Kirottu ylösnousemuspäivä

Kuka sen muka kirosi?
Hämmästyttääkö sinua, kun paljastan kristinuskon-
vastaisen totuuden?
Atte ja Aimo Helmisen
Adaventtikirkko kiroaa adventtitotuudellaan
ylösnousemuspäivän!

"Minun ei tule hyväksyä sunnuntain pyhyyttä, joka on
vastakkainen sapatille ja sen kilpailija", vaaditaan
Adventtikirkon virallisessa opissa uskomaan.
(Adv.Ilm.kirjaseminaari, Kirjatoimi, ov. 19.
lopopuyhteenveto sunnuntaista pedon merkkinä).

Entä mitäs sanookaan krsitittyjen Raamattu?!
Sapatista ei Jeesuksen Testamentti ole kiinnostunut, mutta tietenkin sen jälkeen tulevasta päivästä - viikon ensimmäisestä,
ylösnousemuspäivästä ja Herran Pyhästä Ehtoollisesta.

Ap. t. 20:7
Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.

1. Kor. 16:2
Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.

Sapattina kristityt menivät mielellään kauas
vanhojen synagoogasta - eivät kokeneet sapattihengen valvonnassa voivansa edes rukoilla:

Ap. t. 16:13
Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle,
jossa arvelimme olevan rukouspaikan,
ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.

Että se siitä Adventtikirkon sapattisinetistä ja
sunnuntaipedonmerkistä. Raamattu ei kiroa
sunnuntaita.

9

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin ei saisi sunnuntaitaka...

Sapatistin tekopyhyyttä se, että demonisoivat
      sunnuntain -- vaikak sitä kristityt viettävät
      nimenomaan ylösnousemuksen vuoksi.

Sapattia vietetään vain luomnisen muistoksi.

Kol. 2:16
      Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

• Huomioinut

Ja Isis Jumalattarien muistopäivinä, Jos Paavali olisi halunnut siirtää Kristillisyyden Pakanuuteen, niin totta totisesti Raamatusta olisi löytynyt aivan selvät käskyt. Pakanuus oli hyvin voimakas, että Paavalin teloituksen jälkeen alkoivat pakanalliset harhat saada sijaa Puoleksi luopuneeseen kristillisyyteen, Joka avioitui Pakanuuden kanssa. Tästä avioitumisesta meillä on vielä suurena muistona lasten valelukaste Ja Aurinko kultin palveleminen. Jeesuksella oli tarpeeksi aikaa määrätä Sielun vihollisen kultti Jälkipolville, että hän on nyt muuttanut Jumalan leiristä pakanuuden leiriin ja Vihollisensa leiriin. Jeesus ei muuttanut mitään Jumalan säädöksiä eikä niitä muuttanut Paavalikaan. Keisari teki muutoksen Ja Piispa Sylvesteri hyväksyi muutoksen. Trooaan kokouksesta paavalilla oli, niin kiire matkalle, että Jopa asiaan kuuluva sunnuntai messu jäi pitämättä, Koska kyseessä oli vain ihan tavallinen arkipäivä. Tämä kehoitus sunnuntaina suoritettavasta keräyksestä Jerusalemin köyhille tarkoitti sitä, että kerättävät tarpeet ovat valmiina silloin, kun noutaja tulee niitä tavatoita hakemaan. Syy oli se, ettei aloitettu pilaamaan sapatin pyhyyttä! Sunnuntai on ehdottomasti oikein kaunis Pakanallinen tapa.
        Siunausta vaan uuspakanoille!

• nostat

jatkuvasti samoja aloituksia ylös? "Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka panettelee veljeään tai tuomitsee hänet, puhuu lakia vastaan ja tuomitsee lain. Mutta jos tuomitset lain, et ole noudattaja, vaan sen tuomari. Yksi ainoa on lainsäätäjä ja tuomari,hän,jolla on valta pelastaa ja valta tuomita kadotukseen. Mutta mikä sinä olet tuomitsemaan lähimmäisesi? jaak.4:11-12 vai olikos se niin, ettei sinulla ole lakeja eikä käskyjä noudatettavana?

• Antilta aina uutta asiaa

Kyllä se sabatointi ja sabotointi on adventistien
        ainoa aihe ollut nykyisin -- vaikka kristityt ovat
        heidän eksytyksensä kerta kerran jälkeen torjuneet.

• Jes. 62:4
      Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, 60:15]

Jer. 30:17
      -- Minä hoidan haavasi terveiksi, parannan sinun vammasi, sanoo Herra, parannan sinut, Siion, sinut, jota kutsutaan nimellä "Hylätty vaimo", sinut, josta kukaan ei välitä. [Jer. 33:6]

Ei tuossa lauantaisapatista mitään sanota, mutta viikon eka päivään, sunnuntaihin - ylösnousemus-
      päivään kaikki viittaa.

Psalmi 137:5
      Jerusalem, jos sinut unohdan, kadotkoon käteni voima! [Jer. 51:50]

Ole siunattu, Jerusalem, minun Jumalani kaupunki

eka päivään, sunnuntaihin

• Keisari,K

Kulttia pidetään keisarin muistoksi kautta maailman. Siunattu Keisari

• Keisari,K kirjoitti:

Kulttia pidetään keisarin muistoksi kautta maailman. Siunattu Keisari

Mieluusti maksan veroni keisarille ja aina kun
        tarve vaatii, vetoan keisariin - Jumalan asettamaan esivaltaan. Kiitos Jumalalle, että keisari on
        luonut lain pahantekijöitä varten, pahuutta vastaan.

Mieluusti palvelen keisarin työmarkkinasysteemiä,
        mutta sunnuntain mieluimmin erotan Jumalalle ja
        lähimmäiselle.

Olen keisarille kiitollinen siitäkin, ettei Jumalan
        lasten tarvitse maksaa temppeliveroa, vaan keisari
        Jumalan tahtoa noudatellen perii temppeliveron
        omiensa kautta, raamatullisesti.

Ap. t. 25:11
        Vaan jos muuten olen rikkonut ja tehnyt jotakin, mikä ansaitsee kuoleman, en pyri pääsemään kuolemasta;
        mutta jos se, mistä nämä minua syyttävät, on perätöntä, niin ei kukaan voi luovuttaa minua heille.
        Minä vetoan keisariin."

KEISARIN ASETTAA JUMALA

Room. 13:1
        Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.

Room. 13:2
        Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.

Room. 13:3
        Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen.

Matt 17:24-27
        24
        Ja kun he saapuivat Kapernaumiin, tulivat temppeliveron kantajat Pietarin luo ja sanoivat: "Eikö teidän opettajanne maksa temppeliveroa?"
        25
        Hän sanoi: "Maksaa". Ja kun hän tuli huoneeseen, kysyi Jeesus häneltä ensi sanaksi: "Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta?"
        26 Ja kun hän vastasi: "Vierailta", sanoi Jeesus hänelle: "Lapset ovat siis vapaat.
        27
        Mutta ettemme heitä loukkaisi, niin mene ja heitä onki järveen. Ota sitten ensiksi saamasi kala, ja kun avaat sen suun, löydät hopearahan. Ota se ja anna heille minun puolestani ja omasta puolestasi."

Kiitos Jumalalle, että keisari suosii sunnuntain
        ja paljolti lauantainkin vapautta !!!

• Seraja-m55

Ei kukaan adventisti kiroa mitään päivää, vaan jokainen päivä on toistaiseksi armon päivä Kristuksessa.

Kysymys tässä on nyt vain siitä, että mikä päivä on Jumalan lain käskyn mukainen lepopäivä ja mikä ei.

Jumala on niin luomisessa kuin Siinailla asettanut lepopäiväkseen ja ihmiskunnan lepopäiväksi luomisen muistoksi sapatinpäivän eli meidän lauantaimme.

Hän ei ole senjälkeen missään osoittanut millään tavoin muuttaneensa tätä säädöstään.
      Vain harhaan joutuneet ihmiset ovat kuvitelmissaan lähteneet tällaista muutosta tekemään, mutta toimivat siinä täysin Jeesuksen selvää sanaa vastaan, jonka luemme Matt. 5:17, 18 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, EI LAISTA KATOA PIENINKÄÄN KIRJAIN, EI AINOAKAAN PIIRTO, ennenkuin kaikki on tapahtunut."

Minä uskon tässä Jeesuksen sanaa ja hylkään ihmisten harhaiset sanat.

Jeesuksen ylösnousemus oli valtavan siunattu tapahtuma, joka vahvisti sen, että hänen ristillä tapahtunut lunastustyönsä sai Isä-Jumalan hyväksynnän ja koko ihmiskunnan pelastuksen perustus oli näin varmistettu.

Tämä valtava tapahtuma ei kuitenkaan ollut missään tekemisissä lepopäivän kanssa siten, että se tekisi tästä päivästä pyhän lepopäivän.

Ei todellakaan! Vaan täytettyään lunastustyönsä perjantaina ristillä, Jeesus, jumaluuden toinen Persoona lepäsi seuraavan päivän, sapatinpäivän - tosin nyt kuoleman unta.
      Näin hän sinetöi sapatin myöskin lunastuksen muistopäiväksi, jolloin hän valmisti ihmiskunnalle täydellisen vapautuksen synnin orjuudesta.

Tämä oli kolmas Jumalan/Kristuksen suurteko, jonka muistoksi voimme raamatullisesti sapattia pyhittää.
      Ensimmäinen oli luomisen muistoksi 1. Moos. 2:2, 3
      Toinen oli Israelin kansan Egyptin orjuudesta vapauttamisen muistoksi 5. Moos. 5:14, 15
      Kolma oli siis koko maailman vapauttaminen synnin orjuudesta.

Esittämäsi raamatunkohdat eivät millään tavoin anna tukea Jumalan lain lepopäiväkäskyn muuttamiselle.
      Kyllä sellainen valtava muutos tapahtuisi Jumalan toimesta yhtä juhlallisella arvovallalla ja voimalla kuin itse lain antaminenkin Siinailla, jolloin koko vuorikin vapisi Herran läsnäolon voimasta.

Esimerkiksi tuo 1. Kor. 16:2 puhuu nyt vain siitä, mitä kukin kotonaan tekee keräysten suhteen eikä mistään muusta. Kovin on kaukaa haettua ja perin heikkoa ja hapuilevaa todistelua vailla mitään arvoa ja perustetta.

• JUMALA EI MUUTU USKOTTOMAKSI - siksi voi armoon turvata.

Jeremia 33:20-26 - Muuttumaton Israelin Jumala

20
        "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,   
        21
        yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi myöskään minun liittoni leeviläisten pappien kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.   
        22
        Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]

23
        Jeremialle tuli tämä Herran sana:   
        24
        "Oletko huomannut, mitä ihmiset puhuvat? He sanovat: 'Herra on hylännyt ne kaksi sukukuntaa, jotka hän valitsi.' Näin he halveksivat minun kansaani, ikään kuin se heidän mielestään ei olisikaan enää kansa.   
        25
        Mutta minä, Herra, sanon näin: Yhtä varmaa kuin on se, että minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni ja määrännyt lait taivaalle ja maalle,   
        26
        yhtä varmaa on se, että minä en hylkää Jaakobin enkä palvelijani Daavidin jälkeläisiä. Heistä minä valitsen kuninkaita hallitsemaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisiä. Minä armahdan kansaani ja käännän sen kohtalon." [5. Moos. 30:3].   

"Lujat Daavidin armot"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1641
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1061
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      964
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      922
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      916
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      810
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      795
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      775
    9. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      343
      736
    10. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      732
    Aihe