Samoja autojahan noi taitaa hyvin pitkälle olla mutta mitkä ovat merkittävimmät erot?
Ducato/Boxer/Jumper
12
12436
Vastaukset
- dukisti
etusäleikkö
ohjauspyörä
takaluukun merkinnät.
siinä ne taitaa olla.....ellei....citicasta puuttuu huohottimen sähkölämmitys joten jäätynee edelleen pakkasilla rikkoen koneen...???
dukessa on halvimmat huollot ja ajanvaraus toimii parin päivän viiveellä kun muissa kuukausien huoltojonot.....pösöllä ilmeisesti huonoin huoltopalvelu?
itse olen dukatoon ollut erittäin tyytyväinen...100tkm takana tällä ja edellisellä 15otkm....kohta tilaan uuden....tämän jätän pihaan kakkosautoksi nyt....- käytetään
eri moottoreita kuin kahdessa muussa.
- 2,8 TDi
käytetään kirjoitti:
eri moottoreita kuin kahdessa muussa.
Joo - Fiatilla on JTD ja ranskiksilla HDi - esim. 2,0 JTD ja 2,0 HDi ovat sama kone.
2.0 JTD (PSA HDi)
2.2 HDi (PSA HDi, vain Peugeot ja Citroen autoissa)
2.3 JTD 16v 110 hv (Sofim, vain Fiatissa)
2.5 TD (2446 cm3) - 76 kW (103 hv) @4200 r/min, 230 Nm @2200 r/min
2.5 TDI cat (2446 cm Sofim) - 85 kW (116 hv),esim. LMC matkailuautossa
2.8 JTD (Sofim) 127 hv
2,3 120 MultiJet Sofim FI AE048ID, 2287 cm3, 88 kW (120 hv) @ 3600 r/min, 320 Nm @ 2000 r/min (vain Fiat)
2,2 PSA/Ford (vain Citroen,Peugeot)
2,3 130 MultiJet Sofim FI AE048IN 2287 cm3, 95,5 kW (130 hv), 320 Nm @ 2000 - 3000 r/min (Matkailuautot)
3,0 160 MultiJet Power Sofim, 2999 cm3, 115,5 kW (157 hv) @ 3500 r/min, 400 Nm @ 1700 r/min
Sofim on entinen itsenäinen moottorivalmistaja jonka Iveco osti vuonna 1981. Iveco on Fiat Groupin tytäryhtiö.
Sevel (Société Européenne de Véhicules Légers SpA / Società Europea Veicoli Leggeri - European Society of Lightweight Vehicles) on Fiat Groupin ja PSA:n (Peugeot Citroën Group) puoliksi omistama yhteistyöyritys, joka on perustettu vuonna 1978. Sevelin ensimmäinen tehdas Italian Val di Sangrossa valmistaa Fiat Ducatoa ja vastaavia PSA:n malleja (Boxer, Jumper).
Näin siis kertoo autowiki - seveleitä kaikki tyynni! - 2.2 on
2,8 TDi kirjoitti:
Joo - Fiatilla on JTD ja ranskiksilla HDi - esim. 2,0 JTD ja 2,0 HDi ovat sama kone.
2.0 JTD (PSA HDi)
2.2 HDi (PSA HDi, vain Peugeot ja Citroen autoissa)
2.3 JTD 16v 110 hv (Sofim, vain Fiatissa)
2.5 TD (2446 cm3) - 76 kW (103 hv) @4200 r/min, 230 Nm @2200 r/min
2.5 TDI cat (2446 cm Sofim) - 85 kW (116 hv),esim. LMC matkailuautossa
2.8 JTD (Sofim) 127 hv
2,3 120 MultiJet Sofim FI AE048ID, 2287 cm3, 88 kW (120 hv) @ 3600 r/min, 320 Nm @ 2000 r/min (vain Fiat)
2,2 PSA/Ford (vain Citroen,Peugeot)
2,3 130 MultiJet Sofim FI AE048IN 2287 cm3, 95,5 kW (130 hv), 320 Nm @ 2000 - 3000 r/min (Matkailuautot)
3,0 160 MultiJet Power Sofim, 2999 cm3, 115,5 kW (157 hv) @ 3500 r/min, 400 Nm @ 1700 r/min
Sofim on entinen itsenäinen moottorivalmistaja jonka Iveco osti vuonna 1981. Iveco on Fiat Groupin tytäryhtiö.
Sevel (Société Européenne de Véhicules Légers SpA / Società Europea Veicoli Leggeri - European Society of Lightweight Vehicles) on Fiat Groupin ja PSA:n (Peugeot Citroën Group) puoliksi omistama yhteistyöyritys, joka on perustettu vuonna 1978. Sevelin ensimmäinen tehdas Italian Val di Sangrossa valmistaa Fiat Ducatoa ja vastaavia PSA:n malleja (Boxer, Jumper).
Näin siis kertoo autowiki - seveleitä kaikki tyynni!fiatissa myös....
juuri sain tarjouksen 100hv fiiusta ja siinä on tuo 2.2 kone jota käytetään citussa ja foortissakin....
kaikissa uusissa käytetään täysin samoja koneita.... - Nimetön
2.2 on kirjoitti:
fiatissa myös....
juuri sain tarjouksen 100hv fiiusta ja siinä on tuo 2.2 kone jota käytetään citussa ja foortissakin....
kaikissa uusissa käytetään täysin samoja koneita....Aika sekavaksi menee.. Uusista siis puhutaan. Olisko jotenkin näin:
Fiat:
2.2l 100hp
2.3l 120hp
3.0l 157hp
Pösö/Sitikka:
2.2l 100hp
2.2l 120hp
3.0l 157hp.
Eli 100hp ja 157hp olisivat samat kaikissa mutta 120hp kone ei...?
http://www.citroen.fi/data/Cubicle/lib/CarDistribution/CD_Model/14/jumper_tekniset.pdf
http://www.peugeot.fi/Liitetiedostot/Docs/att198f.pdf
http://www.fiat.fi/modules/sgeditor/sgeditor_download.aspx?P=447&VID=default&SID=443096016480530&S=1&action=handle_download_link&fpath=&fname=6cfibvc2p.pdf&C=51092 - se taitaa mennä
Nimetön kirjoitti:
Aika sekavaksi menee.. Uusista siis puhutaan. Olisko jotenkin näin:
Fiat:
2.2l 100hp
2.3l 120hp
3.0l 157hp
Pösö/Sitikka:
2.2l 100hp
2.2l 120hp
3.0l 157hp.
Eli 100hp ja 157hp olisivat samat kaikissa mutta 120hp kone ei...?
http://www.citroen.fi/data/Cubicle/lib/CarDistribution/CD_Model/14/jumper_tekniset.pdf
http://www.peugeot.fi/Liitetiedostot/Docs/att198f.pdf
http://www.fiat.fi/modules/sgeditor/sgeditor_download.aspx?P=447&VID=default&SID=443096016480530&S=1&action=handle_download_link&fpath=&fname=6cfibvc2p.pdf&C=51092aika ihmeellistä että citikka käyttää 120hv mallina samaa konetta 100hv aihiosta lastulla viritettynä....
tuo fiiun jtd2.3 on meinaan huimasti parempi kone...todella jouheva ja siitä saa lastulla 160hv ja 400nm vääntöä jonka se myös kestää.... - kone..?
se taitaa mennä kirjoitti:
aika ihmeellistä että citikka käyttää 120hv mallina samaa konetta 100hv aihiosta lastulla viritettynä....
tuo fiiun jtd2.3 on meinaan huimasti parempi kone...todella jouheva ja siitä saa lastulla 160hv ja 400nm vääntöä jonka se myös kestää....>aika ihmeellistä että citikka käyttää 120hv
>mallina samaa konetta 100hv aihiosta lastulla
>viritettynä....
Onkohan se vaan aivan sama kone? Vertaa esim. volkkarin 1.9 TDI josta on olemassa tehoversiot 90hv-150hv, ja niissä on erikokoista turboa ja kuuleria softan lisäksi.
160hv/400nm kuulostaa kyllä hyvältä. 2.3 -litraseen kun saisi vielä Comfort-Matic -automaattilootan mutta se on tarjolla vaan 3-litraiseen. - 2. Ducato
Otsikko kertookin jo kaiken. Ei siis kannata selittää mitään Fiatin halvoista tai Pösön huonoista huolloista.
- 2,8 iDTd
2. Ducato kirjoitti:
Otsikko kertookin jo kaiken. Ei siis kannata selittää mitään Fiatin halvoista tai Pösön huonoista huolloista.
No nyt minäkin heräsin.
Missä ihmeessä on Delta-auto jossa on lyhyet odotusajat huoltoon ja halvat hinnat?
Viimeeksi vaihdatin etupyörän laakerin Deltassa, hinta 600 euroa!
Sitten pyysin tarjousta pallonivelien, iskarilaakereiden, yms etupään puslien vaihdosta. Deltan kustannusarvio oli vähän reilu tuhat euroa, teetin homman AD-korjaamossa, lasku n. viisisataa.
Täälläpäin Deltan huoltoon on lisäksi yli viikon jono (mistä niitä rahamiehiä riittää :-O) - koskelon
2,8 iDTd kirjoitti:
No nyt minäkin heräsin.
Missä ihmeessä on Delta-auto jossa on lyhyet odotusajat huoltoon ja halvat hinnat?
Viimeeksi vaihdatin etupyörän laakerin Deltassa, hinta 600 euroa!
Sitten pyysin tarjousta pallonivelien, iskarilaakereiden, yms etupään puslien vaihdosta. Deltan kustannusarvio oli vähän reilu tuhat euroa, teetin homman AD-korjaamossa, lasku n. viisisataa.
Täälläpäin Deltan huoltoon on lisäksi yli viikon jono (mistä niitä rahamiehiä riittää :-O)deltaan.
ylälaakerit vaihdettuna vajaat 80€/puoli....samalla iskarit tekee vajaat 120/puoli lisää.... - 2,8 iDTd
koskelon kirjoitti:
deltaan.
ylälaakerit vaihdettuna vajaat 80€/puoli....samalla iskarit tekee vajaat 120/puoli lisää....Hinta-arvio Lappeenrannan Deltasta:
4410A18 Etujoustintukien I A P K 1 * 248,40
1318573080 Laakeri etuisk.yläpää 2 * 23 = 46,00
4391013 Tiiviste (10) etuisk.yläpää 2*14,40= 28,80
Siis sama remontti jonka "koskelon" (missä koskelo on?) Delta tekee alle 160 euron, maksaa Lappeenrannassa 323,20 (hinta-arvio /- 15%)
Lisäksi:
4410B60 Alapallonivelen i a 2 * 121,44 = 242,88
1331641080 Alapallonivel 18 rest 2 * 69,50 = 139
Aurauksen mittaus 35,00
Pallonivelien vaihto siis 416,88 euro (eikait kukaan olisi aikoinaan pallonivelien vaihdosta maksanut kahtapuoltatonnia markoissa???)
Lisäksi:
Alatukivarren etummaisten helojen vaihto, noin satanen (96,24) varaosineen (tämä siis euroissa!)
En maksanut minäkään vaan vein toiseen korjaamoon... - huh, hei...
2,8 iDTd kirjoitti:
No nyt minäkin heräsin.
Missä ihmeessä on Delta-auto jossa on lyhyet odotusajat huoltoon ja halvat hinnat?
Viimeeksi vaihdatin etupyörän laakerin Deltassa, hinta 600 euroa!
Sitten pyysin tarjousta pallonivelien, iskarilaakereiden, yms etupään puslien vaihdosta. Deltan kustannusarvio oli vähän reilu tuhat euroa, teetin homman AD-korjaamossa, lasku n. viisisataa.
Täälläpäin Deltan huoltoon on lisäksi yli viikon jono (mistä niitä rahamiehiä riittää :-O)Omakohtainen kokemus Lahden ja H:ki-Konalan Delta-autoista on sellainen, että yhtä kallista ja huonosti tehtyä huoltoa ei ole missään.
Tätä tukevat myös TM:n huoltokorjaamovertailut. Teltta on aina kallein ja huonoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832