Osaisiko joku kertoa mistä saa apua fasettinivellukon kanssa. Onko mahdollista joillain jumppaliikkeillä saada "lukko" aukaistua? Mitä apua naprapaatti voi tarjota?
Fasettinivel lukko
4
5910
Vastaukset
- marjaliina
Jos lukko on rintarangassa, niin sen saa auki näin: ottaa kaksi tennispalloa, jotka laittaa vaikka sukkahousujen sisään tai sukan sisään. menee makuuasentoon jalat koukkuun ja laittaa pallot rintarangan alle ja makaa siinä aivan rentona pallojen päällä. Käy näin läpi koko rintarangan.
Alaselästä voi ehkä saada lukon auki näin:
Menee kylkimakuulle ja sitten kääntää ylävartaloa niin, että selkä osuu maahan, jalat siis edelleen kylkiasennossa. Siis tekee sellaisen kiertoliikkeen.
Niskasta saattaa saada lukon auki, kun venyttää niskaa sivullepäin tai eteenpäin.
Naprapaatti, osteopaatti, kiropraktikko, omt-fysioterapeutti osaavat aukoa lukkoja ja jotkut hierojatkin.- hoidettu
Omakohtainen kokemus on, ettei tennispalloilla saa kaikkia lukkoja auki (10 vuoden kokemus). Sillä saa väliaikaista helpotusta, koska usein saa sitkeällä hieromisella ne ekan fasettiliitoksen lukot liikkeelle, mutta syvempiä ei. En ainakaan minä koskaan saanut.
Muutoin olen samaa mieltä, että jotkut naprapaatit ja muut osaa lukot avata, mutta ei läheskään kaikki. Ei ainakaan mun kohdalla. Enkä tunne itseäni mitenkään erikoisen hankalaksi tapaukseksi...
Ja sitten niiden lukkojen syntymisellekin on syynsä...
- ...........
Heippa,
Kyllä ne auki saa, mutta itse hoidettuna usein tosi vaikee. Kiropraktikko, naprapaatti, osteopaatti, OMT-fysioterapeutti, jne. on ok.
Sitten kuin nivelet toimii ok niin hieronnalla pidetään selkä elastisena, eli liikkuvana.- tollaselle vaan
ihan aloittanut pehmeillä hoitomuodoilla eli kansanparantajalla laitattanut paikat kuntoon.
mutta peruskysymykseen: jos fasetit jumissa ja lihakset kireellä, mitä luulet kun kiropraktikko rusauttaa nikamat auki niin kauanko ne pysyy ennenkuin jämähtää takasin, pääsetkö edes kotiin asti?
pitäisikö ensin käydä hierojalla ja parin päivä päästä sit kansanparantajala?
ja varo jos menet kirolle: älä allekirjoitsa mitään hoitosopimuksia niinkuin ne alkaa tyrkyttään nykytrendin mukaisesti eli opit on amerikasta- pakko maksaa vaikka et käviskään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383575On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole342325Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802253Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä542150Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.251575Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma591508- 761417
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55983Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi38837