Rintaleikkaus, uusi sopiva koko ?

pitsirintsikat

Pääsin tänään leikkausjonoon (ja minut leikataan 6kk:n sisällä) koskien rintojen pienentämistä sekä korjausta , rinnoissani on eroa jopa parin kuppikoon verran ja sen lisäksi ylimääräinen vatsanahka "pussi" poistetaan samassa leikkauksessa. Oikea rintani on nyt kuppikokoa isohko B tai C ja vasen rinta on kuppikokoa DD tai E.

Mikä olisi sopiva kuppikoko uusille rinnoille ?

Toivon miesten sekä naisten vastauksia .. ja miten toimii käytännössä tuntuuko esim. C-kuppikoon rinnat raskaalta, millainen koko tuntuu hyvältä jne..

83

27587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahd.pian

...jonoon pääsystä. :) Itsekin pääsin juuri perjantaina leikkausjonoon, piennennykseen olen myös menossa. Sama asia pohdituttaa minuakin, eli mikä olisi hyvä koko? Ovatko pienet C-kupit liian raskaat jos ajattelee esim. urheilua joka sisältää paljon pomppimista? Voiko käyttää toppeja ilman rintsikoita jos olisi runsas B-kuppi? Aargh, vaikeaa hahmottaa...Kirurgi kysyi minulta kokotoivettani kun kävin konsultoinnissa, mutta en osannut oikein sanoa mitään. Heitin vaan että joku B-kuppi kai(?)Mulla on siis tällä hetkellä 75DD. Lääkäri sanoi, että joku 300g:n vähennys per rinta olisi realistinen tavoite. Mutta mitä kokoa se sitten vastaisi; sitä hän ei sanonut. Vaikea ylipäätään hahmottaa minkä kokoinen joku B-kuppi on, kun ei ole kokemusta kun näistä omista ryntäistä! Täytyisi konkreettisesti päästä näkemään ja tunnustelemaan eri koko vaihtoehtoja...
      Jotenkin sitä muutenkin ajattelee, että mieluummin kannattaisi leikata vähän aiottua pienemmäksi, kuin jättää liian suureksi. Varsinkin jos rinnat ajan myötä vähän kasvavat takasin. Jos D(D):stä tehdään C, niin onko se sitten vaivan arvoista- samalla hujauttaisi vähän enemmän pois varmuuden vuoksi!
      :)

Neuvoja otetaan siis vastaan.

• runsas...

...B-kuppi, ja ei tule kyllä mieleenkään harrastaa urheilua ilman rintsikoita. En usko, että urheilu ilman rintsikoita on realistinen tavoite, jos et aio pienennyttää johonkin kokoon A tai AA...

Mutta muuten tykkään tosi paljon rintojeni koosta; ne ovat kauniin kokoiset, ei liian pienet, mutteivät kuitenkaan myöskään tiellä urheillessa tai muutenkaan. Toisaalta riippuu varmaan tosi paljon myös ruumiinrakenteesta. Jos olet pienikokoinen ja/tai suhteellisen siro, niin B-kuppi voi olla juuri sopiva. Mutta jos olet rotevampi, niin se voi näyttää aika pieneltä. Aika vaikea tosiaan arvioida...

• Mahd.pian
        runsas... kirjoitti:

...B-kuppi, ja ei tule kyllä mieleenkään harrastaa urheilua ilman rintsikoita. En usko, että urheilu ilman rintsikoita on realistinen tavoite, jos et aio pienennyttää johonkin kokoon A tai AA...

Mutta muuten tykkään tosi paljon rintojeni koosta; ne ovat kauniin kokoiset, ei liian pienet, mutteivät kuitenkaan myöskään tiellä urheillessa tai muutenkaan. Toisaalta riippuu varmaan tosi paljon myös ruumiinrakenteesta. Jos olet pienikokoinen ja/tai suhteellisen siro, niin B-kuppi voi olla juuri sopiva. Mutta jos olet rotevampi, niin se voi näyttää aika pieneltä. Aika vaikea tosiaan arvioida...

...en mä siis ole ilman liivejä urheilemassakaan; oli rinnat sitten minkä kokoiset hyvänsä. Tarkoitin vaan, että onko täyden B:n kokoiset rinnat sellaiset että pystyy muuten käyttämään paitoja ilman rintaliivejä (kun joskus on sellaisia toppeja joidenka alle ei oikein mitkään liivit sovi), vai hölskyvätkö jo sen kokoiset rinnatkin niin paljon, että liivit ovat välttämättömät? Mun on jotenkin vaikea kuvitella edes sellaista tilannetta, että vois liikkua ilman rintsikoita. Tällä hetkellä oon ilman liivejä ainoastaan peseytyessä ja joskus nukkuessa...

Ja mitä urheiluun tulee, niin tahtoisin sen kokoiset tissit, että rinnat eivät pomppiessa hölsky juuri ollenkaan urheiluliivien kanssa. Tällä hetkellä jämäköistä urheiluliiveistäkään ei ole apua, sillä tissit heiluvat ja pomppivat liiveistä huolimatta hyvin häiritsevästi...

• Mahd.pian
        Mahd.pian kirjoitti:

...en mä siis ole ilman liivejä urheilemassakaan; oli rinnat sitten minkä kokoiset hyvänsä. Tarkoitin vaan, että onko täyden B:n kokoiset rinnat sellaiset että pystyy muuten käyttämään paitoja ilman rintaliivejä (kun joskus on sellaisia toppeja joidenka alle ei oikein mitkään liivit sovi), vai hölskyvätkö jo sen kokoiset rinnatkin niin paljon, että liivit ovat välttämättömät? Mun on jotenkin vaikea kuvitella edes sellaista tilannetta, että vois liikkua ilman rintsikoita. Tällä hetkellä oon ilman liivejä ainoastaan peseytyessä ja joskus nukkuessa...

Ja mitä urheiluun tulee, niin tahtoisin sen kokoiset tissit, että rinnat eivät pomppiessa hölsky juuri ollenkaan urheiluliivien kanssa. Tällä hetkellä jämäköistä urheiluliiveistäkään ei ole apua, sillä tissit heiluvat ja pomppivat liiveistä huolimatta hyvin häiritsevästi...

...ja en mä mitenkään siro ole. Enemmänkin rotevan puoleinen ja melko harteikas. Että en tiedä sitten miltä Full B mulla näyttäisi; vai näyttäisikö enemmänkin naurettavalta...(?) Jos saan kysyä, niin minkä kokoinen sinä muuten olet, jos se B on sulle sopiva? Itse oon 163/65, mutta tarkoitus olisi tipauttaa muutama kilo ennen leikkausta. Oon kuitenkin melko sporttinen ruumiinrakenteeltani. Jotenkin kuitenkin se B houkuttaa mua enemmän kuin C. Haluaisin nimenomaan pystyä hengaileen ilman liivejäkin ja käyttään minkälaisia vaatteita vaan ilman että hölskyy ja tursuaa...

• edellinen
        Mahd.pian kirjoitti:

...ja en mä mitenkään siro ole. Enemmänkin rotevan puoleinen ja melko harteikas. Että en tiedä sitten miltä Full B mulla näyttäisi; vai näyttäisikö enemmänkin naurettavalta...(?) Jos saan kysyä, niin minkä kokoinen sinä muuten olet, jos se B on sulle sopiva? Itse oon 163/65, mutta tarkoitus olisi tipauttaa muutama kilo ennen leikkausta. Oon kuitenkin melko sporttinen ruumiinrakenteeltani. Jotenkin kuitenkin se B houkuttaa mua enemmän kuin C. Haluaisin nimenomaan pystyä hengaileen ilman liivejäkin ja käyttään minkälaisia vaatteita vaan ilman että hölskyy ja tursuaa...

...tämän koon rinnoilla kyllä olla ihan hyvin ilman rintsikoita aina välillä, jos on vaikka sellainen toppi, josta rintsikoiden olkaimet näkyisivät tyhmästi. (Siis olettaen että topin materiaali on sellaista, ettei nännit sitten "nöpötä" siitä läpi...:)

Itse olen 170/58, ja sellainen keskivertosiro. Eli en ihan mikään keijukainen kuitenkaan. En nyt näiden tietojen perusteella ainakaan uskoisi että se reilu B-kuppi olisi sinullekaan mitenkään liian pienen näköinen. Ja jos olet muutenkin sporttinen, niin ei siihen mitään kamalan isoa rintavarustusta tarvitse, ja näyttää hyvältä :)

• Mahd.pian
        edellinen kirjoitti:

...tämän koon rinnoilla kyllä olla ihan hyvin ilman rintsikoita aina välillä, jos on vaikka sellainen toppi, josta rintsikoiden olkaimet näkyisivät tyhmästi. (Siis olettaen että topin materiaali on sellaista, ettei nännit sitten "nöpötä" siitä läpi...:)

Itse olen 170/58, ja sellainen keskivertosiro. Eli en ihan mikään keijukainen kuitenkaan. En nyt näiden tietojen perusteella ainakaan uskoisi että se reilu B-kuppi olisi sinullekaan mitenkään liian pienen näköinen. Ja jos olet muutenkin sporttinen, niin ei siihen mitään kamalan isoa rintavarustusta tarvitse, ja näyttää hyvältä :)

...haluaisinkin säilyttää sporttisen ulkomuodon, joten kauheen suuret bosat ei siihen oikein istukaan. ;) Täytyy varmaan luottaa vaan lääkärin mielipiteeseen sopivasta koosta. Eiköhän ne suurin piirtein tiedä minkäkokoiset mihinkiin kroppaan sopii. :) Täytyy vaan sanoa lekurille, että toivon sellaista B/C-linjaa... Ja eihän se pieni C-kuppikaan varmaan liikuntaa häiritse, kunhan on kiinteä, eikä roiku. Olettaisin että rinnat ovat leikkauksen jälkeen joka tapauksessa kiinteät; olivat sitten B, C tai mikä tahansa(?) Tällä hetkellä tissini ovat niin löysät ja roikkuvat, että heiluisivat häiritsevästi, vaikka olisivatkin C-kuppia.

• toppiin liivit
        edellinen kirjoitti:

Itse olen D-kupin omaava ja hankin topille liivit joissa on näkymättömät silikooni vaihto olkaimet, siis läpinäkyvät värittömät. Ei haittaa topeissakaan sellaiset. Juhlissa ihan hyvät.

• näkyy
        toppiin liivit kirjoitti:

Itse olen D-kupin omaava ja hankin topille liivit joissa on näkymättömät silikooni vaihto olkaimet, siis läpinäkyvät värittömät. Ei haittaa topeissakaan sellaiset. Juhlissa ihan hyvät.

Minullakin on useammatkin rintsikat joissa on silikoniolkaimet. Vaikka kuinka ovat läpinäkyvät, niin kyllähän ne siellä olkapäillä kiiltelee ja näkyy. Läpinäkyvän puseron alla menettelee jotenkin. No onneksi minä voin jättää topin alta rintsikat kokonaan pois.

• mieltä.
        näkyy kirjoitti:

Minullakin on useammatkin rintsikat joissa on silikoniolkaimet. Vaikka kuinka ovat läpinäkyvät, niin kyllähän ne siellä olkapäillä kiiltelee ja näkyy. Läpinäkyvän puseron alla menettelee jotenkin. No onneksi minä voin jättää topin alta rintsikat kokonaan pois.

Silikoniset rintsikan olkaimet on melkein yhtä kamalan näköiset kuin mitkä muut rintsikoiden olkaimet tahansa, jos on vaikka halterneck- tai tuubitoppi päällä. Ne näkyvät ihan samalla tavalla.

Jos ei voi olla ilman rintsikoita, niin kyllä on sitten parempi hankkia joko olkaimettomat rintsikat (joita löytyy toimivina kyllä isompiakin kokoja, jos vaan on varaa maksaa laadusta!), tai sellaiset joissa kiinnitys on niskan taakse, riippuen topista. Tai pitää vain toppeja, joiden alle sopivat normaalit rintsikat.

• Liivit toppiin
        mieltä. kirjoitti:

Silikoniset rintsikan olkaimet on melkein yhtä kamalan näköiset kuin mitkä muut rintsikoiden olkaimet tahansa, jos on vaikka halterneck- tai tuubitoppi päällä. Ne näkyvät ihan samalla tavalla.

Jos ei voi olla ilman rintsikoita, niin kyllä on sitten parempi hankkia joko olkaimettomat rintsikat (joita löytyy toimivina kyllä isompiakin kokoja, jos vaan on varaa maksaa laadusta!), tai sellaiset joissa kiinnitys on niskan taakse, riippuen topista. Tai pitää vain toppeja, joiden alle sopivat normaalit rintsikat.

Aivan niin. Niistä voi ottaa olkaimet pois tai laittaa niskaan kuten halternack- tai tuubitoppiin. Minunkin liivit sellaiset ja ne myös vyötäröä muotoilevat.
        Mutta moniin muihin toppeihin sopivat silikoni olkaimien kanssa jos topissakin olkaimet.

• Ä-76

Oliskohan sinulle hyvä ratkaisu, jos toisesta rinnasta tehtäisiin saman kokoinen kun toisesta ????
      Eli isompi pienennettäisiin saman kokoiseksi kuin mitä pienempi on nyt ?
      Itse olen käynyt läpi rintojen suurennoksen ja minulla on nyt D-kuppi eikä nämä ole yhtään isot tai tiellä millään lailla.
      Käsittääkseni aika tavoiteltu koko on "täyteläinen C"
      En tiedä tavoitteletko pieniä rintoja, vai keskikokoisia ?

• pitsirintsikat

Tavoittelen siis keskikokoisia rintoja , muuten olen kooltani 165cm ja 84kg .. tosin pudotan vielä muutaman kilon lisää leikkausta varten .

• Anonyymi
        pitsirintsikat kirjoitti:

Tavoittelen siis keskikokoisia rintoja , muuten olen kooltani 165cm ja 84kg .. tosin pudotan vielä muutaman kilon lisää leikkausta varten .

Tiputtamalla painoa 20 kg rinnat javatsaihra kiinteytyy.
        Säästyt leikkaukselta.

• cici

Kiinnostaa millä syyllä pääsit pienennykseen?
      Olisin erittäin kiinnostunut ,itsellä F kuppia molemmat tosin samankokoisia.
      Meneitkö terveyskeskukseen vaiko yksityiselle?

• pitsirintsikat

Menin terveyskeskuksen kautta, eriparisuus rinnoissa riitti syyksi eli kirurgit sairaalassa ovat siis sitä
        mieltä , että minulla on elimellinen vika.

• LS79

Ja tietämykseni mukaan saa sen terkarin kautta sitten polikliniikka maksulla/vrk mitä on sairaalassa. Mutta sen pitää olla terveydellinen haitta, kosmeettisia virheitä ei korjata.
        Eli jos sulla on hartiat ja selkä kipeenä koko ajan rintojen vuoksi niin se on hyväksytty syy saada pienennys leikkaus julkisella sektorilla sairaalan vrk maksulla.

• pygmi-
        LS79 kirjoitti:

Ja tietämykseni mukaan saa sen terkarin kautta sitten polikliniikka maksulla/vrk mitä on sairaalassa. Mutta sen pitää olla terveydellinen haitta, kosmeettisia virheitä ei korjata.
        Eli jos sulla on hartiat ja selkä kipeenä koko ajan rintojen vuoksi niin se on hyväksytty syy saada pienennys leikkaus julkisella sektorilla sairaalan vrk maksulla.

Mulla on 85C ja tulen hulluksi näiden kanssa, nimenomaan selkä-, niska-, ja hartiakivuista on suurin haitta. Mutta ajattelisin, että jos on tottunut elämään DD-kuppien kanssa, voi tämä runsas c (joka minulla sitten kai on) tuntua sopivalta ja mukavalta.

Ilman rintaliivejä tulee kotona oltua, mutta en voisi kuvitella lähteväni ulos :) Urheillessa rinnat kyllä ovat toisinaan "tiellä" ja joskus kipeätkin (johtui todennäköisesti huonoista urheiluliiveistä). Olettaisin kuitenkin,että kuppikoon sopivuus on muutenkin yksilöllistä..eihän kaikkien samaan kuppikokoon lajiteltavat rinnat aina näytä muutenkaan samankokoisilta :)

Minunkin täytyisi varmaan mennä reippaasti lääkäriin, jos selkäkivut kerran riittävät perusteeksi..Tosin jonossa saa varmaan olla aika kauan. Tiedättekö paranemisnopeudesta mitään? Vai onko se kovinkin yksilöllistä?

• iso rintainen
        pitsirintsikat kirjoitti:

Menin terveyskeskuksen kautta, eriparisuus rinnoissa riitti syyksi eli kirurgit sairaalassa ovat siis sitä
        mieltä , että minulla on elimellinen vika.

Minä kärsin isoista rinnoista. Harrastan rivitanssia ja latinobicia ja täten rinnat eivät tahdo pysyä mukana. Häiritsevät todella. Joskus kysyin ohimennen terveyskeskuslääkäriltä pienennyksestä ja hän sanoi että on mahdollista pienentää jos häiritsevät. Kun taas kävin yksityisellä lääkärillä muissa asioissa ja kysyin häneltä pienennyksestä niin hän oli jyrkästi sitä mieltä että ei pienennystä. Pienennys leikkauksesta on kuulemma enemmän haittaa kuin hyötyä. En tiedä enää mitä ajatella.

• vikaa...
        pygmi- kirjoitti:

Mulla on 85C ja tulen hulluksi näiden kanssa, nimenomaan selkä-, niska-, ja hartiakivuista on suurin haitta. Mutta ajattelisin, että jos on tottunut elämään DD-kuppien kanssa, voi tämä runsas c (joka minulla sitten kai on) tuntua sopivalta ja mukavalta.

Ilman rintaliivejä tulee kotona oltua, mutta en voisi kuvitella lähteväni ulos :) Urheillessa rinnat kyllä ovat toisinaan "tiellä" ja joskus kipeätkin (johtui todennäköisesti huonoista urheiluliiveistä). Olettaisin kuitenkin,että kuppikoon sopivuus on muutenkin yksilöllistä..eihän kaikkien samaan kuppikokoon lajiteltavat rinnat aina näytä muutenkaan samankokoisilta :)

Minunkin täytyisi varmaan mennä reippaasti lääkäriin, jos selkäkivut kerran riittävät perusteeksi..Tosin jonossa saa varmaan olla aika kauan. Tiedättekö paranemisnopeudesta mitään? Vai onko se kovinkin yksilöllistä?

olisin ikionnellinen jos mulla olis noin inhimillinen kuppikoko!!
        ittelläni on H, ja näissä riittää kantamista...
        =p

• piennenytä
        iso rintainen kirjoitti:

Minä kärsin isoista rinnoista. Harrastan rivitanssia ja latinobicia ja täten rinnat eivät tahdo pysyä mukana. Häiritsevät todella. Joskus kysyin ohimennen terveyskeskuslääkäriltä pienennyksestä ja hän sanoi että on mahdollista pienentää jos häiritsevät. Kun taas kävin yksityisellä lääkärillä muissa asioissa ja kysyin häneltä pienennyksestä niin hän oli jyrkästi sitä mieltä että ei pienennystä. Pienennys leikkauksesta on kuulemma enemmän haittaa kuin hyötyä. En tiedä enää mitä ajatella.

Minulle on tehty piennenys ja on parasta mitä koskaan olen kokenut.
        C kuppikoko on mulle sopiva, naiselliset ja nätit.
        Mitä tulee leikkaukseen ota selvää girurgista kuinka paljon on tehnyt ja miten on onnistuneet, sillä jos ei ole pätevä lääkäri voit kärsiä enempi pienennetyistä rinnoista mitä luonnollisista rinnoistasi ennenleikkausta.
        Mulla oli onnea mutta olikin kuuluisa lääkäri ulkomailla,ei virossa.
        Onnea leikkaukselle

• Nimetön

Itse olen ollut jonossa OYS:iin jo toista vuotta eli ei hoitotakuu ole toteutunut:) Maanantaina soitettiin ja kyselivät vielä olenko jo käynyt mammografian, että voivat antaa leikkausajan. En enää osaa edes jännittää, niin kauan tätä on odottanut. Kokoa en ole mitettinyt, kunhan saan pienemmäksi, olen 154 pitkä ja rinnat kokoa 75 F/G. Selän ja hartoiden takia olen ollut paljon poissa töistä ja syön jatkuvasti särkylääkkeitä.
      Olen kyllä kuullut, että keskimäärin leikkauksessa käytetään kokoa c. En tiedä, minulle sekin olisi helpotus.
      Tsemppiä sinulle odotukseen, toivottavasti leikkauksesi järjestyy nopeammin kuin minulla. Kyllä se koko sieltä löytyy :)

• ent 75 dd/e

miten olet ollut niin kauan jonossa oys.iin kun minäkin pääsin jonoon joulukuussa 2006 ja leikattiin elokuun alussa 2007?? ihmetyttää...

Kannattas varmaan soitella sinne, minä aloitin soittorumban kun oli kulunut 5 kuukautta, ja tuotti näköjään tulostakin kun noin nopeasti pääsin..

• tintu
        ent 75 dd/e kirjoitti:

miten olet ollut niin kauan jonossa oys.iin kun minäkin pääsin jonoon joulukuussa 2006 ja leikattiin elokuun alussa 2007?? ihmetyttää...

Kannattas varmaan soitella sinne, minä aloitin soittorumban kun oli kulunut 5 kuukautta, ja tuotti näköjään tulostakin kun noin nopeasti pääsin..

soittorumban kun 5 kk olikulunut ... jonoon pääsin huhtikuussa 07 ja leikataa jononpurkuna maaliskuussa 08.. eli 11kk siltikin jonotin.. ei todellakaan oulussa nuo hoitotakuut päde..

• Läpikäynyt

Onnea leikkaukseen,itse odotin 5-vuotta,mutta se oli 2003,nythän pääsee nopeammin leikkaukseen.Minulla oli kuppikoko DD ja nyt C,leikattiin B:si,mutta ovat kasvaneet C:hen,lääkäri katsoo kyllä vähän ihmistä,mikä kenenkin ruumiinrakenteeseen sopii,ainakin minun nais-lääkäri toimi näin.Olen ollut todella onnellinen,ei selkä eikä hartia kipuja ja vaatteitakin löytyy,olen muuten hoikka joten kuppikoko aivan ok.

• StarBlue

koko c85 ja haaveissa joskus rintojen suurennusleikkaus, mutta tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen kokooni.

Kannattaa ehdottomasti tarkkaan miettiä kokoa ettei uudestaan tarvitse leikkaukseen mennä.

Mutta luulisin, että c-kuppikoko olisi sinulle hyvä, itselläni ei ole mitään ongelmia ollut koon suhteen ja urheillessa ehdottomasti tarvitsee käyttää kunnolla tuettuja rintaliivejä. =)

Onnea leikkaukseen ja toivottavasti olet tyytyväinen leikkauksen jälkeen. =)

• rinnat on

Voiko enää turhakkeempi juttua olla!!!! Ymmärrä todella iso rintaisen leikkaukset. Eletään todella hyvin voinnin keskellä...miehiltä mielipidettä rintojen koosta..huh huh!!! Mitäs jos menisit ulos lenkille ja kuntosalille ne läskit poistamaan vatsastasi. Jäisi vielä loma matkaan rahaa. naiset typeriä kanoja!!!!

• leikkausasiat

näyttävät sinua kuitenkin kovasti kiinnostavan, kun otat innokkaasti osaa keskusteluun. Tosin kovin järkeviä kommentteja sinulla ei valitettavasti ole.

• rinnat on
        leikkausasiat kirjoitti:

näyttävät sinua kuitenkin kovasti kiinnostavan, kun otat innokkaasti osaa keskusteluun. Tosin kovin järkeviä kommentteja sinulla ei valitettavasti ole.

Järkevää kannanottoa??? Koska rintojen leikkaus on järkevää???? Silloin kun rinnat TODELLA suuret.Selkä, hartiat kipeytyy..siihen ei tarvitse miehien mielipidettä!!! Tämä silikoni aikakausi on asia erikseen, voiko siihen edes järkevästi suhtautua??? nainen on kana jos ottaa silikonit VAIN miehiä varten...jos se on vähemmän järkevä mielipide...evvk..edelleen ;))

• rinnat on
        leikkausasiat kirjoitti:

Siis innokas????? no jooooo....olisin sanonut hip hei hurrrraaaa jos olisin ollut innokas...heh

• onkohan?

Niin, no varmaan on sun mielestä turhaa kun ei tarvitse päivääkään utereitten kanssa elää - tai edes mennä toisen asemaan hetkeksi. Helppoa on - juu, sinulla ehkä.

• rinnat on
        onkohan? kirjoitti:

Niin, no varmaan on sun mielestä turhaa kun ei tarvitse päivääkään utereitten kanssa elää - tai edes mennä toisen asemaan hetkeksi. Helppoa on - juu, sinulla ehkä.

Lukase koko viesti ketju, saat hiukan selvemmän kuvan mielipiteestäni..ok???? On minulla utareet, mutta sellaiset pienet sievät :)))

• keskustelua...

...hieman läpi, niin huomaat että aloittaja haluaa pienentää liian suuria rintojaan, ei laittaa mitään silikoneja. Aloittajan mitat ovat 163cm/65kg (eli BMI 24,5), eli hän on täysin normaalipainoinen. Hän ei myöskään ole pyytänyt miehiltä mielipidettä yhtään mihinkään, joten olet nyt erehtynyt laittamaan kommenttisi ihan väärään paikkaan.

Ps. Se mihin muut käyttävät rahansa on heidän oma asiansa. Sinun sen sijaan kannattaisi käyttää rahasi oikeinkirjoituskurssiin.

• rinnat on
        keskustelua... kirjoitti:

...hieman läpi, niin huomaat että aloittaja haluaa pienentää liian suuria rintojaan, ei laittaa mitään silikoneja. Aloittajan mitat ovat 163cm/65kg (eli BMI 24,5), eli hän on täysin normaalipainoinen. Hän ei myöskään ole pyytänyt miehiltä mielipidettä yhtään mihinkään, joten olet nyt erehtynyt laittamaan kommenttisi ihan väärään paikkaan.

Ps. Se mihin muut käyttävät rahansa on heidän oma asiansa. Sinun sen sijaan kannattaisi käyttää rahasi oikeinkirjoituskurssiin.

Kaikkea, harmi!!!Sitäpä juuri tarkoitin...ymmärrän leikkaukset jos LIIAN ISOISTA RINNOISTA HAITTA!!! Just näin kirjoittelin...lukaiseppa virheitä täynnä olevat tekstit uudestaan :))Silikoni oli sellainen "sivu huomautus":)) Otan ilolla vastaan oikeinkirjoitus kurssien nimiä(tulikohan virheitä...pahus) :))
        olen kyllä pärjännyt näillä avuillani , kun kirjoitellen vääriin paikoihin vääriä mielipiteitäni, vaikka luulen tämä ihan oikeeseen (virhe,tiedän) osunut kommentti.
        Joo, en rahojen perään huutele. Jokaisen oma asia. laitoin itsekkin hampaiden kaunistukseen 3000€!!!
        Kiitos tyypillisestä nälvimis kommentista ja hyvää kevättä.

• pitsirintsikat
        keskustelua... kirjoitti:

Olen tiputtanut leikkausta varten yli 36kg ja jatkan painon pudottamista yhä edelleen. Rintani ovat eri paria , oikea rintani on B/C kuppi ja vasen rintani on DD/E kuppikokoa. Valtavan laihdutuksen takia minulle on jäänyt vatsaan ylimääräistä nahkaa "pussi" joka leikataan pois rintojen pienennys- ja korjausleikkauksen yhteydessä. Operaatio kestää noin 5 tuntia ja 2 kirurgia , viikko sairaalassa ja 5 viikkoa sairaslomaa.

• sunny

Itselläni oli suuret rinnat. Leikattiin c-kuppi kokoon, vieläkin tuntuvat isoilta ja kaikki huomioi, ehkä liikaakin. 2 -vuotta leikkauksesta paidan läpi näyttävät kivalta, mut alasti on vielä tilkkutäkkiolo. Jos nyt saisin valita ottaisin b-kuppiset.

• sunny

Aluksi rinnat ovat todella kiinteät, mut jos lihot ja laihdutat, ne rupee roikkuun taas. Iselläni rinnat on laskeutuneet ja suurentuneet vähän, muuten ihan kivat. Jos haluat urheilla, suosittelen todella b-kuppia. Esim. juostessa, hyppiessä rinnat liikkuu ylös alas, joka aiheuttaa venymistä varsinkin suurissa painavissa rinnoissa.(vaikka olis hyvät sporttiliivit)Onnea leikkaukseen!

• väinölä

olen mies vastaaja , ja kyllä mielestäni nainen on parhaimmillaan jos rinnat ovat vähintään c mieluiten d tai dd

• sen B C

Minä jättäisin sen B-C kokoisen rinnan rauhaan ja pienennyttäisin vai sen, joka on todella eri kokoa.

Näin minä miehenä siitä ajattelen.
      (Ei ole kokemusta rintojen kantamisesta)
      Toivon että saat onnistuneet ja tasapainoiset rinnat.

Terv Pekkox

• vähän

tyhmä oot jos meet tommosia kyseleen julkisesti, etköhän SINÄ itse tiedä tissies koon parhaiten, minkälaiset haluat.

• Nuorekas "mummo"

Sain piennennysleikkauksen kohta 2v sitten.Syynä karseat niskakivut.Uskomatonta---kivut jäivät sairaalareissulle ja elämän on todella paljon paremmin nyt kun ei tarvitse kärsiä kivuista.Joten kiitollinen olen.

• hohhoijaa...

Kyselet tuntuuko c kuppikoon rinnat raskaalta...Kokeile toista rintaasi,kun se kerran on C:n kokoinen. Jos taas haluat tietää vaikuttaako se ulkonäköösi,niin siihen vaikuttaa moni muu seikka enemmän.Jos ulkonäkösi muistuttaa kuin riihenseinästä revittyä latoharakkaa,silloin ei ole mitään merkitystä rintojesi koolla,paitsi tietenkin itsellesi.

• isot b:t

Minulla oli kuppikoko ennen sellainen juuri ja juuri B mutta joidenkin taulukoiden ja rintsikoiden mukaan jopa A(jos rinnanympärys oli 80).

Mielestäni ne rinnat olivat melko pienet, ja inhosin niitä kovasti, ja toivoin isompia rintoja. Toki ne olivat terhakat ja miesten mielestä söpöt, mutta esim. useimmat iltapuvut, topit ja bikinit näyttivät ylläni rumilta, etenkin kun takapuoleni on sitä leveää laatua.

Kun sitten tulin raskaaksi, synnytin ja imetin lasta melkein vuoden, imetyksen jälkeen rintani jäivät sellaiseen pieneen C:hen, isoon B:hen.
      Käytän joko B80 tai C75 rintsikoita, ja olen valtavan ihastunut uusiin muotoihini nyt kun olen saanut hieman kroppaakin treenattua. Tunnen itseni todella naiseksi. Edelleen voi olla ilman rintsikoita(olen hyvin tottunut siihen, tosin rinnat roikkuy nykyään, ei varmaan ole ihan hyväksi). Voin käyttää uimapukuja, erilaisia bikineitä, erilaisia kaula-aukkoja, ja rintani näyttävät aina täydellisiltä, ja ovat tosi hyvässä suhteessa vartalooni.

Isompia rintoja et takaisin saa, ellet liho tai ota joitain silikonisäkkejä, joten suosittelen että otat sellaiset täyteläiset B:t, niin ei tunnu liian pieniltä jälkeenpäin, ja tuskin tarvitsee katua. Nykymaailmassa tavan B:t ovat kovin suositut ja myös ihan ihaillutkin kai, mutta silti, silti kaupoissa myydään kovaa vauhtia push-up ja topattuja liivejä. Johtunee siitä että kuitenkin kaivataan kohennusta ja hienoista runsautta rintoihin.

- ei liian isot, ei vähääkään pienet

• Itse olen siro ja hoikka nainen ja olen hyvin tyytyväinen rintavarustukseeni.
      Nätit, b-kupin rinnat,sopivat käteen ja ovat kiinteät.
      Jos itsekkin olet siro ja hoikka,tai muuten vain pieni kokoinen,varmaankin se b-kuppi olisi paras vaihtoehto.
      Mutta se oli vain minun mielipide, lopun päätöksen teet sinä itse. :)

• onnea leikkaukseesi

Kyllä B on paras. Itsellä oli nuorempana C, eikä se ole kiva. Nykyisin riittää B:n koko, sillä olen käynyt paljon kuntosalilla, jolloin lihaksen kasvu on imenyt jonkun verran pehmeää kudosta rinnoista pois. Olen hyvin tyytyväinen.

• All natural

Olen 25v mies ja pidän rinnoista. Itseasiassa rakastan niitä, etenkin isoja.

Mun mielestä rintojen tärkein ominaisuus on kuitenkin luonnollisuus. Luonnollisuus on ihmisessä yleensäkkin iso plussa nykyaikana. Tästä näkökulmasta vastaus sun kysymykseen on täysin no brainer. Vasen rinta saman kokoiseksi kuin oikea ja mahdollisimman pieni operaatio.

Lopputuloksena sulla olisi kaksi oikein mukavan kokoista rintaa, myös tällaisen tissifanaatikon mieleen. Toisaalta ne tuskin olisivat haitallisen isot (mutta mitäpä minä siitä osaisin sanoa).

• Dina***

moi,minulle tehty vastaava leikkaus4v.sitten.Nyt rintani ovatC-kuppikokoa,joka on minulle hyvä.Plastiikka kirurgi mittaa yläkroppasi mittasuhteita ennen leikkausta ja suhteuttaa"uudet rinnat"sen mukaan.Itse en halunnut olla"rinnaton"kun olin koko aikuisikäni ollutDD-kokoisilla rinnoilla.Tsemppiä leikkaukseen!!

• samaa "vikaa" tää...

Mua alko kiinnostamaan että mitä kautta/mistä syystä te pienennysleikkaukseen menijät olette päässeet/pääsemässä leikkauspöydälle???
      Itselläni koko on 80E/F (vaihtelee liivien mukaan) pituus165 ja paino72 (eli painoa pitäis myös pudottaa -toiveissani 10-15kg)
      ..Kun olen lääkärilleni (arvauskeskuksessa) puhunut halustani päästä pienennykseen fyysisten että henkisten "vammojen ja särkyjen" takia (silloin olin 10kghoikempi,lapseton,1-2kokoa pienempi), vastaukseksi tuli "ei" -kuulemma jos haluan imettää, en voi päästä leikkaukseen, koska se ei ole mahdollista enään tämän jälkeen..
      Jostain kuitenkin olen lukenut ettei tämä ole totta.. ainoastaan joissakin harvoissa tapauksissa joissa nänniä pitää siirtää ilman omaa verenkiertoa tai jtn.. kenelläkään kokemusta??
      Yhden lapsen olen jo imettänyt, eikä koko pienentynyt sen jälkeen.. roikkuvat ja hölskyvät vaan entistä enämpi. Haittaa jo paljon sosiaalista ja parisuhde elämääkin, kun ei kehtaa näyttäytyä "vähäpukeisena" saati alasti missään/kenellekkään..
      Solisluita,Selkää ja hartioita särkee ja vihloo kamalasti ajoittain, niska ja selkä täynnä nestepahkuroita. Sormet puutuu.. en tiedä auttaisko laihdutus poistamaan kaiken tämän..?
      Paljonko tää leikkaus tulee teille sitten maksamaan? Eikös siitä saa Kelan korvauksia, jos se menee "terveydellisiin" syihin? Monella lääkärillä tmv. kävitte että saitte lähetteen leikkaukseen? Onko onnistuneita leikkauksia ja miten leikkaus on muuttanut elämäänne/itseänne?

Aini, mä ottaisin C.n ennemmin ku B.n.. -siis ittelleni, et jäis ees jotain naisellisia muotoja XD

Tsemppiä kaikille samaa polkua tallaaville!!
      Aurinkoista kevään odottelua!

• imettää

Minulle tehtiin pienennysleikkaus ja sanottiin että imettäminen ei ehkä onnistu. Olen imettänyt kahta lastani, esikoinen syntyi seitsemän vuotta leikkauksen jälkeen. Jouduin antamaan korvikemaitoa lisäksi, mutta tuli sitä maitoa kuitenkin, alussa varsinkin ihan rittävästi. Käytin myös rintapumppua.

• tuleva sporttaaja

Hei!

Onnittelut jonon pääsystä!

Itselleni tehtiin ystävänpäivänä rintojen pienennys leikkaus. Ja olen tyytyväinen. Ennen olin F tai jopa G kuppinen. ja nyt on B/C (vielä ehkä turvotusta jäljellä) Ulkotakit näyttää paremmilta nyt päällä kuin ennen (hyvä kun meni kiinni edes ennen) Suihkussa tuli jo seuraavana päivänä koomminen olo kun pesin ja suihkuttelin rintoja. Ei tarttenut "heittää olalle" kuivatakseen. Ennen rinnat roikkui jopa vatsaani asti. Nyt ovat terhakkaat ja alkavat ylhäältä ja ovatkin sielä ylhäällä. Niskakipu helpottui jo heti leikkauksen jälkeen.
      Toivottavasti et tarvitse kauaa odottela.Mullekin luvattiin 6kk, ja tarjottiin 3kk:n päästä juuri ennen juhannusta kielttäydyin ja sitten aloitinkin jo uuden työ ja siirtyi taas ainakin 4kk. Kaikkiaan odotin 11kk.

Tsemppiä!!

T: Tinde

• f-kuppi

Hei!
        Oletteko kaikki käyneet yksityisellä leikkauttamassa pienet rinnat vai oletteko päässeet terveydellisistä syistä julkiselle puolelle? Entä paljonko maksaa?
        Entä laitetaanko silikonia,kun pienennetään?

• tuleva sportaaja
        f-kuppi kirjoitti:

Hei!
        Oletteko kaikki käyneet yksityisellä leikkauttamassa pienet rinnat vai oletteko päässeet terveydellisistä syistä julkiselle puolelle? Entä paljonko maksaa?
        Entä laitetaanko silikonia,kun pienennetään?

Itse pääsin Hus:n (Helsingin ja Uudemaan sairaalapii). Terveys oma pituus ex-rintojen koko olivat ratkaisevat tekijät. Oma terveysasemanlääkäri laittoin lähetteen Töölöön sairaalaan aluksi arvioittavaksi, jonka jälkeen sain kuulla, että leikkaus jonoon pääsen. Kävin loppujen lopuksi Jorvin päiväkirugialla. Ja oli LOISTAVA hoitohenkilökunta.

• kbsfdölk

kyllä naisen rintojoen pitää olla isot ja näyttävät

• vähintään

G tai H kuppi

miesnäkökulma

• Miesz

joten suosittelen sinulle sitä b-kuppia. Jos olisin nainen haluaisin b-kupin rinnat sillä ne miellyttävät fiksuja miehiä (kuten minua ;). Isotissifanit on valitettavasti vähän yksinkertaisia mieleltään, ainakin kaikki jotka itse tunnen. Onnea tuleville uusille kauniille rinnoille. :)

• mollamaiju

Huh mikä mielipide, ei voi muuta sanoa..

• kullakin
        mollamaiju kirjoitti:

Huh mikä mielipide, ei voi muuta sanoa..

mutta totta toinen puoli. Minulla on B-kupin rinnat ja mielestäni ihan kauniit. En kyllä kaipaakaan mitään napaan saakka roikkuvia. Ellei nämä kelpaa miehelle, niin ei se mieskään minulle.

• met
        kullakin kirjoitti:

mutta totta toinen puoli. Minulla on B-kupin rinnat ja mielestäni ihan kauniit. En kyllä kaipaakaan mitään napaan saakka roikkuvia. Ellei nämä kelpaa miehelle, niin ei se mieskään minulle.

kyllä p kupin tissit ei ole minkään näköiset vähintään c tai isommat pitää naisella olla että on jonkun näköiset tissit

• 41 vuotta rintaliivejä..
        met kirjoitti:

kyllä p kupin tissit ei ole minkään näköiset vähintään c tai isommat pitää naisella olla että on jonkun näköiset tissit

Mikäs UUSI koko on p- kuppi ??

• jokujokunen_

tiedän sellaisen naiset ketä just vähän aikaa sit kävi rintojenpienennys leikkauksessa ja kuppikooksi tuli c-kuppi, mihin hän oli ainakin tyytyväinen, on "isot" mutta ei liian isot ja löytyy kaikenlaisia liivejä eikä tarvitse tyytyä mamma malleihin....

• Sexy N 40+

Minulle tehtiin pienennysleikkaus jo vuonna 1994, tyttäreni syntymän ja imetyksen lopettamisen jälkeen.
      Rinnoista otettiin ylimääräistä pois noin 650gr.
      Rinnat pienenivät DD- kupista C- kuppiin.
      Kirurgi kysyi millaiset/minkä malliset rinnat haluan ja vastasin, että esteettisesti kauniit, pyöreät ja terhakat. SAIN JUURI SITÄ MITÄ HALUSIN!
      UPEAT RINNAT ja kaikki niska,-hartiasäryt samalla pois.
      Suosittelen.
      Toimenpide tehtiin yksityisesti, joten hintaakin markka-aikana oli rutkasti(33.000mk).
      Mutta en kadu toimenpidetta, en niitä kamalia kipuja enkä operaatiota yleensäkään. Edelleen minulla on kauniit, C- kupin, pyöreät ja edustuskelpoiset rinnat:) Ja nyt on sitten shoppailtu kauniita alusasuja KAIKKI nämä vuodet. Edelleen joskus ravintolassa ollessani kysyy muutama mies illan aikana, että onko minulla silikonirinnat, kun ovat niin kauniit ja pyöreät - toki tällaisia kannattaa jopa hieman "esitelläkin". Ja ah, kaikki ihanat push-up rintsikat valloittavat:)
      Antoisaa alkavaa kevättä kaikille. Niin ISO kuin pieni rintaisillekin!

• feikki jutulta

Kyselee että tuntuuko C-kuppikoon rinnat raskailta! Sullahan on oman kertomukses mukaan ollut toinen rinta koko dd tai e joten mieti siitä! Kevyemmältä se tuntuu kuule kun se sun raskaampi rintas. Just joo! Feikki mikä feikki!

• rintaleikkauksessa ollut

Minulle tehtiin pienennysleikkaus v. 2005 ja olen ollut tosi tyytyväinen..rintani olivat kokoa D ja nyt B..oikein sopivat ja söpö..tarpikudosta jäi jonkin verran, mutta vaaleenee kyllä..on ihanaa, kun kaikki vaatteetkin istuvat paremmin ja nuorennuin kerralla..myös liikkuminen on ihanaa enkä enää kerää katseista uimahallissa tai rannalla ja mikä parasta kivut selässä ja harteissa ovat helpottaneet

• Tarjushka

myös epäonnistumisen riski leikkauksessa, minulle kävi niin 3 vuotta sitten ja rinnat jäi raskaiksi, veltoiksi plösöiksi. kokoni on 75 c kuppi ja lääkäri jutteli, että tehdään sinulle kauniit b-kuppikoon rinnat, mutta tulematta jäi.. leikkaava lääkäri korjasi kuulemma rinnat samankokoisiksi jne...pläp pläp lää... kyllä suututti, kaikki se kipu ja pahoinvointi, en halua pelotella, mutta kannattaa kirjoittaa itse paperille mitä haluaa, koska lääkäri kirurgikin voi käsittää asian väärin näin minulle selitettiin Kuopion kysillä... Onnea leikkaukseen

• Melko tyytyväinen

Ainahan on riski kaikissa leikkauksissa ja eihän sitä kannata ihan huvikseen mennä,on se sen verran iso leikkaus,kokemuksesta sanon,mutta apuakin saa,jos on kovin niska ja hartia särkyä.Mulla nyt aika hyvin onnistui leikkaus,paitsi tunto meni melkein kokonaan molemmista rinnoista,et eihän ne nyt ihan entiset ole.Yhdyn täysin Tarjushkan mielipiteeseen.

• leikattu myös

Eikö lääkäri aina ehdota kuppikokoa c.Mitä olen kuullut.Ainakin mulle heti ehdotettiin.Ja c koko tuli,olishan voinnut olla vaikka b:kin,Mutta kyllähän nyt naisella "tissit" täytyy nähdä.Mun leikkaus meni yli hyvin ja myös parantuminen.Ei mitää hämminkiä.Vähän särki joskus mutta lääkkeillä sekin hoitui.Suosittelen!!!!!!

• Kasvaako deehen

Mikä lääkäri toi oli,kyllähän sitä yleensä katotaan kokonaisuutta,mikä kenenkin kroppaa sopii.Eikä ehdoteta kaikille c:tä.

• tää on vastaus

mun rukouksiin
        Olen oitse juuri katsellut plastiikakkirurgian sivuja kun on ollut ajatuksissa rintojen pienennys tai kohotus ehkä samantien molemmat
        olen ihan suutari näissä asioissa voisiko joku siis auttaa kun olitte jo tonne laitelleet niin paljon tietoa ja viisautta. Niska ja hartia kipuja on ollut n15 vuotiaasta saakka (nyt olen 20v) rinnat noin.d/dd) Ahdistaa kun tämänikäisenä rinnat jo roikkuvat. (pahasti)Liivit ovat mielestäni olleet oikean kokoiset mutta hieman vääränlaiset kun on ollut iholla niin raskas taakka. jne Rinnat sopivat mielestäni muuten pyöreään olemukseeni mutta leikkausta ajatellessani on tullut mieleen kauhukuvat epäonnistuneista leikkauksista...sitä pelkään eniten rahaa olen valmis sijoittamaan/säästämään ajatuskin on ollut mielessä jo pidempään... jos joku voisi vastailla että mihin on menossa leikkaukseen? mitä maksaa? ja jos on ollut niin mitä maksoi ja minkälaiset ovat kokemukset mitä kannattaa ottaa huomioon?

Vastata voisi vaikka tänne... [email protected]

• Onnea matkaan
        tää on vastaus kirjoitti:

mun rukouksiin
        Olen oitse juuri katsellut plastiikakkirurgian sivuja kun on ollut ajatuksissa rintojen pienennys tai kohotus ehkä samantien molemmat
        olen ihan suutari näissä asioissa voisiko joku siis auttaa kun olitte jo tonne laitelleet niin paljon tietoa ja viisautta. Niska ja hartia kipuja on ollut n15 vuotiaasta saakka (nyt olen 20v) rinnat noin.d/dd) Ahdistaa kun tämänikäisenä rinnat jo roikkuvat. (pahasti)Liivit ovat mielestäni olleet oikean kokoiset mutta hieman vääränlaiset kun on ollut iholla niin raskas taakka. jne Rinnat sopivat mielestäni muuten pyöreään olemukseeni mutta leikkausta ajatellessani on tullut mieleen kauhukuvat epäonnistuneista leikkauksista...sitä pelkään eniten rahaa olen valmis sijoittamaan/säästämään ajatuskin on ollut mielessä jo pidempään... jos joku voisi vastailla että mihin on menossa leikkaukseen? mitä maksaa? ja jos on ollut niin mitä maksoi ja minkälaiset ovat kokemukset mitä kannattaa ottaa huomioon?

Vastata voisi vaikka tänne... [email protected]

Saat varmaan maksusitoomuksella,terveydellisistä syistä,maksat vaan sen mitä sairaala ottaa päivässä.Ota b,kumminkin rasvakudosta tulee vuosien mittaan,ettei taas hetken päästä ole ongelma.Mene lääkäriin puhumaan,varmaan pääset leikkaukseen.

• tuula

minulle on tehty se leikkaus jo vuosia sitten koko c ja b ovat sopivia mulle käy kumpikin koko rintsikoissa riippuen tietenkin mallista mutta valitse b koska jos lihot rinnat vähän isonee niin minä valitsin ja valinta oli oikea

• pienennetyt

Olin rintojen pienennyksessä 2006 keväällä. Silloin poistettiin yhteensä yli kaksi kiloa ja olo sekä ryhti parani jo sairaalassa. Olin ollut leikkausjonossa jo viisi vuotta, vasta tämä hoitotakuu toi leikkauksen ajakohtaiseksi nopeasti.
      Olen tyytyväinen lopputulokseen, eivät rintani tälläkään hetkellä nyt aivan esittelykunnossa ole, mutta kun vertaan siihen, millaista elämä oli ennen rintaleikkausta, niin ei voi olla kuin tyytyväinen, enhän niitä suuria rintojakaan aikaisemmin missään kehdannut paljastella. Nyt D-kuppi tuntuu sopivalta, ei ainakaan isolta. Kannattaa kuitenkin miettiä tarkasti, jos pienennystarve tai -tavoite vain on jotain 300 g per rinta. Tämän kahden vuoden aikana omat rintani ovat kasvaneet vähän takaisin. Alussa napakat C-kupin rintani ovat löystyneet ja kasvaneet tähän D-kuppiin. Leikkaus on massiivinen, kestää kauan, arvet paranevat hitaasti jne. Itselläni myös nännejä siirrettiin n. 20 cm ylöspäin.
      Jos todella olet suuririntainen, rintasi painavat, iho rintojen alta on rikki jatkuvasti, olkapäillä on syvät painaumat rintaliivien olkaimista jne. suosittelen leikkausta. Minulla tavoite oli D-kuppi, lääkäri totesi heti, ettei suuririntaisesta tehdä pienirintaista, vaan kohtuullistetaan leikkauksella rinnoista aiheutuvia hankaluuksia.
      Leikkauksen jälkeen tulee tuo vatsan seutu näkyviin, jälkitarkastuksessa lääkäri sanoikin, että pitäisi aina muistaa myös kertoa potilaalle, että vartalon "malli" muuttuu ja yhtäkkiä rinnat eivät enää olekaan se "juttu", vaan katse kiinnittyy jonnekin muualle.
      Kaiken kaikkiaan plus puolia on enemmän, olo on helpottunut, olen vuosiin ensimmäistä kertaa voinut ostaa vaatteita jotka menevät rintojen kohdalta kiinni, käsien puutumiset ovat helpottaneet, ryhti on parantunut jne. Kauniit rintani eivät ole, jäivät "laatikkomaisiksi", eivät nännitkään osuneet aivan samoille kohdille, mutta sehän ei ollutkaan pääasia.

• Yhdyn täysin kirjoitukseesi

Hyvä ja totuudenmukainen kirjoitus!Lukekaa joka aikoo mennä leikkaukseen.

• Anni

Hei!
      Onnea leikkausjonoon pääsystä, itse kävin ko.leikkauksessa v 2006 ja se oli elämäni paras päätös mennä sinne!
      Leikkauksessa poistettiin n 800g /rinta ja kyllä oli kevyt olo jälkeenpäin...muutama koko pienempänä tuntuu että ihmiset (lue miehet:))katsovat ulkonäköäni eri tavalla kun ennen... Niin ja melkein kaikki selkäkivut on hävinnyt, joten oli leikkauksesta hyötyäkin!
      Tsemppiä!

• tällainnen

hyvä kun joku kertoo todellisen tarinan tästä rintojen pienennyksestä.Mites sitten jos rinnat roikkuvat ja ovat isohkot itellä DD ikää on niin vähän mittarissa että se "syö miestä" olet yrittänyt liikuntaa kiinteytystä jne tuloksetta. Olin nuorena huiman ylipainoinen ja laihduin yht äkkiä kasvupyrähdykseni aikana todella nopeasti 20kiloa. Tuloksena siitä iho ei oikein pysynyt mukana ja rinnat roikkuvat niin että hyvä kun kehtaa kotona olla ilman liivejä...ulos en menisi ilman liivejä vaikka maksettaisiin...

• Tyttö_17_wee

Jos toinen on C ehdottaisin pienennettäväänkin C-kokoa. Se ei ole kovin raskas vielä, mutta kuitenkin kohtuullisen kokoinen.
      Itselläni on F (E-G) mutta sillä perusteella suosittelen C.tä. :) Toisaalta itse olen muuten kovin kaponen (Rinnan alta ja vyötärönympärykseni alle 65 cm, mutta siihen ympärykseenkin kannattaa oma kokonsa siis suhteutttaa.)
      Onnea leikkaukseen!
      :)

• JubSelius

OK-perinnän nimissä tehdään väärennettyjä perintälaskuja!

• silmäilevä

Ihmettelen kun täällä olevat ovat niin isorintaisia, missä ne todellisuudessa ovat kun niitä ei tuolla luonnossa missään näy. Melkein kaikilla on pikkuiset juuri ja juuri näkyvät rinnat, tai ei näy mitään, että missä te iso tissiset piilottelette, olisi kiva nähdä teitäkin.

• Mies Vastaa

Pienennätkö rintoja ainoastaan kosmeettisista syistä vai onko liian isoista rinnoista ollut sinulle konkreettisia terveyshaittoja? Jos on niin ymmärrän täysin, mutta muutoin en kyllä tajua, miksi rintoja pitäisi pienentää. Isot rinnathan ovat parasta mitä voi olla..
      Miksiköhän rinnoista voi tulla noin erikokoiset? Olisi järkevämpää jos ne kasvaisivat kuta kuinkin samassa mittasuhteessa, kuten kaikki muutkin ruumiinosat, joita on kaksi; korvat, kädet, jalat, kivekset, silmät...

• Heluna79

Todellakin lääkärit voisivan tästä ruumiinkuvan muutoksesta puhua myös ennen leikkaukseen menoa. Mulla ylipainoa vielä ja kun rinnat lähti pois tieltä niin mikäs se siellä seuraavaksi silmiin osuu kuin valtava vatsa. Lääkäri tosin kehotti tiputtamaan muutaman kilon painosta ennen leikkausta. Muutama kilo ehti kyllä lähteä mutta kun tuli kutsu että 3 viikon päästä leikkuriin niin ei siinä enäää ihmeitä ehtinyt tekemään... Mutta nyt leikkauksen jälkeen kyllä painon tiputtaminen jatkuu innolla!
      Toinen asia mikä tuli ilmi leikkauksen jälkeen... Niin hassua kuin se onkin niin myös minulla on kasvot mitä katsoa kun minulle puhutaan. Tämä siis koski yleensä miehiä kun he keskustelivat rintojeni kanssa, ei minun kanssani. Tämän huomasin toimenpiteen jälkeen heti kun pääsin ihmisten ilmoille takaisin!!

• jääkukka

Hei! Olen tuore leikkauspotilas. Peinennys tehtiin 3 päivää sitten . Olen kapea harteinen 163/67 kokoa, aikaisemmat rinnat koko C/DD taiE. Toisesta rinnasta otettiin 550 g ja toisesta 350 g tulos n. c.kuppi ehkä piemempi kun turvotus lähtee. Ympärysmitta 75, lähetteen sain gynekologilta, puolen vuoden päästä pääsin kirurgin vastaanotolle ja hän sanoi että ilman muuta leikataan 4,5,kuukautta meni kun pääsin leikkaukseen. Sairaalamaksu 3 päivältä ei muita kuluja. Rinnat näyttävät hyvältä mutta paranemistulos ratkaisee. Sairaslomaa ainakin reilu 4 viikkoa.

• Kuitenkin helpottunut

Heips! Viime syksynä rohkaisin mieleni ja pyysin päästä jonoon kunnalliselle puolelle pienennysleikkaukseen vuosia jatkuneiden hartiakipujen ja liian suureksi kasvaneiden rintojen vuoksi. Kuppikoko oli G tai H liiveistä riippuen (muistakaa, että suurin osa naisista pitää liian pieniä kokoja..)Molempien lasten jälkeen tuli aina 1-2 kuppikokoa lisää.. Ilmoittauduin tänä keväänä peruutuspaikkajonoon ja sainkin kutsun aika pian jonkun peruuttaneen tilalle. Kirurgin kanssa ensin neuvotellaan, kuvataan rinnat ja piiretään tussilla. Itse toivoin, että jätettäisiin noin D-E kokoisiksi, mutta lääkäri sanoi, että C-D (riippuu monesta asiasta, rinnan "juuren" koosta myös). Leikkaus tehtiin Jorvin päiväkirurgisella, josta pääsee illalla jo kotiin. Aivan ihana henkilökunta ja plastiikkakirurgi. Seuraavana päivänä, kun poistin siteitä ja sain mennä suihkuun, tuli aika epätodellinen olo, kun peilistä näkyikin niin paljon pienemmät rinnat, kuin mihin olin tottunut noin 17 vuoden ajan. Eli kannattaa varautua myös tämänkaltaisiin tunteisiin, vaikka ei olekaan viihtynyt liian isoissa rinnoissa. Yritän tässä nyt sairasloman aikana kovasti psyykata itseäni. Tiedän, että muuttuvat tästä ja laskeutuvat myös. Paremmat ovat kuitenkin, kuin ennen leikkausta ja uskon, että hartiakivutkin jäävät pois. Toinen rinta oli lisäksi aivan eri kokoinen, siitä otettiin pois n. 550 g ja toisesta n. 300 g. Paranemista ja lopullista tulosta toiveikkaana, nyt vähän hämmentyneenä, odotellen. Hyvää kesää kaikille!

• vai-va
        Kuitenkin helpottunut kirjoitti:

Heips! Viime syksynä rohkaisin mieleni ja pyysin päästä jonoon kunnalliselle puolelle pienennysleikkaukseen vuosia jatkuneiden hartiakipujen ja liian suureksi kasvaneiden rintojen vuoksi. Kuppikoko oli G tai H liiveistä riippuen (muistakaa, että suurin osa naisista pitää liian pieniä kokoja..)Molempien lasten jälkeen tuli aina 1-2 kuppikokoa lisää.. Ilmoittauduin tänä keväänä peruutuspaikkajonoon ja sainkin kutsun aika pian jonkun peruuttaneen tilalle. Kirurgin kanssa ensin neuvotellaan, kuvataan rinnat ja piiretään tussilla. Itse toivoin, että jätettäisiin noin D-E kokoisiksi, mutta lääkäri sanoi, että C-D (riippuu monesta asiasta, rinnan "juuren" koosta myös). Leikkaus tehtiin Jorvin päiväkirurgisella, josta pääsee illalla jo kotiin. Aivan ihana henkilökunta ja plastiikkakirurgi. Seuraavana päivänä, kun poistin siteitä ja sain mennä suihkuun, tuli aika epätodellinen olo, kun peilistä näkyikin niin paljon pienemmät rinnat, kuin mihin olin tottunut noin 17 vuoden ajan. Eli kannattaa varautua myös tämänkaltaisiin tunteisiin, vaikka ei olekaan viihtynyt liian isoissa rinnoissa. Yritän tässä nyt sairasloman aikana kovasti psyykata itseäni. Tiedän, että muuttuvat tästä ja laskeutuvat myös. Paremmat ovat kuitenkin, kuin ennen leikkausta ja uskon, että hartiakivutkin jäävät pois. Toinen rinta oli lisäksi aivan eri kokoinen, siitä otettiin pois n. 550 g ja toisesta n. 300 g. Paranemista ja lopullista tulosta toiveikkaana, nyt vähän hämmentyneenä, odotellen. Hyvää kesää kaikille!

...ja missä järjestyksessä? Joutuuko rinnoista johtuvia vaivoja esim. jotenkin todistelemaan?

Itse olen tosi pieni, alle 160cm, ja rinnat muuhun kokooni nähden suhteettomat (65 E-F). Suurempia kipuja niistä ei ole aiheutunut, tosin lienen tottunut jatkuviin lihasjännityksiin. Kärsin myös lievästä skolioosista.

Siispä mitä tehdä?

• leikkaukseen menevä
        vai-va kirjoitti:

...ja missä järjestyksessä? Joutuuko rinnoista johtuvia vaivoja esim. jotenkin todistelemaan?

Itse olen tosi pieni, alle 160cm, ja rinnat muuhun kokooni nähden suhteettomat (65 E-F). Suurempia kipuja niistä ei ole aiheutunut, tosin lienen tottunut jatkuviin lihasjännityksiin. Kärsin myös lievästä skolioosista.

Siispä mitä tehdä?

Hei! Haluaisin kuulla, mitä näiden kaikkien entisten isorintaisten miehet ovat ajatelleet leikkauksesta?

• hoitaja 79

nyt on käyty kirurgin juttusilla ja jonoon mentiin. Todella hieno tunne, aikaa meni 5 kk että pääsi edes juttelee ja vielä jännitti että pääsenkö jonoon. Mut nyt odotellaan mahdollisesti keväällä leikataan.Onnea kaikille leikkaukseen menijöille, ja siitä jo eteen päin päässeille, nyt odotetaan uusia tissejä ja pitkälle juoksulenkille pääsyä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe