Mikä mies on Olavi Peltola? Onko hän

viidesläisten...

### Mikä onkaan tämä ihannoimasi mies,

Kirjoittanut: TeuvoSuni 13.2.2008 klo 09.41

rovasti Olavi Peltola?

Minäpä kerron:

Hän on luterilaisen porttokirkon sen viidesläisen porttolahkon
yksi väärä profeetta, joka on monen tämän lahkon kantaisä,
Urho Muroman riitaisan perinnön yksi perillinen, josta
Timo Junkkaala Muromasta kertovasta kirjassaan kertoo:

"Yksiselitteistä vastausta kysymykseen, kummalla puolella Muroma kiistassa oli,
ei siis voida antaa. Osaksi siitä syystä perinnönjaosta tuli vaikea.
Avoimeksi hajaannukseksi kriisi kuitenkin kärjistyi vasta Muroman kuoleman jälkeen.

Oppositioon ajautuneen työntekijäjoukon mielestä säätiö oli suhtautunut
uusimpaan herätysvirtaukseen torjuen ja oli jäämässä siitä sivuun.
Muroman perintö oli heidän mukaansa kulkemassa säätiön ohi.

Niinpä Honkanen, Häkkinen ja Peltola olivat perustamassa
Suomen Evankelisluterilaista Kansanlähetystä toukokuussa 1967."###

31

7562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hän on

      luterilaisen porttokirkon sen viidesläisen porttolahkon
      yksi väärä profeetta, joka on monen tämän lahkon kantaisä,
      Urho Muroman riitaisan perinnön yksi perillinen, josta
      Timo Junkkaala Muromasta kertovasta kirjassaan kertoo: ""

      • Minä olin yhteen aikaan Urho Muroma -fani, kunnes luin yhden hänen kirjoistaan, jossa hän hyökkäsi "uudelleenkastajia" vastaan hirmuisella raivolla. Hän on Raamatunvastaisen vauvakasteen armoitettu julistaja. Mutta kyllä muuten Muroma oli erinomainen saarnamies. Tosin nykyään kun olen kuunnellut Messiaanisia juutalaisia, niin kyllä Muroma ja muut jäävät kirkkaasti toiseksi.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Minä olin yhteen aikaan Urho Muroma -fani, kunnes luin yhden hänen kirjoistaan, jossa hän hyökkäsi "uudelleenkastajia" vastaan hirmuisella raivolla. Hän on Raamatunvastaisen vauvakasteen armoitettu julistaja. Mutta kyllä muuten Muroma oli erinomainen saarnamies. Tosin nykyään kun olen kuunnellut Messiaanisia juutalaisia, niin kyllä Muroma ja muut jäävät kirkkaasti toiseksi.

        <<hirmuisella raivolla>>

        Anteeksi voimakas ilmaus. Lukiessa hänen kastetta käsittelevää lukuaan olin kyllä todella ihmeissäni. Miksi pitää niin voimakkaasti puolustella vauvojen kastetta, kun Raamatussa sille ei ole pienintäkään perustetta.


    • Teuvo Suni?

      Onkos se jonkin firman saarnamies vai mikä?

      • *********

        Kylläpä on sana hallussa... tai siis ei normaalien ihmisten sanavarastossa oleva sana vaan joku riivatun uskiksen sanavarastoa... elättekö aivan eri maailmassa kuin normaalit ihmiset? Osaatteko koskaan keskustella normaalien ihmisten kanssa luontevasti... vai oletteko tuon täysin omituisen sanavarastonne ja ajatusmaailmanne kanssa aivan hukassa normaalissa maailmassa???? Luulen niin :DDD


    • UusPetrus

      täällä on päällä?

      Mielestäni Ola on huippujätkä! Opetus niin vietävän puhdasta. Tosin pitänee valitettavasti armolahjat sivussa, mutta kertoi raamattuopistolla että on puhunut kielillä 45 vuotta. Ja juuri siksi puhuukin aiheesta varovasti eikä syyttä.. liikkellä kun on niin kaikenlaista vipeltäjää:)

      Ei mutia tällä keraa, siunausta!

    • omat koirat purra?

      Siinäpä sitä onkin "uskiksella" selittelyä kerrakseen! Mikäs väärä profeetta tämä mies oikein on?

    • hyvää opetusta!

      Lukekaa ja tutkikaa itse. Arvioikaa ja arvostelkaa sitten. Tässä linkki.

      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/


      Teuvo Suni on taas puhuu vain saatanasta, perkeleestä ja huorrista! Hänen teksteihin voi tutustua raamattu-palstalla. Opettaa mm. että PyhäHenki ei ole toiminut ihmisissä apostolien jälkeen kuin hänessä.

      • Erinomainen Raamattu-mies ja erinomainen henki
        hänessä. "Armo riittää" -lehteä saa häneltä
        tilata ilmaiseksi. Samaan porukkaan kuuluu
        Sakari Pöyhönen, yhtä lailla suositeltava.

        (Saa olla eri mieltä - eikä tämä ole herjaa
        adventisteja vastaan)


    • nimimerkitön eetu

      Onko sensuuri jo niin kova luterilaisten omilla palstoilla?
      Että puhtaasti luterilaisuuteen kuuluvaa keskustelua on tuotava muille palstoille?

    • On tarina kasvojenpesukisasta, jossa eräs kisailija havaitsi tilanteensa
      toivottomaksi ja sensijaan, että olisi edes yrittänyt siistiytyä kävi nopsaan
      pikeämässä kanssakisaajien kasvot ja niin sitten voitti tuon valkaisukisan.
      Jotain samantapaista yritystä on havaittavissa ystävässäni Teuvo Sunissa, joka luulee
      tekevänsä profeettansa villanvalkoiseksi nokeamalla muut opettajat.

      Teuvo Suni:
      [][][] rovasti Olavi Peltola?
      Minäpä kerron:
      Hän on luterilaisen porttokirkon sen viidesläisen porttolahkon
      yksi väärä profeetta,
      - -
      Niinpä Honkanen, Häkkinen ja Peltola olivat perustamassa
      Suomen Evankelisluterilaista Kansanlähetystä toukokuussa 1967. [][][]

      Muroman aikaisesta herätysliikehdinnästä siunaantui monta hengellistä
      kotia. Kansan Raamattuseura on eräs niistä Kansanlähetyksen ohella.
      Olavi Peltolan isännöimä Evankeliumikoulu keskittyy vain opettamiseen.

      Teuvo Sunin silmät ovat silmittömästä vihasta sokaistuneet. Olavi Peltola ei ole Kansanlähetyksen (Kansanlähetyskin on ihan ok) miehiä.
      Annetaan Olavin itse kertoa:
      "Olen valmistunut 1954 papiksi ja toiminut aluksi seurakuntapappina. Vuodesta 1963 lähtien olen ollut kristillisten järjestöjen palveluksessa. Ennen eläkkeelle siirtymistäni vuonna 1992 olin lähes parikymmentä vuotta Evankelisluterilaisen Lähetysyhdistys Kylväjän koulutussihteerinä."

      Eläkkeelle siirryttyään Peltola oli mukana perustamassa evankeliumikoulua ja on tunnettu sielunhoitotyöstä.
      Patmos ry:ssäkin mm. Sakari Pöyhösen ja Keijo Rainerman ym. ohella.

      Rovasti Olavi Peltolan johtama evankeliumikoulu. Suosittelen!
      http://www.evank.org/sivu9_ar.php

      Rov. Peltolan henkilökohtaiset kotisivut:
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/

      Mikä mies Teuvo Suni? Ainakin hän yrittää kertoa itsestään jotain ...
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/4819448/thread

    • Rovasti Olavi Peltola on opettanut Suomen Raamattuopistossa ja Lähetysyhdistys Kylväjässä erityissesti kolmea teemaa:
      Ajan ilmiöt, Sielunhoito, Uskonelämä.

      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/teemat.html

      Rov. Olavi Peltolalta evästä vuoden jokaiselle viikolle:
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/evas/evasta.htm

      Radio Deissäkin kuultua Roseniuksen "Elämän Leipää" joka kuukaudelle:
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/cor/rosenius.htm

      USKON YDINKYSYMYKSIÄ rov. Olavi Peltolan mukaan:
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko.html

      Uusi Testamentti pähkinänkuoressa Peltolan kotisivuilla:
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/ut.html

      Vanhaa Testamenttia ...
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/vt/vt.html

      Siunatun paljon O.Peltolan pöytäpuheita ...
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/puheet.html

      Käsitykseni mukaan rov. Peltola on suuri siunaus Suomen siionille.

      • http://www.audiopankki.com/?cat=54 - (Kai_A)

        Hyvää herkkää puhetta. Tri Flinkin vesileima siinä näyttää olevan
        kuvan sijasta, mutta voin vakuuttaa, että puhuja on Kai Arasola.
        Audiopankki on ilmeisesti tri Flinkin isännöimä sivusto ja jos tuota kuvausta: "arkisto suomalaiselle hengelliselle äänimateriaalille",
        hieman tarkentaa, niin kaikki puhujat ovat adventisteja.

        Audiopankissa on harvinainen mahdollisuus kuulla myös Arvo Arasolaa:
        http://www.audiopankki.com/?cat=20


      • Olen lukenut kirjan Roseniuksesta, joka kiinnosti aiemmin. Nykyään kaikki kristittyjen pappien saarnat ovat yhtä ja samaa, vain pienoinen pintahenkäisy. Messiaanisten juutalaisten saarnat ovat kyllä aivan toiselta planeetalta. Ne ovat niiin syvällisiä, ettei enää kiinnosta nuo pappien saarnat vähääkään.


      • Anonyymi
        Yksi_usko kirjoitti:

        Olen lukenut kirjan Roseniuksesta, joka kiinnosti aiemmin. Nykyään kaikki kristittyjen pappien saarnat ovat yhtä ja samaa, vain pienoinen pintahenkäisy. Messiaanisten juutalaisten saarnat ovat kyllä aivan toiselta planeetalta. Ne ovat niiin syvällisiä, ettei enää kiinnosta nuo pappien saarnat vähääkään.

        Voisitko Yksi_usko kenties antaa muutaman tällaisen messiaanisen juutalaisen nimen, tai peräti linkkejä joihinkin heidän puhumiinsa saarnoihin?
        Sen sijaan, että vain hehkutat, mutta et kerro kenestä edes puhut. Kiinnostaisi kovasti kuulla syvällistä opetusta.


    • patex

      Siunattua uutta vuotta kaikille lukijoille !!

    • Olavi Peltola opettaa, vastoin Raamatun sanaa, että laki on kirottu, kuollut ja kuopattu.

      • Näin on. Samoin Urho Muroma ym. ym. lukuisat loistavat papit.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Näin on. Samoin Urho Muroma ym. ym. lukuisat loistavat papit.

        Aiemmin pidin Peltolaa viisaana, mutta samaa antinomismia eli lainvastaisuutta opettaa kuin kaikki muutkin luterilaiset.


      • Näin kirjoittaa "antinomisti" Olavi Peltola:


        "Evankeliumi ei kumoa lain vaatimuksia

        Evankeliumi hyväksyy lain vaatimukset. Se ei kumoa lakia, vaan sanoo, että laki on täytetty. On tullut sijainen, joka on sen tehnyt. Lain täyttäjänä onkin itse Jumala, Jeesus todellisena Jumalana. Mutta lain täyttäjänä on myös ihminen, Jeesus todellisena ihmisenä. Jeesus eli täydellisen ihmiselämän, mutta ei itsensä vaan toisten tähden. Hän täytti moraalilain kaikki vaatimukset.

        Jeesus täytti myös uhrilain vaatimukset tulemalla syntiuhriksi ja kärsimällä lain määräämän rangaistuksen syyllisten puolesta. Näin evankeliumi on täytetty laki. Evankeliumi antaa kaiken ilmaiseksi kaikille muille paitsi yhdelle. Laki esittää Jeesuksen aina esikuvana, evankeliumi taas meidän sijaisenamme. Laki vaatii rakkautta, evankeliumi antaa rakkauden. Evankeliumin sisältö on Jeesus Kristus syntisen armahtajana."


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Näin kirjoittaa "antinomisti" Olavi Peltola:


        "Evankeliumi ei kumoa lain vaatimuksia

        Evankeliumi hyväksyy lain vaatimukset. Se ei kumoa lakia, vaan sanoo, että laki on täytetty. On tullut sijainen, joka on sen tehnyt. Lain täyttäjänä onkin itse Jumala, Jeesus todellisena Jumalana. Mutta lain täyttäjänä on myös ihminen, Jeesus todellisena ihmisenä. Jeesus eli täydellisen ihmiselämän, mutta ei itsensä vaan toisten tähden. Hän täytti moraalilain kaikki vaatimukset.

        Jeesus täytti myös uhrilain vaatimukset tulemalla syntiuhriksi ja kärsimällä lain määräämän rangaistuksen syyllisten puolesta. Näin evankeliumi on täytetty laki. Evankeliumi antaa kaiken ilmaiseksi kaikille muille paitsi yhdelle. Laki esittää Jeesuksen aina esikuvana, evankeliumi taas meidän sijaisenamme. Laki vaatii rakkautta, evankeliumi antaa rakkauden. Evankeliumin sisältö on Jeesus Kristus syntisen armahtajana."

        Aivan, sanoessaan että laki on täytetty Peltola vihjaa, että laki on kumottu ja me saamme sitä rikkoa. Tiedän hyvin nämä antinomistien kiemurtelut, väitetään että lakia ei ole kumottu, mutta sitten toisaalla sanotaan, että saa rikkoa sapattia, saa turmella parran reunan, saa syödä sikaa, hiiriä ja äyriäisiä jne jne. Käsittääkseni Peltola ei missään kohtaa ole koskaan opettanut, että meidän tulee noudattaa Tooraa, hän on täten antinomisti.


      • Skeptikko.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Aivan, sanoessaan että laki on täytetty Peltola vihjaa, että laki on kumottu ja me saamme sitä rikkoa. Tiedän hyvin nämä antinomistien kiemurtelut, väitetään että lakia ei ole kumottu, mutta sitten toisaalla sanotaan, että saa rikkoa sapattia, saa turmella parran reunan, saa syödä sikaa, hiiriä ja äyriäisiä jne jne. Käsittääkseni Peltola ei missään kohtaa ole koskaan opettanut, että meidän tulee noudattaa Tooraa, hän on täten antinomisti.

        Teidän toraistien elämä on varmaan hyvin raskasta, kun ei voi istuakaan ihan mihin tahansa, sillä joku kuukautisvaivainen on saattanut saastuttaa tuolin, penkin tai sohvan.

        Vanhana nämä uskon koettelemukset senkun pahenevat, mutta uskollinen Jeesuksen seuraaja ei lankea kiusaukseen.

        Avuksi näihin koettelemuksien kestämiseen hurskas toraisti voisi kuljettaa mukanaan kalastusjakkaraa joka paikkaan, niin ei pyhä pylly vahingossakaan saastu.

        Vanhana on kuitenkin se vaara, että voi keikahtaa jakkaransa kanssa nurin, mutta 'seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen...Sananl. 24:16

        Ja jos ei itse pääse ylös, niin Saarn. 4:10 "Jos he lankeavat, niin toinen nostaa ylös toverinsa; mutta voi yksinäistä, jos hän lankeaa! Ei ole toista nostamassa häntä ylös."


      • Skeptikko.net kirjoitti:

        Teidän toraistien elämä on varmaan hyvin raskasta, kun ei voi istuakaan ihan mihin tahansa, sillä joku kuukautisvaivainen on saattanut saastuttaa tuolin, penkin tai sohvan.

        Vanhana nämä uskon koettelemukset senkun pahenevat, mutta uskollinen Jeesuksen seuraaja ei lankea kiusaukseen.

        Avuksi näihin koettelemuksien kestämiseen hurskas toraisti voisi kuljettaa mukanaan kalastusjakkaraa joka paikkaan, niin ei pyhä pylly vahingossakaan saastu.

        Vanhana on kuitenkin se vaara, että voi keikahtaa jakkaransa kanssa nurin, mutta 'seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen...Sananl. 24:16

        Ja jos ei itse pääse ylös, niin Saarn. 4:10 "Jos he lankeavat, niin toinen nostaa ylös toverinsa; mutta voi yksinäistä, jos hän lankeaa! Ei ole toista nostamassa häntä ylös."

        Raamatun mukaan Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12) eikä se ole raskas taakka (1. Joh. 5:3). Toora on suuri ilo, makeampi kuin hunaja ja kalliimpi kuin kulta. Mutta pilkkaajat eivät tiedä tästä mitään, koska Saatana on heille valehdellut että Toora on julma, hirmuinen ja kauhea taakka.


      • Skeptikko.net
        Kristitty.net kirjoitti:

        Raamatun mukaan Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12) eikä se ole raskas taakka (1. Joh. 5:3). Toora on suuri ilo, makeampi kuin hunaja ja kalliimpi kuin kulta. Mutta pilkkaajat eivät tiedä tästä mitään, koska Saatana on heille valehdellut että Toora on julma, hirmuinen ja kauhea taakka.

        "pilkkaajat eivät tiedä tästä mitään, koska Saatana on heille valehdellut että Toora on julma, hirmuinen ja kauhea taakka."

        Ihanko totta? En ole nähnyt vilaustakaan kyseisestä hiilihankomiehestä, joten ei tämä kyseinen herra ole voinut minulle mitään valehdellakaan.

        Sen sijaan päättelin ihan itse vain sen perusteella, mitä olen nähnyt, että vanhana ne istuinpaikat käyvät aina vaan tarpeellisimmiksi. Joten vanhemmiten teidän pyhien toraistien täytyy sitten sulkeutua asuntoihinne, sillä muuten voi käydä kiusaus langeta saastuneille penkeille liian suureksi.

        Ehkäpä sinäkin vietät nyt tätä pyhän toraistivanhuksen elämää sulkeutuneena kotiisi ja levität netin kautta toraismin ilosanomaa, kun et uskalla lankeemuksen pelossa lähteä ulos.

        Mutta voisittehan te toraistit ottaa mallia mormoneista ja alkaa valmistaa omia pyhiä torapenkkejä ja -jakkaroita, kuten mormonit pyhiä alusasujaan.


      • armonjumala

        Room 10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.

        10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.

        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,

        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.


      • armonjumala kirjoitti:

        Room 10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.

        10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

        10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

        10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.

        10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,

        10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        <<Sillä Kristus on lain loppu>>

        Tuossa on käännösvirhe. Pitäisi olla lain päämäärä. Tämäkin selvisi messiaanisen juutalaisen, Michael Brownin kirjasta Aito kosher-Jeesus.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Sillä Kristus on lain loppu>>

        Tuossa on käännösvirhe. Pitäisi olla lain päämäärä. Tämäkin selvisi messiaanisen juutalaisen, Michael Brownin kirjasta Aito kosher-Jeesus.

        Mutta todellakin, korvausteologia jyllää ja jyrää.


    • jkleskelä

      Täällä tuomioita jakelee ihmiset jotka eivät uskalla nimeään julki.Kannattaisi olla kirjoittamatta.

      • Kukaan täällä ei ole jaellut tuomioita. Yksin Jeesuksella on tuomiovalta. Asioista pitää kuitenkin voida keskustella ja on hyvä keskustella, siis ilman tuomitsemista.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2819
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      386
      2690
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2210
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1855
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1718
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1502
    Aihe