Lyrica ja muut lääkkeet

tiedontarvitsija

Lyricaa määrättiin minulle tänään , kipuja joihin ei löydy syytä. Tutkittu on oikeesti paljon. Hermokipuun nyt sitten kokeillaan Lyricaa.

Nyt toivon todella hartaasti kommentteja käyttäjiltä/käyttäneiltä.
Onko hyvä,? lihottaako, väsyttääkö/huimaako niin kuin lääkäri mainitsi.???

Entä yhteiskäyttö mielialalääkkeiden kanssa, lähinnä nyt mietin tässä seroxat-Lyrica- yhteisvaikutusta. Mahtaako olla?

19

2800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.9.8.3

      ole tullut sivuvaikutuksia, itselleni on määrätty Lyricaa Tos- oireyhtymään tai lähinnä siitä johtuviin kipuihin ja on ollut apua.

      • kokemuksella

        Hei, olen syönyt lyricaa jo pitkään neuropaattisen kivun hoitoon. Vaikuttaa, mut ei poista kokonaan. Käytän paljon muita lääkkeitä, ainoastaan Neurotol heikentää vaikutustan niinkuin tekee muidenkin lääkkeiden osalta. Säryttömämpää elämää sinulle.


    • AIJORIINA

      TUNTEETON OLO TULEE JA PYSYY ,KUN KÄYTTÄÄ ESIM. CIPRALEXIA JA LYRICAA YHTÄAIKAA.MULLA ON VERENPAINELÄÄKITYS,SIPRALEX JA FIPROON LYRICAA.EN ENÄÄ TIENNYT OLLAKO,VAI EIKÖ OLLA.TUNTEITA EI OLUT EIKÄ VIELÄKÄÄN OLE MINKÄÄNLAISIA.AJATTELIN ,ETTÄ MINUSTA ON TULLUT AIVAN KAMALA IHMINEN.NYT OLEN PÄÄSSYT EROON CIPRALEXISTA KOKONAAN,LYRICAA OTAN AAMULLA 150mg,JOTA ENNEN OTIN KAIKKIAAN 600mg.NYT ON UUSI RESEPTI 75mg.KIPUJA EI OLE OIKEASTAAN PALJONKAAN ENEMPÄÄ JA JOS ON OTAN PANADOLIA.KIPUKYNNYS TOSIN LASKEE,MUTTA ENPÄ AIKAISEMMIN TIENNYT VAIKKA KÄSI OLISI LEIKATTU.OLO ON TODELLISEMPI,ENKÄ ENÄÄ HALUA SIIHEN EPÄTODELLISEEN OLOTILAA.KYLLÄHÄN TÄSSÄ ON OLLUT VIEROITUSOIREITA VAIKKA SANOTAAN ETTEI NIIHIN JÄÄ KOUKKUUN ,MUTTA KYLLÄ NE KESTÄÄ KUN TIETÄÄ ETTÄ OLO KUITENKIN PARANEE.

    • käyttänyt,.-

      minulle tuli lyricasta,huimas jatkuvaan,sit lihoin 2kk....6kg,niimpä lopetin sen kokonaan.

      • AIJORIINA

        SAMOIN KÄVI MULLE.LIHOIN AINAKIN 15kg JA NYT YRITÄN SAADA SEN JOTENKIN POIS.KUN PÄÄSEN SIITÄ KOKONAAN EROON,SIIS LYRICASTA.ONNEKSI OLKOON SINULLA,SINULLA ON JO ASIAT HYVIN.


      • minä'''''
        AIJORIINA kirjoitti:

        SAMOIN KÄVI MULLE.LIHOIN AINAKIN 15kg JA NYT YRITÄN SAADA SEN JOTENKIN POIS.KUN PÄÄSEN SIITÄ KOKONAAN EROON,SIIS LYRICASTA.ONNEKSI OLKOON SINULLA,SINULLA ON JO ASIAT HYVIN.

        kuitenkin joudun nyt käyttämään tramadolia,sitäkin joskus aikoinaan käyttänyt vuosia sitten,nyt taas aloittanut uudelleen,kun on noi kivut aikamoiset selässä,sit lisänä triptyl,tätä käyttänyt monta vuotta ja sit vielä panadol forde.


      • aijoriina
        minä''''' kirjoitti:

        kuitenkin joudun nyt käyttämään tramadolia,sitäkin joskus aikoinaan käyttänyt vuosia sitten,nyt taas aloittanut uudelleen,kun on noi kivut aikamoiset selässä,sit lisänä triptyl,tätä käyttänyt monta vuotta ja sit vielä panadol forde.

        Mulla on kans panadol fortteja ja otan kun on pakko.Ja varmaan on pakko,kun saan ajettua lyrican kokonaan alas.Jokatapauksessa parempi sekin kun elää jatkuvassa (pöhnässä) ja niitten kaikkien sivuvaikutuksien kanssa.Kai ne lääkäritkin jonkun keinon keksii jos hätä tulee.Eikös se tramadolkin ole kamalan vahva lääke.


      • vahvaa on.,
        aijoriina kirjoitti:

        Mulla on kans panadol fortteja ja otan kun on pakko.Ja varmaan on pakko,kun saan ajettua lyrican kokonaan alas.Jokatapauksessa parempi sekin kun elää jatkuvassa (pöhnässä) ja niitten kaikkien sivuvaikutuksien kanssa.Kai ne lääkäritkin jonkun keinon keksii jos hätä tulee.Eikös se tramadolkin ole kamalan vahva lääke.

        joo aikalailla vahvaa lääkettä tämä tramadol on,sitä varten sen lopetin aikoinaan,mutta nyt taas kokeeksi aloin käyttämään,kun on noi kivut sitä luokkaa,että ei miedommat auta,otan illalla 50-100mg,sit triptyliä 50mg,ja panadolia otan päivän aikaan.


      • kiinnostaa myös
        vahvaa on., kirjoitti:

        joo aikalailla vahvaa lääkettä tämä tramadol on,sitä varten sen lopetin aikoinaan,mutta nyt taas kokeeksi aloin käyttämään,kun on noi kivut sitä luokkaa,että ei miedommat auta,otan illalla 50-100mg,sit triptyliä 50mg,ja panadolia otan päivän aikaan.

        Kuinja kauan keskimäärin Lyrican huimaus-m, sivuoireet suurinpiirtein kestää ja onko niin, että lääke itsessään lihottaa vai lisääkö se vaan ruokahalua ja sen seurauksena lihoo?


      • haittavaikutukset,.-
        kiinnostaa myös kirjoitti:

        Kuinja kauan keskimäärin Lyrican huimaus-m, sivuoireet suurinpiirtein kestää ja onko niin, että lääke itsessään lihottaa vai lisääkö se vaan ruokahalua ja sen seurauksena lihoo?

        minulla koko kahden kuukauden ajan ,oli näitä haittavaikutuksia,niin lopetin siihen,ruokahalut kasvoi aikalailla,niin kai sekin osaksi lihotti,ja liikunta jäi vähemmälle,nyt kun en käytä lyricaa,niin ei ole kovia ruokahaluja.,,,eikä turvotusta..mutta lyrican aikaan,yölläkin kun heräsin,oli niin kova nälkä,että oli pakko käydä jääkaapilla.


      • aikova
        haittavaikutukset,.- kirjoitti:

        minulla koko kahden kuukauden ajan ,oli näitä haittavaikutuksia,niin lopetin siihen,ruokahalut kasvoi aikalailla,niin kai sekin osaksi lihotti,ja liikunta jäi vähemmälle,nyt kun en käytä lyricaa,niin ei ole kovia ruokahaluja.,,,eikä turvotusta..mutta lyrican aikaan,yölläkin kun heräsin,oli niin kova nälkä,että oli pakko käydä jääkaapilla.

        miten lopetus suoritetaan, antakaa vinkkejä pliis


      • lopetus-.
        aikova kirjoitti:

        miten lopetus suoritetaan, antakaa vinkkejä pliis

        oletko jutellut lääkärin kans lopetuksesta,pikkuhiljaa pienennetään annosta,riippuu kauanko olet käyttänyt,jos pitkään,niin tulee varmaan vieroitusoireita.


      • aijoriina
        lopetus-. kirjoitti:

        oletko jutellut lääkärin kans lopetuksesta,pikkuhiljaa pienennetään annosta,riippuu kauanko olet käyttänyt,jos pitkään,niin tulee varmaan vieroitusoireita.

        olen käyttänyt lyricaa monta vuotta. ja yrittänyt eroon jo monta kertaa.eli nyt olen pikkuhiljaa ajanut sitä alas 600mg:sta-150mg:aan.luulen että nyt onnistuu.mulla on jo resepti 75mg ja sitten pikkuhiljaa loppuun.cipralexin sain jo lopetettua kokonaan,eikä maailma kaatunut,vaan nyt kuitenkin tiedän elänkö,vai enkö.eli minulle tää oli hyvä päätös.ei enää aivan tunteetonta elämää,ei turtana koko aikaa,.mua ei lyrica nälättänyt,mutta paino on vaan noussut.


    • Meg52

      Mulla on aamulla 75mg Lyricaa ja noin kolmen tunnin päästä alkaa väsyttää ihan kamalasti se kestää 6 tuntia illalla otan 150mg Lyricaa. Sitä iltaväsymystä ei huomaa, ku menee nukkumaan ja nykyään nukun kuin tukki. Muuta vaivaa ei ole ollut ku toi väsymys, mutta vaikka olen aina ollut vastaan näitä "piristysjuomia" Battery ym. niin olen joutunut muutaman ostamaan, koska on ollut tilanteita, joissa on ollut pakko olla skarppi eikä väsynyt. Kotona se menee ihan hyvin ja joskus olen ottanut parin tunnin "kauneusunet".

      • aijoriina

        kyllä se väsyttää.nyt on jo olo vähän pirteämpi,mutta oli aikoja etten saanut päivässä tehtyä mitään. päiväunet piti ottaa ja aamulla olis voinut kahvin jälkeen nukkua uudelleen.
        nyt kun annos on pienempi niin olo on pirteämpi ja jaksan päivän jopa ilman nokosia.sitten on yksi taikasana LIIKUNTA .se auttaa melkein kaikessa,mutta mulle se on vähän hankalaa selän ja lonkan takia.kuntopyörä on yksi mahdollisuus.liikunnan avulla voi vähentää lääkitystä huomattavasti.keskustele lääkärisi kanssa.


      • Meg52
        aijoriina kirjoitti:

        kyllä se väsyttää.nyt on jo olo vähän pirteämpi,mutta oli aikoja etten saanut päivässä tehtyä mitään. päiväunet piti ottaa ja aamulla olis voinut kahvin jälkeen nukkua uudelleen.
        nyt kun annos on pienempi niin olo on pirteämpi ja jaksan päivän jopa ilman nokosia.sitten on yksi taikasana LIIKUNTA .se auttaa melkein kaikessa,mutta mulle se on vähän hankalaa selän ja lonkan takia.kuntopyörä on yksi mahdollisuus.liikunnan avulla voi vähentää lääkitystä huomattavasti.keskustele lääkärisi kanssa.

        Olen lopettamassa lääkkeen syömistä, en jaksa enää sitä, että olen koko päivän nukuksissa. Autolla ei edes voi ajaa, oltava vaan kotona ja nukuttava. Olen ilmoittanut asiasta lääkärilleni ja ei hän kieltänyt lääkkeen lopettamista, menen kyllä lähiaikoina hänen luokseen saamaan vähän parempia lopetusohjeita, ettei tule mitään hirveitä vieroitusoireita.


      • täälläkin
        Meg52 kirjoitti:

        Olen lopettamassa lääkkeen syömistä, en jaksa enää sitä, että olen koko päivän nukuksissa. Autolla ei edes voi ajaa, oltava vaan kotona ja nukuttava. Olen ilmoittanut asiasta lääkärilleni ja ei hän kieltänyt lääkkeen lopettamista, menen kyllä lähiaikoina hänen luokseen saamaan vähän parempia lopetusohjeita, ettei tule mitään hirveitä vieroitusoireita.

        Onko Lyricalle mitään korvaavaa , vastaavaa läkettä joka ei niin paljoa kouluta/väsytä ja jonka avulla voisi vieroittua? kertokaa...


      • aijoriina
        täälläkin kirjoitti:

        Onko Lyricalle mitään korvaavaa , vastaavaa läkettä joka ei niin paljoa kouluta/väsytä ja jonka avulla voisi vieroittua? kertokaa...

        eipä ole tietoa vastaavasta lääkkeestä.itse olen päässyt 75mg:aan päivässä.otan sen illalla,koska päivällä on liikuntaa sun muuta ,eli yöllähän ne kivut vielä pahenee.aamulla otan ja päivällä jos tarvitsee panadol forttea.sain nivelrikon oireiden hoitoon glucadolia,joka ei ole särkylääke.en tiedä miten fibro kipujen käy,mutta vielä ei ainakaan ole pahentunut.sain cipralexin jo kokonaan pois,eli nyt on selvä pää ja ainakin tiedän että olen olemassa ja ei tarvitse joka päivä nokosiakaan.kaikki tämä on yksilöllistä,eli toinen kestää enemmän kuin toinen.lääkäriin kannattaa olla yhteydessä vaikka itse vähentelin ensialkuun omien tuntemuksien mukaan.kyllähän muitakin täytyy olla kuin lyrica,mutta sen tietää lääkärisi.


    • Anonyymi

      Lyricaan on vastaava gabapentin, ja siinä tippuu pois ainakin hieman huumaava ja huimaava vaikutus, ei ole niin vahva vaikutus kuin lyricassa mutta toimii ja pitää vieroitusoireet kurissa. Itse näen näillä mahdollisuuden tasoittua kokonaan pois lyricasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe