Eli ekan kerran elämässä tuli virtsatietulehdus, pari päivää sitten alkoi oireet, kokoajan vessahätä ja kirvelee pirusti virtsatessa, tulehdus varmaan tuli sen takia kun pari päivää ennen oireiden alkua olin juhlimassa, ja siinä juomia nauttiessa tuli tietysti vessahätä, mutta pidättelin pitkän bussimatkan ajan, jonka päättyessä sattui ihan hemmetisti, suorassa en pystynyt kävellä, menin kyllä siitä suoraan lähimpään vessaan...
Sain suoraan puhelinreseptin eikä tarvinnut lääkärissä käydä kun kuvailin oireitani puhelimessa. Mulla on kuitenkin ollut tässä vähän kuumetta/lämpöä (en ole varma paljon kun ei mittaria ole, mutta kuumeiselta on olo tuntunut ja kokoajan on kylmä), selkää ja kylkiä särkee, ja yleiskunto on jotenkin heikompi, siltä tuntuu. Luin netistä että nämä oireet viittaisivat siihen että tulehdus olisi noussut munuaisiin saakka? Kuitenkin nyt tänäaamuna on parempi olo, hieman tuntuu painetta tms. kyljissä ja alaselässä.. Eli kun kerran näyttää oireet helpottuvan, voiko silti olla niin että olisi levinnyt munuaisiin tuo tulehdus, ja pärjäänkö ihan näillä antibiooteilla jotka minulle on määrätty, kun kerran on jo parempi olo? Ihan uteliaisuuttani kyselen, tietysti menen lääkäriin jos pahemmaksi menisi..
Virtsatietulehdus, noussut munuaisiin?
6
7618
Vastaukset
- kans virtsatietulehdus,
joka nousi parissa päivässä munuaisiin. Se joutu sairaalaan. Se, että se levis niin äkkiä munuaisiin, johtui kuulemma siitä että se söi e-pillereitä.
Syötkö sinä?
Olen itsekin joskus kärsinyt virtsatietulehduksesta, ja aina kun oon käyny sen takia lääkärissä, lääkäri on kysynyt multa syönkö e-pillereitä. Olen sanonut että en (mikä on totta) miksi kysyt, miten se tähän liittyy, lääkäri ei ole vastannut!!- yks vaan
Siskolla oli kanssa virtsatientulehdus ja johtui nimenomaan liian kauan pidättämisestä, tämä ainakin oli lääkärin mielipide. Siskolla tulehdun nousi munuaisiin ja aiheutti siten munuaisaltaantulehduksen ja hän oli sairaalassa neljä päivää tiputuksessa. Suosittelen siis silti menemään lääkärille käymään.
- E.K.
nousi virtsatie tulehdus munuaisiin. Minulla ei ollut mitään oireita alkavasta pissatulehduksesta,kunnes yhtäkkiä tärisin ja palelin täysin horkassa. Mittasin kuumeen niin oli melkein 39 kuumetta. Viikon verran makasin kotona,kunnes pääsin lääkärin vas.otolle. Tulehdusarvot oli yli 100. Lääkäri passitti sairaalaan. Olin tiputuksessa ja suoneen annettiin suoraan antibioottia. 5 vrk:tta makasin sairaalassa. Lääkäri sanoi minulle että kotiin annettavat antibiootit ei nyt auta,joten oli pakko mennä sairaalaan,koska siellä annetaan isompia määriä antibioottia. Suosittelen kääntymään uudestaan lääkärin puoleen jos sinulla ei kuume laske niistä koti antibiooteista huolimatta. Silloin kun tulehdus levisi munuaisiin,niin silloin alkoi kamalat selkä ja kylkikivut. Ei pystynyt suorassa kävelemään,etukenoon veti niin se jomotus. Tärkeää on myös juoda runsaasti nesteitä. Minulle lääkäri sanoi sairaalassa että juo vähintään 4 litraa nesteitä joka päivä, että sekin auttaa paranemista,että munuaiset huuhtoutuu.
- älä oo typerä
joo kyllä sen vaan tietää jos se on levinny munuaisiin, ei tarvitse miettiä onko levinny vai ei. kivut ovat aivan sairaalloisia ja usein tarvitaan sairaalahoitoa.
- D325OH
Kun oireet ilmaantuu, Urisan kapselit käyttöön, SOKEROIMATONTA KARPALOMEHUA. Jatkuvaan käyttöön MHB ProbioottiPlus! Jos on taipumusta uusiutumiseen, Urisania kannatta syödä jatkuvasti.
- Randomihminen000
Onkohan minulla nousuut munuaisiin? Siis en edes tiedä onko tämä virtsatulehdus mutta vähän kirvelee pissatessa ja ala vatsa ja ala selkä vähän kipeitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664195
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006