TAIKAUSKO KÄRSII TAPPION
Apt. 19:11-22
---
19:11 Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta,
19:12 niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.
19:13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
19:14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
19:16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
19:17 Ja tämän saivat tietää kaikki Efeson asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.
19:18 Ja monet niistä, jotka olivat tulleet uskoon, menivät ja tunnustivat ja ilmoittivat tekonsa.
19:19 Ja useat niistä, jotka olivat taikuutta harjoittaneet, kantoivat kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien nähden; ja kun niiden arvo laskettiin yhteen, huomattiin sen olevan viisikymmentä tuhatta hopearahaa.
19:20 Näin Herran sana voimallisesti kasvoi ja vahvistui.
19:21 Kun kaikki tämä oli tapahtunut, niin Paavali hengessä päätti kulkea Makedonian ja Akaian kautta ja matkustaa Jerusalemiin ja sanoi: "Käytyäni siellä minun pitää nähdä myös Rooma".
19:22 Ja hän lähetti Makedoniaan kaksi apumiehistänsä, Timoteuksen ja Erastuksen, mutta jäi itse joksikin aikaa Aasiaan.
--
Efesossa Jumala toimi voimallisesti Paavalin kätten kautta (11).
Jopa Paavalin vaatakappaleitten, joita oli tavalla taikka toisella saatu käsiin, kautta välittyi parantava voima (12).
Samaan aikaan Efesossa vaikutti ihmeidentekijöitä, jotka käyttivät loitsuja. Niiden joukkoon kuuluivat erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa (14).
Hekin käyttivät Jeesuksen nimeä kohtalokkain seurauksin (13-16).
Mies, jossa oli paha henki, karkasi Skeuaan miesten kimppuun ja he joutuivat runneltuina ja alastomina pakenemaan paikalta.
Tällä oli suuri vaikutus ulkopuolisiin (17).
Uskoontulleitten joukossa oli myös niitä, jotka olivat harjoittaneet magiaa ja muuta taikuutta (18,19).
He lopettivat loitsujen lukemiset ja tuhosivat noitataikakirjansa, jotka siihen aikaan olivat rahallisesti hyvin arvokkaita.
Uskoon tulleet olivat uskossaan johdonmukaisia. He eivät myyneet niitä, koska eivät halunneet pahuuden leviämistä.
Näin käy tänäänkin. Todellisen herätyksen kokenut alkaa tekemään tiliä menneisyydestään. Hän tunnustaa syntinsä ja rikkomuksensa. Jos hän on taikuutta harjoittanut, niin hän luopuu siitä, eikä millään tavoin halua edistää pahuuden leviämistä.
Itse sain perintönä suuren määrän kirjallisuutta. En vielä ollut tarkkaan selannut, millaisia kirjoja joukossa oli. Samaan aikaan maalautin taloani ja maalari oli uskova. Hän huomasi kirjojen joukossa kirjan, joka käsitteli intialaista mystiikkaa ja poltti heti kirjan uunissani.
Tee sinäkin samoin, jos kirjahyllystäsi löytyy okkultismiin ja noituuteen johdattelevaa kirjallisuutta!
--
8.
Voimallas ryöstä saalis saatanalta
ja sydämestä särje synnin valta.
Tee rakkaammaksi mulle ristin tie,
se armon tuntemiseen minut vie.
(Virsi 371:8)
Noituus kärsii tappion, Apt. 19:11-22
18
365
Vastaukset
- Devout
Kirjoituksesi oli mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä.
"Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti."
Niin, ei se ylistäminen Raamatun mukaan tuomittavaa ole, eikä saatanasta..
Mitähähän minun tulisi kirjallisuuteni kanssa tehdä? Minulla on useita kappaleita teosta: Älä heitä pelkää..- palauta
Palauta kirjoittajalleen.
- tai polta
Kuinka tunnet itsessäs tai, polta pääsiäiskokossa.
- Devout
palauta kirjoitti:
Palauta kirjoittajalleen.
Tuskin kirjoittaja vastaan ottaa minua, jos kirjalaatikon kanssa hänen luokseen menen, mutta onhan muitakin tapoja.
Jos kirjoittaja lahjoittaa palauttamani kirjat eteenpäin ja joku eksyy niiden kautta, olenko osasyyllinen? - Devout
tai polta kirjoitti:
Kuinka tunnet itsessäs tai, polta pääsiäiskokossa.
Vanhan sanonnan mukaan, touus ei pala tulessakaan.
Miten luulisit käyvän, jos yrittäisin polttaa? ;) - portaalleen.
Devout kirjoitti:
Tuskin kirjoittaja vastaan ottaa minua, jos kirjalaatikon kanssa hänen luokseen menen, mutta onhan muitakin tapoja.
Jos kirjoittaja lahjoittaa palauttamani kirjat eteenpäin ja joku eksyy niiden kautta, olenko osasyyllinen?Jätä vaikka portaalleen.
>>>Jos kirjoittaja lahjoittaa palauttamani kirjat eteenpäin ja joku eksyy niiden kautta, olenko osasyyllinen? - ylistyksestä
Ei tuo Jeesuksen nimen ylistys tarvinnut mitään Jeesuksen nimen hokemista olla, vaan ihan tavallista arkista toisen ihmisen kunnioittamista ja palvelemista. Jumalan nimen toistoa ja hokemista on varottava.
Jaak. 1:27
Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta. - neuvotaan, miten
Devout kirjoitti:
Jos kirjoittaja lahjoittaa palauttamani kirjat eteenpäin ja joku eksyy niiden kautta, olenko osasyyllinen?pitää toimia harhaoppien kanssa:
19:19 Ja useat niistä, jotka olivat taikuutta harjoittaneet, kantoivat kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien nähden; ja kun niiden arvo laskettiin yhteen, huomattiin sen olevan viisikymmentä tuhatta hopearahaa. - Devout
ylistyksestä kirjoitti:
Ei tuo Jeesuksen nimen ylistys tarvinnut mitään Jeesuksen nimen hokemista olla, vaan ihan tavallista arkista toisen ihmisen kunnioittamista ja palvelemista. Jumalan nimen toistoa ja hokemista on varottava.
Jaak. 1:27
Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.Niin Jumalan nimeä ei saa turhaan lausua mooseksen käskyjen mukaan, mutta Jeesus tiivisti käskyt yhteen Rakkauden kasoiskäskyyn sanoen sitä suurimmaksi ja tärkeimmäksi käskyksi.
Suoraan riivaajahengiltä tuo sinun Jeesuksen nimen sanomiskielto. Etkö tosiaan ymmärrä tilaasi? - Devout
neuvotaan, miten kirjoitti:
pitää toimia harhaoppien kanssa:
19:19 Ja useat niistä, jotka olivat taikuutta harjoittaneet, kantoivat kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien nähden; ja kun niiden arvo laskettiin yhteen, huomattiin sen olevan viisikymmentä tuhatta hopearahaa.Joka varmaan ajaa lojaaliuden ystävää kohtaan, ohi?
neuvotaan, miten kirjoitti:
pitää toimia harhaoppien kanssa:
19:19 Ja useat niistä, jotka olivat taikuutta harjoittaneet, kantoivat kirjansa kokoon ja polttivat ne kaikkien nähden; ja kun niiden arvo laskettiin yhteen, huomattiin sen olevan viisikymmentä tuhatta hopearahaa.”Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi” (3. Moos.19:31).
”Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta, ..” (5.Moos. 18:10).Devout kirjoitti:
Niin Jumalan nimeä ei saa turhaan lausua mooseksen käskyjen mukaan, mutta Jeesus tiivisti käskyt yhteen Rakkauden kasoiskäskyyn sanoen sitä suurimmaksi ja tärkeimmäksi käskyksi.
Suoraan riivaajahengiltä tuo sinun Jeesuksen nimen sanomiskielto. Etkö tosiaan ymmärrä tilaasi?Jeesus kehoittaa menemään omaan kammioonsa ja rukoilemaan Isää Jumalaa salassa (Matt. 6:6). Myöskään ei tule hokea turhia ja monisanaisesti (Matt. 6:7).
Fariseuksille tuli almujen antamisesta, rukouksesta ja paastosta tapa (sinänsä hyviä asioita), jolla he halusivat korostaa omaa erinomaisuuttaan (Matt. 6:2-7).- Devout
Tapio522 kirjoitti:
Jeesus kehoittaa menemään omaan kammioonsa ja rukoilemaan Isää Jumalaa salassa (Matt. 6:6). Myöskään ei tule hokea turhia ja monisanaisesti (Matt. 6:7).
Fariseuksille tuli almujen antamisesta, rukouksesta ja paastosta tapa (sinänsä hyviä asioita), jolla he halusivat korostaa omaa erinomaisuuttaan (Matt. 6:2-7).Olet varmaan sinäkin sitä mieltä, ettei Jeesus-nimen käyttöä tule välttääkään?
Eikö siihen kehoiteta, monessa kohdin Raamatussa? Devout kirjoitti:
Olet varmaan sinäkin sitä mieltä, ettei Jeesus-nimen käyttöä tule välttääkään?
Eikö siihen kehoiteta, monessa kohdin Raamatussa?"Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa" (Kol. 3:17).
- tuhat ja yksi
Riittävästi kirjallisuutta.
Jos V.T. kirjoituksien selitysoppaita alettaisiin tuhota ensimmäisenä olisi listalla U.T.
Jatkossa Danielin kirjan kaikki " eksytysoppaat".
Siinä menisivät Jehovantodistajien (Harmagedonit) Adventistien (1844 opit) Helluntalaisten (Tempaukset)ja monet monet muut opit!
Toivottavasti kaikki noitavainot ja polttoroviot ovat ,jo Kristinuskon osalta ohi, siis mielestäni ei ketään saa kiihotaa tuhoamaan sellaista kirjallisuutta jota itse ei ymmärrä !- Devout
Sanonta on: Missä tänään poltetaan kirjoja, siellä huomenna poltetaan ihmisiä.
- tuhat ja yksi
Devout kirjoitti:
Sanonta on: Missä tänään poltetaan kirjoja, siellä huomenna poltetaan ihmisiä.
Ihmisten viha on päästyään vallalle pienestä kipinästä- , melkein mahdoton pysäyttää ja tosiasiat hämärtyvät taka alalle !
Oikeassa olemisen pakko ja valheen paljastuminen johtavat hirmutekoihin , kirjoitetun aineiston tuhoaminen estää totuuden tuloa tietoisuuteemme ( Valheita suojellaan vastustajien vaientamisella, kirjan polttamisesta voi seurata kansanmurha !) tuhat ja yksi kirjoitti:
Ihmisten viha on päästyään vallalle pienestä kipinästä- , melkein mahdoton pysäyttää ja tosiasiat hämärtyvät taka alalle !
Oikeassa olemisen pakko ja valheen paljastuminen johtavat hirmutekoihin , kirjoitetun aineiston tuhoaminen estää totuuden tuloa tietoisuuteemme ( Valheita suojellaan vastustajien vaientamisella, kirjan polttamisesta voi seurata kansanmurha !)tuhat ja yksi: "Ihmisten viha on päästyään vallalle pienestä kipinästä- , melkein mahdoton pysäyttää ja tosiasiat hämärtyvät taka alalle "!
--
Mutta onhan myös Jumalan mielen mukaista vihaa(Ef.4:26).
Miksi tänään ei toimittaisi niin, kuin taikuutta harjoittaneet Efeson kristityt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433634Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4473340Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan302959Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!852013- 1031642
- 1461579
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541400- 1141374
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.361113Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l61035