APOSTOLIN TEHTÄVÄ
Ef. 3:1-13
---
3:1 Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni -
3:2 olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu,
3:3 että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;
3:4 josta te sitä lukiessanne voitte huomata, kuinka perehtynyt minä olen Kristuksen salaisuuteen,
3:5 jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille:
3:6 että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,
3:7 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armon lahjan kautta, joka minulle on annettu hänen voimansa vaikutuksesta.
3:8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
3:9 ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,
3:10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon
3:11 sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,
3:12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.
3:13 Siksi minä pyydän, ettette lannistuisi niiden ahdistusten vuoksi, joita minä teidän tähtenne kärsin, sillä ne ovat teidän kunnianne.
Apostolin tehtävä
5
206
Vastaukset
Efesolaiskirjeen Paavali kirjoitti vankilassa ollessaan (j.1).
Paavali oli saanut evankeliumin Jeesukselta.
Apostolien Tekojen (9:1-9) laajemman kuvauksen mukaan oleellista tässä ilmoituksessa oli Ylösnousseen kohtaaminen (1. Kor. 9:1) näyssä (ilmestyksessä).
Ja kutsun tähän virkaan hän oli saanut jo äitinsä kohdussa.
Jumalan valinta oli näin ollen täysin riippumaton ihmisestä itsestään, hänen kelvollisuudestaan tai teoistaan.
Paavali ei ollut omasta päätöksestään ja ratkaisustaan tullut uskovaksi, vaan hänet oli taluttamalla talutettu evankeliumin tielle (6).
Se oli ”Jumalan armon lahjaa”, se oli ”hänen voimansa vaikutusta” (7).
Kristuksen työ koski jokaista kolkkaa kautta maanpiirin ja kautta koko ”taivaallisten hallitusten ja valtojen” (10).
Ei ole siis voimaa, hyvää tai pahaa, jonka ei olisi taivuttava tunnustamaan, että Jeesus Kristus on Herra (Fil. 2:10).
Ajattele, minkä voiman vaikutuspiiriin mekin olemme tulleet kuullessamme evankeliumia.
Meillä on pääsy Isän luo uskon kautta (12).
---
2.
Vasten valtaa surman
Jeesukselta turvan
sydämeni saa.
Vaikka vihollinen
väijyy petollinen,
Jeesus pelastaa.
Myrsky soi ja salamoi,
synnin syvyys uhkaa, pauhaa,
Jeesus antaa rauhaa.
3.
Poissa pedon valta,
poissa kuolemalta
kauhun mahti on.
Kiitos Jumalalle,
hän suo hukkuvalle
turvakallion.
Jeesus voi, ken voiton toi,
kuolemasta minut auttaa
kuolemansa kautta.
(Virsi 303:2,3)Kirkko on aina uskonut ”yhden …apostolisen seurakunnan” vedoten mm. jakeisiin 4-7.
Tätä tunnustusta meidän ei tarvitse miksikään muuttaa.
Kristus asuu omiensa sydämissä (j. 17).(2. Piet. 1:4, Hebr. 4:2; Gal. 2:2o)
Kristityille on annettu Pyhä Henki, joka vahvistaa meitä (j. 16).
Jokainen uskova on kutsuttu tekemään työtä Kristuksen ruumiin rakentamiseksi.
- - tiedoksi -
Apostoli. Kaikki oikeat Apostolit ovat taivasten valtakunnassa.
- Alpo Ahola
Tapio522 kirjoitti:
"Paavali ei ole Apostoli"
---
Mitähän tarkoitat?
Ketkä sinun mielestäsi olivat apostoleita?Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia Room.1:1
Paavali, "pakanoiden apostoli" Room.11:13.
Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa Room.16:7.
Apostoli on ylösnousemuksen todistajia. Voisi siis myös ajatella, että alkuperäisessä tunnustuksessa pysyvät ovat tänäkin aikana "apostoleja"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433634Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4473340Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan302959Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!852013- 1031642
- 1461579
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541400- 1141374
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.361113Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l61035