käsin vahaus

vahaja

Miten tämä omatekonen käsivahaus kestää tulevan talven liotinpesuissa?

9

1673

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harrastja

Tekstistä ei käy ilmi mitä vahaa olet ajatellut käyttää ,niissä on paljonkin eroja kiillossa ja kestävyydessä.Entä maalipinnan kunto ? Onko pahoja naarmuja ,pesty harjakoneessa? Kiilto hävinnyt,pinta hapettunut? Jos auto on n 3vuotta vanha ja maalipinta suht hyvässä kiillossa ,vahaa ensin AUTO GLYM super resin polisilla ,koko auto,levitä vaha sienen puolikkaalla ja pyyhi frotee pyyhkeellä pois. Sitten levität pintaan AUTO GLYM extra gloss protection kovakiilloketta,levitä froteen palalla tasaisesti koko autoon ja anna kuivua n 1 tunti . Vaha ei jämähdä peltiin kiinni.Saa olla vaikka viikon.Kiillota pinta frotee pyyhkeellä .Muista viimeistellä muovi ja kumi listat myös AUTO GLYM bumper care hoitoaineella. Ja ikkunat myös.Vahan pysyvyteen vaikuttaa paljon miten ja millä pesee autoa.Ja meidän iki-ihana TIESUOLA syö viimekädessä kaikki vahat autosta.Käytä pesussa vain autokäyttöön tarkoitettuja pesuaineita niin ei satu vahinkoja eikä yllätyksiä.Fairy kuuluu keittiöön !!!!!Itse käytän WYRTH pineline tehopesua ,AUTO GLYM multiwashia,AUTO GLYM winterwashia.Talvella ruiskuta kuivaan pintaan tehopesu ,30% seos,alhaalta ylöspäin!!Älä anna pesuaineen kuivua pintaan!Esipese alhaalta ylöspäin!Kylmällä vedellä.sitte pese sienellä(sankoon esim vettä ja pari korlillista pineline tehopesua,toimii shamppoona hyvin)ylhäältä alaspäin.Huuhtele hyvin ja kuivaa auto.Pese auto usein,aina ku on likainen.Suorita em. vahaus keväällä,syksyllä ja kerran talvella,pysyy maalipinta hyväs kunnos.Pitäis kestää n 10 tehopesu kertaa .Siis vahausten väli .AUTO GLYMin tutteet ei ole halvimpia,mutta EUROLLA SAA EURON TAVARAN.Itse olen käyttänyt ko tutteita jo 8vuoden ajan,enkä ole edes ajatellut muita.

• Vahaaja

Ruotsalainen Auto, Motor o Sportin tekemä , mielestäni paljon laajempi kuin TM:n tekemä vahatesti, on alla olevassa linkissä.

http://www.automotorsport.se/bilvard/fakta_vax.php

sieltä linkki 'ladda hem vaxtabellen här' niin tulee pdf tiedostona loppuarvostelu.

Ylempänä taulukossa ns. perusvahat (puhdistavat)
        ja erikseen uuden auton vahat.

Riippuu mitä ominaisuuksia vahaltasi haet, mm. Lahega hårdwax on pitkäikäisempi kuin Autoglymin kovavaha.

• V.A.G

...paljonko AUTO GLYM maksaa kuukausipalkkaa, ja sisältyvätkö omatekomainokset siihen?

• Harrastaja
        Vahaaja kirjoitti:

Ruotsalainen Auto, Motor o Sportin tekemä , mielestäni paljon laajempi kuin TM:n tekemä vahatesti, on alla olevassa linkissä.

http://www.automotorsport.se/bilvard/fakta_vax.php

sieltä linkki 'ladda hem vaxtabellen här' niin tulee pdf tiedostona loppuarvostelu.

Ylempänä taulukossa ns. perusvahat (puhdistavat)
        ja erikseen uuden auton vahat.

Riippuu mitä ominaisuuksia vahaltasi haet, mm. Lahega hårdwax on pitkäikäisempi kuin Autoglymin kovavaha.

Olen lukenuut monenmoisia testejä ...no,ne on testejä.Mitä ominaisuutta milloinkin arvostetaan.Ostaahan jotkut autonki sillä tyylillä että "se on testivoittaja"
        Mulle vahan antama kiilto,tyon helppous,nopeus on tärkeämpiä ominaisuuksia kuin pitkäikäisyys.Vahaan autoni noin 10-15 kertaa vuodessa.Myllytän naarmut pois keväisin ,joskus useamminkin.jos haluaa pitempää kestävyyttä,2-3 kerrosta extra clossia,antaa vaikuttaa 1tunti/kerros !!!!Kiiltokin lisääntyy samalla!!
        Onhan se vähä työlästä ...joillekkin
        jos autoa pesee liuottimilla missä on tellisuusbensiiniä tai lakkabensiiniä , ei kannata odotella vahalta pitkää ikää.Vahat lähtee hyvä ettei seuraavas pesus !!

• Grille
        Harrastaja kirjoitti:

Olen lukenuut monenmoisia testejä ...no,ne on testejä.Mitä ominaisuutta milloinkin arvostetaan.Ostaahan jotkut autonki sillä tyylillä että "se on testivoittaja"
        Mulle vahan antama kiilto,tyon helppous,nopeus on tärkeämpiä ominaisuuksia kuin pitkäikäisyys.Vahaan autoni noin 10-15 kertaa vuodessa.Myllytän naarmut pois keväisin ,joskus useamminkin.jos haluaa pitempää kestävyyttä,2-3 kerrosta extra clossia,antaa vaikuttaa 1tunti/kerros !!!!Kiiltokin lisääntyy samalla!!
        Onhan se vähä työlästä ...joillekkin
        jos autoa pesee liuottimilla missä on tellisuusbensiiniä tai lakkabensiiniä , ei kannata odotella vahalta pitkää ikää.Vahat lähtee hyvä ettei seuraavas pesus !!

Niin juuri nuo mainitsemasi ominaisuudet Autoglymissä ovat huonompia kuin esim. Lahega Hårdwaxissa vaivan päälle saat paremman keston.

Mutta miten peset auton jos joudut naarmut myllyttämään kerran vuodessa, harvoin kuulen että edes 10v vanhaa autoa on jouduttu myllyttämään.

• Harrastaja
        Grille kirjoitti:

Niin juuri nuo mainitsemasi ominaisuudet Autoglymissä ovat huonompia kuin esim. Lahega Hårdwaxissa vaivan päälle saat paremman keston.

Mutta miten peset auton jos joudut naarmut myllyttämään kerran vuodessa, harvoin kuulen että edes 10v vanhaa autoa on jouduttu myllyttämään.

Aina kadehtioita riittää !!! Jotkut sortuvat jopa syljeskelemään autooni !!! Auto kiiltää enemmän kuin tuotantohihnalta ulos ajettaessa.

• Minäkinkö

Käytä sientä tai liinaa. Kestää hyvin hyvällä vahalla ja huonosti huonolla.

• Marko

valitse vahaksi joko Auto Glym tai Best Wax. Auto Glymissä hyvän jäljen saadaksesi joudut vahaamaan kahdella eri vahalla (punainen ja kultainen etiketti), Best Wax on ns. yhden levityskerran vaha.

Kokemusta molemmista vuosien ajan, vahaan autoni (aina mustia) parin kk:n välein ja pesen AINA käsin hyvällä autoshampoolla ja puhtaalla sienellä, kuivaus säämiskällä (joko aito tai synteettinen Auto Glym).

Best Wax on kokemukseni mukaan vielä astetta parempi vaha; mahtava kiilto ja suoja kestää pitkään. Tätä saat mm. pk-seudulta Veho Hki Pitäjänmäki tai Hessumobiili Puotilan ostari.

Kokemus vahauksesta ja pesurumbasta: mukavaa fyysistä puuhaa, hyvä vaihtoehto kalapubille. Vaivan palkkana nätti auto, maalipinnan suojaus ja TAATUSTI parempi jälleenmyyntiarvo. Olen AINA saanut autoistani huippuhyvityksen juuri hyvän hoidon ansiosta. Suosittelen, ei kun hihat heilumaan! :)

• Minäkinkö

Eikö sulla ole parempa tekemistä? Minä vahaan meidän autot (2kpl) kahden vuoden välein (joskus harvemmin), jos ne sattuu olemaan meillä niin kauan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      925
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      167
      784
    Aihe