Pääsin eroon!

Onnelinen nuori :)

Haluan kertoa teille tarinani huumeiden, alkoholin ja tupakan käyttäjänä.

Olin seiskaluokalla normaaleissa porukoissa ja minulla oli hauskaa. Mutta sitten seiskaluokan jälkisenä kesänä tapahtui jotain. En ole aivan varma mikä se jotain on. Ehkä se johtui siitä, että paras kaverini kuoli, ehkä siitä, että rakastuin lomalla erääseen poikaan, joka sitten muutti pois, ja sydämeni särkyi ja itkin tämän vuoksi monia tunteja. Ehkä se johtui siitä, että kerran jouduin umpituntemattomien poikien seksuaalisen ahdistelun kohteeksi yöllä, matkallani kotiin kaverilta.
Ehkä se johtui kaikesta tuosta. Sitten masennuin, näin koko kesän yhtenä helvettinä, itkin vain ja olin sisällä, en vastannut puhelimeen, halunnut pitää mitään katsekontaktia.
Vaihdoin tyylini mustaan, koska se tuntui antavan lohtua.
Noh, kesän jälkeen sitten kaverini tulivat kyselemään kaikkea ja vastailin vain "Ei mitää, turvat tukkoo oon iha kunnos" ja yritin hymyillä.

Noh, sitten koulumme sellaisissa porukoissa olevat pojat ja tytöt, jotka joivat, bilettivät, polttivat tupakkaa (huumeiden käytöstä ei kukaan ulkopuolinen tosin tiennyt, kuten en minäkään vielä silloin) ja niin siis, käyttivät huumeita ja tekivät kaikenlaisia rikoksia ja ilkivaltaa, olivat siis niitä ongelmanuoria, joilla koulu meni huonosti, osa oli jsn nuorisokodeissa ja haistattelivat vanhemmille paskat, kiinnostuivat minusta. He olivat seuranneet minua, ja muutostani.
Kerran kun jonotin koulumme vessaan, yksi niistä, eräs tyttö, sanotaan nimeksi vaikka Terhi. Noh Terhi tuli luokseni (Jotenkin tuolla tavalla se keskustelu meni) ja sanoi (keksitään muuten nimekseni vaikka Laura):"Mitäs Laura, vessaanko menossa?" Mä:"No vittu mitäs sitte, sirkuksee varmaa." Terhi: *Naurua* "Kelpaiskos tupakka?" Mä: "En tiiä, vaikka" Terhi: "No sittenhä päästää noitten urpojen ohi täs jonos" Sitten kiilattiin jono ja Terhi alko koputtelee ovee ja haukkumaan vessassa oleva:"Saatanan pikkuhuora ulos sieltä!" Melkein sekunnissa vessan ovi avautui ja pelästynyt seiskaluokkalainen tuli sieltä ulos. Me mentiin sitten vessaan ja poltettiin röökit.

Oli siis perjantai päivä ja kun koulu loppu, Terhi plus Joona, Emmi, Tuukka ja Samppa olivat siinä. Terhi huusi: "Laura hei, tuu tänne!" Mä sitten menin. Jotain ne selitti siitä, että vaikutan masentuneelta ja tarpeeks tuskaselta, että voin tulla niiden joukkoon, että ne voi antaa mulle lohdutusta. Ne kysy, tulisinks messiin. Mä suostuin, meidän kuuluis tavata kuuelt juna-asemal.

Mä menin kotii, söin, kävin rasittaas itteeni juoksulenkil ja kuuntelin musaa, ja menin asemalle kuueks. Sit siel oli Joona, Terhi, Emmi, Tuukka ja Samppa ja niit muit, ja jotain parikymppisii miehii myös.

Juna tuli, ja ne parikymppiset makso mun ja Terhin matkan. Me oltii menos Helsinkii.
Ku oltii siellä, kello oli jotaa kaheksan ja selvis, et yks niist miehist oli lävistäjä/tatuointien tekijä. No mentii sen luo ja se sano, et mulle sopis kulmakoru ja huulikoru toho oikeesee alahuulee. Ja sit se teki ne mulle, koska halusin, ja napakorun myös.
Näytin ihan samalt ku kaikki siin porukas, mustiin pukeutunu (on jotain kuvii nyt, ja näytän oikeest vähä huoralt, niinku muutki tytöt), mustat hiukset ja meikki ja lävistyksiä.
No sitte mentii jonnee paikkaa, missä oli bileet. Musa pauhus, ja viina virtas kaikkein kurkuist alas.
Must alko tuntuu vähä oudolt.
Sit mulle tarjottii ja se oli aika vahvaa viinaa.
Joskus yöl en tajunnu enää mitää ja heräsinki sit aamul yhen kakskymppisen miehen vierest, minkä nimi oli Tomppa.
No tää oli se lävistäjä.
Sitte mul oli hirvee darra.
Tomppa heräs ja halas mua, mut mä menin oksentaa, oli huono olo.
Sit se kysy, tarvisinks jotain rauhottavaa. Mä halusin tietää, mitä se sillä tarkotti.
Se otti pienen pussin, missä oli jotain, mömmöä, en vielä tienny mitä. No mö suostuin, vaik tiesin, että se oli huumetta. Aattelin vaa, että no mitä tahansa kunha tää pää lakkaa tykyttämäst.
Myöhemmi sain tietää Terhiltä, että olin ollu Tompan kanssa sängyssä. No ei hetkauttanu mua, mulle oli ihan sama. Mut en ollu kuulemma vetänyt mitää kamaa viel perjantain.

No kuukausii vieri, mut en enää toista kertaa koskenu huumeisii. Kasi loppu, ja mun ka. oli 6,7, liikunta, musiikki ja kuvis ainoina kymppeinä. Yhtää nelost ei kuitenkaa ollu.
Porukat ei ollu tietosii mistää, aina töissä ja muualla, sanoin vaa, että oon jollaa kaveril.
No sit sanoin todistuksesta, että ei vittu kiinnosta.

Kesä meni samal taval, ja kesäl aloin seurustelee sen Tompan kaa.
Ysil vitutti hirveest ku koulu alko.
Päätettii sit Terhin ja Joonan ja yhen Antsan kaa spreimaalil tehä muutama grafiitti koulun seinää. Eikä jääty kiinni, naurettii vaa.

No sit Joona joutu johonki katkasuhoitoo, ja vitutti sillo sen puolest, sit kaikki ties sen jälkee, et se käytti aineit.
Mua ei alkanu pelottaa, ku niit en käyttäny, mut Terhi ja muut mietti, et mitäköhä vittuu jos jää kiinni.

Yks perjantain ilta syyskuussa, menin yhtii bileisii Tompan ja Antsan kaa, Terhi oli flunssas. Ja Tomppa ei halunnu sinne Samppaa, Tuukkaa ynnä muita.
No siellä sitten ratkesin huumeisiin, kun Tomppa sanoi: "Näytät jotenki surulliselta.. Tekiskö mieli olla riehakas, bilettää, kunnolla, sitte saada levon tunne... Jotain muutakin ku alkohlii, sä tiedät?" Ja se vinkkas silmää.
Mä suostuin, samapa tuo. Se tarjos jotain, kysyin mitä, se oli ekstaasia.
Sitte alko bilettäminen. Olin kirjaimellisesti ekstaasissa. Viina virtas myös. Siel oli savusta, ne poltti ruohoo ja muuta.
Siitä alko mun huumeiden käyttö.
En edes tajunnut olevani koukussa, luulin käyttäväni niitä vain, koska halusin, ja huvikseni. Ensin Tomppa hommas niitä ilmaseks, sitte se sano, että mun pitää ostaa ne, ei sillä oo varaa. Aloin sitte tekee kaikenlaisii hämärähommii.
Käytin LSD:tä, Ekstaasia, heroiinia suonensisäisesti, poltin ruohoa.
Huomasin olevani koukussa, kun hiihtolomalla päätin pitää pienen tauon bilettämisestä.
Nohh, ei se onnistunut. Tuli hirveät vieroitusoireet ja oli pakko otta jotain.
Sitten teki mieli alkoholia. Soitin Tompalle, onko mitään bileitä, se sano ettei oo, mutta niille voisin tulla. No mitäs muuta kuin seksiä, viinaa ja huumeita niillä.

Sitten seuraavana päivänä samaa, tai käytiin me leffassa. Sitte lauantai-iltana olin vetäny taas kamaa ja juonu ja halusin yhtäkkii kotii, muistin ettei äiti ois kotona. Tomppa heitti mut kotii, se ei ollujuonu ja halattii siinä. Sitte menin sisää hihitellen ja kompuroiden ja kaikki näytti sumeelta, äiti katto mua ja huus: "Herran jumala lapsi, mitä sä olet vetänyt!" Mä mongersin jotain, eiks sun pitäny olla työmatkalla. Äiti katto mua ja sano, että pupillithan on ihan laajennu, haisin kuulemma ihan viinalta. Yritin halata äitii, ja sanoo, että oon kunnossa, enemmän ku koskaa. Mut näin kahtena kaiken, ja halasin tyhjää. Äiti oli paniikissa. Se soitti isälle, joka ei vastannu puhelimee. Mä aloin kaivaa laukkuu, joka tippu lattialle. Sen sisältö levis, ja kaikki aineet myös. Äiti kauhistu siitä, miten kovia huumeita käytän, ja ylipäätänsä huumeet.
No mä löin äitiä. Mä huusin ja kiljuin. Sitte muistan vaa ku juoksin ylös ja piikitin itteäni.
Sitte join huikan ja lyhty sammu.
Aamul heräsin, ja äiti itki vieres, kerto, että isä on kuollu. Mä purskahin itkuu. Äiti halas mua. Mä juoksin vessaa, pesin naaman. Huomasin, kuinka kamalalta näytin ilman meikkiä, kalpeelta, ja tummat silmän aluset. Olinpas laihtunu myös. Sitte äitille tuli soitto, työmatkalle huomenna. Mä lupasin kirkkain silmin olla käyttämättä, ainaki vähentää, ei se sillee toimi. Ja joisin vaan vähän. No äiti ei voinu muuta.

Seuraavaan päivään kouluu, ja olis musiikkii, olin ilone, mut ääntä ei kyl lähteny.
No sitte Terhi sano, että Joona on muuttanu mumminsa luo Espanjaa, ja se ei saa pitää meihi yhteyttä. Aloin itkee. Joona oli mun mielest niin kiva. No mä kerroin Terhille mun hiihtolomast. Terhi oli ollu Ruotsis jonku Timon kaa, ja bilettäny.
No, sama kaman käyttö jatku, äiti ei enää välittäny, koska se ei pystyny. Se alko juomaan itekki enemmän ystävien kaa. Sen isän kuolema tais olla sille paha paikka, ja mun huumeiden käyttö.

Tuli kevät ja koulu loppu. Keskiarvo oli 6,1. Ei taaskaan yhtään nelosta, mutta ei kymppiäkään, koska ei enää kinnostanu.

Mä aattelin sitte, ku Joona otti muhu yhteyttä salaa, että JEEE. No Joona alko selittää, että se juo vieläki, mut se ei oo sama asia. Ne ei oo sekopäitä. Ei käytä huumeita. No se sai mut aattelee tulevaisuutta, ja mä oisin sitte menos syksyl kymppiluokalle. Joona tuli suomee sen mummin kaa, ja laitto mut vierotuksee. Ei se ollu helppo homma, ratkesin muutaman kerran.

Nyt oon 18 vuotias, juon joskus juhlissa, mutta huonoissa piireissä en liiku, enkä huumeita käytä. Olen toista vuotta lukiossa, ja elämä hymyilee!

Seurustelen nykyään Joonan kanssa, mutta en ole enää pitänyt mitään yhteyttä Tomppaa, me annettiin se ilmi (se oli muuten pettäny mua kokoaja, no empä mä sitä rakastanu) ja muutki. En tiedä sen kummemmin, mutta Tomppa meni kuitenki vankilaa.

Siinä jotenkuten mun selviytymistarina!
Ei tee mieli huumeita enää koskaan! :)

7

1782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päihteetön

      Olen iloinen puolestasi, että olet päässyt huumeista eroon. :)
      Aika pitkä oli sinun tarinasi. Heheh.
      No eipä siinä mitään pahaa ole, että se oli pitkä.
      Oletko ajatellut tehdä jotain nuorisotyötä, päihteisiin liittyen?
      Voisi olla aika hyvä, kun kuitenkin sinulla on omat aika hurjat kokemukset.

      Pysy päihteettömänä!

    • ronettaja

      En oikein jaksa uskoa tarinaasi, sillä se on niin kliseinen. Että oikein käytit heroiinia suonensisäisesti...

      "Sitte mul oli hirvee darra.
      Tomppa heräs ja halas mua, mut mä menin oksentaa, oli huono olo.
      Sit se kysy, tarvisinks jotain rauhottavaa. Mä halusin tietää, mitä se sillä tarkotti.
      Se otti pienen pussin, missä oli jotain, mömmöä, en vielä tienny mitä. No mö suostuin, vaik tiesin, että se oli huumetta. Aattelin vaa, että no mitä tahansa kunha tää pää lakkaa tykyttämäst."

      Mitä pienessä pussissa oli?

      • hihhuli

        " Kerran koklasin hamppuu, jäin heti kiikkiin siihen samana iltana, en vain halunnut tunnustaa itselleni sitä. Seuraavana päivänä narkomaniani oli jo mennyt niin pahaksi, etten enää selvinnyt päivittäisistä askareistani, ilman päivittäistä HUUmeannosta.
        Kerran sitten vedin överit, ja kuorin itseni appelsiiniveitsellä viipaleiksi, jotka paistoin uunissa rapeaksi ja syötin koiralleni. Kolmantena päivänä tuuttasin porttiteorian mukaisesti heroiinia ja lasolia kyrvänvarteen kun suonet oli jo paukkunut säpäleiksi muualta.Sitten menin ja varastelin lisää kunnon ihmisiltä ja reiluilta liikemiehiltä."

        Älkää nuoret koskeko hamppuhUUmeeseen. ! Se on tappava myrkky. Voin todistaa sen.

        Mutta, sitten JEESUS tuli ja pelasti minut ! HIHHU-HEI !


    • jdcskfji

      Jos pistää suoneen heroiinia vaan jotain 3 milliä, niin vaikuttaako se juuri mitenkään, jos vaikuttaa niin miten? Paljon sä sitä otit kerralla ja kuinka usein, muistatkos vielä??

    • aikuinen oikeasta maailmasta

      Mainiota että pääsit eroon aineista!

      Olet malliesimerkki siitä miksi päihteet EIVÄT mitenkään sovi alaikäisille. Vanhempasi eivät kyenneet pitämään elämääsi ojennuksessa, sinut olisi tullut huostaanottaa, mahdollisesti laitokseen asti jos muuten ei selvänä pysy.

      Tarinasi valottaa osuvasti keskivertotyhmän, klassisen pissaliisan ajatustenjuoksua ja mielenkiinnon kohteita. Kun mitkään odotukset elämässä eivät täyty, mikään ei tunnu miltään koska kaikki on niin huonosti, eikä mikään kiinnosta koska ei vain kiinnosta. Bojat, Bajat, Bailut, Bäihteet ja Banot.

      Ok. Sitten takaisin maan pinnalle. 18 vuotias parantuva IV addikti ei voi mitenkään olla "lukion toisella luokalla ja elämä hymyilee", jos pari vuotta aiemmin ollaan peruskoulusta saatu hikisesti päälle kuuden keskiarvo. Vaikka olisit kokenut 16 vuotiaana ihmeparantumisen heroiiniriippuvuudesta, ja lähtenyt kymppiluokalle preppaamaan ka:tasi lukiokuntoon, siellä kirjoittelisi tarinaansa liki parikymppinen keskivertotyhmä klassinen pissaliisa, joka vieläkin kävisi säännöllisesti hoidoissa ja kontrolleissa.

      Hieno tarinasi on siis joko pahasti liioiteltu ja väritetty, tai sitten kokonaan päästä keksitty. Itse veikkaan ensimmäistä. Lähinnä siitä syystä, että kuvailusi tapahtumienkulusta on pissismiä parhaimmillaan, eikä ole mahdollista että sellaisia päästäsi keksisit. Luonnonlain sanelemaa.

    • kellittäjä

      Ei tääl muutenkaan kannata ihan kaikkea uskoa.mitä kirjoitetaan. Suomi24 on just tunnettu siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe