olkapää kipu

järki lähtee

Olen kärsinyt järkyttävistä olkapääkivusta n. 3 vuotta, eikä apua tähän vaivaan , eikä kyllä syytäkään ole löytynyt. Erikoisinta on että kipu tulee kuukautisten aikaan ja jälkeen oikeaan olkapäähän. Kipu on erittäin viiltävää ja voimistuu syvään hengittäessä. Minua on tutkittu paljon, mutta mitään ei ole löydetty. Jos jollakin on mitään vastaavanlaista niin kertokaa. On aika tukalaa elää tällaisen vaivan kanssa ja kun syytäkään ei ole löytynyt!!!!

8

10340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös...

mutta kipu on vasemmalla puolen, nousee hartian kautta kaulan sivulle ja siitä vasemman puolen pään säryksi niin, että se traumatisoi kaiken toiminnan vuorokaudeksi. Olen ihan sairas kivusta. Särkylääkkeet ei auta. Olen kyllä loukannut vasemman olkanivelen nivelpussin revähdyttämällä vuosia sitten. Alan vasta tutkituttamaan työterv.lääkärin kautta asiaa. Kuukautisilla en ole huomannut olevan asiaan vaikutusta. Ei tainnut paljon auttaa sinua, mutta voin kertoa, että ehkä olen kanssasisaresi, kun kipu on niin kaiken lamaannuttavaa. Ehkä joku hermoratajuttu, aika näyttää. Onko sinun hermoratasi tutkittu?

• hoidettu

Kuullostaa siltä, että rintarangassa on nikamalukkoja. Ne kinnaavat lihaksia ja aiheuttavat hermopinteitä jotka heijastavat kipua olkapäähän. Syvään hengitys pyrkii laajentamaan rintakehää, mutta kireät lihakset kiristyvät lisää ja painavat hermoja enemmän.

Kas kun eivät ole sulle suositelleet käyntiä nikamalukkojen aukaisuun. Ai mutta eihän lääketiede virallisesti tunnusta niiden olemassaoloa...

Elikkä joku hyvä OMT, kiropraktikko, naprapaatti, osteopaatti tai kansanparantaja voi varmasti auttaa sinua.

• lukkoja vaan

ajatusmalli voisi lähteä lihaksista jotka esim valahtaneiden olkapäitten, liikuntaa harrastamattoman, ylipainon yms vuoksi alkaa hermot kinnaamaan lihaksien väleissä ym.
        mulla puutui sormet aina öisin ja olen päässyt voimistelemalla ohjeiden mukaan vaivasta 95 % eroon 4 viikossa. googleta tasapainopíste ja hämmästy itsesi parantamisesta

• hoidettu
        lukkoja vaan kirjoitti:

ajatusmalli voisi lähteä lihaksista jotka esim valahtaneiden olkapäitten, liikuntaa harrastamattoman, ylipainon yms vuoksi alkaa hermot kinnaamaan lihaksien väleissä ym.
        mulla puutui sormet aina öisin ja olen päässyt voimistelemalla ohjeiden mukaan vaivasta 95 % eroon 4 viikossa. googleta tasapainopíste ja hämmästy itsesi parantamisesta

Monilla urheilijoilla on ihan samoja ongelmia. Vaikea uskoa, että esim moninkertainen voimanoston nuorten MM-mestari olisi yhtäkkiä kärsinyt valahtaneista olkapäistä laiminlyöden venyttelyä. Tai 16-vuotias painija.

Toki oikeanlaisella lihashuollolla voi monikin päästä eroon mainitsemistasi ongelmista, sitä en yhtään epäile. Mutta jos se olisi noin helppoa, niin luulisi sen olevan jo fysioterapeuttien ja lääkäreidenkin tiedossa ollut jo aikoja sitten...

• lämmin kylpy
        hoidettu kirjoitti:

Monilla urheilijoilla on ihan samoja ongelmia. Vaikea uskoa, että esim moninkertainen voimanoston nuorten MM-mestari olisi yhtäkkiä kärsinyt valahtaneista olkapäistä laiminlyöden venyttelyä. Tai 16-vuotias painija.

Toki oikeanlaisella lihashuollolla voi monikin päästä eroon mainitsemistasi ongelmista, sitä en yhtään epäile. Mutta jos se olisi noin helppoa, niin luulisi sen olevan jo fysioterapeuttien ja lääkäreidenkin tiedossa ollut jo aikoja sitten...

kun tiedät milloin kipu on odotetavissa. Mene rentouttavaan lämpimään pitkään kylpyyn.

• Anonyymi

Eka päivä itellä ja sattuu vitusti

• Anonyymi

Lyrica ja Norgesic auttaa , ainaskin meikäläisellä.

• Anonyymi

Onko sulla endometrioosia? Luin jostain että se voi levitä palleaan asti, jolloin oireena on pistävä kipu olkapäässä. Kivun ajoittautuminen kuukautisten aikaan vähän viittaisi siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8630
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2459
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2281
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2092
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1747
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1470
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1043
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe