Olen aina ihmetellyt mitä se oikein tarkoittaa.
Pesen hampaani hyvin sähköhammasharjalla ja käytän myös hammaslankaa. Minulla ei ole koskaan ollut hammaskiveä eikä reikiä sitten 70-luvun. Pitäisikö minun käydä hammaslääkärillä hammaspuhdistuksessa?
Miten se tehdään ja mitä hyötyä siitä on, jos ei ole mitään häikkää? Eroosiota kyllä on vähän, onko se este puhdistukselle? Tulevatko hampaat valkoisemmiksi, jos ne käy pesettämässä hammaslääkärillä?
Hampaiden puhdistus
11
2492
Vastaukset
- Puhdistus..
Hammaslääkärillä/suuhygienistillä tarkoittaa hammaskivenpoistoa ja pastapuhdistusta(hammastahnalla puhdistamista).
Mikäli sinulla ei ole reikiä/hammaskiveä niin ei ole tarvetta turhaan käydä. Osaat itse puhdistaa hampaasi, niin ammattilaisen ei tarvitse tehdä sitä puolestasi.
Sinun tapauksessa hyöty olisi /-=0 eli ei mitään hyötyä/tarvetta, menee vain rahat hukkaan.
Pastapuhdistus ei valkaise hampaita, mikäli haluat vaaleammiksi täytyy mennä valkaisemaan hampaat.
Sottasuisilla,plakkihampaisilla,paljon hammaskiveä oleville puhdistus on tarpeen...- Olipa hyvä
ja tyhjentävä vastaus. Ei jäänyt mitään epäselvää. :)
- tiedosta!!!
Olen itsekin pähkäillyt menenkö puhdistukseen vai en, mutta nyt tuli selvyys!!! Pesen tosi hyvin eikä hammaskiveä löydy tarkastuksissa eikä ientulehdusta ole. Hammaslääkäri sanoikin että osaan tosi hyvin pestä hampaani. Väliharjat, lanka joka päivä käytössä ja fluoritahna!
Kiitti hirveesti tiedosta vielä kerran!!!
- on oltava
terveet terävät ja vahvat,sekä tavallista hieman kookkaammat,jotta täällä elämässä pärjää.Ei hampaattomalla ole mitään asiaa mihinkään,jos hänellä on louskuhampaat taikka ei.Hän on silloin yesterday.
- Hana
Turhin keksintö on ns. hammaslanka. Eihän sitä osaa tyhmempikään ihminen käyttää, jotta saisi kaikki hammasraot käytyä läpi.
Kyllä hammasharja ja hyvä hammastahna, kuten Pepsodent/Oxygenol Xylitol 75ml tulisi riittää. Pääasia kun kumminkin että siinä on mukana fluoria.- lkdklallkfk
Hammasväleissäsi muhii taatusti hirveä määrä kaikenlaista epähygieenistä! Hammaslanka on ehdoton jottei hammasväleihin tule ajan mittaan reikiä!
oPETTELEPAS käyttö!!! - Harjaus
Ei kyllä riitä..mikään hammasharja,kun ei sinne väliin mahdu ja kaikki ruoka pakkaantuu juuri hammasväleihin. Jos et niitä puhdista tulee reikiä,hammaskiveä ja ientulehdusta.
Hammaslangan käyttö täytyy opetella..oot laiska,jos et osaa. - Hana
Harjaus kirjoitti:
Ei kyllä riitä..mikään hammasharja,kun ei sinne väliin mahdu ja kaikki ruoka pakkaantuu juuri hammasväleihin. Jos et niitä puhdista tulee reikiä,hammaskiveä ja ientulehdusta.
Hammaslangan käyttö täytyy opetella..oot laiska,jos et osaa."Hammaslangan käyttö täytyy opetella..oot laiska,jos et osaa."
Jep, en käytä hammaslankaa. Harvat käyttävät! On myös hammaslääkäreitä, jotka eivät hammaslankaa suosittele! - Olla
Hana kirjoitti:
"Hammaslangan käyttö täytyy opetella..oot laiska,jos et osaa."
Jep, en käytä hammaslankaa. Harvat käyttävät! On myös hammaslääkäreitä, jotka eivät hammaslankaa suosittele!Koska hammaslanka ei ole kaikille sopiva hammasväliin(liian pieni), tällöin tulee käyttää hammastikkua tai hammasväliharjaa..mutta kyllä ne hammasvälit on jollakin tavalla puhdistettava.
- Hana että nyt
Olla kirjoitti:
Koska hammaslanka ei ole kaikille sopiva hammasväliin(liian pieni), tällöin tulee käyttää hammastikkua tai hammasväliharjaa..mutta kyllä ne hammasvälit on jollakin tavalla puhdistettava.
tikkukauppaan ainakin. JOKAINEN HAMMASLÄÄKÄRI KÄYTTÄÄ AINAKIN HAMMASTIKKUJA VÄLIEN PUHDISTAMISEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- kävin
hammaslääkärissä... paradontiitti. Lääkäri opasti hammasväliharjan käytössä ja kehotti ostamaan sähköhammasharjan. Ihana mies! Juosten menen seuraavaan hoitoon...! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491496Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761325Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 14927
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi75754Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730