Meille Jumalan kutsun saaneille se ahdas portti on katuminen ja syntinsä tunnustaminen ja anteeksipyytäminen!
"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
Vain nöyrtymisen, katumuksen ja syntiensä tunnustamisen, Jeesuksen jalkojen juureen armoa anoen murentumisen kautta Kristus voi antaa VOIMAN, tehdä parannus ja muuttua Jumalan lapseksi ja uudestisyntyneeksi ihmiseksi.
Se on JUMALAN TEKO, ansaitsematon ARMO, syntisen ihmisen hyväksi. Siinä on se pelastus.
SITÄ kutsutaan uudestisyntymäksi.
Kun ihminen uudestisyntyy ja antaa koko elämänsä Jumalalle, niin Jeesus hänessä vaikuttaa kaikki tahtomiset ja tekemiset. Niin että ihminen alkaa elää uudestisyntyneen Jumalan lapsen elämää, omantuntonsa ääntä kuunnellen ja rakastaen niin Jumalaa kuin lähimäisiäänkin, ei kuitenkaan omasta voimastaan, vaan sitä voimasta, joka tulee uskon kautta Kristuksesta.
Kuitenkin silti tulemme aina olemaan vajavaisia ihmisiä ja vain Jumalan armon varassa voimme mennä tiukasti Kristukseen vyöttäytyneinä päivän matkan kerrallaan.
Vain Jeesus voi pelastaa!
24
736
Vastaukset
jopa niinkin rajusti kuin kurkusta kuristamalla, eikä ihminen silti
pysty isiltä perittyä tyhjänpäiväistä elämää jättämään.
Jää häneltä todellinen ahdas portti läpikäymättä, ja niin hän oman
mielikuvituksensa turvina kuvittelee sen jo läpäisseensä,
ja alkaa itse itseänsä vanhurskauttaa niillä raamatunjakeilla,
jotka Jumala on tarkoittanut valituilleen, ja alkaa vainota
Kristuksen valittuja niillä jakeilla, jotka on tarkoitettu
hänelle itselleen.
Voin todistaa, että Sirkka-Iitakin on täynnä intoa Jumalan puolesta,
mutta häneltä puuttuu ymmärrys. Hän ei tiedä, mitä Jumalan
vanhurskaus on, ja yrittäessään pystyttää omaa vanhurskauttaan
hän ei ole alistunut siihen vanhurskauteen, joka tulee Jumalalta.- tunnustaminen on
>>>syntinsä tunnustaminen ja anteeksipyytäminen!
tunnustaminen on kirjoitti:
>>>syntinsä tunnustaminen ja anteeksipyytäminen!
jotka tämän maailman jumala on jo hamassa nuoruudessa sitonut
porttopappien käsien alla heidän temppeleittensä julistusta palvomaan.- mitään konkreettista
vaihtoehtoa, olet tehnyt tuota samaa jo vuosia, kuitenkaan antamatta mitään selvää vastausta.
Sanasi jäävät ilmaan roikkumaan ilman vastauksia, Jumalan sanasta.
Jotain epämääräisiä selityksiä ja omia kokemuksia vain tyrkytät, jotka ei riitä raamatun sananan rinnalla.
Ja syytöksiä syytösten perään, herkiäisit jo, syntiä tekemästä. vaikka tietää, että miten heikkoa tekoa olen. Senvuoksi turvani on täysin Jumalan armossa ja elän jokaisen armonpäiväni rukoillen, iloiten armosta.
Jumala saa tehdä minusta juuri sen astian, jonka Hän haluaa, olen TÄYSIN Hänen armonsa varassa, ilman mitään omaa.
Kaikki minussa kuuluu Hänelle joka on Lunastajani. Myöskin tahtomiseni ja tekemiseni, sillä olen siirtynyt KOKONAAN Kristuksen alaisuuteen. Siksi RAUHANI on Hänessä!
1 "Sä, Jeesus, annat r a u h a n, joka
kestää. Se taiseluissa auttaa suojelee.
Ei m i k ä ä n voima kulkua voi estää.,
kun Herra itse vain mua varjelee.
2 "Vain vähän aikaa vielä kilvoitusta",
näin itse tahdot mua lohduttaa.
" Vain vähän aikaa kylvön toimitusta,
niin elonkorjuun suuri päivä saa."
3 Vain vähän aikaa huolta elon tiellä-
mä kuljen täällä kautta korpimaan-
ja sitten aina riemua on siellä,
kun taivaan loistoon Herran luokse saan.
4 Vain vähän aikaa, päivä kohta koittaa.
On vähän aikaa odotusta vaan,
ja sitten taivaankuorot laulaa, soittaa,
ja kuningastaan kiittää ainiaan.
Jane Crewdson 1864
Ira D Sankey 1877
Ps. Lue tarkkaan nämä laulun sanat, sillä ehkäpä Jeesuksella on jotakin sanottavaa niiden kautta myöskin sinulle?- (=,=)
Kun Jumala ottaa ihmisen kiinni synneistään
TeuvoSuni 17.2.2008 klo 09.59
"Voin todistaa, että Sirkka-Iitakin on täynnä intoa
mutta häneltä puuttuu ymmärrys." - et pyytänyt
TeuvoSuni kirjoitti:
jotka tämän maailman jumala on jo hamassa nuoruudessa sitonut
porttopappien käsien alla heidän temppeleittensä julistusta palvomaan.Miten et pyytänyt SF.ltä anteeksi herjauksiasi/liskoilua.
Vaikka sulla ehkä ei omatunto tästä soimaa, mutta sanon sulle, tämä on Jumalan kasvojen edessä ja synniksi sinulle luetaan.
Tämä "liskoilu" SF,ää vastaan on seuraava sinua kuin pistin lihassasi. Sirkka-Iita kirjoitti:
vaikka tietää, että miten heikkoa tekoa olen. Senvuoksi turvani on täysin Jumalan armossa ja elän jokaisen armonpäiväni rukoillen, iloiten armosta.
Jumala saa tehdä minusta juuri sen astian, jonka Hän haluaa, olen TÄYSIN Hänen armonsa varassa, ilman mitään omaa.
Kaikki minussa kuuluu Hänelle joka on Lunastajani. Myöskin tahtomiseni ja tekemiseni, sillä olen siirtynyt KOKONAAN Kristuksen alaisuuteen. Siksi RAUHANI on Hänessä!
1 "Sä, Jeesus, annat r a u h a n, joka
kestää. Se taiseluissa auttaa suojelee.
Ei m i k ä ä n voima kulkua voi estää.,
kun Herra itse vain mua varjelee.
2 "Vain vähän aikaa vielä kilvoitusta",
näin itse tahdot mua lohduttaa.
" Vain vähän aikaa kylvön toimitusta,
niin elonkorjuun suuri päivä saa."
3 Vain vähän aikaa huolta elon tiellä-
mä kuljen täällä kautta korpimaan-
ja sitten aina riemua on siellä,
kun taivaan loistoon Herran luokse saan.
4 Vain vähän aikaa, päivä kohta koittaa.
On vähän aikaa odotusta vaan,
ja sitten taivaankuorot laulaa, soittaa,
ja kuningastaan kiittää ainiaan.
Jane Crewdson 1864
Ira D Sankey 1877
Ps. Lue tarkkaan nämä laulun sanat, sillä ehkäpä Jeesuksella on jotakin sanottavaa niiden kautta myöskin sinulle?Niiden kautta Saatana pistää ovat daavidinsa laulamaan lohduttavia lauluja
niille, joiden sydämen Jumalan lähettämä paha henki on saanut valtaansa,
kun he ovat totuudesta luopuneet, Saulin esimerkin mukaan:
"Herran Henki siirtyi pois Saulista, ja Herran lähettämä paha henki
alkoi ahdistaa häntä. Saulin palvelijat sanoivat hänelle: "Huomaathan,
että Jumalan lähettämä paha henki ahdistaa sinua.
Antakoon siis kuninkaamme käskyn, niin palvelijasi hakevat miehen,
joka osaa soittaa harppua. Jos paha henki taas yllättää sinut,
hän soittaa harppuaan ja sinun tulee hyvä olla."(=,=) kirjoitti:
TeuvoSuni 17.2.2008 klo 09.59
"Voin todistaa, että Sirkka-Iitakin on täynnä intoa
mutta häneltä puuttuu ymmärrys."Lue tämä:
Etkö ymmärrä tuollaisten laulujen merkitystä
Kirjoittanut: TeuvoSuni 17.2.2008 klo 12.30
Niiden kautta Saatana pistää ovat daavidinsa laulamaan lohduttavia lauluja
hän soittaa harppuaan ja sinun tulee hyvä olla."mitään konkreettista kirjoitti:
vaihtoehtoa, olet tehnyt tuota samaa jo vuosia, kuitenkaan antamatta mitään selvää vastausta.
Sanasi jäävät ilmaan roikkumaan ilman vastauksia, Jumalan sanasta.
Jotain epämääräisiä selityksiä ja omia kokemuksia vain tyrkytät, jotka ei riitä raamatun sananan rinnalla.
Ja syytöksiä syytösten perään, herkiäisit jo, syntiä tekemästä.vaikka paljon on poistettukin. Mutta kun pääsi päällä on Saatanan
valhearmopeite, et sen alta voi koskaan oppia totuutta ymmärtämään.- Tämän takana
TeuvoSuni.
>>>Teuvo. Onko...
Kirjoittanut: Timoriepu 16.2.2008 klo 15.24
Teuvo. Onko sinusta pilkkaaminen kivaa? Saatko siitä syvänkin nautinnon?
Kehottiko Jeesus sinua tänä aamuna päivään noustessasi pilkkaamaan jotakuta palstalaista? Epäilenpä suuresti.
Jos ei, miksi sitten jatkat pilkkaamistasi? Et sinä minua vahingoita, vaan itseäsi.
Jokainen lähettämäsi pilkka menee ensin Jeesukselle Kristukselle ja Hän käsittelee sen.
Olen kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa. Se, mitä teet, teet Jeesukselle. - (=,=)
TeuvoSuni kirjoitti:
Lue tämä:
hän soittaa harppuaan ja sinun tulee hyvä olla."se mitä sinulta kysyttiin.Sinulta kysyttiin todistusta väitteellesi että Sirkka-Iitalta puuttuu ymmärrys.
(=,=) kirjoitti:
se mitä sinulta kysyttiin.Sinulta kysyttiin todistusta väitteellesi että Sirkka-Iitalta puuttuu ymmärrys.
Ei hän itseään oli kadotukseen johdattamassa asettumalla
julkisesti kahdeksan porttokirkon mannekiiniksi.
Ryhtymällä vääryyden tekijöiden auttajiksi, joiden kohtalo on näin sinetöity:
"Mutta onhan Herra myös viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä hän
sanojaan peruuta. Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät
vääryyttä ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."TeuvoSuni kirjoitti:
Lue tämä:
hän soittaa harppuaan ja sinun tulee hyvä olla."Kiitän Jumalaa pelastuksesta ja tästä päivästä. Olen ollut ulkona ja tehnyt noin viiden kilometrin lenkin mieheni kanssa, Täällä paistaa aurinko ja sydän iloitsee tulevasta keväästä, joka jo näkyy luonnossakin. On todella iloinen ja hyvä mieli sekä punaiset posket.
Lähtekää toisetkin vaikka lastenne ja lastenlastenne kanssa ulos, vaikka lumi tunneleita tekemään. Se kannattaa! Minä ainakin olen niin iloinen, että tekisi mieli halata koko maailmaa.
Minulla on jatkuva yhteys Jumalan kanssa, ja tiedän, että Hän ei hylkää, eikä jätä yhtäkään ihmistä, joka häneen on uskossa toivonsa pannut. HÄN ON USKOLLINEN:D
Jeesus kyllä torjuu kaikken pahan ja myöskin ne pahan nuolet joilla saatana haluaa Jumalan omia vahingoittaa.
Jeesus ON pahan voittanut ja Jumalan armossa on minulle kyllin, siinä saan levätä.
Kiitos kallis Jeesus, että lunastit, niin että sinun kauttasi minäkin sain tulla armahdetuksi ja sain Jumalan lapseuden, en omien ansioiteni tähden, vaan armosta, se on Jumalan lahja, ettei kukaan kerskaiksi. Aamen!TeuvoSuni kirjoitti:
Ei hän itseään oli kadotukseen johdattamassa asettumalla
julkisesti kahdeksan porttokirkon mannekiiniksi.
Ryhtymällä vääryyden tekijöiden auttajiksi, joiden kohtalo on näin sinetöity:
"Mutta onhan Herra myös viisas! Hän voi lähettää onnettomuuden, eikä hän
sanojaan peruuta. Hän käy taisteluun niitä vastaan, jotka tekevät
vääryyttä ja niitä vastaan, jotka ryhtyvät väärintekijöiden auttajiksi."Eivätkä vanhurskaat tarvitse evankeliumin julistusta Jumalan armosta Kristuksessa, vaan syntiset. Joten menen sinne, mine Henki minua kuljettaa. Ei Kristus ole sidottu mihinkään seurakuntaan ja lopuksi tulee olemaan vain yksi "lauma"(=seurakunta) ja yksi Paimen Jeesus Kristus.
Me kaikki, jotka olemme saaneet kutsun uudestisyntymän kautta olemme Kristuksen ruumiin jäseniä. "Sanoisiko käsi jalalle, minä en sinua tarvitse, tai sanoisiko korva silmälle, että en sinua tarvitse?"
EI, niin ei saa olla, vaan me kaikki yhdessä muodostamme sen lopullisen Jumalan lasten seurakunnan, eli Kristuksen ruumiin. Mutta mahdoton sinun on näitä ymmärtää, jos ei Jumala ole sinulle näitä ilmoittanut.
Olen ennenkin sinulle sen sanonut ja sanon nytkin:Minä en ole enää sinun opetuksesi tarpeessa, sillä Jumala opettaa minua Pyhän Henkensä kautta.
Etkö tiedä, että ne, jotka ovat Pyhän Hengen opetuksessa, eivät tarvitse enää ottaa ihmisiltä opetusta.
Jumalan Pyhä Henki avaa AINA sen Sananpaikan, minkä HÄN sillä hetkellä katsoo tarpeelliseksi.
Siihen ei ole sinulla, eikä myöskään minulla mitään lisäämistä.
Vai etkö luota Jumalaan, että HÄN VOI ja myöskin haluaa ohjata niitä, jotka hän on kutsunut uudestisyntymän kautta lapsikseen? Se henki, joka sinusta hohkaa, ei ole Kristuksen Henkeä, koska siitä puuttuu rakkaus.
Muutoin lähtisin täältä pois, mutta Pyhä Henki kehoittaa vielä pysymään, että voisin olla tueksi niille, joita sinä lyöt ja sorrat, kuten Timo-riepua ja Naomiakin. Miksi olet heille niin ilkeä?Sirkka-Iita kirjoitti:
Kiitän Jumalaa pelastuksesta ja tästä päivästä. Olen ollut ulkona ja tehnyt noin viiden kilometrin lenkin mieheni kanssa, Täällä paistaa aurinko ja sydän iloitsee tulevasta keväästä, joka jo näkyy luonnossakin. On todella iloinen ja hyvä mieli sekä punaiset posket.
Lähtekää toisetkin vaikka lastenne ja lastenlastenne kanssa ulos, vaikka lumi tunneleita tekemään. Se kannattaa! Minä ainakin olen niin iloinen, että tekisi mieli halata koko maailmaa.
Minulla on jatkuva yhteys Jumalan kanssa, ja tiedän, että Hän ei hylkää, eikä jätä yhtäkään ihmistä, joka häneen on uskossa toivonsa pannut. HÄN ON USKOLLINEN:D
Jeesus kyllä torjuu kaikken pahan ja myöskin ne pahan nuolet joilla saatana haluaa Jumalan omia vahingoittaa.
Jeesus ON pahan voittanut ja Jumalan armossa on minulle kyllin, siinä saan levätä.
Kiitos kallis Jeesus, että lunastit, niin että sinun kauttasi minäkin sain tulla armahdetuksi ja sain Jumalan lapseuden, en omien ansioiteni tähden, vaan armosta, se on Jumalan lahja, ettei kukaan kerskaiksi. Aamen!aurinkonsa paistaa niin pahoille kuin hyvillekin.
- Timoriepu
Jumalan sana vahvistaa sanomasi ja siihen Pyhä Henki yhtyy.
Pelastuminen on mahdollista vain siksi, että Jeesus on sovittanut syntimme Golgatan ristillä ja ottanut päällensä sen kirouksen, joka meille olisi kuulunut. Jeesuksen tähden saamme olla siunattuja, emmekä kirottuja. Jeesus lunasti verellään meidät pahan vallasta.- Asiile
Mutta vaikka Hän minunkin syntini on Golgatalla kantanut, ja vaikka Häntä elämääni pyysin, en silti ollut uudestisyntynyt.
Uudestisyntynyt en ollut siksi, koska ihminen ei voi itse uudestisyntymäänsä päättää, se on Jumala, joka ihmisen uudestisynnyttää.
Ja se tapahtuu silloin, kun Jumalan aika on.
Uudestisyntymää ei voi vain ottaa itselleen.
Jospa se olisikin niin helppoa, mutta sitä se ei ole.
Siksi Jeesus sanoi; "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta portista. Minä sanon teille, monet yrittävät mennä sisään, mutta eivät siihen kykene." - voi pelastua
Asiile kirjoitti:
Mutta vaikka Hän minunkin syntini on Golgatalla kantanut, ja vaikka Häntä elämääni pyysin, en silti ollut uudestisyntynyt.
Uudestisyntynyt en ollut siksi, koska ihminen ei voi itse uudestisyntymäänsä päättää, se on Jumala, joka ihmisen uudestisynnyttää.
Ja se tapahtuu silloin, kun Jumalan aika on.
Uudestisyntymää ei voi vain ottaa itselleen.
Jospa se olisikin niin helppoa, mutta sitä se ei ole.
Siksi Jeesus sanoi; "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta portista. Minä sanon teille, monet yrittävät mennä sisään, mutta eivät siihen kykene."Ei luopiot pelastu.
- Asiile
voi pelastua kirjoitti:
Ei luopiot pelastu.
luopiolla, en voi olla luopio, koska ennen luopumistaan täytyy olla Jumalan uudestisynnyttämä.
Asiile kirjoitti:
luopiolla, en voi olla luopio, koska ennen luopumistaan täytyy olla Jumalan uudestisynnyttämä.
Eihän ihminen voi sellaisesta luopua mitä ei ole vielä omistanutkaan. Mutta saat olla varma siitä,että Jumala EI JÄTÄ alkamaansa työtä kesken sinunkaan kohdallasi. Siunausta päivääsi Asiile!
- jotka ottivat
hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Joh.1:12-13 - Anonyymi
Pietarinkirjeen mukaan olemme tyhjänpäiväisestä eli turhasta vaerlluksesta lunastetut Jeesuksen veren kautta. Kertaheitolla meistä on tullut Kristuksen kuoleman kautta Jumalan lapsia Kristuksessa. Tähän Kristuksen kuolemaan on meidät kastettu(so.upotettu) Ei sitä armoa enää tarvi kalastella. Uudessa elämässä vaellamme sen mukaan kuin Kristus itse Armoaan jakaa ja vaikuttaa Pyhässä Hengessä, Täytytäänpä siis Hengellä taas uudestaan, päivittäin ja uudistutaan hyviin töihin ja lähimmäisen rakkauteen.
- Anonyymi
Olipa hienosti kuvattu. Juuri noinhan se menee. Kiitos ja Voimia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1673006
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262510Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542406- 1392257
- 671956
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2581779- 311401
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361259Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235