioiduimme noin 8 kk, tapaamisemme jälkeen, Turkisssa. Koko suku juhli häitämme ja ne kesti useamman päivän.. Tunsimme toisemme, näiden intensiivisten keskustelujen jälkeen, jotka olivat todella monipuolisia, ja totesimme, että voimme aloittaa yhteisen elämän, samalla tutustua toisiimme paremmin, sekä suunnitella yhteistä tulevaisuutta. Tämä ei riittänyt Maahanmuuttovirastolle, joten, en tiedä, mitä he haluavat ? Mieheni suku ei ole rikas, mutta hänellä on ammattikoulutus hitsaajaksi sekä perushoitajksi, jota hän tekee nyt töitä sairaalassa siellä. Hän on kurdi, joten herää epäilys, mitä tietoja turkin valtio on antanut. Jospa he eivät halua koulutettujen kansalaisten edes lähteä sieltä ? Olen todella hukassa tässä, kuvittelin, että hän voi tulla tänne ja voimme aloittaa normaalin perhe-elämän pian..Mieheni on vaatimaton ja kiltti. Samoin hänen perhe, joka on ottanut minut perheenjäseneksi. Naiset tulevat viikottain webcam, keskusteluun, ja tahtovat nähdä minut, samoin, olen saanut lukemattomia käsitöitä heiltä... Mitä tässä voi tehdä ???Olin 2 viikkoa Analyassa hänen kanssaan, joulun ja uudenvuoden, koska työni ei anna periksi olla pitempiä jaksoja...
tietoja...nyt selvä ettei sitä viisumia tule 8 kk nettiseurustelulla ja siihen päälle 2 viikon reissu sinne ja naimisiin.
Mieti nyt järjellä vähän.
Jos lähdet leikkiin mukaan, on sinun syytä varautua, että rahaa palaa sinulla. - Mariams1
faktaa kehiin kirjoitti:
nyt selvä ettei sitä viisumia tule 8 kk nettiseurustelulla ja siihen päälle 2 viikon reissu sinne ja naimisiin.
Jos lähdet leikkiin mukaan, on sinun syytä varautua, että rahaa palaa sinulla.Joo, nimen omaan, pitää asua ns, synnissä, muutama vuosi ja samalla katsella ympärille. jos parempi löytyis, ei tarvitse ottaa ketään vakavasti, tätähän meidän järjestelmä tukee. Naiskennella miten haluaa ja jos joku löytyy, niin jättää se seuraavan tullessa eteen.. Vastuuta ei tarvitse tuntea kenestäkään. Mutta jos on molemmat suomalaisia, niin komeat häät ja pippalot, mutta jo seuraava päivä tuo ongelmat.Eihän se nettikeskustelu ihmisiä lähennä, vaan baarissa, viinan huurussa. Se vasta on jotakin...ja vielä jos ei käytetä alkoholia, kuinka ne voi tuntea toisiaan...???
- Mariams1
faktaa kehiin kirjoitti:
nyt selvä ettei sitä viisumia tule 8 kk nettiseurustelulla ja siihen päälle 2 viikon reissu sinne ja naimisiin.
Jos lähdet leikkiin mukaan, on sinun syytä varautua, että rahaa palaa sinulla.Joo, mutta olemme kyllä seurustellet jo 19 kk, josta 10 kk avioliitossa...tämä täsmenykseksi..
- faktaa kehiin
Mariams1 kirjoitti:
Joo, mutta olemme kyllä seurustellet jo 19 kk, josta 10 kk avioliitossa...tämä täsmenykseksi..
ymmärtää, että oli se sitten 9 kk tai 19 kk, jos olet viettänyt kaksi viikkoa vain tämän miehen luona, niin se ei riitä.
Sinun vaihotoehdot nyt vain ovat nämä, jos haluat sen kaverin Suomeen, niin vähintään pari kuukautta pitäis asustella siellä, tai käydä tapaamassa useammin.
Toisekseen ei kukaan kehoita hakemaan seurustelukumppania baareista tms. Mut vastuu sun pitää kantaa.
Naiset tahtovat myös unohtaa, että koska usein nämä kaverit on köyhiä, niin heitä pitää sitten holhota täälläkin taloudellisesti jonkin aikaa.
Veikaan tämän myös monasti vaikuttavan viranomaisten suhtautumiseen, koska näiden miesten työlistymistaso on heikko ja useinmiten juuri nämä perheet rasittavat taloudellisesti yhteiskuntaa.
Asiasta ei pidä vetää herneitä nokkaa, sen nyt vain on niin. Monasti esim. Suomalaismiesten aviopuolisot sijoittuvat yhteiskuntaa paremmin, vähemmän kulttuurieroja tai syyllistyvät harvoin rikoksiin.
Sinun pitää ymmärtää, että myöskin Suomalaiseen perinteeseen kuuluu vaikkakin elämme tasa-arvossa, että perheen pää mies, periaatteessa kantaa vastuun perheestään monin tavoin ja perhe monasti asuu siellä missä mieskin.
Asia voi olla sinulle punainen vaate, mutta uskoisin kun tarkemmin mietit asiaa, niin ymmärrät yhteiskunnan näkemyksen asiassa. Mariams kirjoitti:
Tapasimme internetin kautta, mikä ei ole maahanmuuttovirastossa, ns, virallinen tapaamismuoto. Juttelimme noin 8 kk, 4-5 kertaa viikossa noin tunnin tai kaksi...ja avioiduimme noin 8 kk, tapaamisemme jälkeen, Turkisssa. Koko suku juhli häitämme ja ne kesti useamman päivän.. Tunsimme toisemme, näiden intensiivisten keskustelujen jälkeen, jotka olivat todella monipuolisia, ja totesimme, että voimme aloittaa yhteisen elämän, samalla tutustua toisiimme paremmin, sekä suunnitella yhteistä tulevaisuutta. Tämä ei riittänyt Maahanmuuttovirastolle, joten, en tiedä, mitä he haluavat ? Mieheni suku ei ole rikas, mutta hänellä on ammattikoulutus hitsaajaksi sekä perushoitajksi, jota hän tekee nyt töitä sairaalassa siellä. Hän on kurdi, joten herää epäilys, mitä tietoja turkin valtio on antanut. Jospa he eivät halua koulutettujen kansalaisten edes lähteä sieltä ? Olen todella hukassa tässä, kuvittelin, että hän voi tulla tänne ja voimme aloittaa normaalin perhe-elämän pian..Mieheni on vaatimaton ja kiltti. Samoin hänen perhe, joka on ottanut minut perheenjäseneksi. Naiset tulevat viikottain webcam, keskusteluun, ja tahtovat nähdä minut, samoin, olen saanut lukemattomia käsitöitä heiltä... Mitä tässä voi tehdä ???Olin 2 viikkoa Analyassa hänen kanssaan, joulun ja uudenvuoden, koska työni ei anna periksi olla pitempiä jaksoja...
tietoja..."Tapasimme internetin kautta, mikä ei ole maahanmuuttovirastossa, ns, virallinen tapaamismuoto. Juttelimme noin 8 kk, 4-5 kertaa viikossa noin tunnin tai kaksi...ja avioiduimme noin 8 kk, tapaamisemme jälkeen, Turkisssa"
No näytät tietävänkin tuon että nettikeskustelu ei ole tapaaminen.
Ensitapaaminen on se kun eka kertaa olette kasvotuten "käsi kädessä".
Eli ilmeisesti siis menitte naimisiin ensitapaamisen yhteydessä.
Schengen määräyksissä kuitenkin sanotaan että "jos avioliitto on solmittu ensitapaamisen yhteydessä niin avioliitto on tulkittava lumeliitoksi" joten aika selvä tapaus teidän osaltanne..
Valitettavasti taitaa ainoaksi mahdollisuudeksi jäädä sinun muutto miehesi luo :(.- 444
Mariams1 kirjoitti:
Joo, mutta olemme kyllä seurustellet jo 19 kk, josta 10 kk avioliitossa...tämä täsmenykseksi..
Onko sullakin nuori poika ja vanha akka liitto?
- Mariams1
Laitoimme anomukset noin 9 kk, sitten Ankaraan, mieheni matkusti sinne 2 kertaa kuulusteluihin, eivät eka kerralla saaneet kaikkia selville (1400km) noin 2 vuorokautta bussilla. Häntä kuulusteltiin kuin rikollista, on kurdi, ja sanoi, että edes Turkin viranomaiset eivät ole olleet niin epäystävällisiä. Soitin Maahanmuuttovirastoon, suosittelivat minun muuttamista Turkkiin, niin voisi ehkä saada viisumin joskus ??? Lisäksi virkailija oli todella innovatiivinen, ja esitti, että Suomeen kannattaisi perustaa "Konac kaupunki" mihin kaikki kurdit voitaisiin asuttaa,, hän myös ihmetteli, miksi kaikki kurdit haluaa tänne ???
Hänellä oli myös ratkaisu tähän ongelmaan, Miksi avioitua kurdi miehen kanssa, kun on helpompi olla suomalaisen kanssa ?? Joo,. Tämä tällä kertaa, olisin ollut todella onnelline, jos olisin voinut äänittää koko puhelun. Tämä tarina on tosi !- vuotta
Ratkaisu ei kyllä olisi ihan tuulesta temmattu. Muistkaa hyvät naiset että saadessanne rakkaanne tänne ongelmat eivät tähän lopu vaan usein vasta alkavat. Suomenkielen opiskelu possessiivisuffikseineen ja todelliset kulttuurierot tulevat esiin vasta arjessa ym. ym.. Mutta...jos rakkaus riittää kaikkeen onnistuakin voi.
- tuore vaimo
Kun aloitin ketjun, ajattelin etten taida olla yksin. Olin jonkin verran surffaillut netissä ja lukenut ihmisten tarinoita. Olet melko samantapaisessa tilanteessa kuin minäkin.
En osaa neuvoa muuta kuin että haette turistiviisumia toisen Schengen maan kautta ja itse haet Suomesssa miehesi puolesta oleskelulupaa. Odottaminen on vain niin kurjaa.
UM:stä minulle kerrottiin, että viisumin saa nopeammin jos on työpaikka. No kuinka saada työpaikka jollei pääse työhaastatteluun? Kysyin pitääkö minun perustaa sitten firma ja palkata hänet. "Niin kai sitten" oli vastaus. Samoin kysyin viisumia toisen maan kautta, esim Tallinnasta on lyhyt matka tänne. Sitäkin myönnettiin että ihan hyvä vaihtoehto. Olin aivan äimän käkenä.
Voimia sinulle. Kaipa jokin ratkaisu jossain vaiheessa syntyy.
- toinen ketju
kanatta lukea Ankarasta toisestakin ketjusta,uskomatonta..
- ...........................
ihmeellistä, vaan samaa toimintaa joka lähetystössä.
Toisekseen Turkki on maa, josta odotettavissa tyhjätaskujen joukko liikettä koko ajan Eurooppaan.
- tuore vaimo
Tulikin tehtyä kaikki nurinkurisesti. Nopein tapa yhteiseloon olisi ollut siis seuraava.
1. paljon todisteita runsaasta yhdessäolosta esim passileimoja, että on usein paikan päällä käynyt. sadat meseistunnot ja tekstiviestit eivät siis kelpaa. Aikaväli pitäisi olla vähintään noin neljältä kuukaudelta. Mahdollinen kihlautuminen, avoliitossa vaaditaan 2 vuotta asumista yhdessä.
2. Tämän jälkeen vasta turistiviisumia hakemaan Ankaraan ja YHDESSÄ. Yhteiselämä pitää käydä yhdessä läpi kellontarkkuudella ennen kuulusteluja. Turistiviisumia kannattaa ehkä aluksi hakea vain viikoksi pariksi ja sen jälkeen pidemmäksi aikaa. Tosin pakit voi tulla ekalla yrittämälläkin, ei kannata masentua, tähän on syytä varautua.
3. Oleskeluluvan hakeminen Suomessa myös yhdessä, mikäli max 3 kk turistiviisumi on saatu. Itse tein virheen, että hain miehen puolesta ja näytin hakemuspaperia Ankarassa, kun olimme hakemassa turistiviisumia. Meilläpäin hakuaika kun on 6 kuukautta, joten kestää 2 kk ennen kuin menee edes käsittelyyn. Ei olisi siis pitänyt näyttää sitä, sillä sääntöjen mukaan, kun oleskelulupaa haetaan, pitää hakijan odottaa omassa maassaan. Minulle taas annettin ymmärtää, että jos hakija hakee sitä omassa maassaan, pitää päätöstäkin siellä odottaa. Olin siis tyhmä, kun kuuntelin kahden ensimmäisen ihmisen neuvoja.
4. Sääntö numero neljä on tärkein, jota en itse muistanut noudattaa. Tarkista aina tärkeä asia kahdelta tai kolmelta taholta. Mikäli saat ristiriitaista tietoja tarkista se vielä useammalta, kunnes saat oikeita neuvoja.
Suurin ongelmani oli, etten saanut vastauksia kysymyksiini. Soitin useaan paikkaan, Ankaran puhelinneuvonta oli aina varattu, UM:ssa vastasi ihminen, joka nimen omaan neuvoi tekemään väärin.
Vajaan kuukauden päästä saamme tietää kestääkö oleskeluluvan saanti vielä 2 vai 4 kuukautta lisäodottelua, olemme joutuneet elämään erillämme melkein vuoden siihen mennessä. Ikävä on aivan hirvittävä, tähän mennessä rakkaus on kuitenkin kestänyt. Pahin stressi on ohi, sillä on turha stressata kun tilanteelle ei yksinkertaisesti voi mitään muuta kuin odottaa viranomaisten päätöstä.
Olen myös enemmän henkisesti valmis siihen, etteivät kaikki hyväksy miestäni kotimaassani. Tällöin yritän vain muistaa, että kytevä viha kohdistuu kuitenkin ihmiseen itseensä eikä meihin.
Luin tarinan buddhasta, jota riivahenki vaivasi yötäpäivää kiusaten tauotta. Lopulta riivaja kyllästyi ja kysyi miten buddha pystyi olemaan niin tyynen rauhallinen vaikka hän solvasti tätä koko ajan. Buddha vastasi tähän kysymyksellä: Jos joku antaa sinulle lahjan, etkä ota sitä vastaan, kenelle se lahja kuuluu? Tätä samaa asiaa voi verrata kaikkeen kiusantekoon ja vihaan mitä kanssaihmiset toisilleen tekevät. Meidän ei vain yksinkertaisesti tarvitse noteerata sitä.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271904
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561246Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521131Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet42837Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798