Vaarallisimmat KOIRARODUT luokiteltu!

Erkele!

84

14115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isoille ja vaarallisille ro...

Se on tiedossa, että kaikkein vaarallisimmat ovat rottweiler ja pari muuta raivohulluksi jalostettua rotua, sekä näiden sekoitukset.

• Erkele!

Saksa on yleensä kovasti runnomassa omia erikoislakejaan väkisin läpi koko EU:n alueen yhteisiksi laeiksi. Kas kun eivät tätä kuonokoppapakkoa. Syytä olisi.

• eli ulkona kuonokoppa vaara...
        Erkele! kirjoitti:

Saksa on yleensä kovasti runnomassa omia erikoislakejaan väkisin läpi koko EU:n alueen yhteisiksi laeiksi. Kas kun eivät tätä kuonokoppapakkoa. Syytä olisi.

roduille ja vaikka käytettäisiin sakemannien listaa.Teen ensi viikolla esityksen eduskuntaan samantien.

• rottwood

et taida olla se terävin kynä penaalissa..kyllä se on niin että jokainen koira voi olla sekaisin päästä se riippuu ihan sen kasvattajasta/omistajasta. itelläni on rottis ja vannon et naapurin puudeli on kiukkusempi kuin mun rottis...

• grtertgr
        rottwood kirjoitti:

et taida olla se terävin kynä penaalissa..kyllä se on niin että jokainen koira voi olla sekaisin päästä se riippuu ihan sen kasvattajasta/omistajasta. itelläni on rottis ja vannon et naapurin puudeli on kiukkusempi kuin mun rottis...

Se on ihan sama mitä sä vannot. Sun rottis on silti vaarallisempi kuin se puudeli, jonka voi tarvittaessa potkaista maata kiertävälle radalle.

• Murhakoira
        rottwood kirjoitti:

Lue tuo aloittajan linkki. Pittbullit, rottikset ja eräs muu muodostavat valtaosan koirien tekemistä päällekarkauksista ja tapoista. Ja mikä hauskinta, suuri osa on sellaisia jossa koira ei ole ennen ollut väkivaltainen. Sillä ns. napsahtaa päässä. Katsopas suurennuslasin kanssa sitä terävintä kynää.

• Murhaihminen
        Murhakoira kirjoitti:

Lue tuo aloittajan linkki. Pittbullit, rottikset ja eräs muu muodostavat valtaosan koirien tekemistä päällekarkauksista ja tapoista. Ja mikä hauskinta, suuri osa on sellaisia jossa koira ei ole ennen ollut väkivaltainen. Sillä ns. napsahtaa päässä. Katsopas suurennuslasin kanssa sitä terävintä kynää.

ja kuitenkin ihmistä määrällisesti useimmin pureva koira on kultainen noutaja.

Pitbull, rottweiler, doberman, mastiffit, Saksan- ja Belgianpaimekoirat jne. ovat ongelma rotuja vain lähinnä siksi että niitä monesti hankkivat ongelma ihmiset. Wannabe kovikset ja rikolliset, jotka haluavat kovaa statusta hankkimalla kovan koiran. Jokainen ymmärtää että kun koira hankitaan noilla perusteilla niin sitä ei varmasti kouluteta oikein. Täytyisi myös ymmärtää koirien lajien omaisuus esim. ajokoirat ovat ajokoiria, takaa-ajaminen ja haukkuminen on niille luonteen omaista. Monet söpöt ja pienetkin koirat voivat olla metsästystä varten jalostettuja.

• rottw1

rottweiler ei ole raivohullu jos sen osaa kouluttaa mikä tahansa koira voi olla hullu mutta jos koiraa ei osaa kouluttaa niin ei kannata hommata koko koiraa minun rottweiler on todella kiltti eikä edes hypi päin ei ole ikinä hyppinyt, purrut, näykkinyt tai raapinut näinä kahdeksana vuotena mitä olen sitä kasvattanut pentuna hiukan mutta se loppui jo vuoden ikään

• Anonyymi
        grtertgr kirjoitti:

Se on ihan sama mitä sä vannot. Sun rottis on silti vaarallisempi kuin se puudeli, jonka voi tarvittaessa potkaista maata kiertävälle radalle.

Moni pieni rotu, kuten chihuahua ja kääpiöpinseri olisivat isompina todella vaarallisia. Itseäni puri juuri näiden kahden risteytys. Onneksi tuli vain mustelma, mutta jos olisi ollut vaikka rottiksen kokoinen niin olis tullu varmaan pitkä sairaalareissu. Rottis ei edes ole vaarallinen hyvin kasvatettua, mutta tuommoisen puudelin hampaista voi saada vaikka verenmyrkytyksen tai rabieksen.

• Anonyymi
        grtertgr kirjoitti:

Alttius johonkin on jalostettu, mutta jos kasvattaja ei sitä ominaisuutta suosi eikä yllytä niin normaali varovaisuus riittää. Vaaralliseksi tekee vaarallinen kasvattaja ja omistaja.

• Anonyymi
        rottwood kirjoitti:

Joo, mutta se puudeli ei saa leupillaan mitään aikaiseksi. Ei mitään.
        Naurettavinta on, kun joku rotikanomistaja pitää chihuahuaa vaarallisempana. Chihu voi purra miljoonia kertoja ja harvoissa tapauksissa saatetaan ehkä tarvita laastaria.
        Rottweiler puree kunnolla kerran ja kohteelle tulee varmasti kunnon vammat, ehkä elinikäiset. Henkikin voi lähteä.
        Toki se pikkurekku on usein riidan aloittaja, jos rotikka käy siihen kiinni.

• Anonyymi
        rottwood kirjoitti:

Minun työkaverillani oli myös rottis ja kiltimpää koiraa sai hakea. Oli tottelevainen ja leikkisä ihana olento. Ei koskaan tehnyt mitään pahaa kenellekkään . Koko elämänsä aikana
        Joten ei rotu koiraa tee, vaan miten se kasvatetaan

• Anonyymi
        grtertgr kirjoitti:

Ystävättärelläni oli puudeli, oli ärhäkkä ja puri omistajaansa kolme eri kertaa pahasti, omistaja vaan ei ymmörtänyt miten ilkeä se oli vaan lelli sit . Alkoi murista joka asiasta ja sitä pelkäsi naapurit, minulle hän ei uskaltanut murista jostain syystä . Mutta muuten oli kamala . Ja räksyttää kauan jos joku vieras tuli kylään eikä ollut hiljaa vaikka omista sanoi että olis hiljaa. Mutta minun. Tarrattua vaan näyttää sormella niin lopetti räksyttämsen.
        Kai ne on eläimetkin kuten ihmiset eri laisilla geeneillä varustettuina

• ihmisroduista?

tilastojen mukaan.

• SINNÄ RASSISTI!

Me afrikkalaiset ei raiska naisi eikä nussi lapsi sen enemmän kun valkoset suomalaisetkan! Muista se AINa!

• Ahriikankoirat
        SINNÄ RASSISTI! kirjoitti:

Me afrikkalaiset ei raiska naisi eikä nussi lapsi sen enemmän kun valkoset suomalaisetkan! Muista se AINa!

Hyenakoirat käyvä laumassa uhrinsa kimppuun!

• 43563465y56u56u5

miksi sitten lehdissä on vähän väliä ulkomaalaisten tekemiä raiskauksia?

• Anonyymi

Liittyykö mitenkään koiriin?

• Anonyymi

Sen enempää ?????
        Siis myönnät että sitä tapahtuu kuitenkin . Ketään naista ei raiskata . Jos nainen ei halua olla sinun kanssasi niin silloin luovutat ja haet sellaisen joka haluaa.
        Oli raiskaaja mistä maasta tahansa niin se on Onneki tuomittava teko ja linnaankin pääsee siitä aika helpolla. Joten oli Suomalainen tai Afrikkalainen niin kehenkään naiseen ei kosketa vastoin hänen tahtoaan , se on asia mikä täytyy ymmärtää .ja jos ei sitä ymmärrä niin vankila odottaa.

• missä vika

Eiköhän se suurin peto ole siellä narun toisessa päässä,
      tuskin se koiran syy on jos päätyy tyhmän seuralaiseksi.

• ovat sekopäitä

ja ei ole olemassa järjellä selitettävää syytä noiden tappajakoirien hankintaan.

• Anonyymi
        ovat sekopäitä kirjoitti:

ja ei ole olemassa järjellä selitettävää syytä noiden tappajakoirien hankintaan.

Ei koira ketään tapa, mutta jos omistaja on epävakaa tyyppi niin sellainen;tulee koirastakin .koira aistii isäntänsä mielentilan, eivät ole tyhmiä. Ja jos omistaja kasvattaa koiran epävarmaksi niin tottakai epävarma koira hyökkää jos tuntee itsensä uhatuksi mutta koira jolla on tasapainoinen omistaja ei hyökkäile kenenkään päälle

• voivat olla hengen vaarallisia

jos niitä ei kouluta hyvin. rotikkakin on ihana rotu kunhan sen kouluttaa hyvin... niillähän on vain vahtimisvietti... kyllä maailman kilteimmästä rodusta voi tulla hengenvaarallinen jos sitä ei kohtele hyvin eikä kouluta kunnolla... kyllähän rotikka on pelkoa herättävä rotu, muta siitä saa uskollisen ja tottelevaisen kouluttamalla.

• mitä ihminen ei ymmärrä sit...

Myös pienet villakoirat ja terrerit saattavat hyppiä autoihin ja purra kaulaan niin ettei siitä selviä hengissä.

• ......
        mitä ihminen ei ymmärrä sit... kirjoitti:

Myös pienet villakoirat ja terrerit saattavat hyppiä autoihin ja purra kaulaan niin ettei siitä selviä hengissä.

....niin dobermann on ihan liian ylipelätty rotu. Se on yksi maailman parhaimmista vartiokoirista, mutta luonne on isännille aivan uskomattoman ihana. Ja se ei tee noita yllättäviä hyökkäyksiä... Siellä on ihan muut rodut käressä... =)

• Näin suomessa
        ...... kirjoitti:

....niin dobermann on ihan liian ylipelätty rotu. Se on yksi maailman parhaimmista vartiokoirista, mutta luonne on isännille aivan uskomattoman ihana. Ja se ei tee noita yllättäviä hyökkäyksiä... Siellä on ihan muut rodut käressä... =)

Suomessa vaarallisin koirarotu on kultainen noutaja.

• tappajaihminen

Onneksi ees joku tietää mitä puhuu :)

• Anonyymi
        Näin suomessa kirjoitti:

Suomessa vaarallisin koirarotu on kultainen noutaja.

No ei muuten varmana ole. Koska niitä on niin todella paljon, niin joukosta löytyy myös varmasti paljon aggressiivisia, mutta prosenteissa laskettuna ne ovat todella kilttejä.

• Anonyymi
        mitä ihminen ei ymmärrä sit... kirjoitti:

Minulla oli ennen kaksi cairn terrieriä , eivät purreet ketään koskaa koko elämänsä aikana , toinen kun alkoi räksyttämään ulkona jos meni kuorma-auto ohitse ,( ei siis tavalliiäsille autoille koskaan) , niin se toinenkin alkoi räksyttämään perässä vaikka se ei edes tiennyt miksi räksytetään .

• KoiraEIoleSYYLLINEN

Oletteko tosissanne ?
      Luuletteko että OIKEASTI koirat ovat tuollaisia , eivät ... Eivät ole . Jokainen pienikin koiran teettämä virhe on katastrofi nykyään ... Eikä koira tekisi pahaa jos tuota ei pahoin kohdella , ensinnäkin ! Koirat eivät ole vaarallisia eikä VARSINKAAN ROTTWEILERIT !! Ne ovatyhtiä kiltinpiä rotuja joita tiedän ... Kukaan koira ei tekisi pahaa ... Jauhan tätä koko ajan mutta se on Fakta.. Miettikää kuka on ensinnäkin syyllinen .. Ei KOIRAT , vaan ME !

• P9AWHGSD

Rottweillerit, ne ovat vaarallisia, 2. vaarallisin rotu maailmassa luokiteltu. Mutta ei koirat ole vaarallisia ellei kouluta!

• kerttuli♥

ranskanbulldoggi on pieni mutta vaarallinen se vei minut sairaalaan ku oli vihainen luusta ja yritin ottaa sitä pois koska se ei voi syödä luita ja se oli löytänyt sen jostain.se puri minua käteen.

• KÄSIPAKETISSA

Juttu on nyt niin,että mä istun tässä käsipaketissa,koska minua puri koira. Joten mietippä sinä nimimerkillä "koiraeiolesyyllinen". Koira voi olla päästäänvialla,kuten ihminenkin. Sitten on niitä tapauksia kun ihminen on pilannut koiran. JA ps,koirat ovat vaarallisia idiootti,etenkin väärissä käsissä.

ootappa kun suakin purasee pitbulli. HYVÄÄ JUHANNUSTA

• oufdd

PITBULLI? Kiva, mua puri rottweiler oli kivan tuntust, ei oikeest, itekki käsipaketis, mut mua puri tosi vaarallinen rotti

• Anonyymi

No todella TODELLA harvat koirat ovat päästään vialla. Syy on huonossa kasvatuksessa/koulutuksessa, geeneissä, kasvattajassa tai sitten siinä, että koira on päästään vialla. Koira puree useimmiten pelon takia, eikä sen takia, että se olisi päästään vialla. Koiran puremiseen on käytännössä aina jokin muu syy, kuin hulluus. Ja sitten tietenkin on ne hyvin, hyvin harvat hullut...

• PA kollinen

Olen dalmatialaisen uroskoiran kanssa elänyt 16 vuotta ja luottamus oli aukoton.Kiersimme matkailubussilla lähes koko maan ja kun nukkumapaikka löytyi yksi sänky oli varattu 4 vapaana, opin niillä keikoilla jotain, mitä ei kirjoissa kerrota. Esim. jossain toriparkissa kuului vhuf kun joku halusi toteuttaa itseään, heräsin ja totesin no hätä. Myöhemmin kun ystävälläni alkovat nivelet ja muutkin elintoiminnat pettää vein hänet viimeiselle piikille ja sen jälkeen tehtaan kattilan lämmitykseen. Näinkin voipi käydä.

• ammattilainen

elikäs olen ollut 'käytös häiriöisten' koirien kanssa jo 20 vuottatekemisissä ja olen nähnyt kun luonteen omainen hyvä rotweiler tapetaan koska puri... olisi kyllä siinä tilanteessa saanut ampua omistajan. kun koulutti koiraa kovalla kädellä niin sekoaisitte tekin jos 6 vuotta hakataan joka päivä ja siihen ei näy loppua. jos että ole kärsivällinen ja ymmärtäväinen niin jättäkää ne koirat hankkikaa vaika kissa. ne jotka haluavat hyvän koira se saadaan vaikka seka rotuisesta.... miettikää tarkaan. ja kun ei ota mitään kontaktia koiraan niin ei se yleensä pure.

• Tosi on

Nyt tuli asiaa juuri Rotweiler ei ole hakkaamista kestävä koira se puree kyllä sitä hakkaajaa. Rotikka on koulutettava määrätietoisesti ja osattava pitää koulutus taukoja välillä pelkät lenkit ja vapaa liikunta. Koulutus tauon jälkeen koiralla riittää taas intoa. Rottis ei ole laiskan ihmisen koira sillä on oltava tekemistä tai se alkaa keksiä tekemistä itse ja se voi olla vaikka sohvan tuhoamista.

• Sehän oli

vain koira, pelkkä elukka. Jotkut koirat nyt vain ovat eläimellisiä murhaajia.

• jeejii

Ja jotkut ihmisetkin nyt vain sattuvat olemaan Eläimellisä murhaajia! Liekö kasvatuksessa ollut syynsä siihenkin?!
        T: V********:nut tyhmiin ihmisiin

• äöäöäöä

Entäs ihmisrodut?

• Ettekös-tienneet---

He, he....tuo ylläoleva poistoketju kertoo kaiken nykyisestä sensuuriasenteesta. Mutta asiaa, mitään eri koirarotuja ei ole olemassa eikä näin ollen voida verrata niiden ( olemattomien) rotujen rotuominaisuuksia. On vain vihaisia yksilöitä.

• akitafani

Koiran aggressiivisuus riippuu koiran kasvattajasta/omistajasta joka on vähän siitä kiinni miten ne kouluttaa...

• tiedöks

Btw, me ollaan samaa ihmisrotua kaikki.

• RunaPunkkari

Tulipunainen kommunisti väitti kerran että taivas on punainen. Minä väitin, että kyllä se näyttää siniseltä. Kommunisti sanoi, ei kyllä se on punainen. Puolue sanoo että se on punainen. Sanoi tosin, että saattaa siellä joskus olla vihreitä pilviä. No minä siihen että ohhoh, onhan se sitten uskottava. Kuulkaas, kyllä ne silmät sitten osaa valehdella... Aion kertoa kaikille muillekin että taivas on punainen.

Ei siis kannata uskoa silmiä ja korvia. Kysy puolueelta jos epäilyttää, ne tietävät kyllä kaiken. Fysiikan lait, antropologia, statistiikka.... Unohda oamt kokemukset, tiede jne. Puolue kertoo kyllä totuuden.

• TosiJuttu-------

Tuosta tuli mieleeni se että isäni värisokeus paljastui vasta kun hän oli pitkälti yli viidenkymmenen. Hän manasi että kyllä venäläiset ovat tyhmiä kun ovat laittaneet ladan lämmityslaitteeseen saman värin osoittamaan sekä kylmää että kuumaa. Totesin hänelle että ne ovat eri värejä ja hän katsoi minua kuin mielipuolta ja totesi, " tuo on yhtä hullu väite kuin se että työkaveri väitti minulle että puiden lehdet ja taivas ovat eri väriä...."
        Jos ihminen on sokea tai näkee asiat omalla tavallaan on turha väittää vastaan, ei ole mitään hyötyä.

• Saa silittää

Meidän musti ei pure ketään jos pysyy puruetäisyydellä siitä. Tottakai se käy päälle jos menee liian lähelle. Se on on ihan kiltti Kaukaasian koira.

• omenaomppumaakari

karjalankarhukoira

• JosJokuKysyyOon17

Hah, ei Rottweileri ole niin vaarallinen jos sitä ei kouluta, itsellä on Rottweileri nii ei se kovin vaarallinen oo ku en oo kouluttanut, on se ihan ilonen, paitsi koulutin sen silleen että jos joku aukoo päätä ni vähä räyhää, mut ei se sellasta jatkuvaa räyhäämistä pidä, se on ihan normaalisti ellei joku nyt satu aukoo päätä, ja jos te ette halua vaarallista koiraa, älkää kouluttako. Ei se riipu koirasta, se riippuu sinusta. Sinä päätät tuleeko siitä varrallinen, vai iloinen, ja kun minä hankin koiran, päätin että iloinen. Mulla on jopa 3 koiraa! Mikään ei ole vaarallinen, 2 on luokiteltu top10 vaarallisimmiksi koiriksi maailmassa:

1.Rottweiler 2. Alaskan Malamuutti ja se mun kolmas joka ei oo vaarallinen myöskään on: Labradorin noutaja, Labra on pentu, Rottis on pentu, ja Malamuutti on jo sellai niiku..Ei aikune eikä pentu. Että se riippuu teistä tuleeko koirasta vaarallinen vai ei. Niin, että uskokaa pois! Ja hei! 4 koirarotua mitä ehdotan teille jos hankitte koiran:

1.Rottweiler 2.Alaskan Malamuutti 3.Labradorin Noutaja 4.Seefferi (Saksan paimenkoira) Siinä 4 minun lemppari koirarotua, ja järjestys: 1.Labradorin Noutaja 2.Alaskan Malamuutti 3.Rottweiler 4.Seefferi. Niin, valitkaa joku noista, 2 noista, 3 noista, tai kaikki jos haluatte koiran! :)

• JosJokuKysyyOon17

JA mun Rottis on uskollinen vaikka se on niiku pelkoa herättävä rotu, kuten seefferi,ennen pelkäsin jopa seefferiä vaikkei se ole kauhean pelottava, ja pelkäsin jopa labradorinnoutajaa, eihän se ole vaarallinen. Ei pätkääkään. Mutta rottista pelkäsin aina, kunnes sain sellaisen. :) Nyt rakastan Rottweileriä, Seefferiä, Labradorin Noutajaa, ja Malamuuttia. Ne ovat söpöjä ja kivoja koirarotuja. :)

• vuh vuh

Heh he taas. Taitaa suurimmaksi osaksi niitä ärhäköimpiä olla ne pienimmät puudelit. Ei ole tainnut chihuahua tappaa koskaan vaikka jotkut on oikeita petoja. Koko vaan ei riitä tappamiseen vaan korkeintaan nilkan nirhaamiseen.

Tottakai kun iso koira menettään malttinsa on jälki pahempaa.

• dhcccv

No onhan mun Alaskan Malamuutti joka on luokiteltu...5 maailman vaarallisimmaksi koiraksi ja se on iso, se ei tapa ketään :P

• ozg12456780
        dhcccv kirjoitti:

No onhan mun Alaskan Malamuutti joka on luokiteltu...5 maailman vaarallisimmaksi koiraksi ja se on iso, se ei tapa ketään :P

Ja mun seefferi..Ei se tapa ketää se on iso!

• hohoh1

"Hah, ei Rottweileri ole niin vaarallinen jos sitä ei kouluta, itsellä on Rottweileri nii ei se kovin vaarallinen oo ku en oo kouluttanut, on se ihan ilonen, paitsi koulutin sen silleen että jos joku aukoo päätä ni vähä räyhää, mut ei se sellasta jatkuvaa räyhäämistä pidä, se on ihan normaalisti ellei joku nyt satu aukoo päätä, ja jos te ette halua vaarallista koiraa, älkää kouluttako. Ei se riipu koirasta, se riippuu sinusta. Sinä päätät tuleeko siitä varrallinen, vai iloinen, ja kun minä hankin koiran, päätin että iloinen. Mulla on jopa 3 koiraa! Mikään ei ole vaarallinen, 2 on luokiteltu top10 vaarallisimmiksi koiriksi maailmassa:"

Ei vittu sinä olet tyhmä. :) Koirahan pitää nimenomaan kouluttaa olemaan kiltisti ja räyhäämättä.

• rankkuri62

Kaikki koirat pitäisi kouluttaa piikillä.

• rankkitynnyri ?
        rankkuri62 kirjoitti:

Kaikki koirat pitäisi kouluttaa piikillä.

Ai niillä samoilla piikeillä millä sinä tykitätä päivittäin paskaa suoniisi ?

• Tosi on

Jospa luokiteltaisiin ne vaarillisimmat koirien omistajat? Koirien käytöshäiriöihin suurin syy löytyy sieltä taluttajan päästä remmiä. Kaikista ihmisistä ei ole koirien omistajiksi tai koirien kouluttajiksi.

• Asia on näin

Kyllä fakta on se, että esimerkiksi Rottweiler, oli millainen tottelevaisuusvalio hyvänsä ei ole koskaan ns. varmasti turvallinen koira. Jos koira kokee jonkin asian riittävän uhkaavaksi, niin toimii. Lopputulos riippuu sitten siitä, kuinka selkeä asema koiraa hallinoivalla henkilöllä on.
      Tämä ei tietenkään ole koiran vika, koska rotu on jalostettu turvaamaan ihmisiä ja asioita ja toimimaan tarvittaessa itsenäisesti, kuten esimerkiksi laumanvartijarodut.
      Labradorinnoutajat ja muut vastaavat vihaiset yksilöt ovat yksinomaan pelkopurijoita,
      jotka päätyvät tilastoihin pelkästään huonon kohtelun seurauksena.
      Ensimmäinen ja kohtalokkain virhe-arvio tulee yleensä siinä, että koira lasketaan vapaaksi yleisellä alueella, koska koira on tottelevainen, tai luotetaan koiraan sokeasti asunnossa sisällä lasten kanssa temmeltämässä.

• Tosi on

No mitäs minä sanoin edellä koirien omistajista? Itselläni on ollut rottis ja se oli koulutettu ja hyvä perhe koira. Sen jälkeen isoja koiria on ollut jo 45 vuotta eikä ongelmia ja turvallista on olut asua ja liikkua luotettavan kaverin kanssa.

• dobberirotikkasaku

Joo. Meiän koirassa just kolme vaarallisinta rotua. Dobberii, rotikkaa ja sakua. Enemmän tää on luonteeltaan aika mössö. Siis tarkoitin nössö. Omien laste kaa ollu nätisti vaikka parivuotias on kimpussa aika paljon. No näkee että laps rakastaa koiraa. Koiralle pidetään kuria ku omille lapsille.
      Vieraita ei ole purrut, mutta pari kertaa kun vapaana oli, niin huomasin että koira on liian kinnostunut muista ihmisistä. Jää tuijottamaan ja pari kertaa haukahtaa. Eli en tod. Luota koiraan niin paljoo että pitäisin enää irti jos tiedän että saattaa tulla ihmisiä vastaan. Koska siinä vaiheessa siitä tulee ihan kuuro vaikka muuten käskyjä totteleeki. Ihmiste tykö ei mennyt mutta en halua ottaa sitä riskiä että joskus jotain tekisikin.
      Erään kerran tuli mustslaisnainen vastaan. Koira pelkäs niin paljon että riuhtas ittensä irti ja juoksi monta metriä takaspäin. Oli aivan paniikissa.
      Että kiltti koira, mutta ei silti voi luottaa täysin. Omien lastenkaa kans en yksin jätä.

• Oho!

Koira, joka pelkää romania, on poikkeuksellinen yksittäistapaus. Yleensä se menee niin päin, että romani pelkää koiraa. Se johtuu jostain heidän taikauskoisista uskonnollisista käsityksistään.

• piupau!!!

Käyttäkää ns "vaaralliseksi" luokitellut koirarodut luonnetesteissä jos ette ole ottanut tarpeeksi selvää sukujuurista, millaiset vanhemmat koiralla on yms.... ja muutenkin niin selvii jos koiralla jtn ongelmia on niin piikille, saadaan ne syntyperäiset jalostus virheet kitkettyä niiltä koirilta jotka eivät sitä tarvitse, seurakoira ja käyttökoirat selkeämmin erilleen, kasvattajalla vastuuntuntoa....
      Itse rakastan kaikkia koiria enkä pelkää niitä vaikka on purreet verille (koira ei ollut terve koska oli huonosti kohdeltu ja päässä jo valmiiksi ei ollut kaikki kohallaan ja toisessa tapauksessa oli pelkopurija). Mutta suhtaudun varoen jos koira näyttää sellaisia merkkejä että olisi tulossa puremaan jos lähemmäksi meen että itsesuojelu vaistoa.... Ja tiedän sellaisen "vaaralliseksi" luokitellun koiran joka luokiteltiin luonnevikaiseksi koska siinä ei ollut rodulle tyypillisiä piirteitä, eli ei ollut suojeleva ja vartio viettinen ym joten koiraa ei voinut käyttää jalostukseen ym, miksi koirista tehdään jalostamalla sekopäisiä vaikka jokaisessa "vaarallisissa" roduissa on niitä "luonnevikaisia"? siksi koska näitä koiria tarvitaan oikeaan käyttöön AMMATTILAISILLE.... Tarkistaa ja vielä tarkistaa keneltä otatte ja minkälaiset juuret sillä koiralla on, luottakaa AMMATTILAISIIN!! ei "pimeää" koira kauppaa.... Ja pitäkää koirat kiinni niin että riski tekijöiltä vältytään ja ettei tule sitten sellaisia lakeja että hävitetään joku rotu totaallisesti kartalta (mikä ei ole tarpeen)....

• Tosi on

Kirjoitit asiaa, mutta eihän se mene perille näille uusavuttomille unelma hötössä eläville ja kiihkouskoisten koirien pelkääjille.

• piupau!!!

ja voisin vielä lisätä, niin koirasta kuin koirasta voi tulla huonolla kasvatuksella ei niin terve yksilö että, omistajat voi katsoa peiliin, että onko koiralla tarpeeksi aktiviteettäjä kokoonsa ja luonteeseensa nähden. Että kyllä se tervekin koira sekoaa jos sen johonkin vessaan tunkee piiloo (tai ihan mihin tahansa pimeään lukittuun tilaan mistä ei nää ympärilleen) jos se on pentuna "liian" riehakas tai koiralla on yksinkertaisesti tylsää ja sitten ne energiat puretaan vääriin asioihin... hommatkaa koiraportti että koira voi tutkailla ympärilleen ja tutustua ihmisiin (jos on esim juhlat ym. myös koiralle turvallinen ja ei käy lapsien kanssa vahinkoja), miettikkää koiraa hankittaessa mihin itse pystytte koulutuksen osalta (tähänkin on AMMATTI apua jota kannattaa käyttää) ja onko resursseja antaa koiralle tarpeeksi esim. aikaa muutenkin... Agresiivisuus muotuu monista seikoista, se ei oo niin yks selitteistä että onko valmiiksi jo ei niin terve vai onko siitä tehty sellainen esim. vahingossa (on luultu että tehdän oikein mutta ei oo niin putkeen menny) tai väärä koira väärällä ihmisellä... monta tekijää... tämä koskee mitä tahansa koiraa...

• Tosi on

Hyvä kun mainitsit nuo juhlat. Koiralle on hyväksi, kun se saa osallistua juhliin joissa on hyvin käyttäystyviä " Humalaisia " jotka eivät kiusaa koiraa. Se oppii eroittamaan " Kiltit humalaiset " ja " Vaaralliset humalaiset ". Sohvien tuho johtuu juuri tuosta tekemisen puutteesta eli elämänsä tylsyydestä.

• hau hau

Kaikki koirat ovat vaarallisia. Kylvävät liukumiinoja kaikkialle.

• Anonyymi

Periaatteessa ovat. Jokaisesta koirasta saa ärisevän ja purevan pedon, jos niin haluaa. Rotikasta saa tosin helpommin kuin puudelista. Hyvällä kasvatuksella silti melkein mistä tahansa koirasta saa hyvin käyttäytyvän.

• Ismael Anali

Miksi Somait pelkäävät koiria?

• Pitäisi myös luokitella vaarallisimmat koirien omistajat.

• tehkää samoin

Kun pihaan ajaa auto josta nousee muutama pyytämään lasillista vettä. Ehkä kaksi naista kaksi miestä .Olet yksin kotona ja "vieraat" ihailee huoneistoasi on hyvä ,opas on sellainen ,että olisi parempi mitä nopeammin poistutte niin voitte säilyä hengissä. On hyvä tehdä pihamaalla selväksi pelin henki .Tähän tehtävään olen ottanut suojelukoiran

• Tosi on

Hyvin aidattu piha portti lukossa ja varoitus taulu liikuminen pihalla omalla vastuulla. Rehelliset tulijat soittavat messinkikelloa tai painavat soittokellon nappia ja odottavat portilla, että tullaan päästämään pihalle tai antamaan lähdöt. Toimii takkuulla.

• Ismael Anali

Miksi Somalit pelkää koiria?

• idfoedijfeiof

Pelottavinta on kun lukee tässäkin ketjussa noiden rotikoiden tai pitbullin tms. omistajien mielipiteitä, niin ne ovat täynnä kirjoitusvirheitä, vajaita hymiöitä, raivokasta puolustelua tyyliin:

"hahah no voi hitto kyl rotikat on ihaanimpii koirii maailmassa se pitää osata ksvattaa kyllä villapuudeli on paljo vaarallisempi tien omast kokemuseta hahah hiton idiootti :DDDD XDD vähäks oot dorka mul on itellä rotikka ja tiiän kyl kaiken et ikinä ei vois tehhä pahaa kellekään:DD"

Joo, kyllähän se on totta että kavattajasta se on paljon kiinni. Koiraroduilla on potentiaalia eri tavalla. Miksi se on vain niin että nimenomaan kaikki vajakit hommaa nuo vaarallisimmat koirat?

• aijaa2

Kato rotikkahan se siellä. Voi herranjesta lista vaarallisista koiraroduista antakaa mun nauraa. Se on ihan kiinni omistajasta millainen siitä koirasta tulee. Koiraa ei todellakaan saisi antaa millekään sekopäälle mikä tekee koirastakin raivohullun. PS: Mun perheellä on aivan ihana rotikka ollu nyt viimiset 10 vuotta. oltaisha mekin voitu se jättää kouluttamatta ja tuolla se nytki varmaa hyppis muitten kimppuun mut ei ku me se koulutettiin ja annettiin huomioo ja tuol se nyt tyytyväisenä nukkuu pedillään. Ei hirveen vaaralliselta näytä.

• Herra Wuf-WUFF!

Piikin se kuitenkin tulee saamaan.

• Petopertti

Ei se syy koiran oo vaa kouluttajan. Itselläni oli kahden niinsanotun hurjan koirarodun risteytys tai no kolmen. Koira oli rottweiler-saksanpaimenkoira-bodercollie äiti bodercollie isä sekarotuinen. Koira oli ehkä yksi maailman lempeimmistä koirista. Se leikki lasten kanssa, leikki myös välillä (aika harvoin) muiden koirien kanssa, hoivasi vauvoja (myös kun olin itse vauva) ja oli aina muiden ystävällisenä seurana. Ehkä kerran tai 2 se suutahti kun joku spurgu tai joku muu oli rämpinyt pusikosta. Tämä koira oli villi pentuna (suorastaan riiviö esim repi tyynyjä pehmoleluja) mutta rauhallinen aikuisena koira puri ihmistä ainoastaan pentuna leikkien yhteydessä ei koskaan muuten joten kaikki on koiran kasvattajasta kiinni ei koirasta. HUOMIO KOIRASSANI SIIS OLI OSA ROTTWEILERIA JA SE OLI RAUHALLINEN ROTWEILER EI OLE VAARALLINEN KUN SEN OIKEIN KOULUTTAA

• Petopertti

Ja se oli vielä saksalainen kadulta löydetty löytökoira

• vaarallisionmuitakirotui

Bullterrieri jos riehaantuu ja saa suuttua rauhassa niin on vaarallisin eli jos ei ole koulutettu ja ihmisiin tottunut ja ystävällinen ihmisiä kohtaan, niin tappaa. Yhden olen nähnyt sellaisen rodun edustajan esim Tampereella ja se oli kyllä ihan yli kiltti eikä varmaan tekisi ehkä kärpäsellekään yhtään mitään. Mutta Briteissä on rodun edustaja tappanut ihmisiä ja Helsingissäkin ilmeisesti oli luonnevikainen ja vihainen bullterrieri tappanut vanhan naisen. Ei kiva.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Listan kärkipäästä puuttuu whippet. Saattaa verenhimossaan tappaa vaikka ratsastajan ja ratsun ja syödä todisteet. Sitten muka makailee rauhallisena perhekoirana, kunnes taas koittaa täysikuu. Silloin se on vaarallisimmillaan. Rotikka ei ole yhtään mitään juonikkaasen ja verenhimoiseen whippetiin verrattuna.

• Anonyymi

Itse asiassa kun puhutaan sadoista vuosittain kateisiin jääneistä ihmisistä, niin epäilen kyllä whippetin tekosiksi

• Anonyymi

Rotikan suurin ongelma on ne kouluttajat, jotka niitä hankkivat, kuten kaikkien muidenkin vahvojen rotujen kohdalla.
      Sellainen ei voi hankkia mitään tällaisen rodun edustajaa, jos odottaa sen kasvavan itsekseen mukavaksi hännänheiluttajaksi, kuten esimerkiksi kultaiset noutajat.

• Anonyymi

Katselin netistä kerran yhtä joka oli vihkinyt elämässä koirien kasvattjaksi ja hän sanoi ettei vaarallista rotua olekkaan , ja että ainoastaan epätietoisia ihmisiä jotka eivät kykene koiraa kasvattamaan . Hänen omat koiransa olivat todella ihania.
      Itse olen aina ollut huono koiran kasvattaja Olen lellinyt ne pilalle ja kantanut heitä sylissä eikä ne totelleet edes minua koskaan , koska näkivät etten ole auktoriteetti mitenkään.
      Mutta istuivat aina vieressäni sohvalla kun katselin televisiota , ja jos menin vaikka keittiöön hakemaan jotakin niin molemmat perässä . Joten annoin kertakaikkiaan heille vapauden olla koiria eikä mitään jota minä vaatisin tekemään asioita . Paha mieli oli kun tulivat vanhaksi ja kuolivat . Sen jälkeen päätin etten ole hyvä kasvattaja koirille ja otin kissan , joka on itsenäinen yksilö, tekee kaiken ihan omilla säännöillään , ja ilmoittaa ruokakupit edessä koska haluaa ruokaa

• Anonyymi

Älä valehtele, ei kommunistin tartte edes väittää itsestään selvää asiaa.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1013
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe