Elämäni käännekohta

Usskomatonnta

Elämäni totaalinen käännekohta tapahtui kun jäin jälleen kerran työttömäksi. Olin todella loppu, en kelvannut kellekään, en saanut mahdollisuutta. Otin erään esineen, jota pidin pyhänä mukaani ja lähdin lenkille. Ajattelin kaikkea ja miksi. Kyynel silmässä heitin pyhänä pitämäni esineen järveen.
Pari päivää tämän jälkeen aloitin harrastuksen joka muutti elämäni. Tämän johdosta fyysinen olemukseni muuttui ja myös tämä vaikutti siihen, että sain näyttöpaikan työelämässä. Ja sen jälkeen ammattitaitoni on miljoona kertaistunut. Nöyrällä asenteella, rohkeasti omiin kykyihin luottanen, puoli-ilmaisella palkkapyynnöllä lähdettiin liikkeelle. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin nöyryys pitää muistaa vaikka vuositulot on kaksinkertaistuneet.
Kuitenkin se että heitin tuon pyhänä pitämäni esineen sellaiseen paikkaan mistä kukaan ei sitä ikinä löydä, oli elämäni käännekohta (vaikka kyseistä esinettä kaipaan)?!

3

1260

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettavat

Miten hienoa oli lukea sinun elämässäsi kohdanneesta uudesta mahdollisuudesta. Ja olisiko kun luovuit mielestäsi täreänä pitämästäsi esineestä, asioista, niin aloitkin saamaan tilalle jotain paljon parempia mahdollisuuksia, kuten sinun kertomuksestasi päätellen voi todeta käyneen.
      Kun itse katson omaa elämääni taaksepäin, niin huomaan vaikka siellä on ollut hyvinkin kivuliaita kohtia. Niin siitäkin huolimatta niistä on ollut paljon opettavaa elämänipolulla kulkiessani, kuten tämä nöyryys. Ei ole tullut ajatusta etsiä sitä pyhänä pitämääsi esinettä, sieltä mihin sen kerran heitit?

• käänekohtta

Ei sitä esinettä voi kukaan enää löytää. Kyllä sitä katsoo vihalla joitain työntekijöitä, jotka pitävät itseään tärkeinä, paukuttelevat henkseleitä. Jotka ovat saanet kaiken niin helpolla, jotta eivät tajua mitä heille jää jos jäisivät työttömiksi. Itse kun on joutunut 100kertaa kovemmalle ja arvostaa siksi perusasioita työssään.

• Minä taas
        käänekohtta kirjoitti:

Ei sitä esinettä voi kukaan enää löytää. Kyllä sitä katsoo vihalla joitain työntekijöitä, jotka pitävät itseään tärkeinä, paukuttelevat henkseleitä. Jotka ovat saanet kaiken niin helpolla, jotta eivät tajua mitä heille jää jos jäisivät työttömiksi. Itse kun on joutunut 100kertaa kovemmalle ja arvostaa siksi perusasioita työssään.

Vai tuliko se esine viskattua vähän niinkuin vihan tunteella sinne järveen? No nyt alkaa olla niin epävarmaa monenkin työpaikan suhteen, ettei sitä kohta tiedä kenen työpaikka lähtee alta. Todellakin pääsevät nekin jotka ovat olleet aina arvostelemassa työttömiä ja muutenkin heikommassa asemassa olevia, miltä ne heidän kaikki tietävät neuvonsa ja ilkeily tuntuvat sitten omaan nilkkaan kopsahtaessa. Mutta eikö ole kuitenkin toisaaltaan hyvä, kun on ollut näitä opettavaisia kokemuksia itsellä, niin se selviäminen ja suhtautuminen vaikeuksiin ja elämään yleensäkin, ole huomattavasti helpompaa, kuin taas näille jotka ovat tottuneet saamaan kaiken.
        Työniloja sinulle huomiseen päivään:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      222
      1510
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1306
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      19
      1238
    4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1177
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      968
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      930
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      905
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      880
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      861
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      822
    Aihe