Sopiiko julki jumalaton ateisti

Vastausta.

teidän mielestänne opettajaksi? Ja mitä te teette jos huomaatte että opettajanne on ateisti ja tuo tämän myös esille omille oppilailleen eli siis myös teidän lapsellenne?

10

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.Edgar

Onneksi.

Sitä paitsi julki- ateisti on rehellisempi kuin kaappiateisti, vaikka ymmärränkin jälkimmäisiä hyvin.

Ateisti pystyy opettamaan kaikkia uskontoja ja elämäntapoja tasapuolisemmin kuin faundamentalistiuskova, jolla on vain yksi totuus.

• 70-luvulla

oli vasemmistolainen ja niin muodoin kaiketi ateisti. Ei koskaan millään tavoin tuonut sitä esiin eikä väheksynyt minua vaikka tiesi minun olevan uskovaisesta perheestä. Muista lukuisista opettajistani en osaa sanoa, mikä oli heidän maailmankatsomuksensa. Eli eivät tuputtaneet hekään mitään henkkoht juttuja.

Riippuu henkilön luonteesta tuputtaako omaa ja väheksyykö muiden maailmankatsomusta eikä siitä onko ateisti tai uskova.

• J.Edgar

(-70- luvulla)demaria, sosialistia, kansandemokraattia, kommunistia (vähemmistö- tai enemmistökommunistia).

Enemmistö demareista kuului/kuuluu kirkkoon ja moni vasemmistoliittolainenkin.

• sortin vasemmistolainen
        J.Edgar kirjoitti:

(-70- luvulla)demaria, sosialistia, kansandemokraattia, kommunistia (vähemmistö- tai enemmistökommunistia).

Enemmistö demareista kuului/kuuluu kirkkoon ja moni vasemmistoliittolainenkin.

oli. Kiva opettaja kuitenkin. Rinnakkaisluokan ope oli pelottava, maailmankatsomuksesta en tiedä.

• ateisteja opettajissa

mutta tärkeintä on ettei hän omaa aatettaan ala tuomaan esiin niin voimakkasti että kyseenalaistaa Jumalan olemassaolon ja vie pohjan niiltä jotka siihen haluavat uskoa. Kutenkin kouluissa opetetaan kirkkoraamatun mukaan vielä ala-asteilla ja yläasteilla uskontoakin.
      Ehkä tämä kannattaa muistaa ettei vaikuta omalla toimillaan ainakaan uskontoon. Opettaa voi ihan normaalisti asioita eihän se siitä erilaisemmaksi kai muutu.
      Olen ollut tällaisen opettajan matkassa, hän toi kyllä hienoisesti antiikin mytologian jota korosti oppilaille, eli toi omaa näkemystään ja kristinuskon jätti vähemmälle, olimme siis katsomassa Paavalin jalanjälkiä.

• tai yritä saada

Myös ateisteille selväksi:

"tämä kannattaa muistaa, ettei vaikuta omalla toimikkaan ainakaan uskontoon".

• J.Edgar

menneeltä ajalta.

Kouluopetuksessa kaikki aatteet pitää asettaa tasa-arvoiseen asemaan nostamatta mitään yli muiden.

Tämä on (olisi) erityisen tärkeää alaluokilla, jossa oppilaat ovat vaikutuksille altteimmillaan.

Olen sitä mieltä, että Suomeen pitäisi saada perustaa uskonnollisia kouluja, joissa uskovat (eri uskontokunnat) saisivat lapsilleen haluamaansa opetusta. Ja näiltä kouluilta valtionavut pois.

Toinen vaihtoehto on kotiopetus, jota helluntailaiset laajasti harrastavat USA:ssa.

• Katsoin
        J.Edgar kirjoitti:

menneeltä ajalta.

Kouluopetuksessa kaikki aatteet pitää asettaa tasa-arvoiseen asemaan nostamatta mitään yli muiden.

Tämä on (olisi) erityisen tärkeää alaluokilla, jossa oppilaat ovat vaikutuksille altteimmillaan.

Olen sitä mieltä, että Suomeen pitäisi saada perustaa uskonnollisia kouluja, joissa uskovat (eri uskontokunnat) saisivat lapsilleen haluamaansa opetusta. Ja näiltä kouluilta valtionavut pois.

Toinen vaihtoehto on kotiopetus, jota helluntailaiset laajasti harrastavat USA:ssa.

tukka pystyssä kun Jesus Camp -ohjelmassa perheen äiti valisti jälkeläistään, että "maapallon lämpötila nousee kuulemma 0,6 astetta, ELI EI SIIS PALJON MITÄÄN". Ei ollut puhetta missä ajassa nousu tapahtuu tms. Äidillä oli vain jokin pieni luku tiedossa, muttei sitä kuinka katastrofaaliset kerrannaisvaikutukset "pienilläkin" lämmön nousuilla voi olla globaalisti. Sellaista on kotiopetus.

• koulun uskonnon opetajan pitäisi kyllä olla ehdotomsti uskovainen.Täällä palstalla kai vaikuttaa joitakin opetajia jotka vastustavat kokon ajan meittä täällä.

• Koulun

uskonnonopettajan pitäisi ehdottomasti olla hindu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      83
      1332
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      50
      959
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      368
      791
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      749
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      689
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      121
      684
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56