Cipralex vieroitusoireet / kesto

Lopetin Cipralexin (10mg) käytön viisi päivää sitten. Viimeisen kuukauden söin puolikkaan pillerin päivässä ja vielä viikon verran puolikkaan vain joka toinen päivä ennen kuin lopetin.

Nyt on pari päivää ollut kohtuullisen "poissaoleva" olotila, eikä millään tasolla normaali. Ahdistusta mihin lääkettä alunperin määrättiin ei kuitenkaan ole ollut, mutta jonkin verran rauhattomuutta, eli asioihin keskittyminen on ollut normaalia vaikeampaa.

Kauankohan tällaisten oireiden voisi olettaa kestävän?
Katselin vanhoja keskusteluja joissa puhuttiin samanlaisista oireista ja kyseltiin niiden kestoa, mutta vastauksia taas ei näkynyt. Pitäisikö olettaa että menee kohtuullisen nopeasti ohi, kun ei kukaan kyselijöistä ainakaan vastannut omiin viesteihinsä että jatkuu vaan eikä meinaa loppua... :-)
3612
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

se on ihan yksilöllistä, esim. "sähköiskumaisia" tuntemuksia voi tulla vielä kuukausia lop.jälkeen.

Äänestä
  • Ei ole tuollaisia "sähköiskuja" ollut ainakaan toistaiseksi, mutta vähän vilustumisen alkuoireita muistuttavaa voimattomuutta sekä sitä, ettei olo tunnu terveeltä, on olemassa.
    Liittynevätkö sitten lääkkeen käytön lopettamiseen vai ovatko jotain aivan muuta.

    Nukkuminen on myös rauhatonta ja unia tuntuu näkyvän tavallista enemmän.

    Jospa tämä tästä...(?)

    Äänestä

  • NNiimmiimmeerrkkkkii kirjoitti:

    Ei ole tuollaisia "sähköiskuja" ollut ainakaan toistaiseksi, mutta vähän vilustumisen alkuoireita muistuttavaa voimattomuutta sekä sitä, ettei olo tunnu terveeltä, on olemassa.
    Liittynevätkö sitten lääkkeen käytön lopettamiseen vai ovatko jotain aivan muuta.

    Nukkuminen on myös rauhatonta ja unia tuntuu näkyvän tavallista enemmän.

    Jospa tämä tästä...(?)

    voisitko vastata kun aikaa on jo yli puolivuotta kulunut, että miten kauan oireet kesti vai mikä on tilanne nyt, itsellä pari viikkoa takana lopetuksesta, ja olo on aika outo sähköiskuja,sydämmentykytystä,unettomuutta,huimausta
    vastaattehan joku pliis!!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


NNiimmiimmeerrkkkkii kirjoitti:

Lopetin Cipralexin (10mg) käytön viisi päivää sitten. Viimeisen kuukauden söin puolikkaan pillerin päivässä ja vielä viikon verran puolikkaan vain joka toinen päivä ennen kuin lopetin.

Nyt on pari päivää ollut kohtuullisen "poissaoleva" olotila, eikä millään tasolla normaali. Ahdistusta mihin lääkettä alunperin määrättiin ei kuitenkaan ole ollut, mutta jonkin verran rauhattomuutta, eli asioihin keskittyminen on ollut normaalia vaikeampaa.

Kauankohan tällaisten oireiden voisi olettaa kestävän?
Katselin vanhoja keskusteluja joissa puhuttiin samanlaisista oireista ja kyseltiin niiden kestoa, mutta vastauksia taas ei näkynyt. Pitäisikö olettaa että menee kohtuullisen nopeasti ohi, kun ei kukaan kyselijöistä ainakaan vastannut omiin viesteihinsä että jatkuu vaan eikä meinaa loppua... :-)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu