eilen esitin asiallisen kysymyksen

sdfsgrer

VHH-elämäntavasta. Se viestiketju, jossa kysymykseni oli, on kuitenkin kadonnut...
Siis laitetaan uusintana:

Onko VHH-elämäntapa tiivistetysti sanottuna tämä:

Lihaa, kalaa, kananmunia, voita ja muuta rasvaa, kasviksia ja ehkä jotain hieman hiilareita sisältäviä ruoka-aineita?

17

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinnepäin
      • oli just lihaa tai kalaa

eiks siitä ollut kyse?

• jossa hiilihydraattien kokonaismäärää rajoitetaan ja siirrytään ravinteikkaaseen luonnolliseen ruokaan. Syötävän ravinnon tulee sisältää kaikki tarvittavat ravinteet ja samalla vältetään kaikkea puhdistettua ja prosessoitua ruokaa. Tämä koskee niin hiilihydraatteja, proteiineja kuin rasvojakin.

Tästä syystä ei voi yleistää niin, että vhh:lla syödään lihaa, kalaa, kananmunia, voita ja muuta rasvaa, koska lihaakin on tarjolla sekä luonnollisessa muodossa että käsiteltynä, jolloin siihen on lisätty sokeria ja monia haitallisia lisäaineita.

• ottaa aamupalaksi, kun viljatuotteet ei vissiin kuulu tähän juttuun. Aamupuuro kuuluu minulla ainakin päivän aloitukseen. Mistä sitä esim. ruokaohjeita joiden mukaan syödä.

• riittää...
        hilippa kirjoitti:

ottaa aamupalaksi, kun viljatuotteet ei vissiin kuulu tähän juttuun. Aamupuuro kuuluu minulla ainakin päivän aloitukseen. Mistä sitä esim. ruokaohjeita joiden mukaan syödä.

Mm. täältä löytyy paljon hyviä vhh-reseptejä:

http://karppaus.info/resepti/

Esim. perunan, pastan ja viljatuotteiden jättäminen pois ruokavaliosta ei ole mikään ongelma. Ellet itse halua siitä sellaista tehdä.

Kun jättää turhat ja ongelmia aiheuttavat hiilihydraatit pois ruokavaliostaan, tilalle voi ottaa paljon terveellisempiä kasviksia ja rasvoja.

Minäkin söin aiemmin ns. virallissuositeltua, runsaasti hiilihydraatteja sisältänyttä ruokaa. Siirryttyäni vhh-ruokavalioon, syömäni ruoan laatu parani kertaheitolla, enkä ole koskaan aiemmin syönyt näin terveellisesti.

Ihmettelenkin nykyään, mihin aiemmin tarvitsin niin paljon hiilihydraatteja.

• Nuorirouva
        riittää... kirjoitti:

Esim. perunan, pastan ja viljatuotteiden jättäminen pois ruokavaliosta ei ole mikään ongelma. Ellet itse halua siitä sellaista tehdä.

Kun jättää turhat ja ongelmia aiheuttavat hiilihydraatit pois ruokavaliostaan, tilalle voi ottaa paljon terveellisempiä kasviksia ja rasvoja.

Minäkin söin aiemmin ns. virallissuositeltua, runsaasti hiilihydraatteja sisältänyttä ruokaa. Siirryttyäni vhh-ruokavalioon, syömäni ruoan laatu parani kertaheitolla, enkä ole koskaan aiemmin syönyt näin terveellisesti.

Minä syön nytkin runsaasti hyviä hiilihydraatteja, ruisleipää, tummaa makaronia, puuroja. Lisäksi runsaasti kasviksia ja hedelmiä.

Vältän epäterveellisiä eläinrasvoja sekä suolistosyöpää aiheuttavaa punaista lihaa, suosin sen sijaan kalaa.

En ole enää vuosiin syönyt epäterveellisesti. Ihmettelenkin nykyään, miten olen voinut syödä niin paljon rasvaa ja lihaa aikaisemmin!

• riittää... kirjoitti:

jospa tuolta löytyisi sopivia reseptejä, että läskit lähtisivät "sulamaan" ja mikä tärkeintä terveellistä ravintoa.

• Nuorirouva kirjoitti:

Minä syön nytkin runsaasti hyviä hiilihydraatteja, ruisleipää, tummaa makaronia, puuroja. Lisäksi runsaasti kasviksia ja hedelmiä.

Vältän epäterveellisiä eläinrasvoja sekä suolistosyöpää aiheuttavaa punaista lihaa, suosin sen sijaan kalaa.

En ole enää vuosiin syönyt epäterveellisesti. Ihmettelenkin nykyään, miten olen voinut syödä niin paljon rasvaa ja lihaa aikaisemmin!

Olet nyt vähähiilihydraattiset dieetit palstalla ja ei ole olemassa mitään hyviä hiilihydraatteja. Syömiesi hiilihydraattien kokonaismäärä ratkaisee ja mitä enemmän niitä syöt, altistat itsesi diabetekselle, sydän- ja verisuonitaudeille ja monille syöville. Punaisen lihan ja suolistosyöpien yhteyttä ei ole todettu missään. Se on lähinnä vegaanipropagandaa.

Kiva kuitenkin, että tulit vhh-palstalle. Ilmeisesti asia kiinnostaa. Vhh on terveellinen, ravinteikas ruokavalio. Kannattaa nuoren rouvankin tutustua tarkemmin ja kokeilla varsinkin jos on taipumusta hiilihydraattien aiheuttamaan painon nousuun. Mieskin olisi iloinen vhh:n aiheuttamasta muodonmuutoksesta.

• Mattila valehtelee,
        kj.mattila kirjoitti:

Olet nyt vähähiilihydraattiset dieetit palstalla ja ei ole olemassa mitään hyviä hiilihydraatteja. Syömiesi hiilihydraattien kokonaismäärä ratkaisee ja mitä enemmän niitä syöt, altistat itsesi diabetekselle, sydän- ja verisuonitaudeille ja monille syöville. Punaisen lihan ja suolistosyöpien yhteyttä ei ole todettu missään. Se on lähinnä vegaanipropagandaa.

Kiva kuitenkin, että tulit vhh-palstalle. Ilmeisesti asia kiinnostaa. Vhh on terveellinen, ravinteikas ruokavalio. Kannattaa nuoren rouvankin tutustua tarkemmin ja kokeilla varsinkin jos on taipumusta hiilihydraattien aiheuttamaan painon nousuun. Mieskin olisi iloinen vhh:n aiheuttamasta muodonmuutoksesta.

ja jos viitsii näin päivänselvässä asiassa valehdella, niin mihin hänen puheissaan voi luottaa...

• Tarkkaillut
        Mattila valehtelee, kirjoitti:

ja jos viitsii näin päivänselvässä asiassa valehdella, niin mihin hänen puheissaan voi luottaa...

Mattilan tekstit ovat yhtä ja samaa mantraa, josta ei löydy päätä, eikä häntää. Hänen tekstinsä eivät vakuuta tiedolla tai taidolla, vaan ovat silkkaa ajantuhlausta. Mattilasta ei jää historiaan mitään.

• vegaanit
        kj.mattila kirjoitti:

ovat syöneet kalaa?

Voi itku, että joku voi olla noin totaalisesti pihalla.

• kreikkalaistutkimus
        kj.mattila kirjoitti:

Kreikkalaisten sairaalapotilaiden tutkimus osoitti, että sairastuneet potilaat olivat lisänneet punaisen lihan osuutta ruokavalioonsa ennen sairastumistaan. Vertailupohjana oli perinteinen kreikkalainen ruokavalio, jossa on vähän punaista lihaa, mutta paljon kalaa ja hitaita hiilihydraatteja. Tässä sen näkee miten Mattila yrität suoraan valehdella lukijoille. Punaista lihaa voi syödä muutaman aterian kuukaudessa, ei enempää, jos ei halua elinikänsä lyhenevän. Esim. kerran viikossa eikä yhtään enempää on sopiva ja riittää ylläpitämään suolistossa punaista lihaa sulattavia entsyymejä. Parasta olisi jos ei syötäisi ollenkaan punaista lihaa.

• vaan koostat
        Nuorirouva kirjoitti:

ruokavaliosi pelkästään proteiinista ja rasvasta, (eläinrasvasta) niin kaikki sairaudet lähtee pois! Älä vaan koske kasvirasvoihin. Sokeri aiheuttaa syöpää. Ja porkkana.

• Nuorirouva
        kj.mattila kirjoitti:

... diabetes nyt hiilihydraateista aiheudu!

Sydän- ja verisuonitaudit taas aiheutuvat rasvaisesta ruoasta ja epäterveellisistä elämäntavoista.

Ja punainen liha altistaa suolistosyöville

• yritys sinulta
        Nuorirouva kirjoitti:

... diabetes nyt hiilihydraateista aiheudu!

Sydän- ja verisuonitaudit taas aiheutuvat rasvaisesta ruoasta ja epäterveellisistä elämäntavoista.

Ja punainen liha altistaa suolistosyöville

mutta hukkaan menee. Ei Mattila vuosikausien valistuksen jälkeenkään pysty tätä ymmärtämään. Tuskin koskaan.

• T.epi

Mitäs tämä juttusi kokeilusta sitten oli?? Niitä sinun kirjoitusvirheitäkö??

"Vhh, omakohtainen kokeilu
        Kirjoittanut: kj.mattila 24.8.2007 klo 20.02

Tällä palstalla on eräille kirjoittajille täysin käsittämätön asia, että lääketieteessä lääkärit ja tutkijat ovat jakautuneet erilaisiin kuppikuntiin joilla on toisistaan poikkeavia teorioita..."

Koittaisit jo päättää, onko vhh:si kokeilu vai elämäntapa, onko lihotus vai laihdutuskuuri ja se sinun äitisi.

• no hei

jos leipä, perunat, riisi, pasta, useimmat hedelmät ja paljon hiilaria sisältävät palkokasvit ovat kiellettyjen listalla, niin tarviiko kysyä enää mitä jää käytettäväksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      68
      4296
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      67
      4137
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3552
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3123
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2792
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2562
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2334
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      25
      1461
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1282
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      75
      1059
    Aihe