Eli ongelma on seuraavanlainen. Olen hakemassa pelastusopistoon ja sitävarten on huomenna fyysinen kuntotesti. kaikki muut suoritteista menee kevyttä läpi PAITSI..penkkipunnerrus tuottaa päänvaivaa. minimi on 45kg * 25/60s. suoritan asepalvelusta ja reenaaminen on väliin hankalaa ja vastakin oli 3vkon tauko leirien yms takia. kokeilin pariviikkoa sitten ja sain 17toistoa. aloitin 2viikon kovan treenin. treenasin rintaa,ojentajaa,hauista,olkapäätä vain parilla välipäivällä..lisäksi söin super mass fuelia johon sekoitin kreatiinia ja vielä ennen nukkumaanmenoa yö proteiinia. nyt olen viikon lopun levännyt ja syönyt hyvin että palautuisin mahdollisimman hyvin.
Kysymys kuuluukin...mikä olisi paras keino saada lihaksisto mahdollisimman suorituskykyiseksi huomista testiä varten. onko olemassa jotain ravintoainetta tai muuta keinoa mikä edesauttaisi saamaan mahollisimman parhaan suorituksen aikaiseksi. kyse on opiskelupaikasta joten kaikki neuvot tervttulleita
KIIRE
23
2244
Vastaukset
- tehtävissä
Ne testit on siksi olemassa että niillä karsitaan epäsopivat hakijat pois. Sä karsiudut koska ole fyysisesti kovin heikko. Tuossa ammatissa pitää olla jo luonnostaan sen verran riuska sälli, että jotain neljävitosta punnertaa menemään ilman mitään varsinaista treeniäkin.
Okei, fyysistä heikkoutta voi tietysti treenata ja sen jälkeen sitä voimaa on. Sä et kuitenkaan ollut tarpeeksi fiksu tehdäksesi näin! Jos olisit kuukausia sitten jo aloittanut treenin, niin 3 viikon leiri ei tulosta syö niin paljon että sen takia testi olisi tiukka.
Sä olet epäsopiva noin vaativaan ammattiin, en halua että susta tulee pelastaja rimaa hipoen koska "rimaa hipoen" voi myöhemmin olla kohtalokata itsellesi ja/tai muille. Kyse on elämästä eikä vain sun opiskelupaikasta.
ps. ihan oikeasti ei ole mitään laillisia konseja parantaa tulosta noin paljon äkkiä. Testissä suoritustekniikkaa katsotaan melko tiukasti, joten voi olla että et saa seitsemästätoista toistosta kaikkia hyväksyttyä.- en ehkä ihannoin kriittinen...
no kiitos paljon noista kriittisistä arvioistasi. tosin en pyytänyt arvioimaan soveltuvuuttani pelastajan työhön. oonniitä hommia tehnyt paljon vpk pohjalta ja olen tossa treenannut ehkä 1,5 vuotta ja saanut lihas massaa melkeen 10 kg mutta olen ollut luonnostani tosi hoikka ja kyse olikin siitä että aika loppuu kesken. parhaimmillani olen saanut 23 toistoa 45kg mutta tosise vaan on että 3viikkoa ilman treeniä vie helposti lihaksistosta sen vireyden. jos en pääse nyt niin todellakin suoritan fyysiset kevyttä läpi seuraavalla kerralla treenaamalla vielä lisää. ihan turha tulla neuvomaan siitä että sovellunko pelastajan työhön sen takia etten vielä ole tarpeeksi riuska. siinä työssä tarvii paljon muutakin kuin voimaa ja muuten kunnon puolesta niist hommista suoriudun...kiitos vain "asiantuntevista" neuvoista
- jo olla
en ehkä ihannoin kriittinen... kirjoitti:
no kiitos paljon noista kriittisistä arvioistasi. tosin en pyytänyt arvioimaan soveltuvuuttani pelastajan työhön. oonniitä hommia tehnyt paljon vpk pohjalta ja olen tossa treenannut ehkä 1,5 vuotta ja saanut lihas massaa melkeen 10 kg mutta olen ollut luonnostani tosi hoikka ja kyse olikin siitä että aika loppuu kesken. parhaimmillani olen saanut 23 toistoa 45kg mutta tosise vaan on että 3viikkoa ilman treeniä vie helposti lihaksistosta sen vireyden. jos en pääse nyt niin todellakin suoritan fyysiset kevyttä läpi seuraavalla kerralla treenaamalla vielä lisää. ihan turha tulla neuvomaan siitä että sovellunko pelastajan työhön sen takia etten vielä ole tarpeeksi riuska. siinä työssä tarvii paljon muutakin kuin voimaa ja muuten kunnon puolesta niist hommista suoriudun...kiitos vain "asiantuntevista" neuvoista
VPK:n leikit ja leirit on eri asia mitä olla oikeasti pelastaja. Jos et tätä tiennyt niin huh huh. Sama kuin sanoisi että ostarin vartijana oleminen on sama kuin poliisityö - ei ole!
Jos olet 1,5 vuotta treenannut ja lihaaa tullut 10kg lisää tarkoittaa se sitä, että ns. helppo aloittelijan kehitys on saatu. Enemmän saaminen on vuosien ja kovan työn takana. Kyllä tuolla treenillä PITÄISI 45kg olla kevyttä rautaa vaikka keskellä yötä herättäisivät testiin, aivan kuten oikeassa elämässä ammatissa toimiessa voi fysiikkaa joutua käyttämään. Kaikki sanomisesi sun epäpätevyydestä tuohon ammattiin oikein alleviivaa vielä se, että sanot olevasi luonnostaan hoikka. 3 viikkoa ei vie kuin pientä terää pois, se ei voi eikä saa tarkoittaa sitä että neljäviisi vaadituin toiston on yhtäkkiä ongelma.
Noissa hommissa vaaditaan nimenomaan keskivertoa kovempaa perusvoimaa joka on jo syntymässä saatu - tai sitten ei. Varusteet painaa, happipullojen kanssa toimiminen, kiipeily, raivaus ja sitten se jokin yllättävä tapahtuma vaativat, että fysiikka ei ole "rimaa hipoen" -tasolla.
Jos testeistä pääsisitkin jotenkin rimaa hipoen läpi niin koulutuksesssa tulisi kuitenkin ongelmia fysiikan kanssa. - nauran :)
jo olla kirjoitti:
VPK:n leikit ja leirit on eri asia mitä olla oikeasti pelastaja. Jos et tätä tiennyt niin huh huh. Sama kuin sanoisi että ostarin vartijana oleminen on sama kuin poliisityö - ei ole!
Jos olet 1,5 vuotta treenannut ja lihaaa tullut 10kg lisää tarkoittaa se sitä, että ns. helppo aloittelijan kehitys on saatu. Enemmän saaminen on vuosien ja kovan työn takana. Kyllä tuolla treenillä PITÄISI 45kg olla kevyttä rautaa vaikka keskellä yötä herättäisivät testiin, aivan kuten oikeassa elämässä ammatissa toimiessa voi fysiikkaa joutua käyttämään. Kaikki sanomisesi sun epäpätevyydestä tuohon ammattiin oikein alleviivaa vielä se, että sanot olevasi luonnostaan hoikka. 3 viikkoa ei vie kuin pientä terää pois, se ei voi eikä saa tarkoittaa sitä että neljäviisi vaadituin toiston on yhtäkkiä ongelma.
Noissa hommissa vaaditaan nimenomaan keskivertoa kovempaa perusvoimaa joka on jo syntymässä saatu - tai sitten ei. Varusteet painaa, happipullojen kanssa toimiminen, kiipeily, raivaus ja sitten se jokin yllättävä tapahtuma vaativat, että fysiikka ei ole "rimaa hipoen" -tasolla.
Jos testeistä pääsisitkin jotenkin rimaa hipoen läpi niin koulutuksesssa tulisi kuitenkin ongelmia fysiikan kanssa.sanoinko että jos olen ollut vpkssa kykenen pelastajaksi? en todellakaan mutta sitä kautta olen nähnyt mitä se työ on. suoritamme juuri samoja hälytystehtäviä (hälytyksiä vuodessa 125) kuin ammattilaisetkin (savusukellus,pintapelastus yms) ja lisäksi meillä on vuosittainen toimintakykytesti joka on JUURI SAMA mikä on ammatti pelastajilla ja se menee itseltä heittämällä läpi. Sulla taitaa olla pikkuisen vääränlainen käsitys pelastajan työstä. kuvitelma työstä jossa tarvitaan isoja miehiä ja paljon voimaa. entiiä ootko kattonu jotakin pelastajat- sarjaa josta sellaisen "isojen miesten paikka" käsityksen olet saanut. Oon nähny satoja ammattipelastajia ja monta vuotta nähny sitä työtä. siellä on paljon ihan normaalin hoikan vartalon omaavia josta ei ulkoa päin edes aavista heidän olevan ammattipalomiehiä. ratkaiseva ero kadun tallaajaan tulee korvien välistä. opiston testitkin paneutuvat erityisesti siihen että kouluun pääsevä pystyy toimimaan paineen alla ja näkemään henkisesti raakoja juttuja. itse olen savusukeltanut kovillakin keikoilla..nähnyt psyykkisesti karuja juttuja. nii sitte mulle tulee joku joka sanoo ettet hoikkuutesi takia kykene kantamaan "happipulloja" (tosin täytyy todeta että ykskään pelastaja ei kanna happipulloja vaan paineilma laitteita) joiden kanssa olen telminyt jo muutaman vuoden. Edelleenkin korostan. tiedän että vpk hommat ei ole sama asia kun ammatti pelastaja ja fyysistä voimaa tarvin vielä. mutta käsityksesi isosta riuskasta palomiehestä kuulu amerikkalaisiin leffoihin.
- Lifter
nauran :) kirjoitti:
sanoinko että jos olen ollut vpkssa kykenen pelastajaksi? en todellakaan mutta sitä kautta olen nähnyt mitä se työ on. suoritamme juuri samoja hälytystehtäviä (hälytyksiä vuodessa 125) kuin ammattilaisetkin (savusukellus,pintapelastus yms) ja lisäksi meillä on vuosittainen toimintakykytesti joka on JUURI SAMA mikä on ammatti pelastajilla ja se menee itseltä heittämällä läpi. Sulla taitaa olla pikkuisen vääränlainen käsitys pelastajan työstä. kuvitelma työstä jossa tarvitaan isoja miehiä ja paljon voimaa. entiiä ootko kattonu jotakin pelastajat- sarjaa josta sellaisen "isojen miesten paikka" käsityksen olet saanut. Oon nähny satoja ammattipelastajia ja monta vuotta nähny sitä työtä. siellä on paljon ihan normaalin hoikan vartalon omaavia josta ei ulkoa päin edes aavista heidän olevan ammattipalomiehiä. ratkaiseva ero kadun tallaajaan tulee korvien välistä. opiston testitkin paneutuvat erityisesti siihen että kouluun pääsevä pystyy toimimaan paineen alla ja näkemään henkisesti raakoja juttuja. itse olen savusukeltanut kovillakin keikoilla..nähnyt psyykkisesti karuja juttuja. nii sitte mulle tulee joku joka sanoo ettet hoikkuutesi takia kykene kantamaan "happipulloja" (tosin täytyy todeta että ykskään pelastaja ei kanna happipulloja vaan paineilma laitteita) joiden kanssa olen telminyt jo muutaman vuoden. Edelleenkin korostan. tiedän että vpk hommat ei ole sama asia kun ammatti pelastaja ja fyysistä voimaa tarvin vielä. mutta käsityksesi isosta riuskasta palomiehestä kuulu amerikkalaisiin leffoihin.
testiin ja ilmoittele tulos tänne jos muistat. Ei sitä kykenevyyttä pelastuopistoon mitata pelkän penkkikunnon perusteella, vaikka se yksi karsiva testi onkin. Joten jos ei tärppää nyt niin tiedät mitä tehdä ensi vuonna... Mutta kyllähän se läpi menee! vai mitä?
- haluat :D
nauran :) kirjoitti:
sanoinko että jos olen ollut vpkssa kykenen pelastajaksi? en todellakaan mutta sitä kautta olen nähnyt mitä se työ on. suoritamme juuri samoja hälytystehtäviä (hälytyksiä vuodessa 125) kuin ammattilaisetkin (savusukellus,pintapelastus yms) ja lisäksi meillä on vuosittainen toimintakykytesti joka on JUURI SAMA mikä on ammatti pelastajilla ja se menee itseltä heittämällä läpi. Sulla taitaa olla pikkuisen vääränlainen käsitys pelastajan työstä. kuvitelma työstä jossa tarvitaan isoja miehiä ja paljon voimaa. entiiä ootko kattonu jotakin pelastajat- sarjaa josta sellaisen "isojen miesten paikka" käsityksen olet saanut. Oon nähny satoja ammattipelastajia ja monta vuotta nähny sitä työtä. siellä on paljon ihan normaalin hoikan vartalon omaavia josta ei ulkoa päin edes aavista heidän olevan ammattipalomiehiä. ratkaiseva ero kadun tallaajaan tulee korvien välistä. opiston testitkin paneutuvat erityisesti siihen että kouluun pääsevä pystyy toimimaan paineen alla ja näkemään henkisesti raakoja juttuja. itse olen savusukeltanut kovillakin keikoilla..nähnyt psyykkisesti karuja juttuja. nii sitte mulle tulee joku joka sanoo ettet hoikkuutesi takia kykene kantamaan "happipulloja" (tosin täytyy todeta että ykskään pelastaja ei kanna happipulloja vaan paineilma laitteita) joiden kanssa olen telminyt jo muutaman vuoden. Edelleenkin korostan. tiedän että vpk hommat ei ole sama asia kun ammatti pelastaja ja fyysistä voimaa tarvin vielä. mutta käsityksesi isosta riuskasta palomiehestä kuulu amerikkalaisiin leffoihin.
VPK ei todellakaa suorita "juuri samoja hälytystehtäviä kuin ammattilaisetkin", tuo ei pidä paikkaansa jo sen takia että VPK:n hälytysvalmius on aivan toista, samoin varustus. Tietysti jossain landella jossa lato palaa VPK on varmasti ekana paikalla. Ja tämä tapahtuu kerran vuodessa. Todella vaativaa...
Toimintakykytesti on eriasia mitä opiston kuntotesti!
Mitä voimaan tulee niin iso ei välttämättä tarvitse olla, on olemassa pieniä voimapakkauksiakin, mutta sä et ole.
Itse en toimi VPK:ssa, mutta olen erinäisiä kursseja suorittanut pelastusalalta. Lähinnä merenkulkuun liittyviä, olosuhteet ja vaatimukset näissä varsin vaativia. - nolaat itsesti
haluat :D kirjoitti:
VPK ei todellakaa suorita "juuri samoja hälytystehtäviä kuin ammattilaisetkin", tuo ei pidä paikkaansa jo sen takia että VPK:n hälytysvalmius on aivan toista, samoin varustus. Tietysti jossain landella jossa lato palaa VPK on varmasti ekana paikalla. Ja tämä tapahtuu kerran vuodessa. Todella vaativaa...
Toimintakykytesti on eriasia mitä opiston kuntotesti!
Mitä voimaan tulee niin iso ei välttämättä tarvitse olla, on olemassa pieniä voimapakkauksiakin, mutta sä et ole.
Itse en toimi VPK:ssa, mutta olen erinäisiä kursseja suorittanut pelastusalalta. Lähinnä merenkulkuun liittyviä, olosuhteet ja vaatimukset näissä varsin vaativia.Väitit että vpk ei todellakaan suorita samalaisia hälytystehtäviä kuin ammattilaisetkin. Mutta olet vääärässä!!! sinulla on just peruskansalaisen käsitys vpksta. eli ei käsitystä ollenkaan. Asun pohjoissuomessa 10tuhannen hengen kunnassa. meillä vpk on 1-lähdön palokunta joka on aina ekana kohteessa. lähtöaika 5min,,,tehtävät just tismalleen samat ku ammattilaitoksissa. kalusto vastaa ammattilaisten kalustoa. kouluttajat siellä tehneet paljon vuoroja ammattilaitoksissa. liikenne onnettomuuksia, rakennuspaloja,maastopaloja,vesipelastus tehtäviä,ensivastetehtäviä. tuo kuvailemas vpk vastaa jotain 3lähdön kaupunkivpkta joka on lähinnä lisävedentuoja. pyysin vinkkejä penkkipunnerrukseen. ja sä tulet ja alat neuvoon mua pelastusalaa pienestä pojasta asti seuranneena ja puhumaan jostai merenkulunpelastus kursseista. nolaat itsesti (ei pahalla)
- landehommista
nolaat itsesti kirjoitti:
Väitit että vpk ei todellakaan suorita samalaisia hälytystehtäviä kuin ammattilaisetkin. Mutta olet vääärässä!!! sinulla on just peruskansalaisen käsitys vpksta. eli ei käsitystä ollenkaan. Asun pohjoissuomessa 10tuhannen hengen kunnassa. meillä vpk on 1-lähdön palokunta joka on aina ekana kohteessa. lähtöaika 5min,,,tehtävät just tismalleen samat ku ammattilaitoksissa. kalusto vastaa ammattilaisten kalustoa. kouluttajat siellä tehneet paljon vuoroja ammattilaitoksissa. liikenne onnettomuuksia, rakennuspaloja,maastopaloja,vesipelastus tehtäviä,ensivastetehtäviä. tuo kuvailemas vpk vastaa jotain 3lähdön kaupunkivpkta joka on lähinnä lisävedentuoja. pyysin vinkkejä penkkipunnerrukseen. ja sä tulet ja alat neuvoon mua pelastusalaa pienestä pojasta asti seuranneena ja puhumaan jostai merenkulunpelastus kursseista. nolaat itsesti (ei pahalla)
Sanoin että VPK ei suorita samanlaisia tehtäviä mm. valmiudesta johtuen, MUTTA lisäksi siihen poikkeuksen: "Tietysti jossain landella jossa lato palaa VPK on varmasti ekana paikalla."
Sen virheen tein että oletin että puhutaan suurimpien kaupunkien pelastustoimesta. Nyt onkin selvinnyt, että asut jossain Lapissa jossa tehtäviä vähemmän ja pelastustoimet lähes poikkeuksetta hyvin helpot. Tätä sun on turha ruveta kiistämään.
Merenkulunpelastuskurssit ovat hyvin vaativia ja tiukkoja. Matkustusliikenkeessä on kyse useista sadoista hengistä, rahtipuolella rahti tuo oman lisänsä pelastustoimiin. Siellä Lapissa ei niin haittaa jos joku mummon tuvan puuhella vähän polttaa hormia :-) - äläees viitti
landehommista kirjoitti:
Sanoin että VPK ei suorita samanlaisia tehtäviä mm. valmiudesta johtuen, MUTTA lisäksi siihen poikkeuksen: "Tietysti jossain landella jossa lato palaa VPK on varmasti ekana paikalla."
Sen virheen tein että oletin että puhutaan suurimpien kaupunkien pelastustoimesta. Nyt onkin selvinnyt, että asut jossain Lapissa jossa tehtäviä vähemmän ja pelastustoimet lähes poikkeuksetta hyvin helpot. Tätä sun on turha ruveta kiistämään.
Merenkulunpelastuskurssit ovat hyvin vaativia ja tiukkoja. Matkustusliikenkeessä on kyse useista sadoista hengistä, rahtipuolella rahti tuo oman lisänsä pelastustoimiin. Siellä Lapissa ei niin haittaa jos joku mummon tuvan puuhella vähän polttaa hormia :-)"asut jossain Lapissa jossa tehtäviä vähemmän ja pelastustoimet lähes poikkeuksetta hyvin helpot. Tätä sun on turha ruveta kiistämään."
aijjaa. no....en kyllä tienny että paikkakunnalla on vaikutusta pelastustehtävien helppouteen. asemalta 500m päässä pohjoseen vievä moottoritie,liikenne onnettomuuksia vähää alle 70kpl..(1kuoli kymmeniä loukkaantui) rakennuspaloja 25 kpl tais olla viime vuonna...3 isoa tehdasta (enso,botnia,outokumpu) 20km säteellä jotka aiheutti vakavia onnettomuuksia viimevuodenki aikana (öljysäiliön räjähdys,happivuotojnejne).. mutta annampa olla.
tässä ihan vaikenee kun "asiantuntija" puhuu (: - kasvanut olet
äläees viitti kirjoitti:
"asut jossain Lapissa jossa tehtäviä vähemmän ja pelastustoimet lähes poikkeuksetta hyvin helpot. Tätä sun on turha ruveta kiistämään."
aijjaa. no....en kyllä tienny että paikkakunnalla on vaikutusta pelastustehtävien helppouteen. asemalta 500m päässä pohjoseen vievä moottoritie,liikenne onnettomuuksia vähää alle 70kpl..(1kuoli kymmeniä loukkaantui) rakennuspaloja 25 kpl tais olla viime vuonna...3 isoa tehdasta (enso,botnia,outokumpu) 20km säteellä jotka aiheutti vakavia onnettomuuksia viimevuodenki aikana (öljysäiliön räjähdys,happivuotojnejne).. mutta annampa olla.
tässä ihan vaikenee kun "asiantuntija" puhuu (:LOL, landepalopoika isottelee kun löytyy YKSI motari ja kolme tehdasta, Ihan oikeasti, mietis nyt mitä kaikkea pääkaupunkiseudulla on noita ja sata muuta juttua. Noita motareita ja isoja maanteitä on niin että kukaan ei edes ole laskenut, samoin isoja tehtaita löytyy sadoittain tästä "ulkopuolelta". Oot asunut tynnyrissä eikä mitään käsitystä mitä muualla on. Teidät VPK:laiset olisi ihan pulassa ja hätää kärsimässä täällä pääkaupunkiseudulla.
Sama homma jos landepoliisi menisi isoon kaupunkiin niin sehän olisi burnout viikossa ja ihan hädässä täkäläisten ongelmatapausten kanssa. Siellä kuusessa kun on se yksi kylähullu mikä aiheuttelee häiriöitä, täällä niitä on jotain tuhat ja sellain... - ihan kuinka vain
kasvanut olet kirjoitti:
LOL, landepalopoika isottelee kun löytyy YKSI motari ja kolme tehdasta, Ihan oikeasti, mietis nyt mitä kaikkea pääkaupunkiseudulla on noita ja sata muuta juttua. Noita motareita ja isoja maanteitä on niin että kukaan ei edes ole laskenut, samoin isoja tehtaita löytyy sadoittain tästä "ulkopuolelta". Oot asunut tynnyrissä eikä mitään käsitystä mitä muualla on. Teidät VPK:laiset olisi ihan pulassa ja hätää kärsimässä täällä pääkaupunkiseudulla.
Sama homma jos landepoliisi menisi isoon kaupunkiin niin sehän olisi burnout viikossa ja ihan hädässä täkäläisten ongelmatapausten kanssa. Siellä kuusessa kun on se yksi kylähullu mikä aiheuttelee häiriöitä, täällä niitä on jotain tuhat ja sellain..."Nyt onkin selvinnyt, että asut jossain Lapissa jossa tehtäviä vähemmän ja pelastustoimet lähes poikkeuksetta hyvin helpot. Tätä sun on turha ruveta kiistämään."
Niinhän se on. Täällä pohjoisessa päin Kerrostalopalo esimerkiksi on aivan eri juttu kuin rakkaassa pääkaupungissamme. Pohjoisessa tuli ei polta lähellekkään niin paljon, sillä se on paljon kylmempää kuin Helsingin tuli. Myöskin pohjoisessa ihmisten iho kestää kuumuutta (ja sitä oikein kylmää tultamme) paljon paremmin, johtuen siitä kun meillä on muutenkin vuosittain suuremmat lämpötilanvaihtelut. Toisin on Stadin kermapepuilla. :)
Kukahan täällä on tynnyrissä kasvanut jos kuvittelet, että elo on perusasioiltaan niin erilaista siellä kehä kolmosen sisäpuolella kuin täällä "landella". Voi olla, että täälläpäin on se yksi ainoa juoppohullu per kyläpahanen mutta eipä siellä Helsingin päässäkään se yksi ja sama partio ole taltuttamassa niitä tuhatta teidän paikallista.
- piristeillä
ja hyvällä tankkauksella, lihakset ylitäyteen energiaa. ja jos ei ole efeä saatavilla(esim. duact) niin paljon kofeiinia koneeseen ja tekniikka kuntoon
lavat taakse ja liike lähtee jaloista, niin psyykkauksella/raivolla onnistuu muutama toisto helposti lisää- kannnustavempaa
joo no saahan täälä vähän kannustavempaakin palautetta. joo itse asiassa tuo tekniikka vähän mietityttääkin kun maksimi penkistä onsemmone 75kg. nii mielestäni 25 kertaa pitäis mennä jos tekniikka on kunnossa. ajattelin että vedän toistot "5 toiston erissä". eli aina viis kertaa kerrallaan nopeaa...ja sitten vähän aikaa pidän ylhäällä ja taas semmone suht nopea viis toistoa. entiiä onko iha tyhmä idea
- Lifter
Duact sisältää pseudoefedriiniä jolla ei ole piristävää vaikutusta. Voi toimia jopa päinvastoin eli unettaa. Kofeiini poistaa kropasta nestettä joka ei ole hyvä juttu pitkissä sarjoissa. Ja jos ei muuten käytä paljoa niin voi vaan turhaan hermostuttaa. Kuppi kahvia tai ediä voi olla ihan hyvä, mutta nauti myös riittävästi vettä mukaan.
Eli lepää nyt hyvin ja tankkaile hiilareita ja sitä kreatiinia. Ei tässä kunnolle enää mitään tehdä, mutta otat nyt rennosti tämän illan ja huomenna täysi tsemmppi päälle!
Et imeisesti ole juuri penkkiin panostanut jos 1,5vuoden treenin jälkeen tuo rauta muodostuu ongelmaksi. Jos muut osa-alueet on kunnossa niin seuraavana vuonna panostat siihen penkkiin ja lihaskuntoon ja ylläpidät muut osa-alueet. - kiidän
Lifter kirjoitti:
Duact sisältää pseudoefedriiniä jolla ei ole piristävää vaikutusta. Voi toimia jopa päinvastoin eli unettaa. Kofeiini poistaa kropasta nestettä joka ei ole hyvä juttu pitkissä sarjoissa. Ja jos ei muuten käytä paljoa niin voi vaan turhaan hermostuttaa. Kuppi kahvia tai ediä voi olla ihan hyvä, mutta nauti myös riittävästi vettä mukaan.
Eli lepää nyt hyvin ja tankkaile hiilareita ja sitä kreatiinia. Ei tässä kunnolle enää mitään tehdä, mutta otat nyt rennosti tämän illan ja huomenna täysi tsemmppi päälle!
Et imeisesti ole juuri penkkiin panostanut jos 1,5vuoden treenin jälkeen tuo rauta muodostuu ongelmaksi. Jos muut osa-alueet on kunnossa niin seuraavana vuonna panostat siihen penkkiin ja lihaskuntoon ja ylläpidät muut osa-alueet.joo no olen kyllä penkkiä reenannut mutta luulen että ongelma muodostuu lähinnä tekniikasta. saan kumminkin penkistä ainaki 75kg (maksimi)
- Lifter
kiidän kirjoitti:
joo no olen kyllä penkkiä reenannut mutta luulen että ongelma muodostuu lähinnä tekniikasta. saan kumminkin penkistä ainaki 75kg (maksimi)
Eli kuten tuossa edellä mainittiin niin jalat tukevasti lattiaan ja selkää kaarelle/ rintaa ulos. Lavat yhteen ja olkapäät taakse. Itse laskettelisin vaikka kymmenneen asti yhtä kyytiä ja sitten pienet paussit ylhäällä vaikka viiden välein. Jos tuntuu mukavammalta lepuuttaa useammin niin aika ei ainakaan pitäisi loppua kesken.
- hyvikin
Lifter kirjoitti:
Eli kuten tuossa edellä mainittiin niin jalat tukevasti lattiaan ja selkää kaarelle/ rintaa ulos. Lavat yhteen ja olkapäät taakse. Itse laskettelisin vaikka kymmenneen asti yhtä kyytiä ja sitten pienet paussit ylhäällä vaikka viiden välein. Jos tuntuu mukavammalta lepuuttaa useammin niin aika ei ainakaan pitäisi loppua kesken.
kun laitat paksun paidan päälle ja kunnon pompuilla
teet sen sarjan,mutta suosittelisin toista ammattia.kyllähän tollanen pitäisi ottaa ainakin 100kilolla ,jotta nyt jotain pystyisi pelastamaankin.. - nii mee
hyvikin kirjoitti:
kun laitat paksun paidan päälle ja kunnon pompuilla
teet sen sarjan,mutta suosittelisin toista ammattia.kyllähän tollanen pitäisi ottaa ainakin 100kilolla ,jotta nyt jotain pystyisi pelastamaankin..ne satakiloa nostava itseasiassa pärjää nuissa hommissa huonosti. savusukellus sen verra rankkaa puuhaa ja isolihaksinen kaveri vie happea aika palion. yleisesti ihmisillä on vähä hassu käsitys että mitäse pelastajan työ on. ketää ei pelasteta yksin vaan aina jos potilas on nii savu/vesisukelletaa useamman kaverin voimin. semmosista jenkkileffoista saatu käsitys isolihaksisesta kaverista on jo vähä aikansa elänyt. toki noihin hommii voimaa vielä tarvin mutta koko ajan tulokset nousee ja paino sen mukana että sikäli en ehkä iha vielä ammatin vaihtoa suunnittele vaikka täälä osa jo sellasta ehotteleekin. jonkin verran nimittäi käsitystä noista hommista.
tuosta puheen ollen (jos nyt jotaki kíinostaa) niin opistoon hakevista suurin osa valinta kokeessa karsiutuu cooperin testiin!! Jossa minimirajana on vaivaiset 2800m! nii se kertoo myös ehkä hakijoiden käsityksestä, että riittää kunon paljo lihasta ja kovan jätkän näköne..sitte ku sitä kuntoa tarvis ni onnistutaan joku coopperi sössimään :)..samoin uintipuolella altaasta on nostetttu täysin uintitaidottomia henkilöitä.. - kasvaminen
nii mee kirjoitti:
ne satakiloa nostava itseasiassa pärjää nuissa hommissa huonosti. savusukellus sen verra rankkaa puuhaa ja isolihaksinen kaveri vie happea aika palion. yleisesti ihmisillä on vähä hassu käsitys että mitäse pelastajan työ on. ketää ei pelasteta yksin vaan aina jos potilas on nii savu/vesisukelletaa useamman kaverin voimin. semmosista jenkkileffoista saatu käsitys isolihaksisesta kaverista on jo vähä aikansa elänyt. toki noihin hommii voimaa vielä tarvin mutta koko ajan tulokset nousee ja paino sen mukana että sikäli en ehkä iha vielä ammatin vaihtoa suunnittele vaikka täälä osa jo sellasta ehotteleekin. jonkin verran nimittäi käsitystä noista hommista.
tuosta puheen ollen (jos nyt jotaki kíinostaa) niin opistoon hakevista suurin osa valinta kokeessa karsiutuu cooperin testiin!! Jossa minimirajana on vaivaiset 2800m! nii se kertoo myös ehkä hakijoiden käsityksestä, että riittää kunon paljo lihasta ja kovan jätkän näköne..sitte ku sitä kuntoa tarvis ni onnistutaan joku coopperi sössimään :)..samoin uintipuolella altaasta on nostetttu täysin uintitaidottomia henkilöitä..johda välttämättä painon kasvamiseen!
- Jllu
nii mee kirjoitti:
ne satakiloa nostava itseasiassa pärjää nuissa hommissa huonosti. savusukellus sen verra rankkaa puuhaa ja isolihaksinen kaveri vie happea aika palion. yleisesti ihmisillä on vähä hassu käsitys että mitäse pelastajan työ on. ketää ei pelasteta yksin vaan aina jos potilas on nii savu/vesisukelletaa useamman kaverin voimin. semmosista jenkkileffoista saatu käsitys isolihaksisesta kaverista on jo vähä aikansa elänyt. toki noihin hommii voimaa vielä tarvin mutta koko ajan tulokset nousee ja paino sen mukana että sikäli en ehkä iha vielä ammatin vaihtoa suunnittele vaikka täälä osa jo sellasta ehotteleekin. jonkin verran nimittäi käsitystä noista hommista.
tuosta puheen ollen (jos nyt jotaki kíinostaa) niin opistoon hakevista suurin osa valinta kokeessa karsiutuu cooperin testiin!! Jossa minimirajana on vaivaiset 2800m! nii se kertoo myös ehkä hakijoiden käsityksestä, että riittää kunon paljo lihasta ja kovan jätkän näköne..sitte ku sitä kuntoa tarvis ni onnistutaan joku coopperi sössimään :)..samoin uintipuolella altaasta on nostetttu täysin uintitaidottomia henkilöitä..jo mielestäsi liian körmy!?
Eiköhän lähes jokainen muutaman vuoden aikuisena treenannut nosta tuon satakiloa. Se on ihan perusvoimaa kuule,eikä todellakaan mikään riskin tai mörönraja,fitnessnaisetkin nostelevat 80-100 kiloa natuina! No ikä antaa anteeksi...
- Paljon.
Syö runsaasti proteiinia se pakottaa lihakset kasvamaan ja niihin tulee myös vähän voimaa eli just sen verran, että selviät. Siis mars pulverikauppaan!!
- pumppijätkä
Vedän kyllä 7x100kg, mutta en takuulla sais tota 25x45kg.
- Juupeli...
Mielenkiintoista miten erilaisia me ihmiset olemme voimiltamme ja lihaskestävyydeltämme.
Itse en saa tuota 100kg x7 mutta sen 25x45kg kyllä pystyn tekemään penkkipunneruksessa siinä kyseisessä ajassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197