esim vuotuista "käyttömaksua" taikka dieselveroa siis linja-autoissa oli se sitten yksitys taikka yritys käytössä...
eli hankkikaa pikku bussin tilalle auto joka on oikeesti rekisteröity linja-autoksi siis 1 9 paikkaiseksi eika nk "pikkubussiksi" 1 8
linja-autossa ei veroa
14
10403
Vastaukset
- Jussi
Linja-auto on katsastettava puolen vuoden välein ja lisäksi ajoneuvokohtainen kattonopeus on 100 km/h.
- Jalluwaan
toi katsastus on muuttunu noi tiheeksi?
- *tietoa*
katsastus kerran vuodessa kuten muillakin ja se 100km/h riippuu muuten auton varustuksesta kuten esim abs-jarruista jne
ilman edellämainittuja abs yms juttuja on nopeus 80km/h
- joe
linja-autoksi rekisteröityyn ajoneuvoon liittyy muutama ongelma.
1. auto on katsastettava 2 krt/vuosi
2. katto nopeus 100km/h
3. Ilman linja-auto ajokorttia ei autossa saa kuljettaa kuin yhtähenkilöä (huoltomies)- kuljettaa
3. Ilman linja-auto ajokorttia ei autossa saa kuljettaa kuin yhtähenkilöä (huoltomies)
Kohta 3 koskee täysikokoista linja-autoa. Oletko nähnyt liikenteessä Transporter T4 tilatakseja 100km lätkällä ja kattoluukulla (hätäulostie), ne ovat verottomia pienoislinja-autoja. Käytännössä saavat hoitaa vain joukkoliikennettä tai tilausliikennettä jos asiakkaita 5 henk. tai enemmän. Nämä ovat 1 9 rek verottomia autoja, Vehokin myy MB Vitoa 1 9 verottomana - helvetin siisti peli, tavaratilassa kaksi kippipenkkiä poikittain. C-kortti riittää. Vakuutusmaksut eivät ole kovia yksityiskäyttöön, kaskon hinta määräytyy antamasi arvon mukaan. Näihin tarvitaan poikkeuslupa AKE:sta jos itse tuot maahan tällaisen koska eivät täytä kaikkia vaatimuksia sivutörmäys suojauksista yms. Piirturi on pakollinen. Homma onnistuu pienellä vaivalla. Pohjanmaalla erittäin suosittuja lestadiolais perheiden parissa. Käy Vehon hyötyajoneuvo myymälässä Espoossa vakoilemassa & kyselemässä.
C-kortilla eli kuorma-autokortilla saa kuljettaa D1-luokan linja-autossa 9 matkustajaa. Samoin D1-kortilla (D1 - ajokortti vaaditaan henkilöltä, joka kuljettaa 1 9 - 1 16 paikkaista pienoislinja-autoa.) - kuljettaa 2
kuljettaa kirjoitti:
3. Ilman linja-auto ajokorttia ei autossa saa kuljettaa kuin yhtähenkilöä (huoltomies)
Kohta 3 koskee täysikokoista linja-autoa. Oletko nähnyt liikenteessä Transporter T4 tilatakseja 100km lätkällä ja kattoluukulla (hätäulostie), ne ovat verottomia pienoislinja-autoja. Käytännössä saavat hoitaa vain joukkoliikennettä tai tilausliikennettä jos asiakkaita 5 henk. tai enemmän. Nämä ovat 1 9 rek verottomia autoja, Vehokin myy MB Vitoa 1 9 verottomana - helvetin siisti peli, tavaratilassa kaksi kippipenkkiä poikittain. C-kortti riittää. Vakuutusmaksut eivät ole kovia yksityiskäyttöön, kaskon hinta määräytyy antamasi arvon mukaan. Näihin tarvitaan poikkeuslupa AKE:sta jos itse tuot maahan tällaisen koska eivät täytä kaikkia vaatimuksia sivutörmäys suojauksista yms. Piirturi on pakollinen. Homma onnistuu pienellä vaivalla. Pohjanmaalla erittäin suosittuja lestadiolais perheiden parissa. Käy Vehon hyötyajoneuvo myymälässä Espoossa vakoilemassa & kyselemässä.
C-kortilla eli kuorma-autokortilla saa kuljettaa D1-luokan linja-autossa 9 matkustajaa. Samoin D1-kortilla (D1 - ajokortti vaaditaan henkilöltä, joka kuljettaa 1 9 - 1 16 paikkaista pienoislinja-autoa.)Toinen hyvä pointti verottoman pienoislinja-auton hankintaan on se että niiltä ei vaadita vuotuista käyttömaksua, dieselveroa ja saa ajaa bussikaistaa pitkin koska tahansa!..sekä kesärenkailla läpi talven jos uskaltaa...
- Syde
kuljettaa kirjoitti:
3. Ilman linja-auto ajokorttia ei autossa saa kuljettaa kuin yhtähenkilöä (huoltomies)
Kohta 3 koskee täysikokoista linja-autoa. Oletko nähnyt liikenteessä Transporter T4 tilatakseja 100km lätkällä ja kattoluukulla (hätäulostie), ne ovat verottomia pienoislinja-autoja. Käytännössä saavat hoitaa vain joukkoliikennettä tai tilausliikennettä jos asiakkaita 5 henk. tai enemmän. Nämä ovat 1 9 rek verottomia autoja, Vehokin myy MB Vitoa 1 9 verottomana - helvetin siisti peli, tavaratilassa kaksi kippipenkkiä poikittain. C-kortti riittää. Vakuutusmaksut eivät ole kovia yksityiskäyttöön, kaskon hinta määräytyy antamasi arvon mukaan. Näihin tarvitaan poikkeuslupa AKE:sta jos itse tuot maahan tällaisen koska eivät täytä kaikkia vaatimuksia sivutörmäys suojauksista yms. Piirturi on pakollinen. Homma onnistuu pienellä vaivalla. Pohjanmaalla erittäin suosittuja lestadiolais perheiden parissa. Käy Vehon hyötyajoneuvo myymälässä Espoossa vakoilemassa & kyselemässä.
C-kortilla eli kuorma-autokortilla saa kuljettaa D1-luokan linja-autossa 9 matkustajaa. Samoin D1-kortilla (D1 - ajokortti vaaditaan henkilöltä, joka kuljettaa 1 9 - 1 16 paikkaista pienoislinja-autoa.)En tiedä mistä lakikirjasta olet tietosi saanut, mutta D1 luokan autoa ei saa ajaa C luokan kortilla kuin YKSIN!! C-kortilla saa ajaa autoa missä on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle, ja kun kyseesä on HENKILÖAUTO saa kyydissä olla 15% enemmän ja tilapäisesti 50%. Joten 1 8 henkilöautossa saa kuljettaa 14 kpl alle 12 v tenavaa (alle 12 v. on 1/2 henkilö).
Paketti auto missä on kippipenkit on eri asia kuin D1-luokan linja-auto, ja niissä ei saa olla yhtään ylimääräisiä.
Tässä sulle linkki aken sivuille http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=314 - Veronkerääjä
kuljettaa kirjoitti:
3. Ilman linja-auto ajokorttia ei autossa saa kuljettaa kuin yhtähenkilöä (huoltomies)
Kohta 3 koskee täysikokoista linja-autoa. Oletko nähnyt liikenteessä Transporter T4 tilatakseja 100km lätkällä ja kattoluukulla (hätäulostie), ne ovat verottomia pienoislinja-autoja. Käytännössä saavat hoitaa vain joukkoliikennettä tai tilausliikennettä jos asiakkaita 5 henk. tai enemmän. Nämä ovat 1 9 rek verottomia autoja, Vehokin myy MB Vitoa 1 9 verottomana - helvetin siisti peli, tavaratilassa kaksi kippipenkkiä poikittain. C-kortti riittää. Vakuutusmaksut eivät ole kovia yksityiskäyttöön, kaskon hinta määräytyy antamasi arvon mukaan. Näihin tarvitaan poikkeuslupa AKE:sta jos itse tuot maahan tällaisen koska eivät täytä kaikkia vaatimuksia sivutörmäys suojauksista yms. Piirturi on pakollinen. Homma onnistuu pienellä vaivalla. Pohjanmaalla erittäin suosittuja lestadiolais perheiden parissa. Käy Vehon hyötyajoneuvo myymälässä Espoossa vakoilemassa & kyselemässä.
C-kortilla eli kuorma-autokortilla saa kuljettaa D1-luokan linja-autossa 9 matkustajaa. Samoin D1-kortilla (D1 - ajokortti vaaditaan henkilöltä, joka kuljettaa 1 9 - 1 16 paikkaista pienoislinja-autoa.)Onko jollakin numeerisia tietoja D1-autojen
tai edes kuorma-autojen liikennevakuutusmaksuista. Itse en ole niitä pitkään aikaan maksanut, mutta muistakuvani väittää ainakin kuorma-autojen liikennevakuutusmaksujen olevan selvästi henkilöautoja korkeammat (ikävä yllätys kuorma-autoksi rekisteröidyn jenkkipakun omistajalle). Sen sijaan kasko-vakuutus lienee samaa tasoa samanhintaisen henkilöauton kanssa, koska kaskohan suojaa nimen omaan auton omaisuusarvoa. - Veronkerääjä
kuljettaa kirjoitti:
3. Ilman linja-auto ajokorttia ei autossa saa kuljettaa kuin yhtähenkilöä (huoltomies)
Kohta 3 koskee täysikokoista linja-autoa. Oletko nähnyt liikenteessä Transporter T4 tilatakseja 100km lätkällä ja kattoluukulla (hätäulostie), ne ovat verottomia pienoislinja-autoja. Käytännössä saavat hoitaa vain joukkoliikennettä tai tilausliikennettä jos asiakkaita 5 henk. tai enemmän. Nämä ovat 1 9 rek verottomia autoja, Vehokin myy MB Vitoa 1 9 verottomana - helvetin siisti peli, tavaratilassa kaksi kippipenkkiä poikittain. C-kortti riittää. Vakuutusmaksut eivät ole kovia yksityiskäyttöön, kaskon hinta määräytyy antamasi arvon mukaan. Näihin tarvitaan poikkeuslupa AKE:sta jos itse tuot maahan tällaisen koska eivät täytä kaikkia vaatimuksia sivutörmäys suojauksista yms. Piirturi on pakollinen. Homma onnistuu pienellä vaivalla. Pohjanmaalla erittäin suosittuja lestadiolais perheiden parissa. Käy Vehon hyötyajoneuvo myymälässä Espoossa vakoilemassa & kyselemässä.
C-kortilla eli kuorma-autokortilla saa kuljettaa D1-luokan linja-autossa 9 matkustajaa. Samoin D1-kortilla (D1 - ajokortti vaaditaan henkilöltä, joka kuljettaa 1 9 - 1 16 paikkaista pienoislinja-autoa.)Onko jollakin numeerisia tietoja D1-autojen
tai edes kuorma-autojen liikennevakuutusmaksuista. Itse en ole niitä pitkään aikaan maksanut, mutta muistakuvani väittää ainakin kuorma-autojen liikennevakuutusmaksujen olevan selvästi henkilöautoja korkeammat (ikävä yllätys kuorma-autoksi rekisteröidyn jenkkipakun omistajalle). Sen sijaan kasko-vakuutus lienee samaa tasoa samanhintaisen henkilöauton kanssa, koska kaskohan suojaa nimen omaan auton omaisuusarvoa. - Veronkerääjä
kuljettaa kirjoitti:
3. Ilman linja-auto ajokorttia ei autossa saa kuljettaa kuin yhtähenkilöä (huoltomies)
Kohta 3 koskee täysikokoista linja-autoa. Oletko nähnyt liikenteessä Transporter T4 tilatakseja 100km lätkällä ja kattoluukulla (hätäulostie), ne ovat verottomia pienoislinja-autoja. Käytännössä saavat hoitaa vain joukkoliikennettä tai tilausliikennettä jos asiakkaita 5 henk. tai enemmän. Nämä ovat 1 9 rek verottomia autoja, Vehokin myy MB Vitoa 1 9 verottomana - helvetin siisti peli, tavaratilassa kaksi kippipenkkiä poikittain. C-kortti riittää. Vakuutusmaksut eivät ole kovia yksityiskäyttöön, kaskon hinta määräytyy antamasi arvon mukaan. Näihin tarvitaan poikkeuslupa AKE:sta jos itse tuot maahan tällaisen koska eivät täytä kaikkia vaatimuksia sivutörmäys suojauksista yms. Piirturi on pakollinen. Homma onnistuu pienellä vaivalla. Pohjanmaalla erittäin suosittuja lestadiolais perheiden parissa. Käy Vehon hyötyajoneuvo myymälässä Espoossa vakoilemassa & kyselemässä.
C-kortilla eli kuorma-autokortilla saa kuljettaa D1-luokan linja-autossa 9 matkustajaa. Samoin D1-kortilla (D1 - ajokortti vaaditaan henkilöltä, joka kuljettaa 1 9 - 1 16 paikkaista pienoislinja-autoa.)Onko jollakulla dataa linja- ja kuorma-autojen liikennevakuutusmaksuista? Muistikuvani väittää, että kuorma-autoksi rekisteröityjen jenkkipakujen vakuutusmaksut ovat huomattavasti korkeampia kuin pakettiautoiksi. Autovakuutushan lienee molemmilla sama, koska se suojaa autoon sitoutunutta omaisuutta.
- Veronkerääjä
Sen verran aikaa, kun olen ollut tekemisissä, että en muista tarkkaa tasoa, mutta linja- ja kuorma-autojen vakuutusmaksut ovat merkittävästi korkeammat kuin henkilöautojen.
- *tietoa*
elikkä linja-auton vakuutus maksu yksityiskäytössa 0%-bonuksilla on n.82€kuukausi jos linjurissasi on alle 33 istuma paikkaa
kayttöönottovuodella taikka auton merkillä ei ole merkitystä vakuutusmaksuun vain ainoastaan tuolla paikkalukumäärällä ja sillä onko se yksityiskäytössä vaiko ammattiliikenteessä
siihen piirturiin vielä... sitä ei vaadita jos auto on yksityiskäytössä eli jos autossa on jo piirturi niin sitä ei esim tarvitse "leimauttaa/tarkistuttaa" katsastukseen mennessä joka on VAIN KERRAN VUODESSA
siihen ajokortti asiaan vielä linja-autoa saa ajaa vain siis joko D taikka D1 kortilla riippuen rekisteriotteessa olevasta istumapaikka lukumäärästä yli vaiko alle 16 henkilöä
tyhjänä toki ( huoltomies) C-kortilla - Veronkerääjä
*tietoa* kirjoitti:
elikkä linja-auton vakuutus maksu yksityiskäytössa 0%-bonuksilla on n.82€kuukausi jos linjurissasi on alle 33 istuma paikkaa
kayttöönottovuodella taikka auton merkillä ei ole merkitystä vakuutusmaksuun vain ainoastaan tuolla paikkalukumäärällä ja sillä onko se yksityiskäytössä vaiko ammattiliikenteessä
siihen piirturiin vielä... sitä ei vaadita jos auto on yksityiskäytössä eli jos autossa on jo piirturi niin sitä ei esim tarvitse "leimauttaa/tarkistuttaa" katsastukseen mennessä joka on VAIN KERRAN VUODESSA
siihen ajokortti asiaan vielä linja-autoa saa ajaa vain siis joko D taikka D1 kortilla riippuen rekisteriotteessa olevasta istumapaikka lukumäärästä yli vaiko alle 16 henkilöä
tyhjänä toki ( huoltomies) C-kortillaLiikennevakuutus on siis noin 1000 Euroa vuodessa eli reilun 500 Euroa enemmän kuin 1 8-paikkaisella pakattiautolla (Pohjanmaalla). Vaikka maksusta saisi 50% bonuksen, reilun 250 Euron kustannuslisää vastaan saa noin 130 Euron säästön dieselverossa ja 117 Euroa käyttämaksussa. Eli käyttökustannusten säästöllä D1-autoa tuskin voi perustella, kun on kumminkin painavampi ja enemmän dieseliä imevä kuin paku. Katsastus on myöskin kalliimpi ja katsastukset pitää aloittaa heti ensimmäisenä vuonna käyttöönoton jälkeen eli säästöä 2 1 vaaavuodesta ei tule.
Autoveron erotusta taas kattaa kummasti D1-ajokortin hinta. D1-kurssin reilun 1000 Euron hintahan pitää kertoa neljällä, kun otetaan huomioon viranomaismaksut, kurssilla käymiseen tuhraututuva aika ja liikkuminen sekä se, että rouvakin tarvitsee kortin ja rouva tarvitsee lisäksi ennen D1-korttia vielä C-kortin. - *ihmettelijä*
Veronkerääjä kirjoitti:
Liikennevakuutus on siis noin 1000 Euroa vuodessa eli reilun 500 Euroa enemmän kuin 1 8-paikkaisella pakattiautolla (Pohjanmaalla). Vaikka maksusta saisi 50% bonuksen, reilun 250 Euron kustannuslisää vastaan saa noin 130 Euron säästön dieselverossa ja 117 Euroa käyttämaksussa. Eli käyttökustannusten säästöllä D1-autoa tuskin voi perustella, kun on kumminkin painavampi ja enemmän dieseliä imevä kuin paku. Katsastus on myöskin kalliimpi ja katsastukset pitää aloittaa heti ensimmäisenä vuonna käyttöönoton jälkeen eli säästöä 2 1 vaaavuodesta ei tule.
Autoveron erotusta taas kattaa kummasti D1-ajokortin hinta. D1-kurssin reilun 1000 Euron hintahan pitää kertoa neljällä, kun otetaan huomioon viranomaismaksut, kurssilla käymiseen tuhraututuva aika ja liikkuminen sekä se, että rouvakin tarvitsee kortin ja rouva tarvitsee lisäksi ennen D1-korttia vielä C-kortin.>enemmän kuin 1 8-paikkaisella pakattiautolla (Pohjanmaalla).
kerro mihin uuteen "pakattiautoon" saa kuljettajan lisäksi 8istuinta???
tiedä että 5kpl kylläkin saa mutta varmaan siellä pohjanmaalla on uusi autoluokka... "pakattiautot"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529