CERAZETTE-MINIPILLEREISTÄ

söin cerazette pillereitä 2 kuukautta, ensimmäinen kuukaus meni kokonaan ilman vuotoja, mutta nyt toisen kuukauden ajan on ollut lähes kokoajan epämääräistä veristä vuotoa, välillä niukempaa välillä runsaampaa, ei kuitenkaan missään vaiheessa yhtä runsasta kuin kuukautisten pahimpina päivinä. lopetin pillereiden syönnin viikko sitten koska vuodot vain jatkuivat ja olin muutenkin kokoajan ärtynyt ja iho kukki.. nyt vuotoja on edelleeen jatkunut koko viikon ajan, loppua kohden vähän niukentuneet mutta vielä vuotoja on.. Osaako kukaan sanoa että koska noi vuodot oikein loppuvat pillereitten lopettamisen jälkeen? vai voisko kyseessä olla jotain vakavampaa..? pientä nipistelyä alavatsassa on aika-ajoin ollut, ei mitään kovin suurta kipua kuitenkaan
7467
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

mulla oli ensimmäisen kolmen kk:n ajan pientä tuhruvuotoa ja sen jälkeen ei ole vuotoja ollut ollenkaan yli kahteen vuoteen.

Äänestä

Alitin tuon Cerazette-ketjun tuossa aiemmin...aiheena myös tuo epämääräinen tuhruvuoto joka loppui nyt 3 laatan jälkeen. Etsihän aiemmista kirjoituksista otsikolla "Melianesta Zerazetteen". Sieltä löytyy vastauksia...

Äänestä

Turhan monen kohdalla täällä huomaa, ettei ole mitään kärsivällisyyttä! Pillereitä tms. kannattaa käyttää ainakin se kolme kk ennne kuin luovuttaa. Ja varsinkin Cerazettella on todettu selvä ero alkukäytössä verrattuna myöhempään aikaan (oon lukenut tutkimuksia).

Ymmärrän hyvin, että kaikki merkint ei sovi kaikille. Olen itsekin vaihtanut merkkiä. Älytöntä touhua silti, jos heti luovuttaa.

Äänestä
  • Totta puhut! Monen pillerin kohdalla täytyy käyttää ja kokeilla pari kolme kuukautta ennen kuin lopullinen sopivuus selviää. Elimistöllä menee aikaa tottua ja sopeutua uusiin hormonipitoisuuksiin ja niiden mukanaan tuomiin muutoksiin.

    Äänestä

Copy-pasteen suoraan tuolta toisesta keskustelusta oman vastaukseni:

Itse söin ko. pillerimerkkiä reilut 3kk, eli sen ajan, mitä käskettiin totuttelemaan. Haittavaikutuksia oli mm. jatkuva vuoto, joka ei tosin onneksi ollut jatkuvasti runsasta (mutta kyllä, vuoto jatkui koko kokeilun ajan) ja ihon kukinta. Itsellä ei koskaan iho ole kukkinut juurikaan muutamaa yksittäistä finniä lukuunottamatta, mutta pillereiden aikana se oli jatkuvaa. Yhdistelmäpillereitä en voi migreenin takia syödä. Cerazetten jälkeen sain ehkäsykapselin: vuoto loppui noin kahdessa päivässä ja iho on palannut normaaliksi.

Äänestä
  • Siksi pitää otsikoida, ettei tarvitse jokaista viestiä avata erikseen kun otsikosta näkee, onko viestissä mahdollisesti jotain itseä kiinnostavaa. Mieti nyt vähän.

    Jos tulet täältä etsimään vaikka juuri tietysti pillerimerkistä asiaa ja jokainen viesti palstalla on otsikoitu "e-pilleri" tai vaikka vain "kysymys", niin onko sitten kiva lähteä avaamaan jokikinen viesti palstalta vai oisko vaan helpompaa kirjoittaa aina uusi viesti ja sitten samat kysymykset olisivat ihan oikeasti jokatoisessa viestissä.

    Ihan fiksua on eritellä, mitä oma viesti koskee (joku tietty merkki, raskausepäily, omakohtainen kokemus jostain aiheesta jne jne.), jotta muiden on helpompi selailla viestejä.

    Äänestä

  • otsikoida kirjoitti:

    Siksi pitää otsikoida, ettei tarvitse jokaista viestiä avata erikseen kun otsikosta näkee, onko viestissä mahdollisesti jotain itseä kiinnostavaa. Mieti nyt vähän.

    Jos tulet täältä etsimään vaikka juuri tietysti pillerimerkistä asiaa ja jokainen viesti palstalla on otsikoitu "e-pilleri" tai vaikka vain "kysymys", niin onko sitten kiva lähteä avaamaan jokikinen viesti palstalta vai oisko vaan helpompaa kirjoittaa aina uusi viesti ja sitten samat kysymykset olisivat ihan oikeasti jokatoisessa viestissä.

    Ihan fiksua on eritellä, mitä oma viesti koskee (joku tietty merkki, raskausepäily, omakohtainen kokemus jostain aiheesta jne jne.), jotta muiden on helpompi selailla viestejä.

    Yleisesti ottaen näitä lukiessa otsikoista ei ole mitään hyötyä, kun ei niitä osata tai välitetä käyttää. Joten en ymmärrä miksi pitää olla pakollinen.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


täti-- kirjoitti:

söin cerazette pillereitä 2 kuukautta, ensimmäinen kuukaus meni kokonaan ilman vuotoja, mutta nyt toisen kuukauden ajan on ollut lähes kokoajan epämääräistä veristä vuotoa, välillä niukempaa välillä runsaampaa, ei kuitenkaan missään vaiheessa yhtä runsasta kuin kuukautisten pahimpina päivinä. lopetin pillereiden syönnin viikko sitten koska vuodot vain jatkuivat ja olin muutenkin kokoajan ärtynyt ja iho kukki.. nyt vuotoja on edelleeen jatkunut koko viikon ajan, loppua kohden vähän niukentuneet mutta vielä vuotoja on.. Osaako kukaan sanoa että koska noi vuodot oikein loppuvat pillereitten lopettamisen jälkeen? vai voisko kyseessä olla jotain vakavampaa..? pientä nipistelyä alavatsassa on aika-ajoin ollut, ei mitään kovin suurta kipua kuitenkaan

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu